Act Business Center

Πέμπτη 15 Αυγούστου 2019

4ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη του 3ου Γυμνασίου στην Κέρκυρα

Δελτίο τύπου 3ου Γυμνασίου Κιλκίς
Στα πλαίσια του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής με τίτλο «Παράκτιοι Υδροβιότοποι» και του Πολιτιστικού Προγράμματος στο Κ.Π.Ε Κέρκυρας με τίτλο «Μεσόγειος: Ένας παράδεισος στο μέσον της Γης», το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς πραγματοποίησε 4ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κέρκυρα από 18 έως 21 Απριλίου 2019.

1η μέρα Πέμπτη 18 Απριλίου
Για τρίτη συνεχή χρονιά μετά τη Ζάκυνθο και την Ιθάκη αρμενίζουμε και πάλι στα γαλανά νερά του Ιονίου. Φέτος μαζί μας ταξιδεύουν μαθητές της Β΄ και Γ’ Γυμνασίου.

Το ταξίδι μας ξεκινά νωρίς το πρωί της Πέμπτης 18 Απριλίου με αίθριο καιρό και καλή διάθεση και προορισμό το νησί των Φαιάκων, την Κέρκυρα. Τους Φαίακες τους γνώρισαν οι μαθητές μας στην Α΄Γυμνασίου μέσα από την Οδύσσεια του Ομήρου και την παροιμιώδη φιλοξενία του πολύπαθου Οδυσσέα από τον πατέρα της βασιλοπούλας Ναυσικάς, τον Αλκίνοο και τη βασίλισσα Αρήτη.

Από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας εν πλω σε μία ώρα φτάνουμε στο λιμάνι της Λευκίμμης, της δεύτερης μεγαλύτερης κωμόπολης της Κέρκυρας στην νοτιοανατολική πλευρά του νησιού με πληθυσμό 25.000 κατοίκους με μακρά ιστορία ήδη από την αρχαιότητα όπως μας πληροφορεί και ο Θουκυδίδης όταν την αναφέρει στο έργο του με θέμα τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Επισκεφθήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λευκίμμης στα πλαίσια της θεματολογίας των δύο εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Παράκτιοι Υδροβιότοποι» και «Μεσόγειος ένας Παράδεισος στο Μέσον της Γης».

Το ΚΠΕ Κέρκυρας βρίσκεται βόρεια και ανατολικά της Λευκίμμης, σε μια περιοχή «ιδιαίτερου φυσικού κάλους» των Αλυκών της Λευκίμμης. Η περιοχή είναι ενταγμένη στο δίκτυο NATURA (με κωδικό GR2230003 και τύπο Β) και αποτελεί έναν από τους λίγους υγροτόπους που απόμειναν στην Κέρκυρα. Οι Αλυκές αποτελούν σημαντική περιοχή ανεφοδιασμού για δεκάδες μεταναστευτικά είδη της ορνιθοπανίδας.

Οι υπεύθυνες του ΚΠΕ μας υποδέχτηκαν εγκάρδια και μας καλωσόρισαν στον τόπο τους με δροσερό νερό και ένα ελαφρύ γεύμα. Σε έναν χώρο εξαιρετικά φροντισμένο και εξοπλισμένο παρακολουθήσαμε τις ενδιαφέρουσες προβολές για την ορνιθοπανίδα της περιοχής που προστατεύεται διεθνώς και ακολούθως οι μαθητές μας παρουσίασαν τις δικές τους εργασίες σε μορφή power point. Και όχι μόνο. Στο υπαίθριο θεατράκι με φόντο τις αλυκές της Λευκίμμης και τις βενετσιάνικες αποθήκες αλατιού που αντέχουν στον χρόνο απολαύσαμε κι ένα θεατρικό δρώμενο για τη Μεσόγειο από τους ίδιους τους μαθητές.

