Υπογράφει η Άννα Νικολαϊδου
Δημοτική Σύμβουλος Κιλκίς - Γραμματέας Δημοτικού συμβουλίου Κιλκίς
Διαβάζοντας το παραπάνω απόσπασμα κατανοώ ότι …το πρόβλημα είναι διαχρονικό καθώς, κατά πως λέει ο Περικλής, προκαλεί φθόνο και δυσπιστία οτιδήποτε είναι ανώτερο από τις δυνάμεις μας και θεωρώ αιτιολογημένη την αντίδραση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου στο οποίο η μετριότητα της γράφοντος υπό την ιδιότητα της γραμματέως του δημοτικού συμβουλίου, ζήτησε αναβολή συζήτησης του θέματος που αφορούσε την κατάτμηση του οικοπέδου των μύλων του Σαμαρά, απλά και μόνο για να ενημερωθεί το σώμα, καθώς τόσο ο χρόνος που είχαμε στην διάθεση μας προκειμένου να τοποθετηθούμε όσο και ο «αυταρχισμός» που επιδείχθηκε από την νοθευμένη πλειοψηφία, το μόνο βέβαιο είναι ότι οδήγησε τους περισσότερους από εμάς να ψηφίσουμε κάτι χωρίς να ξέρουμε τι ψηφίζουμε.
Είμαι πεπεισμένη ότι όσα έγιναν σε εκείνο το δημοτικό συμβούλιο δεν αντιμετωπίζονται με «επίκληση νόμων» προκειμένου να αποδειχθεί το δίκαιο η άδικο της τήρησης της θεσμικής διαδικασίας γιατί αυτά καθαυτά τα γεγονότα έθιξαν πολύ περισσότερα από όσα ….μια κατάτμηση ενός οικοπέδου αξίζει.
Έθιξαν αρχές και αξίες και ανέδειξαν νοοτροπίες παρελθόντος που πρέπει να μας προβληματίσουν γιατί δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να ξεχνάμε ότι η δημοκρατία δεν μπαίνει μόνη της στο γύψο αλλά την βάζουν «άνθρωποι» και ανθρωπάκια.
Το απόσπασμα από το έργο του Θουκυδίδη για τον πελοποννησιακό πόλεμο στο οποίο παρατίθεται ο λόγος του Περικλή που εκφώνησε το 430 π.χ αποτελεί ύμνο στην δημοκρατία και αμφίβολο είναι αν θα μπορούσαμε να κατανοήσουμε τόσο καλά αυτό το μοντέλο πολιτεύματος, εάν δεν είχαμε το ζωντανό αυτό ντοκουμέντο από τον Θουκυδίδη, που αποτυπώνει την ερμηνεία του Περικλή για την Αθηναϊκή Δημοκρατία.
Αμφίβολο γιατί παρά την ύπαρξή των κειμένων εκλεγμένοι άρχοντες του δήμου παραμένουν νοσταλγοί της εποχής της Κλεοπάτρας, βασίλισσας της Αιγύπτου, θεωρώντας εαυτόν θεότητα κομίζουσα το …αλάθητο του πάπα.
