Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δυσλεξίας στη Θεσσαλονίκη

Με την υποστήριξη της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Θεσσαλονίκης και Βόρειας Ελλάδας, διοργανώνει το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο του με θέμα «Μάθηση και εκτελεστικές λειτουργίες: Αναπτύσσοντας την προσοχή, τον προγραμματισμό και την αυτορύθμιση». 


Θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 1 και 2 Οκτωβρίου και οι εργασίες του θα φιλοξενηθούν στην αίθουσα “Seth Frank” της Σπουδαστικής Εστίας Aliki Perroti, στις εγκαταστάσεις της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

Το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο θα τιμήσει με την παρουσία της η Tatiana V. Akhutina, η οποία είναι καθηγήτρια Νευροψυχολογίας στο εργαστήριο Νευροψυχολογίας του κρατικού πανεπιστημίου της Μόσχας «Λομονόσοφ». Το έργο της έχει δημοσιευτεί στα ρωσικά, αγγλικά, ισπανικά, φινλανδικά και γερμανικά. Το 2003 το επιστημονικό περιοδικό Journal of Russian and East European Psychology αφιέρωσε ένα ειδικό τεύχος για την έρευνά της στην ψυχολογία της γλώσσας και τη νευροψυχολογία.

Υπενθυμίζεται η έμπρακτη ενασχόληση της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής με την δυσλεξία και την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Στην Σχολή ιδρύθηκε το πρόγραμμα "Arcadia" με στόχο την παροχή βοήθειας σε μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες και αποτελεί, ακόμα και σήμερα, ένα από τα λίγα προγράμματα που εφαρμόζονται στην Ελλάδα για αυτό το σκοπό.

Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στην ανάπτυξη και την εφαρμογή του προγράμματος έχουν επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό χάρη στην αμέριστη συμπαράσταση του Androus Foundation και άλλων υποστηρικτών της Σχολής – όπως το Ίδρυμα Σαμούρκα και το Demos Foundation – οι οποίοι έχουν δωρίσει μεγάλα ποσά για τη δημιουργία, τον εξοπλισμό και την κάλυψη δαπανών του προγράμματος.

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου

Σάββατο 1 Οκτωβρίου
09:30 Προσέλευση

10:00 Χαιρετισμοί

10:15 εκπρόσωπος Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής

10:30 The Vygotskian – Lurian Approach to the Development and Remediation of Executive Functions. Tatiana V. Akhutina

11:30, Αναγνωστικές δυσκολίες και προβλήματα προσοχής στην τάξη: Θέματα διαφορετικής Διάγνωσης. Δρ Τιμόθεος Παπαδόπουλος – εκπαιδευτικός ψυχολόγος

12:15 συζήτηση

12:45 Διάλειμμα

13:30, Ο δεσμός ‘μητέρας’ - βρέφους, το τραύμα στη σχέση και η ανάπτυξη των επιτελικών λειτουργιών. Κώστας Δημάτης – ψυχολόγος

14:15, Επιτελικές λειτουργίες και μάθηση από την κλινική εμπειρία. Λίλιαν Αθανασοπούλου - παιδοψυχίατρος, Διευθύντρια Ε.Σ.Υ., υπεύθυνη Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου Γ.Ν. ‘Γ.ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ’

15:00 Συζήτηση

Κυριακή 2 Οκτωβρίου
09:30, προσέλευση

10:00, Επιτελικές λειτουργίες: τι σημαίνουν για την υποστήριξη και τη διδασκαλία των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες; Σουζάνα Παντελιάδου – Καθ.Ειδικής Αγωγής-Μαθησιακών Δυσκολιών στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής ΑΠΘ

10:30, Κινητικός συντονισμός και εκτελεστικές λειτουργίες στο σχολείο. Ζωή Θεοδωρίδου – ειδική παιδαγωγός και Χριστίνα Καλαϊτζή - φυσικοθεραπεύτρια N.D.T. Tutor, S.I.

11:30, Εκτελεστικές λειτουργίες στη σχολική τάξη: ο ρόλος των συναισθημάτων. Ιωάννης Τρικαλιώτης – σχολικός σύμβουλος

12:00, Ξέρεις, έχω ΔΕΠ-Υ, δυσκολεύομαι να αυτορρυθμιστώ και… Α! κοίτα ένας σκίουρος. Γιώργος Μπότσας - σχολικός σύμβουλος

14:00 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

1. «Το σχολείο της προσοχής: μέθοδος ανάπτυξης και αποκατάστασης επιτελικών λειτουργικών για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας», Θανάσης Κουτσοκλένης

2. «Αναγνωστικές δυσκολίες και προβλήματα προσοχής στην τάξη: θέματα διαφορικής διάγνωσης», Τιμόθεος Παπαδόπουλος

3. «Εργαστήριο εκπαιδευτικής παρέμβασης», Γιώργος Μπότσας – Ιωάννης Τρικκαλιώτης

4. «Βελτιώνοντας τις εκτελεστικές λειτουργίες μέσα από τη στάση και την κίνηση», Ζωή Θεοδωρίδου – Χριστίνα Καλαϊτζή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.