Τραγικές υποδομές, έλλειψη παιδείας, αλλά και σημάδια ελπίδας σε μια αγορά «θησαυρό»!
Κείμενο-φωτογραφίες: Παναγιώτης Γεωργιάδης
Μια πολύ ενδιαφέρουσα εσπερίδα πραγματοποιήθηκε χθες Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού.
Μια συνδιοργάνωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Ξεναγών (FEG), αλλά και του Ευρωπαϊκού Δικτύου Προσβάσιμου Τουρισμού (ENAT). Τίτλος της «ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ» με τις ομιλίες να έχουν ως κεντρικό θέμα την ενημέρωση σχετικά με την προσβασιμότητα στην τουριστική και όχι μόνο Ελλάδα, αλλά και την ευαισθητοποίηση όλων των φορέων και ιδιωτών.
Τα συμπεράσματα δυστυχώς πάνω –κάτω τα αναμενόμενα: « Όλα βαίνουν αισίως κακώς εναντίον μας»! Τόσο οι ομιλητές, όσο και το κοινό –μεγάλο μέρος άνθρωποι πάνω σε αναπηρικά αμαξίδια-, συμφώνησαν στα αυτονόητα: «Ζούμε σε μια χώρα με τραγικές υποδομές προσβασιμότητας, όχι μόνο για τους ανάπηρους τουρίστες, αλλά ακόμη και για τους αρτιμελείς μόνιμους κατοίκους στην καθημερινότητά τους!
Η κ. Ευαγγελία Στεφανή αναπλ. της προϊσταμένης του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στις δράσεις που πραγματοποίησε μέχρι τώρα του μουσείο σε σχέση με τα άτομα με αναπηρία, ενώ στα άμεσα σχέδια υπάρχει και μια «ακουστική περιήγηση» στα εκθέματα του μουσείου, ειδικά για άτομα με προβλήματα όρασης. Επιπλέον πρότεινε να ξαναγίνει μια παρόμοια εκδήλωση του χρόνου, ώστε να δούμε αν μπήκε έστω και ένα επιπλέον λιθαράκι βελτίωσης των υποδομών.
Στους χαιρετισμούς τους τόσο η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, όσο και ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος, συμφώνησαν πως πολιτισμός είναι η ένταξη των όλων των ανθρώπων παντού και όχι ο αποκλεισμός, ενώ επιπλέον δεσμεύθηκαν πως σαν επίσημοι φορείς θέλουν να είναι ενεργοί συνεργάτες και αρωγοί σε ότι προσπάθεια γίνεται στη βελτίωση της προσβασιμότητας στον τομέα ευθύνης τους.
Ο Ivor Ambrose, διευθυντής του Ευρωπαϊκού Δικτύου Προσβάσιμου Τουρισμού (Managing Director of the European Network for Accessible Tourism (ENAT)) τόνισε μεταξύ άλλων, πως οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις, αντί να δουν τους τουρίστες με προβλήματα υγείας ως χρυσή ευκαιρία και μια μεγάλη αγορά «θησαυρό», αντίθετα το βλέπουν ως πρόβλημα !
Η Κατερίνα Παπαμιχαήλ, Αρχιτέκτονας, ειδική σε θέματα καθολικού σχεδιασμού, Ευρωπαϊκό Δίκτυο για τον Προσβάσιμο Τουρισμό (ΕΝΑΤ), αναφέρθηκε στον «Καθολικό σχεδιασμό των τουριστικών υποδομών», ο Γιώργος Μπαζμαδέλης, υπεύθυνος Διεθνών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Τμήματος Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης στην «Εξίσωση ευκαιριών πρόσβασης στον Τουρισμό…. Σχεδιάζοντας χωρίς εμπόδια, » όπου τόνισε πως δεν «δεν αρκεί να βελτιώσουμε και να αλλάξουμε μόνο τις υποδομές, μα κυρίως να αλλάξουμε πρώτα τα μυαλά μας...»
Η Έφη Καλαμπουκίδου, Διπλ. Ξεναγός, Πρόεδρος Δ.Σ. Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Ξεναγών (FEG) και Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ), πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ξεναγών για την Ελλάδα και την Ευρώπη, αναφέρθηκε στην «Επιμόρφωση ξεναγών και επαγγελματιών του τουρισμού σε θέματα προσβασιμότητας- το παράδειγμα της “T-GUIDE” στην Ευρώπη».
