Γράφει ο Θεόφιλος Τιρεκίδης
Η χώρα μας αποτελεί τουριστικό προορισμό παγκόσμιας κλάσης. Ο τουρισμός μας δεν στηρίζεται μόνο στον ήλιο και την θάλασσα ή μάλλον δεν θα πρέπει να στηρίζεται και να περιορίζεται μόνο σε αυτά. Ο επισκέπτης πρέπει να φεύγει έχοντας ικανοποιήσει και τις πέντε του αισθήσεις. Ο επισκέπτης φεύγοντας από τη χώρα μας πρέπει να έχει δει, να έχει ακούσει, να έχει γευτεί, να έχει μυρίσει, να έχει αγγίξει.
Για να επιτευχθούν όλα αυτά πρέπει να αναπτυχθούν τα εναλλακτικά προϊόντα με την στροφή όλων των αρμόδιών φορέων στον ιατρικό τουρισμό, στον τουρισμό ευεξίας, στον αθλητικό τουρισμό, στον γαστρονομικό τουρισμό, στον θρησκευτικό τουρισμό στον εκπαιδευτικό τουρισμό και πρέπει η χώρα μας να προχωρήσει και να αναπτύξει όλα αυτά.
Με την ενίσχυση πολλαπλών επιλογών του επισκέπτη όσον αφορά
1. Τα παραδοσιακά καταλύματα
2. Το τοπικό φαγητό
3. Την αυθεντική πολιτιστική δραστηριότητα
4. Την αγορά ενός παραδοσιακού προϊόντος
5. Την γνωριμία με την τοπική παράδοση και την ιστορία μας
6. Τα ήθη και έθιμά μας
Ακόμη βασική είναι και η οργάνωση, αλλά και η ανάπτυξη, του τουρισμού της τρίτης ηλικίας.
Η κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία όλων μας, η αναβάθμιση της ποιότητας, η οποία δε θα σταματήσει στις παροχές των καταλυμάτων, αλλά θα πρέπει να αγκαλιάζει το ενεργειακό αποτύπωμα και την υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη, είναι το μέσο, το όχημα της βιώσιμης αντιμετώπισης, του Ελληνικού τουρισμού.
Στην ανάπτυξη της τουριστικής ευημερίας, μετέχουν και τα τουριστικά καταλύματα των Airbnb, τα οποία πρέπει να διασφαλίζουν την ποιότητα, της τουριστικής εμπειρίας και του κοινωνικού αποτυπώματος. Αποτελούν τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις και συντελούν στην οικονομική ευρωστία των όσων τα διαχειρίζονται.
Ο πολιτιστικός τουρισμός είναι μια ευκαιρία για τον τόπο μας αφού δημιουργεί
πολιτιστικές διαδρομές.
Ελκυστικές περιοχές στον τόπο μας που προσελκύονται για επενδύσεις είναι:
H λίμνη Δοϊράνη, στην οποία και σύμφωνα με τον Ηρόδοτο περπατούσαν οι Αρχαίοι Δόβηρες, οι Ανδριάνες,και οι Οδόμαντες οι οποίοι ήταν αρχαία παιονικά φύλλα.
Ο Ηρόδοτος την αναφέρει σα λίμνη πρασιά ενδεχομένως σχηματίστηκε την προπαγετώδη περίοδο στην Πλειστόκαινο περίοδο.
Η συνολική επιφάνειά της υπολογίζεται σε 43,1 τετραγωνικά χιλιόμετρα, τα 27,3
τετραγωνικά χιλιόμετρα ανήκουν στα Σκόπια και τα 15,8 στην Ελλάδα. Με βάθος 4 μέτρα, 9 χιλιόμετρα μήκος επάνω σε τεκτονική πλάκα άρα και σεισμογενής.
Ακριβώς δίπλα από τη λίμνη Δοϊράνης τα 1000 δέντρα, η δάσος των Μουριών, όπως είναι γνωστό και λέγεται ότι είναι κατάλοιπο ενός πανάρχαιου δάσους το οποίο καταλαμβάνει μια έκταση 590 στρεμμάτων, με μοναδικό υδροβιότοπο, 36 είδη σπάνιων πουλιών , που βρίσκουν καταφύγιο εκεί.
