Δελτίο τύπου Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Η προσπάθεια τρομοκράτησης όποιων μαθητών διεκδικούν αυτά που τους ανήκουν, δηλαδή ένα καλύτερο σχολείο, γίνεται εντονότερη το τελευταίο διάστημα. Στις 27/10/2016, πραγματοποιήθηκε μαθητοδικείο, το οποίο έκρινε ένοχους 13χρονους μαθητές μετά από μήνυση της διευθύντριας του γυμνασίου — παρά την κατάργηση της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
Στις 7/11/2016, διευθυντής λυκείου στο Κιλκίς καταγγέλλει φοιτήτρια για «διατάραξη οικογενειακής ειρήνης». Το «έγκλημά» της ήταν ότι κουβέντιαζε με μαθητές έξω από τη σχολική μονάδα (Λύκειο του Κιλκίς) για τις κινητοποιήσεις που θα γίνονταν την ίδια ημέρα σε όλη την χώρα. Η κινητοποίηση αφορούσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και ο χώρος της εκπαίδευσης γενικότερα, στην οποία με αποφάσεις τους συμμετείχαν και αρκετοί σύλλογοι εκπαιδευτικών.
Στις 2 Δεκεμβρίου, δικάζεται η παραπάνω φοιτήτρια με βάση το άρθρο 184 του Ποινικού Κώδικα (ο οποίος ισχύει από το 1951). Η δίωξη που της ασκήθηκε εξομοιώνει οποιοδήποτε καλέσματα σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις (αποχή, απεργία, διαδήλωση, κατάληψη, διαμαρτυρία) με πρόσκληση σε διάπραξη εγκλήματος ή πλημμελήματος. Ως εκ τούτου, επαναφέρει στο νομικό αλλά κυρίως στο πολιτικό προσκήνιο το πλαίσιο περιορισμού των ελευθεριών και πολιτικής καταστολής που ίσχυσε στην μετεμφυλιακή Ελλάδα.
Είναι ξεκάθαρο πως ο οργανωμένος αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο είναι αυτό που ενοχλεί κάποιους. Οι μαθητές και οι φοιτητές διώκονται για να τρομοκρατηθούν, να μην παλεύουν, για να σκύβουν απογοητευμένοι και φοβισμένοι το κεφάλι μπροστά στην αδικία, να είναι υπάκουοι και εύκολα χειραγωγήσιμοι.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, την ώρα που βάζει όλο και περισσότερα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών και προσαρμόζει ακόμη περισσότερο την εκπαίδευση στις ανάγκες των επιχειρηματιών — πράγμα που αποτυπώνεται και στο πρόσφατο πόρισμα του «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία»— φτάνει μέχρι το σημείο της τρομοκράτησης των μαθητών και της ποινικοποίησης των αγώνων τους, ώστε να μη βρίσκει εμπόδιο στο δρόμο της.
Ο αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο και για μια καλύτερη κοινωνία, μέσα από μαζικές δημοκρατικές διαδικασίες, είναι στοιχείο κοινωνικοποίησης της νέας γενιάς και διαπαιδαγώγησής της σε αξίες και ιδανικά που το σχολείο οφείλει να προάγει. Αξίες όπως: Αλληλεγγύη — αλληλοσεβασμός — κοινοί αγώνες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων είναι στάση ζωής. Δεν είναι δυνατόν να ασκείται τρομοκρατία, δεν είναι δυνατόν τα παιδιά μας να μην έχουν δικαίωμα να εκφράσουν τις απόψεις τους με όποιο τρόπο αυτά θεωρούν σωστό.
Ως γονείς έχουμε την απαίτηση να κάνουν το ίδιο και οι εκπαιδευτικοί για να διαμορφώσουμε πάνω από όλα σκεπτόμενους και ελεύθερους αυριανούς πολίτες, που δεν θα φοβούνται να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στη φοιτήτρια που διώκεται, και δηλώνουμε ότι θα βρεθούμε στο πλευρό της.