Από τις συνεχείς παρεμβάσεις και τις "κραυγές αγωνίας" του κοινού και ειδικά των ανθρώπων πάνω σε αμαξίδια, φάνηκε για άλλη μια φορά το επίπεδο του προβλήματος. Βροντοφώναξαν πως η Θεσσαλονίκη όχι μόνο δεν είναι φιλική, αλλά είναι "εχθρική" στην πρόσβαση των ανθρώπων, κάθε ηλικίας ή κατάστασης. Παρέμβαση έκανε και η υπεύθυνη πωλήσεων του ξενοδοχείου Καψής, Ανατολή Καπνίδου, η οποία ανάφερε πως λαμβάνει καθημερινά έντονα παράπονα από πελάτες του ξενοδοχείου για την κατάσταση στη Θεσσαλονίκη σχετικά με τις υποδομές πρόσβασης.
Στους χαιρετισμούς τους τόσο η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, όσο και ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος, συμφώνησαν πως πολιτισμός είναι η ένταξη των όλων των ανθρώπων παντού και όχι ο αποκλεισμός, ενώ επιπλέον δεσμεύθηκαν πως σαν επίσημοι φορείς θέλουν να είναι ενεργοί συνεργάτες και αρωγοί σε ότι προσπάθεια γίνεται στη βελτίωση της προσβασιμότητας στον τομέα ευθύνης τους.
Ο Ivor Ambrose, διευθυντής του Ευρωπαϊκού Δικτύου Προσβάσιμου Τουρισμού (Managing Director of the European Network for Accessible Tourism (ENAT)) τόνισε μεταξύ άλλων, πως οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις, αντί να δουν τους τουρίστες με προβλήματα υγείας ως χρυσή ευκαιρία και μια μεγάλη αγορά «θησαυρό», αντίθετα το βλέπουν ως πρόβλημα !
Η Κατερίνα Παπαμιχαήλ, Αρχιτέκτονας, ειδική σε θέματα καθολικού σχεδιασμού, Ευρωπαϊκό Δίκτυο για τον Προσβάσιμο Τουρισμό (ΕΝΑΤ), αναφέρθηκε στον «Καθολικό σχεδιασμό των τουριστικών υποδομών», ο Γιώργος Μπαζμαδέλης, υπεύθυνος Διεθνών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Τμήματος Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης στην «Εξίσωση ευκαιριών πρόσβασης στον Τουρισμό…. Σχεδιάζοντας χωρίς εμπόδια, » όπου τόνισε πως δεν «δεν αρκεί να βελτιώσουμε και να αλλάξουμε μόνο τις υποδομές, μα κυρίως να αλλάξουμε πρώτα τα μυαλά μας...»
Η Έφη Καλαμπουκίδου, Διπλ. Ξεναγός, Πρόεδρος Δ.Σ. Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Ξεναγών (FEG) και Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ), πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ξεναγών για την Ελλάδα και την Ευρώπη, αναφέρθηκε στην «Επιμόρφωση ξεναγών και επαγγελματιών του τουρισμού σε θέματα προσβασιμότητας- το παράδειγμα της “T-GUIDE” στην Ευρώπη».
Από τις συνεχείς παρεμβάσεις και τις "κραυγές αγωνίας" του κοινού και ειδικά των ανθρώπων πάνω σε αμαξίδια, φάνηκε για άλλη μια φορά το επίπεδο του προβλήματος. Βροντοφώναξαν πως η Θεσσαλονίκη όχι μόνο δεν είναι φιλική, αλλά είναι "εχθρική" στην πρόσβαση των ανθρώπων, κάθε ηλικίας ή κατάστασης. Παρέμβαση έκανε και η υπεύθυνη πωλήσεων του ξενοδοχείου Καψής, Ανατολή Καπνίδου, η οποία ανάφερε πως λαμβάνει καθημερινά έντονα παράπονα από πελάτες του ξενοδοχείου για την κατάσταση στη Θεσσαλονίκη σχετικά με τις υποδομές πρόσβασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.