Συνεργασία του σχολείου μας με το γερμανικό σχολείο Hostatoschule Höchst στη Φρανκφούρτη και επίσκεψη στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, το διάστημα 16-20 Απριλίου 2024
Το διάστημα 16-20 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος JMO-2023-OFET-LEARNING-EU με τίτλο «Inclusion and Democracy in Europe Achieved in Secondary education»-Project 101126559 — IDEAS που υλοποιεί το σχολείο μας, 10 μαθητές/τριες και 2 συνοδοί εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς, επισκέφτηκαν την Φρανκφούρτη της Γερμανίας.
Εκεί, συνεργάστηκαν με μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικούς του σχολείου Hostatoschule Höchst, με διευθύντρια την κα Παπαδοπούλου Μαριάννα (με καταγωγή από την περιοχή του Κιλκίς), κι επισκέφθηκαν την έδρα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, μετά από προκαθορισμένο ραντεβού.
Κατά την πρώτη μέρα παραμονής στο σχολείο υποδοχής, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες ξενάγησαν μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικούς του σχολείου μας στους χώρους του γερμανικού σχολείου και στη γειτονιά τους και οργάνωσαν παιχνίδια γνωριμίας των μαθητών/τριών των δύο σχολείων και συζήτηση για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών.
Κατά την πρώτη μέρα παραμονής στο σχολείο υποδοχής, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες ξενάγησαν μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικούς του σχολείου μας στους χώρους του γερμανικού σχολείου και στη γειτονιά τους και οργάνωσαν παιχνίδια γνωριμίας των μαθητών/τριών των δύο σχολείων και συζήτηση για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών.
Το μεσημέρι ακολούθησε γεύμα σε τοπικό εστιατόριο μαζί με το σχολείο υποδοχής.
Την επόμενη μέρα, μαθητές/τριες του σχολείου Hostatoschule Höchst οργάνωσαν μια περιήγηση στην πόλη της Φρανκφούρτης, όπου μας παρουσίασαν τα κυριότερα τοπόσημα της πόλης:
τη Νέα Παλιά Πόλη, την κεντρική πλατεία Römerberg με ιστορικά κτίρια που χρονολογούνται από τον 14ο και 15ο αιώνα πολλά από τα οποία καταστράφηκαν κατά την διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου και ανακατασκευάστηκαν, το σιντριβάνι-άγαλμα της Δικαιοσύνης μπροστά από το Δημαρχείο,
τον καθεδρικό ναό του Αγίου Βαρθολομαίου με τον εντυπωσιακό πύργο 95 μέτρων και το κωδωνοστάσιό του, στην κορυφή του οποίου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα της πόλης, μετά από την ανάβαση των 300 σκαλοπατιών.
την Eiserner Steg (σιδερένια πεζογέφυρα) του ποταμού Μάιν (παραπόταμου του Ρήνου), με την Ομηρική επιγραφή που είναι γραμμένη στα αρχαία Ελληνικά. Η επιγραφή αναγράφει τους στίχους του Ομήρου από την Οδύσσεια (ραψωδία ά, στ. 183 ) όταν η θεά Αθηνά κατεβαίνει στην Ιθάκη με την μορφή του Μέντη για να παρακινήσει τον Τηλέμαχο να αναζητήσει τον πατέρα του, Οδυσσέα: «ΠΛΕΩΝ ΕΠΙ ΟΙΝΟΠΑ ΠΟΝΤΟΝ ΕΠ ΑΛΛΟΘΡΟΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ» που σημαίνει «Πλέοντας μέσ’ το μελανό πέλαγος μ’ αλλόγλωσσους ανθρώπους». Η συγκεκριμένη ρήση του Ομήρου επιλέχθηκε συμβολικά, αφού η γέφυρα Eiserner Steg «ενώνει» δύο διαφορετικές περιοχές της Φρανκφούρτης, μια πόλη πολυπολιτισμική που η πλειοψηφία των κατοίκων της δεν έχει μητρική γλώσσα τη Γερμανική.
Ακολούθησε επίσκεψη στην ΕΚΤ η οποία περιλάμβανε επιτόπια ξενάγηση από συνοδό μέλος του προσωπικού της ΕΚΤ στα ελληνικά στο Κέντρο Επισκεπτών της ΕΚΤ, όπου μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την εξαιρετική αρχιτεκτονική του κτιρίου, καθώς η μετατροπή της πρώην κεντρικής αγοράς της Φρανκφούρτης και η ενσωμάτωσή της στο σχέδιο κατασκευής προσδίδει ιστορικό χαρακτήρα στην ΕΚΤ, ενισχύοντας τη μοναδικότητα αυτού του εμβληματικού κτιρίου στην περιοχή Ostend της Φρανκφούρτης. Οι μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωσυστήματος, τον ρόλο και τις αρμοδιότητες της ΕΚΤ, ενώ η ξενάγηση περιλάμβανε και διαδραστικά στοιχεία, βίντεο και χρόνο για απαντήσεις σε ερωτήσεις. Ενόψει των ευρωεκλογών του Ιουνίου 2024, οι μαθητές/τριες μας, οι οποίοι/ες ανήκουν στο εκλογικό σώμα των επερχόμενων ευρωεκλογών, ενημερώθηκαν για την σημασία της συμμετοχής όλων μας στην εκλογική διαδικασία και τον ρόλο τους ως ενεργών ευρωπαίων πολιτών.