Η λίμνη Κερκίνη και το χωριό Μακρυνίτσα Σερρών στο οποίο υπάρχει η Ιερά Μονή Παναγίας Γουμερά που γαληνεύει τον επισκέπτη προσκυνητή.
Η ιστορία της Μονής. Η Παναγία υπήρχε στον πόντο από το 950 και δώθε. Δυστυχώς οι Τούρκοι, το κατέστρεψαν πολλές φορές. Οι χριστιανοί στην προσπάθειά τους να περισώσουν από το μοναστήρι τους, βρήκαν την εικόνα της Παναγίας Γουμερά, ένα ευαγγέλιο και πολλά κειμήλια τα οποία μετέφεραν στην Ελλάδα.
Το 1966 οργάνωσαν ένα σύλλογο με την ονομασία Παναγία Γουμερά για να
προστατεύσουν και να διαιωνίσουν τα ήθη και έθιμά των Ελλήνων στον Πόντο. Το 1970 συνέλαβαν την ιδέα της ανασύστασης της Ιεράς Μονής Παναγίας Γουμερά, το σωματείο αδελφότητας ποντίων Καλλιθέας.
Το 1971 χτίζεται ο ναός με χρηματοδοτήσεις προσφορές από τους κατοίκους. Έγινε κοινόβιο όπως στον Πόντο.
Ευχόμαστε να είναι οι συνεχιστές του μοναστηριού της Παναγίας στον Πόντο και η πολιτεία.
Η Παναγία που ήρθε από τον Πόντο, αξίζει της επισκέψεώς μας ,της προσευχής μας και της ευχής μας, το καλύτερο, για τον καθένα μας και για τον τόπο μας.
Το μοναστήρι της Γουμένισσας με τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας μας που κάθε χρόνο συγκεντρώνει πλήθος πιστών. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της Μακεδονίας και υπήρξε το εκκλησιαστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής για αιώνες.
Ως άνθρωπος ποντιακής καταγωγή αναφέρω κλείνοντας την Παναγία Σουμελά. Σύμβολο επί 16 αιώνες του ποντιακού ελληνισμού μας.
Η χώρα μας αποτελεί τουριστικό προορισμό παγκόσμιας κλάσης. Ο τουρισμός μας δεν στηρίζεται μόνο στον ήλιο και την θάλασσα ή μάλλον δεν θα πρέπει να στηρίζεται και να περιορίζεται μόνο σε αυτά. Ο επισκέπτης πρέπει να φεύγει έχοντας ικανοποιήσει και τις πέντε του αισθήσεις. Ο επισκέπτης φεύγοντας από τη χώρα μας πρέπει να έχει δει, να έχει ακούσει, να έχει γευτεί, να έχει μυρίσει, να έχει αγγίξει.
Για να επιτευχθούν όλα αυτά πρέπει να αναπτυχθούν τα εναλλακτικά προϊόντα με την στροφή όλων των αρμόδιών φορέων στον ιατρικό τουρισμό, στον τουρισμό ευεξίας, στον αθλητικό τουρισμό, στον γαστρονομικό τουρισμό, στον θρησκευτικό τουρισμό στον εκπαιδευτικό τουρισμό και πρέπει η χώρα μας να προχωρήσει και να αναπτύξει όλα αυτά.
Με την ενίσχυση πολλαπλών επιλογών του επισκέπτη όσον αφορά
1. Τα παραδοσιακά καταλύματα
2. Το τοπικό φαγητό
3. Την αυθεντική πολιτιστική δραστηριότητα
4. Την αγορά ενός παραδοσιακού προϊόντος
5. Την γνωριμία με την τοπική παράδοση και την ιστορία μας
6. Τα ήθη και έθιμά μας
Ακόμη βασική είναι και η οργάνωση, αλλά και η ανάπτυξη, του τουρισμού της τρίτης ηλικίας.
Η κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία όλων μας, η αναβάθμιση της ποιότητας, η οποία δε θα σταματήσει στις παροχές των καταλυμάτων, αλλά θα πρέπει να αγκαλιάζει το ενεργειακό αποτύπωμα και την υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη, είναι το μέσο, το όχημα της βιώσιμης αντιμετώπισης, του Ελληνικού τουρισμού.
Στην ανάπτυξη της τουριστικής ευημερίας, μετέχουν και τα τουριστικά καταλύματα των Airbnb, τα οποία πρέπει να διασφαλίζουν την ποιότητα, της τουριστικής εμπειρίας και του κοινωνικού αποτυπώματος. Αποτελούν τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις και συντελούν στην οικονομική ευρωστία των όσων τα διαχειρίζονται.
