Ο ΣΕΒΕ χαιρετίζει την πρόθεση της Κυβέρνησης για την συγχώνευση ΔΕΘ-Helexpo-ΟΠΕ. Πιστεύουμε πως το εγχείρημα αυτό θα πρέπει να καταλήξει σε έναν Εθνικό Φορέα Εξωστρέφειας, έτσι ώστε να υπάρξει κατά 30% τουλάχιστον εξοικονόμηση των λειτουργικών δαπανών του κράτους για την εξωστρέφεια. Ταυτόχρονα ο νέος φορέας θα πρέπει να αποτελέσει και το κέντρο εκπόνησης, υλοποίησης και εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής Εξαγωγών - την οποία ο ΣΕΒΕ με συνέπεια υποστηρίζει εδώ και χρόνια - έτσι ώστε να αυξηθεί στο μέγιστο η αποτελεσματικότητά της.
Πιστεύουμε πως ο νέος φορέας, λειτουργώντας ως μοχλός προώθησης της ελληνικής εξωστρέφειας, θα πρέπει να στοχεύσει στην υλοποίηση δράσεων όπως: 1) Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών, 2) επικοινωνιακή επανατοποθέτηση του “Made in Greece” (brand repositioning) στις αγορές του εξωτερικού, 3) υποδοχή Άμεσων Ξένων Επενδύσεων (ΑΞΕ) για το venue management, σε ότι αφορά την εκθεσιακή αγορά, 4) εκθέσεις εξωτερικού, 5) εκθέσεις εντός Ελλάδος, 6) διεθνείς εκθέσεις εντός Ελλάδος, 7) επιχειρηματικές αποστολές, 8) προωθητικές ενέργειες σε Ελλάδα και εξωτερικό, 9) προσκλήσεις αγοραστών (θα ενισχύσουν με την παρουσία τους τις κλαδικές ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις), 10) δημιουργία εκθέσεων που θα διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό, στοχεύοντας σε εξειδικευμένα τμήματα της παγκόσμιας εκθεσιακής αγοράς (niche markets) και εκπροσώπηση μεγάλων εκθεσιακών γεγονότων με εμβέλεια τη Νοτιοανατολική (ΝΑ) Ευρώπη και Μεσόγειο, καλύπτοντας κενά της παγκόσμιος εκθεσιακής αγοράς.
Ο φορέας αυτός προτείνουμε να συνεργάζεται σε οριζόντια βάση με το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το Υπουργείο Εξωτερικών, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και τους Εμπορικούς Ακολούθους έτσι ώστε να υπάρχει συντονισμός σε εθνικό επίπεδο, με βάση την εξοικονόμηση πόρων και την εφαρμογή στοχευμένης πολιτικής εξωστρέφειας (focus strategy).
Η επιλογή της έδρας της Θεσσαλονίκης είναι απολύτως ορθή, δεδομένου ότι δύο από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του προηγούμενου αιώνα, συγκεκριμένα ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης πάντοτε χαρακτήριζαν την Θεσσαλονίκη ως στρατηγική επιλογή της χώρας ως «εκθεσιούπολη» της Ελλάδας. Η δε γεωγραφική θέση (location) της Θεσσαλονίκης, της επιτρέπει να διαδραματίσει έναν στρατηγικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης αλλά και της Ανατολικής Μεσογείου, καλύπτοντας τις ανάγκες μιας ευρύτερης αγοράς, μεγαλύτερης των 250 εκατ. καταναλωτών. Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι με τις εγκαταστάσεις της HELEXPO στην Αθήνα, καλύπτεται η παρουσία του Εθνικού Φορέα Εξωστρέφειας και στην πρωτεύουσα της χώρας.
Το όλο εγχείρημα θα πρέπει να στηρίζεται στο γεγονός ότι ο οργανισμός θα θέτει απλά ένα ευνοϊκό και δίκαιο πλαίσιο που θα δίνει το δικαίωμα στους ιδιώτες να επενδύουν και να αναπτύσσουν τις επιμέρους δράσεις με βάση την εμπειρία, την τεχνογνωσία, το κεφάλαιο, τους δείκτες αποδοχής της επένδυσης και την κερδοφορία. Επιπλέον, η δράση θα πρέπει να καταλήξει σε ένα κερδοφόρο κέντρο κόστους, όπου τα κέρδη θα επανεπενδύονται στην ανάπτυξη του φορέα, αλλά κυρίως προς την ενίσχυση των εξωστρεφών επιχειρήσεων για εκθέσεις του εξωτερικού, σε συνδυασμό με τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Ο νέος φορέας θα πρέπει να στοχεύει στον διαχωρισμό του venue management με τις εκθεσιακές λειτουργίες, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστικό άνοιγμα της εκθεσιακής αγοράς με την οριστική αποκοπή του «ομφάλιου λώρου» μεταξύ της ακίνητης περιουσίας και της διοργάνωσης εκθεσιακών εκδηλώσεων. Μια τέτοια λύση άρσης του μονοπωλίου στην χρήση του εκθεσιακού κέντρου, θα προσέφερε πολλές περισσότερες εκθεσιακές ημέρες και θα καθιστούσε τη Θεσσαλονίκη ένα πραγματικά ισχυρό εκθεσιακό κέντρο, ενισχύοντας παράλληλα την ελκυστικότητα της πόλης και δίνοντας τη δυνατότητα η Θεσσαλονίκη να καταστεί ως ένας προορισμός για δράσεις business with pleasure.
