Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019

Πάμε θέατρο στην παράσταση "Η φόνισσα" του Παπαδιαμάντη;

ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019
Αναχώρηση 18.00 από την πλατεία Ειρήνης Κιλκίς
Συμμετοχή στα τηλέφωνα:
Απόγευμα 4-8 : 23410 24217
Απόγευμα 5-8: 6946 595 220

Ελάτε να παρακολουθήσουμε την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019 την ατμοσφαιρική, καθηλωτική παράσταση της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης, “Η Φόνισσα” του αγαπημένου σκιαθίτη συγγραφέα Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Η Φόνισσα γραμμένη το 1903 θεωρείται ίσως το πιο επιτυχημένο έργο του συγγραφέα, το οποίο συνεχίζει να σαγηνεύει όλο και περισσότερους αναγνώστες και δημιουργούς. Αποτελεί μία νουβέλα με κεντρικό πρόσωπο την Χαδούλα, τη Φόνισσα, η οποία, έχοντας πάρει τον συνήθη για τις γυναίκες της εποχής της χαρακτηρισμό από το όνομα του άντρα της, είναι πλέον η Φραγκογιαννού. 

Ο Παπαδιαμάντης μας αφηγείται την ιστορία ‘’της τάλαινας γυνής’’, η οποία υποχρεωμένη να υπομένει τα βάσανα που όριζε το φύλο και η εποχή της, διαδέχεται τους δουλικούς ρόλους της κόρης, της συζύγου, της μάνας και στη συνέχεια, της ‘’πενθεράς’’ και ‘’μάμμης’’.

Αυτή η ατέλειωτη σειρά από βάρη ωθούν την Φραγκογιαννού στη βαθιά συνειδητοποίηση της τραγικής μοίρας της γυναικός και τη γεμίζουν οργή για την αδικία που είναι υποχρεωμένη να επωμίζεται. Σε μια προσπάθεια απονομής δικαιοσύνης ή και επανάστασης στον φαύλο κύκλο του γυναικείου ριζικού, αυτό που με τα λόγια του συγγραφέα συνεπάγεται το ‘’ψήλωμα του νου’’, η ‘’γραία’’ -55 ετών- ‘’Χαδούλα’’ επιχειρεί το ‘’έγκλημα’, μία σειρά από φόνους μικρών κοριτσιών, για να απαλλάξει από το βάρος της μοίρας τους αυτά και τους γονείς τους.

Η ταλαιπωρημένη Χαδούλα, τολμά όψιμα την επανάστασή της απέναντι στην καθεστηκυία τάξη πραγμάτων της εποχής της, που, δυστυχώς, «πνίγεται» στο αίμα. Οι ζοφερές εμπειρίες της μέσα σε μία ανδροκρατούμενη κοινωνία σταδιακά τη διαμορφώνουν σε μια ιδιόρρυθμη προσωπικότητα, σκληρή αλλά και ευαίσθητη, περιέργως πώς, έξυπνη, αλλά και προβληματισμένη για τη θέση τής γυναίκας στην εποχή της. Δε διστάζει να εκφράσει την περιφρόνηση και την απέχθειά της απέναντι στα θηλυκά παιδιά, από άποψη. Αρρωστημένη μεν, πολιτική δε.

Το τέλος έρχεται «εις το ήμισυ του δρόμου, μεταξύ της θείας και της ανθρωπίνης δικαιοσύνης».

Η ερμηνεία των ηθοποιών σε παρασέρνει, με την Έφη Σταμούλη να επιβεβαιώνει και πάλι τη δυναμική της ως ηθοποιό στην ενσάρκωση μιας απαιτητικής μορφής, στο πρόσωπο της οποίας συγκεντρώνεται τόσο η βασανισμένη απλή γυναίκα, όσο και η απόλυτα ψυχογραφημένη προσωπικότητα ενός ανθρώπου που προσπαθεί να ξεφύγει από τη μοίρα του και τελικά, δένεται με τραγικό τρόπο μαζί της.

Την επιλογή αποσπασμάτων επιμελήθηκε ο Νικηφόρος Παπανδρέου μαζί με τον σκηνοθέτη της παράστασης, Πάνο Δεληνικόπουλο, στον ρόλο της Φραγκογιαννούς η Έφη Σταμούλη,

Σημείωμα του σκηνοθέτη 

«η Φόνισσα αν την ακούσει κανείς προσεκτικά δεν ηχεί σα μία φωνή, αλλά μάλλον σαν χορός». Ακριβώς αυτήν την αντήχηση της φωνής της Χαδούλας μέσα από μία σειρά γυναικών, που πιθανώς να συμβολίζουν τις διάφορες γενεές-στάδια την ζωή μιας γυναίκας, αλλά και τα τέσσερα κορίτσια που πνίγει η Φραγκογιαννού, εισπράττει ο θεατής! 

Τα κοστούμια (κατασκευή: Δέσποινα Γωνιάδου) λιτά και τονίζοντας με τις μακριές φαρδιές φούστες την θέση των γυναικών, καθώς και το σκηνικό (κατασκευή Γιώργος Μαυρόπουλος) με τα μπαούλα με τα πανιά να ξεχωρίζουν και να χρησιμεύουν άλλοτε σαν συμβολισμός της προίκας κι άλλοτε, σαν τα βουνά ή τα εμπόδια που συναντά η Φραγκογιαννού, σχεδιασμένα πολύ εύστοχα από τη Μαρία Καραδελόγλου και τη Σοφία Τσιριγώτη μας δημιουργούν μία αίσθηση ότι αγναντεύουμε το μπλε της Σκιάθου.

Προσαρμογή κειμένου
Νικηφόρος Παπανδρέου, Πάνος Δεληνικόπουλος

Σκηνοθεσία – Μουσική Επιμέλεια
Πάνος Δεληνικόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια
Μαρία Καραδελόγλου

Κατασκευή σκηνικού
Γιώργος Μαυρόπουλος

Κατασκευή κοστουμιών
Δέσποινα Γωνιάδου

Παίζουν:
Έφη Σταμούλη

Σοφία Βούλγαρη

Έλσα Καρακασίδου

Ζωή Λαζαριώτου

Αρετή Πολυμενίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.