Ο πολιτιστικός τουρισμός είναι μια ευκαιρία για τον τόπο μας αφού δημιουργεί
πολιτιστικές διαδρομές.
Ελκυστικές περιοχές στον τόπο μας που προσελκύονται για επενδύσεις είναι:
H λίμνη Δοϊράνη, στην οποία και σύμφωνα με τον Ηρόδοτο περπατούσαν οι Αρχαίοι Δόβηρες, οι Ανδριάνες,και οι Οδόμαντες οι οποίοι ήταν αρχαία παιονικά φύλλα.
Ο Ηρόδοτος την αναφέρει σα λίμνη πρασιά ενδεχομένως σχηματίστηκε την προπαγετώδη περίοδο στην Πλειστόκαινο περίοδο.
Η συνολική επιφάνειά της υπολογίζεται σε 43,1 τετραγωνικά χιλιόμετρα, τα 27,3
τετραγωνικά χιλιόμετρα ανήκουν στα Σκόπια και τα 15,8 στην Ελλάδα. Με βάθος 4 μέτρα, 9 χιλιόμετρα μήκος επάνω σε τεκτονική πλάκα άρα και σεισμογενής.
Ακριβώς δίπλα από τη λίμνη Δοϊράνης τα 1000 δέντρα, η δάσος των Μουριών, όπως είναι γνωστό και λέγεται ότι είναι κατάλοιπο ενός πανάρχαιου δάσους το οποίο καταλαμβάνει μια έκταση 590 στρεμμάτων, με μοναδικό υδροβιότοπο, 36 είδη σπάνιων πουλιών , που βρίσκουν καταφύγιο εκεί.
Η λίμνη Κερκίνη και το χωριό Μακρυνίτσα Σερρών στο οποίο υπάρχει η Ιερά Μονή Παναγίας Γουμερά που γαληνεύει τον επισκέπτη προσκυνητή.
Η ιστορία της Μονής. Η Παναγία υπήρχε στον πόντο από το 950 και δώθε. Δυστυχώς οι Τούρκοι, το κατέστρεψαν πολλές φορές. Οι χριστιανοί στην προσπάθειά τους να περισώσουν από το μοναστήρι τους, βρήκαν την εικόνα της Παναγίας Γουμερά, ένα ευαγγέλιο και πολλά κειμήλια τα οποία μετέφεραν στην Ελλάδα.
Το 1966 οργάνωσαν ένα σύλλογο με την ονομασία Παναγία Γουμερά για να
προστατεύσουν και να διαιωνίσουν τα ήθη και έθιμά των Ελλήνων στον Πόντο. Το 1970 συνέλαβαν την ιδέα της ανασύστασης της Ιεράς Μονής Παναγίας Γουμερά, το σωματείο αδελφότητας ποντίων Καλλιθέας.
Το 1971 χτίζεται ο ναός με χρηματοδοτήσεις προσφορές από τους κατοίκους. Έγινε κοινόβιο όπως στον Πόντο.
Ευχόμαστε να είναι οι συνεχιστές του μοναστηριού της Παναγίας στον Πόντο και η πολιτεία.
Η Παναγία που ήρθε από τον Πόντο, αξίζει της επισκέψεώς μας ,της προσευχής μας και της ευχής μας, το καλύτερο, για τον καθένα μας και για τον τόπο μας.
Το μοναστήρι της Γουμένισσας με τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας μας που κάθε χρόνο συγκεντρώνει πλήθος πιστών. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της Μακεδονίας και υπήρξε το εκκλησιαστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής για αιώνες.
Το μοναστηριακό συγκρότημα περιλαμβάνει το Ναό της Παναγίας το νέο παρεκκλήσι της Αγίας ζώνης,το Αρχονταρίκι και τα κελιά της ανδρικής μοναστηριακης αδελφότητας με Ηγούμενο τον Αρχιμανδρίτη Αγαθαγγελο.
Ως άνθρωπος ποντιακής καταγωγή αναφέρω κλείνοντας την Παναγία Σουμελά. Σύμβολο επί 16 αιώνες του ποντιακού ελληνισμού μας.
Χρόνια Πολλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.