Καμία παρερμηνεία, αυτούσιος ο λόγος στο απόσπασμα του λόγου του Περικλή «…Γιατὶ εἶναι δύσκολο πράγμα νὰ μιλήσει κανεὶς ἀντικειμενικὰ (χωρὶς δηλαδὴ νὰ πεῖ οὔτε λιγότερα οὔτε περισσότερα ἀπὸ ὅ,τι πρέπει) γιὰ κάποιο θέμα, γιὰ τὸ ὁποῖο εἶναι δύσκολο νὰ ἐξακριβωθεῖ καὶ αὐτὴ ἀκόμα ἡ ἁπλὴ ἰδέα, ὅτι τὰ λεγόμενα ἀπὸ τὸν ρήτορα εἶναι ἀληθινά. Γιατὶ ὁ ἀκροατής, ὁ ὁποῖος γνωρίζει τὰ πράγματα καὶ εὐνοϊκὰ διατεθειμένος πρὸς αὐτοὺς ποὺ τὰ ἔπραξαν, θὰ σχημάτιζε ἴσως τὴν ἰδέα, ὅτι αὐτὰ ἐκτέθηκαν κάπως κατώτερα ἀπὸ ὅ,τι αὐτὸς γνωρίζει καὶ ἐπιθυμεῖ, ἐνῶ ἀντίθετα, ὅποιος τὰ ἀγνοεῖ, θὰ σκεπτόταν ὅτι μερικὰ ἐκτέθηκαν ἀρκετὰ μεγαλοποιημένα, καὶ αὐτὸ ἀπὸ φθόνο, τὸν ὁποῖο δοκιμάζει ὁ ἄνθρωπος, ὅταν ἀκούει κάτι τὸ ὁποῖο ὑπερβαίνει τὶς δικές του φυσικὲς δυνάμεις. Γιατὶ οἱ ἄνθρωποι ἀνέχονται τοὺς ἐπαίνους ποὺ λέγονται γιὰ ἄλλους μόνο ἐφόσον κάθε ἀκροατὴς ἔχει τὴ γνώμη, ὅτι καὶ αὐτὸς εἶναι ἱκανὸς νὰ πράξει κάτι ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἀκούει. Ἐνῶ γιὰ κάθε τί, τὸ ὁποῖο εἶναι ἀνώτερο ἀπὸ τὶς δυνάμεις του, αἰσθάνεται διὰ μιᾶς φθόνο καὶ δυσπιστία.»
Διαβάζοντας το παραπάνω απόσπασμα κατανοώ ότι …το πρόβλημα είναι διαχρονικό καθώς, κατά πως λέει ο Περικλής, προκαλεί φθόνο και δυσπιστία οτιδήποτε είναι ανώτερο από τις δυνάμεις μας και θεωρώ αιτιολογημένη την αντίδραση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου στο οποίο η μετριότητα της γράφοντος υπό την ιδιότητα της γραμματέως του δημοτικού συμβουλίου, ζήτησε αναβολή συζήτησης του θέματος που αφορούσε την κατάτμηση του οικοπέδου των μύλων του Σαμαρά, απλά και μόνο για να ενημερωθεί το σώμα, καθώς τόσο ο χρόνος που είχαμε στην διάθεση μας προκειμένου να τοποθετηθούμε όσο και ο «αυταρχισμός» που επιδείχθηκε από την νοθευμένη πλειοψηφία, το μόνο βέβαιο είναι ότι οδήγησε τους περισσότερους από εμάς να ψηφίσουμε κάτι χωρίς να ξέρουμε τι ψηφίζουμε.
Με την πρόταση περί αναβολής συντάχθηκε η πλειοψηφία της αντιπολίτευσης, πλην ορισμένων, πράγμα που φαίνεται ότι εξόργισε το …αποφασίζομεν και διατάσσομεν και το «πυρ ομαδόν» του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου ήρθε με επιστολή του στην οποία μας κατηγορεί ότι αδίκως τον κατηγορούμε για το πραξικόπημα που διέπραξε, ηθελημένα η μη.
Είμαι πεπεισμένη ότι όσα έγιναν σε εκείνο το δημοτικό συμβούλιο δεν αντιμετωπίζονται με «επίκληση νόμων» προκειμένου να αποδειχθεί το δίκαιο η άδικο της τήρησης της θεσμικής διαδικασίας γιατί αυτά καθαυτά τα γεγονότα έθιξαν πολύ περισσότερα από όσα ….μια κατάτμηση ενός οικοπέδου αξίζει.
Έθιξαν αρχές και αξίες και ανέδειξαν νοοτροπίες παρελθόντος που πρέπει να μας προβληματίσουν γιατί δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να ξεχνάμε ότι η δημοκρατία δεν μπαίνει μόνη της στο γύψο αλλά την βάζουν «άνθρωποι» και ανθρωπάκια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.