Η συνένωση αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την Θεσσαλονίκη αλλά κυρίως για την ελληνική οικονομία, έτσι ώστε το δόγμα «Παράγω & Εξάγω», το οποίο πρεσβεύει ο ΣΕΒΕ να εφαρμοστεί στις υγιείς επιχειρήσεις της χώρας και η εξωστρέφεια να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Πιστεύουμε πως ο νέος φορέας, λειτουργώντας ως μοχλός προώθησης της ελληνικής εξωστρέφειας, θα πρέπει να στοχεύσει στην υλοποίηση δράσεων όπως: 1) Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών, 2) επικοινωνιακή επανατοποθέτηση του “Made in Greece” (brand repositioning) στις αγορές του εξωτερικού, 3) υποδοχή Άμεσων Ξένων Επενδύσεων (ΑΞΕ) για το venue management, σε ότι αφορά την εκθεσιακή αγορά, 4) εκθέσεις εξωτερικού, 5) εκθέσεις εντός Ελλάδος, 6) διεθνείς εκθέσεις εντός Ελλάδος, 7) επιχειρηματικές αποστολές, 8) προωθητικές ενέργειες σε Ελλάδα και εξωτερικό, 9) προσκλήσεις αγοραστών (θα ενισχύσουν με την παρουσία τους τις κλαδικές ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις), 10) δημιουργία εκθέσεων που θα διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό, στοχεύοντας σε εξειδικευμένα τμήματα της παγκόσμιας εκθεσιακής αγοράς (niche markets) και εκπροσώπηση μεγάλων εκθεσιακών γεγονότων με εμβέλεια τη Νοτιοανατολική (ΝΑ) Ευρώπη και Μεσόγειο, καλύπτοντας κενά της παγκόσμιος εκθεσιακής αγοράς.
Ο φορέας αυτός προτείνουμε να συνεργάζεται σε οριζόντια βάση με το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το Υπουργείο Εξωτερικών, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και τους Εμπορικούς Ακολούθους έτσι ώστε να υπάρχει συντονισμός σε εθνικό επίπεδο, με βάση την εξοικονόμηση πόρων και την εφαρμογή στοχευμένης πολιτικής εξωστρέφειας (focus strategy).
Η επιλογή της έδρας της Θεσσαλονίκης είναι απολύτως ορθή, δεδομένου ότι δύο από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του προηγούμενου αιώνα, συγκεκριμένα ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης πάντοτε χαρακτήριζαν την Θεσσαλονίκη ως στρατηγική επιλογή της χώρας ως «εκθεσιούπολη» της Ελλάδας. Η δε γεωγραφική θέση (location) της Θεσσαλονίκης, της επιτρέπει να διαδραματίσει έναν στρατηγικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης αλλά και της Ανατολικής Μεσογείου, καλύπτοντας τις ανάγκες μιας ευρύτερης αγοράς, μεγαλύτερης των 250 εκατ. καταναλωτών. Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι με τις εγκαταστάσεις της HELEXPO στην Αθήνα, καλύπτεται η παρουσία του Εθνικού Φορέα Εξωστρέφειας και στην πρωτεύουσα της χώρας.
Το όλο εγχείρημα θα πρέπει να στηρίζεται στο γεγονός ότι ο οργανισμός θα θέτει απλά ένα ευνοϊκό και δίκαιο πλαίσιο που θα δίνει το δικαίωμα στους ιδιώτες να επενδύουν και να αναπτύσσουν τις επιμέρους δράσεις με βάση την εμπειρία, την τεχνογνωσία, το κεφάλαιο, τους δείκτες αποδοχής της επένδυσης και την κερδοφορία. Επιπλέον, η δράση θα πρέπει να καταλήξει σε ένα κερδοφόρο κέντρο κόστους, όπου τα κέρδη θα επανεπενδύονται στην ανάπτυξη του φορέα, αλλά κυρίως προς την ενίσχυση των εξωστρεφών επιχειρήσεων για εκθέσεις του εξωτερικού, σε συνδυασμό με τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Ο νέος φορέας θα πρέπει να στοχεύει στον διαχωρισμό του venue management με τις εκθεσιακές λειτουργίες, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστικό άνοιγμα της εκθεσιακής αγοράς με την οριστική αποκοπή του «ομφάλιου λώρου» μεταξύ της ακίνητης περιουσίας και της διοργάνωσης εκθεσιακών εκδηλώσεων. Μια τέτοια λύση άρσης του μονοπωλίου στην χρήση του εκθεσιακού κέντρου, θα προσέφερε πολλές περισσότερες εκθεσιακές ημέρες και θα καθιστούσε τη Θεσσαλονίκη ένα πραγματικά ισχυρό εκθεσιακό κέντρο, ενισχύοντας παράλληλα την ελκυστικότητα της πόλης και δίνοντας τη δυνατότητα η Θεσσαλονίκη να καταστεί ως ένας προορισμός για δράσεις business with pleasure.
Η συνένωση αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την Θεσσαλονίκη αλλά κυρίως για την ελληνική οικονομία, έτσι ώστε το δόγμα «Παράγω & Εξάγω», το οποίο πρεσβεύει ο ΣΕΒΕ να εφαρμοστεί στις υγιείς επιχειρήσεις της χώρας και η εξωστρέφεια να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.