Αργά το απόγευμα φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας(Ιonian Park στα Γουβιά) Στην πολυτελή reception του ξενοδοχείου μάς υποδέχτηκε ο Αχιλλέας, ο γνωστός ιλιαδικός ήρωας, πάνω στο άρμα του. Βουλιάξαμε κυριολεκτικά στους αναπαυτικούς καναπέδες και απολαύσαμε στιγμές χαλάρωσης ενώ οι μαθητές μας βρήκαν την ευκαιρία να περιπλανηθούν στους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου, στο γυμναστήριο, στην αίθουσα παιχνιδιών(ποδοσφαιράκι, μπιλιάρδο κ.α)
2η μέρα Παρασκευή 19 Απριλίου

Πρωινό.
Αναχωρήσαμε με τον Λευτέρη, τον οδηγό μας για την ανατολική και βόρεια πλευρά του νησιού. Ανηφορίσαμε στο μοναστήρι της Παλαιοκαστρίτσας. Το Μοναστήρι της Παλαιοκαστρίτσας που βρίσκεται στην κορυφή του ακρωτηρίου της Παλαιοκαστρίτσας, ιδρύθηκε το 1225 και αργότερα τον 18ο αιώνα κατασκευάστηκε η εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία και τα κελιά των μοναχών.

Σήμερα το εσωτερικό του μοναστηριού έχει μια αυλή με καμάρες και ένα κτίριο που φιλοξενεί ένα Μουσείο με Βυζαντινές και μεταβυζαντινές εικόνες, ιερά βιβλία, σκεύη και ενδυμασία τελετών. Η θέα από το μοναστήρι είναι μαγευτική.

Συνεχίσαμε την ξενάγησή μας βορειότερα και καταλήγουμε στο Σιδάρι, έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Κέρκυρα Αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα θέρετρα του Ιονίου και έχει αποκτήσει παγκόσμια φήμη, την οποία οφείλει στο περίφημο λευκά σμιλεμένα βράχια και καταγάλανα νερά , που συνθέτουν ένα εξωτικό σκηνικό.

Μια συστοιχία από αμμώδη βράχια, υψώνονται μέσα από τη θάλασσα και λόγω της τριβής τους με τα κύματα σχηματίζουν παράξενα σχήματα. Τα βράχια που σχηματίζουν το Κανάλι της Αγάπης της Κέρκυρας, λόγω της εύθραυστης σύνθεσης τους, επέτρεψαν με το πέρασμα του χρόνου στην θάλασσα, αλλά βασικά στην διαβρωτική δράση του ανέμου, να τα κάνει "αυλακωτά",σκάβοντας έτσι το κανάλι από κάτω.

Ανάμεσά τους υπάρχει ένα υπόγειο μονοπάτι, το οποίο μπορεί κανείς να το περπατήσει ή να ξεκουραστεί από το κολύμπι. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο βυθός σε αυτό το σημείο, καθώς υπάρχουν αρκετές θαλάσσιες σπηλιές, που αποτελούν πρόκληση για τους λάτρεις των καταδύσεων.

Μετά από το Σιδάρι επόμενη στάση στο Mon Repos: Το καταπράσινο κτήμα απλώνεται σε 258 στρέμματα πυκνής βλάστησης και πανέμορφων κήπων και καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του λόφου της Αναλήψεως.

Εκεί έχτισε τη θερινή του έπαυλη το 1831 ο Άγγλος Αρμοστής των Ιονίων Νήσων Φρέντερικ Άνταμ για χάρη της αγαπημένης του γυναίκας της Κερκυραίας Νίνας Παλατιανού, σε σχέδια του Άγγλου αρχιτέκτονα Γουάιτμορ.

Το 1864, μετά την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, ο δήμος της Κέρκυρας παραχώρησε το παλάτι και τους κήπους στη δυναστεία του Γεωργίου του Α’ προκειμένου να το χρησιμοποιούν ως θερινή κατοικία.

Ο βασιλιάς ήταν εξάλλου εκείνος που του έδωσε τόσο παραστατικά το όνομα Mon Repos (ανάπαυση μου). Τo κομψό και εντυπωσιακό παλάτι με τα μεγάλα ανοίγματα είναι αποικιακού ρυθμού με έντονα ελληνικά και νεοκλασικά στοιχεία. Δεσπόζει στη μέση του κτήματος και θα φτάσουμε εκεί, αφού περάσουμε την είσοδο και περπατήσουμε στα φαρδιά μονοπάτια, τα καλυμμένα με λευκό χαλίκι κάτω από τη σκιά των καταπράσινων πεύκων.

Σήμερα φιλοξενεί το Μουσείο της Παλαιόπολης. Στους πανέμορφους κήπους του κάποτε φιλοξενούνταν περισσότερα από 2.000 είδη φυτών, δώρα ευρωπαϊκών βασιλικών οίκων.

