Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Ενδυνάμωση μαθητών μέσω της Ιπποθεραπείας

Δελτίο τύπου Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς
Σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς έχει τεθεί ένας αριθμός προτεραιοτήτων ως βάση της στρατηγικής για τη διεθνοποίηση και σχεδιάσει μια σειρά από δράσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς να ενισχύσει και διευρύνει τη διεθνή της δράση. 

Το όραμα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς είναι να καταστεί μια αποτελεσματική Διεύθυνση που με το έργο της θα συμβάλλει στην βελτίωση της διδασκαλίας στα σχολεία, στην προσφορά σημαντικών για την παιδεία προγραμμάτων σπουδών, και στη δημιουργία νέων συνεργασιών με εκπαιδευτικούς φορείς από το εξωτερικό.

Στόχος είναι να ενδυναμωθεί η ενεργός συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δίκτυα και συνεργασία με οργανισμούς και αξιόλογα ιδρύματα καθώς επίσης να ενισχυθεί η ενεργός συνεργασία σε ευρωπαϊκά και διεθνή έργα. Η συνεχής ανάπτυξη, αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση των υπηρεσιών, η χρήση διεθνών παραδειγμάτων, η συνεργασία με αξιόλογους εταίρους, η παρακολούθηση των εξελίξεων που αφορούν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι μερικές από τις βασικές ενέργειες που υλοποιεί η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς για τη διεθνοποίηση στη μάθηση και τη διδασκαλία. Οι βασικοί τομείς - ενέργειες που χρειάζονται βελτίωση είναι:

-Εξέλιξη δεξιοτήτων μελών προσωπικού διοίκησης που εμπλέκονται στην προετοιμασία ερευνητικών προτάσεων

-Ανάπτυξη συνεργασιών με τα σχολεία της περιφέρειας και δημιουργία καινοτόμων δράσεων που βελτιώνουν την υγεία των μαθητών, την κοινωνικοποίηση, τη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες κ.ά.

-Εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων εκπαίδευσης και θεραπευτικών μεθόδων σε ΑμεΑ

-Ανάπτυξη γενικών και ειδικών γνώσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού με σκοπό την ανταπόκριση στις ανάγκες ενός πολυπολιτισμικού μαθητικού περιβάλλοντος

-Ενίσχυση προγραμμάτων Erasmus+ και άλλων προγραμμάτων ανταλλαγών με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών που αφορούν την εκπαιδευτική διδασκαλία και τη χρήση καινοτόμων εργαλείων στην εκπαίδευση

-Εφαρμογή ηλεκτρονικής μάθησης στη διδασκαλία

-Βελτίωση γλωσσικών δεξιοτήτων

-Αξιοποίηση καινοτόμων μεθόδων εκπαίδευσης μέσω της άθλησης και υπαίθριων δραστηριοτήτων

-Βελτίωση γνώσεων και δεξιοτήτων παροχής πρώτων βοηθειών σε παιδιά.

Περιγραφή σχεδίου
Το σχολείο στην Τουρκία διαθέτει εμπειρία στην ιπποθεραπεία μιας και εφαρμόζει την μέθοδο αυτή. Μέσω της εφαρμογής της ιπποθεραπείας στο σχολείο έχει γίνει αντιληπτή η βελτίωση της υγείας και συμπεριφοράς των μαθητών. Ειδικότερα στους μαθητές με έλλειψη προσοχής τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά. 

Επιπλέον έχει διαπιστωθεί στους μαθητές που συμμετείχαν σε ιπποθεραπεία, ευκινησία, ενδυνάμωση των μυών και αύξηση του συντονισμού σχετικά με προβλήματα στην κίνηση. Η τόνωση της αυτοπεποίθησης και η καλή ψυχολογία είναι δύο πολύ σημαντικά θεραπευτικά αποτελέσματα για τους μαθητές του σχολείου τα οποία ενισχύουν την κοινωνικοποίησή τους και τις δεξιότητές τους.

Το προσωπικό του σχολείου που ασχολείται με την ιπποθεραπεία έχει μεγάλη εμπειρία σε ότι αφορά τον προγραμματισμό, την διαχείριση και την εφαρμογή της θεραπευτικής μεθόδου στους μαθητές με ειδικές ανάγκες. Επίσης έχει αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες με τις οποίες μπορεί να επικοινωνεί με τους αρμόδιους που παρέχουν την θεραπεία π.χ. φυσιάτρους, ψυχολόγους κ.ά. αλλά και να προσφέρει υπηρεσίες σχετικές ανάλογα με την ειδικότητά του. 

