Την Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012, στις 8 μ.μ., στην αίθουσα ‘’Κούρος Ευρωπού’’ της ΤΕΧΝΗΣ θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Θάνου Στόκα, δασκάλου του Εικαστικού Εργαστηρίου της ΤΕΧΝΗΣ.
Η Δήμητρα Μήττα, Φιλόλογος, Συγγραφέας και Ιστορικός Τέχνης, αναφερόμενη στο έργο του Θάνου Στόκα, γράφει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Ο ανθρωποκεντρισμός είναι το πρώτο χαρακτηριστικό της ζωγραφικής του Θάνου Στόκα που επιβάλλεται στον θεατή αυτονόητα, καθώς σε κάθε έργο κυριαρχούν οι ανθρώπινες μορφές, κυρίως γυναικείες, μοναχικές τις περισσότερες φορές, σπανιότερα ερωτικά ζευγάρια, ακόμη πιο σπάνια ένα παιδί ή άλλες μορφές ζωικής ύπαρξης, ας πούμε ένα ή περισσότερα σκυλιά.
Μελέτη του γυναικείου σώματος θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τα έργα του ζωγράφου…
…Ο Στόκας με τις γυναικείες μορφές του μας πηγαίνει στην αρχετυπική μορφή μιας Μεγάλης Μητέρας Θεάς, κυρίαρχης της ζωής -σε κάποιες από τις γυναίκες του περπατά ανενόχλητο ένα έντομο, το ίδιο ανενόχλητη και η ίδια۬ αλλά και σε μια τρομακτική αντίληψη περί θανάτου -αν η γυναίκα φέρνει τον θάνατο, αν τον προκαλεί, όπως η Αγαύη που διαμελίζει τον γιο της Πενθέα, έστω και εν αγνοία της, τότε ποια ελπίδα μένει για τη ζωή;…
…Τι, όμως, είναι αυτό που προκαλεί τις αναγνώσεις στα έργα του Στόκα; μια ιστορία ή μια θέση, ιδεολογική και πολιτική; Σε τελευταία ανάλυση, ο ζωγράφος δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να δοκιμάζεται ξανά και ξανά στη διαχείριση του φωτός και της σκιάς στο καμπύλο γυναικείο σώμα, όχι στο γωνιώδες ανδρικό σώμα πάνω στο οποίο προσκρούει. Καμπύλη, όχι ευθεία γραμμή.
Τίποτε δεν θα μπορούσε να προκληθεί και να αναδυθεί στο μυαλό και στην ψυχή του δέκτη αν προηγουμένως δεν δονούνταν αισθητικά, αν τα έργα του Στόκα δεν (προς)καλούσαν με την αισθητική και την τεχνική τους.»
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 31-10-2012 και οι ώρες λειτουργίας της είναι:
Καθημερινά: 10 π.μ. έως 12 μ. και 5 έως 8.30΄ μ.μ.
Σάββατο: 10 π.μ. έως 5 μ.μ.
Η Δήμητρα Μήττα, Φιλόλογος, Συγγραφέας και Ιστορικός Τέχνης, αναφερόμενη στο έργο του Θάνου Στόκα, γράφει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Ο ανθρωποκεντρισμός είναι το πρώτο χαρακτηριστικό της ζωγραφικής του Θάνου Στόκα που επιβάλλεται στον θεατή αυτονόητα, καθώς σε κάθε έργο κυριαρχούν οι ανθρώπινες μορφές, κυρίως γυναικείες, μοναχικές τις περισσότερες φορές, σπανιότερα ερωτικά ζευγάρια, ακόμη πιο σπάνια ένα παιδί ή άλλες μορφές ζωικής ύπαρξης, ας πούμε ένα ή περισσότερα σκυλιά.
Μελέτη του γυναικείου σώματος θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τα έργα του ζωγράφου…
…Ο Στόκας με τις γυναικείες μορφές του μας πηγαίνει στην αρχετυπική μορφή μιας Μεγάλης Μητέρας Θεάς, κυρίαρχης της ζωής -σε κάποιες από τις γυναίκες του περπατά ανενόχλητο ένα έντομο, το ίδιο ανενόχλητη και η ίδια۬ αλλά και σε μια τρομακτική αντίληψη περί θανάτου -αν η γυναίκα φέρνει τον θάνατο, αν τον προκαλεί, όπως η Αγαύη που διαμελίζει τον γιο της Πενθέα, έστω και εν αγνοία της, τότε ποια ελπίδα μένει για τη ζωή;…
…Τι, όμως, είναι αυτό που προκαλεί τις αναγνώσεις στα έργα του Στόκα; μια ιστορία ή μια θέση, ιδεολογική και πολιτική; Σε τελευταία ανάλυση, ο ζωγράφος δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να δοκιμάζεται ξανά και ξανά στη διαχείριση του φωτός και της σκιάς στο καμπύλο γυναικείο σώμα, όχι στο γωνιώδες ανδρικό σώμα πάνω στο οποίο προσκρούει. Καμπύλη, όχι ευθεία γραμμή.
Τίποτε δεν θα μπορούσε να προκληθεί και να αναδυθεί στο μυαλό και στην ψυχή του δέκτη αν προηγουμένως δεν δονούνταν αισθητικά, αν τα έργα του Στόκα δεν (προς)καλούσαν με την αισθητική και την τεχνική τους.»
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 31-10-2012 και οι ώρες λειτουργίας της είναι:
Καθημερινά: 10 π.μ. έως 12 μ. και 5 έως 8.30΄ μ.μ.
Σάββατο: 10 π.μ. έως 5 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.