Αφού ολοκληρώθηκε η ξενάγηση, οι μαθητές/τριες είχαν τον χρόνο να περιηγηθούν στο χώρο του κτιρίου της Großmarkthalle (πρώην κεντρική αγορά της Φρανκφούρτης). Το όραμα που αποτέλεσε την αρχική έμπνευση για τις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις της ΕΚΤ ήταν μια ενιαία ευρωπαϊκή αγορά με δικό της νόμισμα. Κατόπιν προσεκτικής εξέτασης, το 2001 αποφασίστηκε ότι ο χώρος της Großmarkthalle ήταν κατάλληλος για την ανέγερση των ιδιόκτητων γραφείων της ΕΚΤ. Έτσι, η αγορά οπωροκηπευτικών έδωσε τη θέση της στις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, μια διαδρομή -από τη σύλληψη έως την ολοκλήρωση του έργου- που διήρκησε μόλις λίγο παραπάνω από μια δεκαετία και δημιούργησε αντίθεση στην ανατολική πλευρά της Φρανκφούρτης με τους ουρανοξύστες στο κέντρο της πόλης. Εξάλλου, στο χώρο της ΕΚΤ έχει ανεγερθεί μνημείο στα θύματα του Ολοκαυτώματος στο πρώην σημείο συγκέντρωσης Εβραίων, καθώς το υπόγειο του κτιρίου της ανατολικής πτέρυγας της ΕΚΤ χρησιμοποιήθηκε για τον εκτοπισμό των Εβραίων την περίοδο 1941-1945, η οποία αποτελεί ένα πολύ σκοτεινό κεφάλαιο στην ιστορία της Großmarkthalle.
Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης οι μαθητές/τριες ετοίμασαν ένα ενημερωτικό βιντεάκι, τύπου Q&A, με ερωτήσεις που αφορούσαν τον ρόλο της ΕΚΤ, με σκοπό να αποτελέσει έναν χρήσιμο οδηγό ενημέρωσης πάνω σε βασικά ερωτήματα, το οποίο αναρτήθηκε στο blog του σχολείου αλλά και προβλήθηκε στους/στις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες του σχολείου, μετά την ολοκλήρωση της δράσης.
Παρακολουθήστε το βίντεο μας στο YouTube:
Την επόμενη και τελευταία μέρα, οι μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Deutsches Romantik-Museum (μουσείο ρομαντισμού) και το Goethe House, το οποίο είναι η γενέτειρα και το σπίτι της παιδικής ηλικίας του Γερμανού ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Johann Wolfgang von Goethe. Είναι επίσης ο τόπος όπου ο Γκαίτε έγραψε τα διάσημα έργα του Götz von Berlichingen, The Sorrows of Young Werther και τα πρώτα προσχέδια του Urfaust.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας οι μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας μαζί με τους μαθητές/τριες του σχολείου Hostatoschule Höchst παρακολούθησαν μια μουσικοθεατρική παράσταση χωρίς προφορικό λόγο. Σε αυτή την παραγωγή, ο σκηνοθέτης της όπερας Andrea Schwalbach αναζητά εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας με την ηθοποιό και τραγουδίστρια Susanne Schyns και τη Lucy Flournoy, ηθοποιό και χορεύτρια της Lindy Hop. Χωρίς λόγια, με μουσική και χορό, αναπτύσσεται μια γλώσσα κατανοητή πέρα από όλα τα σύνορα. Η παράσταση ήταν μια συναρπαστική, διασκεδαστική θεατρική εμπειρία και ένα κομμάτι της μουσικής ιστορίας.
Τέλος, θα θέλαμε να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στη διευθύντρια κα Παπαδοπούλου Μαριάννα, στο προσωπικό και στους μαθητές/τριες του σχολείου Hostatoschule Höchst για τη ζεστή φιλοξενία, την ξενάγηση στο σχολικό συγκρότημα και στην πόλη της Φρανκφούρτης και την άψογη διοργάνωση κοινών δράσεων των μαθητών/τριών μας. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να ανταποδώσουμε τη φιλοξενία!
Ελάτε να παίξουμε το επιτραπέζιο παιχνίδι για την ΕΕ που σχεδίασαν οι μαθητές/τριες του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς
Το 1ο ΓΕΛ Κιλκίς, στο πλαίσιο του προγράμματος Σχολεία-Πρέσβεις του ΕΚ (EPAS), παρουσίασε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για την ΕΕ που σχεδίασαν οι μαθητές/τριες του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς, από την Πέμπτη 16 έως και την Δευτέρα 20 -5-24 στο χώρο του σχολείου μας.
Το ταμπλό, τις ερωτήσεις και τις οδηγίες του επιτραπέζιου παιχνιδιού επιμελήθηκαν μαθητές και μαθήτριες της Β΄τάξης, ενώ τα τρόπαια-χαρακτηριστικά τοπόσημα χωρών-μελών της ΕΕ σχεδιάστηκαν σε 3D εκτυπωτή- με την ευγενική χορηγία του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς και την εποπτεία του υποδιευθυντή κ. Ντίνου Κων/νου.
Το ταμπλό, τις ερωτήσεις και τις οδηγίες του επιτραπέζιου παιχνιδιού επιμελήθηκαν μαθητές και μαθήτριες της Β΄τάξης, ενώ τα τρόπαια-χαρακτηριστικά τοπόσημα χωρών-μελών της ΕΕ σχεδιάστηκαν σε 3D εκτυπωτή- με την ευγενική χορηγία του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς και την εποπτεία του υποδιευθυντή κ. Ντίνου Κων/νου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.