Ανακοίνωση Ομάδας Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
Σήμερα, η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη με την πανδημία του κορωνοϊού. Οι Έλληνες πολίτες με μεγάλη αυτοπειθαρχία ακολουθούν τις οδηγίες των επιστημόνων, για να περιορίσουν όσο το δυνατόν τις επιπτώσεις της πανδημίας.
Στην πρώτη γραμμή αυτής της τεράστιας προσπάθειας βρίσκονται οι γιατροί και οι νοσηλευτές, οι φαρμακοποιοί, οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ και άλλες ομάδες εργαζομένων. Στηρίζουμε τον αγώνα τους και ζητούμε από την κυβέρνηση να τους ενισχύσει με όλους τους τρόπους.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, εδώ και 15 μέρες περίπου, και οι εκπαιδευτικοί, από τη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία, παλεύουν για να είναι παρόντες σ’ αυτή τη δύσκολη στιγμή για την ελληνική κοινωνία και να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα στους μαθητές τους. Το Υπουργείο προκειμένου να διατηρηθεί μια επαφή του σχολείου με τους μαθητές ενεργοποίησε την διδασκαλία εξ αποστάσεως.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, εδώ και 15 μέρες περίπου, και οι εκπαιδευτικοί, από τη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία, παλεύουν για να είναι παρόντες σ’ αυτή τη δύσκολη στιγμή για την ελληνική κοινωνία και να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα στους μαθητές τους. Το Υπουργείο προκειμένου να διατηρηθεί μια επαφή του σχολείου με τους μαθητές ενεργοποίησε την διδασκαλία εξ αποστάσεως.
Προφανώς οι μαθητές αυτή τη δύσκολη στιγμή δεν πρέπει να μείνουν μόνοι τους και ιδιαίτερα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν πρέπει ν’ απομακρυνθούν από τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία σύντομα θα κληθούν να διαγωνισθούν για την είσοδό τους στα ΑΕΙ.
Όμως δεν είναι ώρα για θριαμβολογίες ούτε για κατηγορίες! Από τη μια πλευρά το Υπουργείο ωραιοποιεί την κατάσταση, ανακοινώνοντας ένα μεγάλο αριθμό διδακτικών ωρών που έχουν υλοποιηθεί συμπεριλαμβάνοντας σ’ αυτόν τον αριθμό και όλες τις δοκιμαστικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών. Από την άλλη τα ΜΜΕ κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς για αδράνεια και αδιαφορία.
Ποια είναι όμως η πραγματικότητα; Οι εκπαιδευτικοί, ενώ έχουν αρκετές γνώσεις πάνω στην χρήση των υπολογιστών, δεν είναι εκπαιδευμένοι σε μεγάλο ποσοστό στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Οι ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες είναι αρκετά περίπλοκες και οι οδηγίες δεν είναι πάντοτε επαρκείς, γεγονός που απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα προσαρμογής. Παρόλα αυτά αυτές τις μέρες, χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν αναρτήσει υλικό τόσο στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, όσο και με email προς τους μαθητές τους.
Ταυτόχρονα, κατά γενική ομολογία, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, μέσω του οποίου γίνεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, πέφτει συνεχώς και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο μεγάλου αριθμού χρηστών, με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να βρίσκονται σε απελπισία!
Βέβαια, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι πολλοί από τους μαθητές και τις μαθήτριες –όπως και εκπαιδευτικοί- δεν διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Οπότε ελλοχεύει ο κίνδυνος, μέσα στο πλαίσιο αυτής της υγειονομικής κρίσης, να δημιουργηθούν νέες μορφές ανισοτήτων για τους μαθητές.
Προτείνουμε:
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία να στοχεύει στην στήριξη των μαθητών αλλά και στην εμπέδωση ύλης που έχει διδαχθεί στο προηγούμενο διάστημα.
Είναι απαραίτητο να υπάρξει η δυνατότητα για δωρεάν σύνδεση στο internet, που να καλύπτει τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές.
Να δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, κυρίως για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Να μειωθεί η ύλη για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και να περιορισθεί σ’ αυτά που διδάχθηκαν έως τις 10 Μαρτίου. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο σύντομα πρέπει να προσδιορίσει τον χρόνο εξετάσεων, για να μην συνεχίζεται η ψυχολογική επιβάρυνση των μαθητών.
Αυτή τη στιγμή το πρώτο μέλημα της ελληνικής κοινωνίας είναι η αντιμετώπιση της πανδημίας. Όμως, μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση δεν πρέπει ν’ αφήσουμε κάποιους επιτήδειους ν’ ασκούνται στο αγώνισμα της ανθρωποφαγίας και στο τέλος αυτού του δρόμου δεν πρέπει να βρεθούμε μπροστά σε καταστάσεις που ενισχύουν την ανισότητα και την κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων.
Ποια είναι όμως η πραγματικότητα; Οι εκπαιδευτικοί, ενώ έχουν αρκετές γνώσεις πάνω στην χρήση των υπολογιστών, δεν είναι εκπαιδευμένοι σε μεγάλο ποσοστό στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Οι ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες είναι αρκετά περίπλοκες και οι οδηγίες δεν είναι πάντοτε επαρκείς, γεγονός που απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα προσαρμογής. Παρόλα αυτά αυτές τις μέρες, χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν αναρτήσει υλικό τόσο στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, όσο και με email προς τους μαθητές τους.
Ταυτόχρονα, κατά γενική ομολογία, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, μέσω του οποίου γίνεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, πέφτει συνεχώς και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο μεγάλου αριθμού χρηστών, με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να βρίσκονται σε απελπισία!
Βέβαια, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι πολλοί από τους μαθητές και τις μαθήτριες –όπως και εκπαιδευτικοί- δεν διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Οπότε ελλοχεύει ο κίνδυνος, μέσα στο πλαίσιο αυτής της υγειονομικής κρίσης, να δημιουργηθούν νέες μορφές ανισοτήτων για τους μαθητές.
Προτείνουμε:
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία να στοχεύει στην στήριξη των μαθητών αλλά και στην εμπέδωση ύλης που έχει διδαχθεί στο προηγούμενο διάστημα.
Είναι απαραίτητο να υπάρξει η δυνατότητα για δωρεάν σύνδεση στο internet, που να καλύπτει τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές.
Να δοθεί η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, κυρίως για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Να μειωθεί η ύλη για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και να περιορισθεί σ’ αυτά που διδάχθηκαν έως τις 10 Μαρτίου. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο σύντομα πρέπει να προσδιορίσει τον χρόνο εξετάσεων, για να μην συνεχίζεται η ψυχολογική επιβάρυνση των μαθητών.
Αυτή τη στιγμή το πρώτο μέλημα της ελληνικής κοινωνίας είναι η αντιμετώπιση της πανδημίας. Όμως, μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση δεν πρέπει ν’ αφήσουμε κάποιους επιτήδειους ν’ ασκούνται στο αγώνισμα της ανθρωποφαγίας και στο τέλος αυτού του δρόμου δεν πρέπει να βρεθούμε μπροστά σε καταστάσεις που ενισχύουν την ανισότητα και την κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.