· Ζητάμε να σταματήσει τώρα κάθε μορφή τρομοκράτησης μαθητών, γονιών και φοιτητών
· Να αποσυρθούν οι κατηγορίες και να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο
· Καμία ανάμειξη της εισαγγελίας, των δικαστών και της αστυνομίας στη σχολική ζωή και δράση
· Όχι στην ποινικοποίηση των αγώνων.
Στις 7/11/2016, διευθυντής λυκείου στο Κιλκίς καταγγέλλει φοιτήτρια για «διατάραξη οικογενειακής ειρήνης». Το «έγκλημά» της ήταν ότι κουβέντιαζε με μαθητές έξω από τη σχολική μονάδα (Λύκειο του Κιλκίς) για τις κινητοποιήσεις που θα γίνονταν την ίδια ημέρα σε όλη την χώρα. Η κινητοποίηση αφορούσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και ο χώρος της εκπαίδευσης γενικότερα, στην οποία με αποφάσεις τους συμμετείχαν και αρκετοί σύλλογοι εκπαιδευτικών.
Στις 2 Δεκεμβρίου, δικάζεται η παραπάνω φοιτήτρια με βάση το άρθρο 184 του Ποινικού Κώδικα (ο οποίος ισχύει από το 1951). Η δίωξη που της ασκήθηκε εξομοιώνει οποιοδήποτε καλέσματα σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις (αποχή, απεργία, διαδήλωση, κατάληψη, διαμαρτυρία) με πρόσκληση σε διάπραξη εγκλήματος ή πλημμελήματος. Ως εκ τούτου, επαναφέρει στο νομικό αλλά κυρίως στο πολιτικό προσκήνιο το πλαίσιο περιορισμού των ελευθεριών και πολιτικής καταστολής που ίσχυσε στην μετεμφυλιακή Ελλάδα.
Είναι ξεκάθαρο πως ο οργανωμένος αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο είναι αυτό που ενοχλεί κάποιους. Οι μαθητές και οι φοιτητές διώκονται για να τρομοκρατηθούν, να μην παλεύουν, για να σκύβουν απογοητευμένοι και φοβισμένοι το κεφάλι μπροστά στην αδικία, να είναι υπάκουοι και εύκολα χειραγωγήσιμοι.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, την ώρα που βάζει όλο και περισσότερα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών και προσαρμόζει ακόμη περισσότερο την εκπαίδευση στις ανάγκες των επιχειρηματιών — πράγμα που αποτυπώνεται και στο πρόσφατο πόρισμα του «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία»— φτάνει μέχρι το σημείο της τρομοκράτησης των μαθητών και της ποινικοποίησης των αγώνων τους, ώστε να μη βρίσκει εμπόδιο στο δρόμο της.
Ο αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο και για μια καλύτερη κοινωνία, μέσα από μαζικές δημοκρατικές διαδικασίες, είναι στοιχείο κοινωνικοποίησης της νέας γενιάς και διαπαιδαγώγησής της σε αξίες και ιδανικά που το σχολείο οφείλει να προάγει. Αξίες όπως: Αλληλεγγύη — αλληλοσεβασμός — κοινοί αγώνες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων είναι στάση ζωής. Δεν είναι δυνατόν να ασκείται τρομοκρατία, δεν είναι δυνατόν τα παιδιά μας να μην έχουν δικαίωμα να εκφράσουν τις απόψεις τους με όποιο τρόπο αυτά θεωρούν σωστό.
Ως γονείς έχουμε την απαίτηση να κάνουν το ίδιο και οι εκπαιδευτικοί για να διαμορφώσουμε πάνω από όλα σκεπτόμενους και ελεύθερους αυριανούς πολίτες, που δεν θα φοβούνται να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στη φοιτήτρια που διώκεται, και δηλώνουμε ότι θα βρεθούμε στο πλευρό της.
· Ζητάμε να σταματήσει τώρα κάθε μορφή τρομοκράτησης μαθητών, γονιών και φοιτητών
· Να αποσυρθούν οι κατηγορίες και να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο
· Καμία ανάμειξη της εισαγγελίας, των δικαστών και της αστυνομίας στη σχολική ζωή και δράση
· Όχι στην ποινικοποίηση των αγώνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.