CasaParlante Καλώς ήρθατε! Παρακαλώ, περάστε! Ο Κόντε θα είναι μαζί σας σύντομα. Θα ήταν χαρά του να τον συναντήσετε μαζί με την Κοντέσα στη σάλα για τσάι.”Αυτό ακούγεται στο Casa Parlante, το πιο… ζωντανό μουσείο της Κέρκυρας. Ένα αρχοντικό του 19ου αιώνα ζωντανεύει και μας διηγείται την ιστορία του.

Στο μοναδικό αρχιτεκτονικό σκηνικό ενός νεοκλασσικού κτιρίου στην ιστορική Παλιά Πόλη της Κέρκυρας αναπαρίσταται η καθημερινότητα των ευγενών του νησιού σε όλες τις εκφάνσεις της. Με κινούμενες ανθρώπινες φιγούρες ρομποτικής τεχνολογίας, αλλά και με την πιστή διακόσμηση και επίπλωση

Μείναμε όλοι μικροί και μεγάλοι πολύ ευχαριστημένοι με αυτό που αντικρίσαμε και μεταφερθήκαμε σε μια άλλη εποχή.

3η μέρα Σάββατο 20 Απριλίου

Σήμερα την παρέα μας πλαισιώνει και η Αγγελική, η ξεναγός μας. Η ξενάγησή μας ξεκινά από το Αχίλλειο που βρίσκεται στην κορυφή ενός κατάφυτου λόφου στο χωριό Γαστούρι και αποτέλεσε στο παρελθόν την εξοχική κατοικία της Αυτοκράτειρας της Αυστρίας και βασίλισσας της Ουγγαρίας Ελισάβετ, γνωστής ως Σίσσυ. Στην είσοδο μας υποδέχεται η ίδια η αυτοκράτειρα.

Περιηγηθήκαμε σε όλες τις αίθουσες του ανακτόρου, θαυμάζοντας τη διακόσμηση που ήταν επηρεασμένη από μυθολογικά θέματα και εντυπωσιαστήκαμε από την εκπληκτική θέα και την πλούσια βλάστηση των κήπων, καθώς και από τα αγάλματα και τα γλυπτά που κοσμούν τον περίβολο του ανακτόρου.

Το παλάτι αφιερώθηκε στον Αχιλλέα, τον ήρωα που για την αυτοκράτειρα αντιπροσώπευε την ελληνική ψυχή και την ομορφιά των ανθρώπων του τόπου. Την προσοχή μας δεν θα μπορούσαν να μην προσελκύσουν τα δύο αγάλματα του Αχιλλέα, το ένα γνωστό ως ο «Αχιλλεύς θνήσκων», που παρουσιάζει τον Αχιλλέα τη στιγμή που πεθαίνει προσπαθώντας να βγάλει το βέλος από τη φτέρνα του, και το άλλο ο «Αχιλλέας Νικών», που παριστάνει τον Αχιλλέα στη στιγμή της νίκης του και έχει εξωπραγματικές διαστάσεις.

Στους κήπους του ανακτόρου βρίσκουμε το περίφημο άγαλμα του θνήσκοντος Αχιλλέα, έργο του Γερμανού γλύπτη Ernst Gustav Herter, που απεικονίζει τον Αχιλλέα τραυματισμένο να προσπαθεί να βγάλει το βέλος από τη φτέρνα του,

Τώρα σειρά έχει η επίσκεψη μας στο γραφικό και κοσμοπολίτικο Κανόνι, που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νησιού σε πολλούς τουριστικούς οδηγούς, το οποίο προσφέρει μια μαγευτική θέα προς το νησάκι με τη Μονή Βλαχερνών του 17ου αιώνα.

Το Ποντικονήσι είναι το πλέον ξακουστό από τα αξιοθέατα στη Κέρκυρα, με το μοναστήρι του Παντοκράτορα όπου μπορεί να επισκεφθεί κανείς με τα βαρκάκια που πραγματοποιούν πολλά και τακτικά δρομολόγια .Καθώς διασχίζαμε τη στενή λωρίδα μέσα στη θάλασσα πάνω από τα κεφάλια μας περνούσαν σε απόσταση αναπνοής τα αεροσκάφη του αερολιμένα της Κέρκυρας « Ιωάννης Καποδίστριας».Το αεροδρόμιο του νησιού φέρει το όνομα του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας με καταγωγή από την Κέρκυρα.

