Γράφει και φωτογραφίζει ο Πάνος Γεωργιάδης
Η Gallaria (Γαλαρία) είναι ένας καινούργιος πολυχώρος καλοκαιρινής κυρίως αναψυχής και πολιτισμού, ο οποίος βρίσκεται στην Παραλία Παντελεήμονα, ακριβώς κάτω από το εντυπωσιακό Ενετικό κάστρο του Πλαταμώνα.
Η Gallaria βρίσκεται μέσα σε μια παλιά ιστορική γαλαρία μήκους περίπου διακοσίων μέτρων, όπου μέχρι το 2004 περνούσε η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Τα συναισθήματα που αποκομίζει σήμερα ο επισκέπτης, είναι θαυμασμός και εντυπωσιασμός για την πρωτοτυπία του εγχειρήματος, αλλά και συγκίνηση αφού ξυπνούν μπροστά του προσωπικές μνήμες με τη χρήση του σιδηροδρόμου τα παλιότερα χρόνια. Επιπλέον ζωντανεύει κυριολεκτικά μπροστά του η ιστορία με καλαίσθητους ενημερωτικούς πίνακες και φωτογραφίες του παρελθόντος.
Ο μπροστινός ανακατασκευασμένος πέτρινος πύργος χτίστηκε το 1941 ως πολυβολείο των Γερμανών κατακτητών, ενώ σήμερα λειτουργεί περιοδικά και ως εκθεσιακός χώρος. Η απόσταση του Πλαταμώνα από Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι περίπου 400 και 100 χλμ αντίστοιχα.
Πηγή: Omorfa taxidia facebook
Η Gallaria (Γαλαρία) είναι ένας καινούργιος πολυχώρος καλοκαιρινής κυρίως αναψυχής και πολιτισμού, ο οποίος βρίσκεται στην Παραλία Παντελεήμονα, ακριβώς κάτω από το εντυπωσιακό Ενετικό κάστρο του Πλαταμώνα.
Είναι μια ιδιωτική επιχειρηματική πρωτοβουλία, που υποστηρίχθηκε και βοηθήθηκε από φορείς όπως η Εφορία Νεώτερων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας, Εφορία Αρχαιοτήτων Πιερίας, Μουσείο Σιδηροδρόμων Θεσσαλονίκης κ.α.
Αποτελεί ένα από τα λίγα και ελπιδοφόρα παραδείγματα ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε με τεράστιο όφελος εγκαταλελειμμένες υποδομές, οι οποίες μέχρι χθες απλά μαράζωναν και ρήμαζαν.
Η Gallaria βρίσκεται μέσα σε μια παλιά ιστορική γαλαρία μήκους περίπου διακοσίων μέτρων, όπου μέχρι το 2004 περνούσε η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Σημεία της παράκτιας σιδηροδρομικής γραμμής του τρένου ανακηρύχθηκαν από το Υπουργείο πολιτισμού ως Μνημεία Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Το Μάιο του 2015 η ΓΑΙΑΟΣΕ μισθώνει σε σύμπραξη δύο ντόπιων επιχειρηματιών χώρο ακάλυπτης έκτασης 850 τ.μ. περίπου, στην έξοδο της σήραγγας της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή του Πλαταμώνα – Παραλία Παντελεήμονα που περιλαμβάνει την ανοικτή γαλαρία στη βάση του κάστρου Πλαταμώνα, με διάρκεια μίσθωσης μέχρι το 2037.
Αφού πρώτα ζητήθηκαν τροποποιήσεις επί του αρχικού σχεδίου για να μην υπάρχει καμία μόνιμη κατασκευή στον άξονα της γραμμής, στη συνέχεια χορηγήθηκε άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Τα συναισθήματα που αποκομίζει σήμερα ο επισκέπτης, είναι θαυμασμός και εντυπωσιασμός για την πρωτοτυπία του εγχειρήματος, αλλά και συγκίνηση αφού ξυπνούν μπροστά του προσωπικές μνήμες με τη χρήση του σιδηροδρόμου τα παλιότερα χρόνια. Επιπλέον ζωντανεύει κυριολεκτικά μπροστά του η ιστορία με καλαίσθητους ενημερωτικούς πίνακες και φωτογραφίες του παρελθόντος.
Εκτός από την υπέροχη θέα στη θάλασσα του Αιγαίου, όπου μπορείτε να πιείτε και να φάτε κάτι, ακριβώς μπροστά υπάρχει beach bar, ενώ τέσσερα "διασκευασμένα βαγόνια" που κατασκευάστηκαν σε σιδηρουργείο της Κατερίνης, εντροχιάστηκαν στην υφιστάμενη γραμμή και χρησιμεύουν ως μπαρ, κουζίνα-παρασκευαστήριο και WC.
Επιπλέον μπορείτε να περπατήσετε μέσα στη σήραγγα, αφού έχει φτιαχτεί πάνω στις παλιές γραμμές ένας ξύλινος διάδρομος για την ασφαλή σας διέλευση και περιήγηση.
Ο μπροστινός ανακατασκευασμένος πέτρινος πύργος χτίστηκε το 1941 ως πολυβολείο των Γερμανών κατακτητών, ενώ σήμερα λειτουργεί περιοδικά και ως εκθεσιακός χώρος. Η απόσταση του Πλαταμώνα από Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι περίπου 400 και 100 χλμ αντίστοιχα.
Πηγή: Omorfa taxidia facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.