Αφού περιδιαβήκαμε τα καντούνια της πόλης, καταλήξαμε στον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, για να προσκυνήσουμε το λείψανο του πολιούχου του νησιού. Ολοκληρώσαμε την ξενάγησή μας με μια βόλτα στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας που δεσπόζει επιβλητικά στην ανατολική πλευρά του νησιού, χτισμένο σε μια φυσικά οχυρή θέση κατά τη βυζαντινή περίοδο.

Στο ιστορικό κέντρο της πόλης κάναμε μια βόλτα στις στοές με τις υπέροχες καμάρες του Λιστόν. Δεκάδες καφέ και εστιατόρια, στεγασμένα στις μεγάλες τοξοτές στοές με τις υπέροχες καμάρες στη δυτική πλευρά της πλατείας Σπιανάδα, αποτελούν τον ελκυστικότερο πόλο έλξης για ντόπιους και επισκέπτες που συναντάνε εκεί τους φίλους τους, διαβάζουν εφημερίδες, μιλάνε στα τηλέφωνα τους, ή απλά απολαμβάνουν ένα καφέ.Ακολουθήσαμε το παράδειγμα τους και νιώσαμε γνήσιοι Κερκυραίοι για λίγες ώρες

Σε μια μικρή σκιερή στάση στη Σπιανάδα ,τη μεγαλύτερη πλατεία της Κέρκυρας όπου γίνεται το Πάσχα το έθιμο με το σπάσιμο «των μπότηδων» η Αγγελική μας δίνει πληροφορίες για το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης ακριβώς απένταντι μας, το οποίο είναι το μοναδικό μουσείο στην Ελλάδα που είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στην τέχνη της Άπω Ανατολής και της Ινδίας.

4η μέρα, Κυριακή 21 Απριλίου

Κάπως έτσι έφτασε, χωρίς να το καταλάβουμε, και η ημέρα της επιστροφής μας στο Κιλκίς, την Κυριακή 21 Απριλίου,Κυριακή των Βαίων. Γεμάτοι πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις αποχαιρετήσαμε το νησί των Φαιάκων.

Πρωινό και στη συνέχεια μετάβαση στο λιμάνι. Επιβίβαση στο φεριμπότ και απόπλους για Ηγουμενίτσα. Πίσω από τα αφρισμένα κύματα αφήνουμε την Κέρκυρα που ήδη άναψε τα μωβ φανάρια στο Λιστόν και ντύθηκε στα μωβ για να υποδεχθεί τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Πώς θα μπορούσαμε να προσπεράσουμε τα Γιάννενα! Στα Γιάννενα οι μαθητές είχαν χρόνο ελεύθερο για φαγητό και γνωριμία με την ιστορική πόλη του Αλή Πασά, τη γραφική της λίμνη με το νησάκι της κυρά Φροσύνης.

Συνεχίσαμε το ταξίδι της επιστροφής με ενδιάμεσες στάσεις και φτάσαμε στο Κιλκίς μέσα σε ένα πανηγυρικό κλίμα υπό τους εκκωφαντικούς ήχους του «mama»( η ιδέα ήταν του συναδέλφου κ. Παπαθαναήλ που μας έκανε όλους μικρούς και μεγάλους να κάνουμε καινούριο συκώτι από τα γέλια και τελικά να το απολαύσουμε τόσο όσο και οι ίδιοι οι μαθητές μας.

Έτσι όπως τελειώνουν κάποτε όλα τα ωραία τελείωσε και το ταξίδι μας στην κοσμοπολίτικη Κέρκυρα. Εμείς όμως την επομένη κιόλας βάζουμε πλώρη του χρόνου για νέες περιπλανήσεις με τους μαθητές της … Ποιος ξέρει…

Τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου συνόδευσαν οι υπεύθυνοι καθηγητές των εκπαιδευτικών προγραμμάτων(Υδροβιότοποι): Δούκα Δέσποινα, Παπαθαναήλ Φώτιος, Σιδηρόπουλος Θεόφιλος και (Μεσόγειος ένας παράδεισος στο Μέσον της Γης),
Δ/ντής Λιναρδάκης Ιωάννης, Ελευθεριάδου Αναστασία, Ξανθόπουλος Κων/νος.