Μάλιστα μετά από κάθε θεραπευτικό κύκλο το προσωπικό του σχολείου μπορεί να αξιολογεί την εφαρμογή της θεραπείας, τα άτομα που ασχολήθηκαν και την ανταπόκριση των μαθητών στην θεραπεία. Κατά τη διάρκεια της θεραπείας προσωπικό που έχει οριστεί παρακολουθεί την θεραπευτική μέθοδο, καταγράφει τα αποτελέσματα και στη συνέχεια αναφέρει τα συμπεράσματα. Όλες αυτές οι γνώσεις, ικανότητες και εμπειρίες μεταφέρονται στις δραστηριότητες του σχολείου και αποδίδουν θετικά στις δράσεις που σχεδιάζονται και αφορούν καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους, ειδικές ανάγκες μαθητών αλλά και δράσεις που ενισχύουν την κοινωνική ένταξη, τις ίσες ευκαιρίες και τη συμμετοχή των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες.

Στόχος είναι οι ικανότητες, γνώσεις και εμπειρίες του σχολείου να μεταφερθούν στο σχέδιο που υποβάλλεται. Η προηγούμενη εμπειρία που έχει το προσωπικό θα μεταφερθεί στους συμμετέχοντες μέσω της ανταλλαγής απόψεων, της ενημέρωσης για τα βήματα που ακολουθούν στην εφαρμογή της ιπποθεραπείας αλλά και της επιτόπιας παρακολούθησης της εργασίας και των δραστηριοτήτων που υλοποιούνται. 

Το βασικό (έμπειρο) προσωπικό που θα εμπλακεί στο σχέδιο είναι: ο νόμιμος εκπρόσωπος του σχεδίου, ο υποδιευθυντής, ο υπεύθυνος ιπποθεραπευτής - επίπεδο 2 (Αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Selçuk, Τμήμα Κτηνιατρικής), ένας ψυχολόγος – τμήμα συμβουλευτικής και υποστήριξης μαθητών με εμπειρία στο Erasmus+, μια καθηγήτρια με εμπειρία στην μεταφορά και παρατήρηση της εκπαιδευτικής εμπειρίας και τέλος δύο ερευνητές - παρατηρητές με εμπειρία στο συντονισμό αντίστοιχων δράσεων.

Προφίλ συμμετεχόντων
Το σχέδιο απευθύνεται στο προσωπικό της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, όλο το συνεργαζόμενο προσωπικό των σχολείων που εποπτεύει και επιμορφώνει στην περιφέρεια συμπεριλαμβανομένων των σχολείων που συμμετέχουν στην κοινοπραξία (εταίροι). 

 Η σχεδιαζόμενη δραστηριότητα στηρίζει την επαγγελματική εξέλιξη εκπαιδευτικών, διευθυντών σχολείων και άλλο προσωπικό σχολικής εκπαίδευσης με τη μορφή περιόδου παρακολούθησης - παρατήρησης εργασίας στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα η επιμόρφωση του προσωπικού θα γίνει σε Σχολείο στην Τουρκία το οποίο έχει εμπειρία στην εφαρμογή της ιπποθεραπείας ως θεραπευτική μέθοδο στη σχολική εκπαίδευση και υλοποιεί δράσεις βελτίωσης της υγείας και κοινωνικοποίησης των μαθητών με ειδικές ανάγκες. 

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς ως σχολικός συντονιστικός φορέας της κοινοπραξίας θα φροντίσει να οργανώσει το σχέδιο στο σύνολό του. Λόγω της ανάγκης επιμόρφωσης όλο και περισσότερου προσωπικού στην ιπποθεραπεία και της διάδοσης των σημαντικών αποτελεσμάτων που έχουν αντίκτυπο στην ψυχολογία και υγεία των μαθητών, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς θα οργανώσει 2 ομάδες των 20 ατόμων ανά ομάδα. 

Δηλαδή θα διοργανωθούν 2 περίοδοι παρακολούθησης εργασίας στο εξωτερικό. Στις κινητικότητες θα συμμετέχει προσωπικό υπεύθυνο για σχολική εκπαίδευση (διδακτικό και μη διδακτικό, συμπεριλαμβανομένων διευθυντών σχολείων, προϊσταμένων και διοικητικού προσωπικού το οποίο μπορεί να αναλάβει καθήκοντα που αφορούν την οργάνωση της ιπποθεραπείας στα σχολεία).

Επίσης μπορεί να λάβουν μέρος σχολικοί επιθεωρητές, σχολικοί σύμβουλοι, παιδαγωγικοί σύμβουλοι, συνεργαζόμενοι ψυχολόγοι κ.ά. αντίστοιχες ειδικότητες που μπορεί να έχουν άμεση σχέση με το θέμα. Ανάμεσα στις παραπάνω ειδικότητες των συμμετεχόντων περιλαμβάνεται και προσωπικό το οποίο συμμετέχει στη στρατηγική ανάπτυξη των σχολείων αποστολής. Το προσωπικό που θα λάβει μέρος θα είναι ως επί το πλείστων απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με μεταπτυχιακό ή χωρίς. Σε ελάχιστες περιπτώσεις (π.χ. για διοικητικό προσωπικό) δύναται η συμμετοχή προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- αφού αποδειχθεί η άμεση ανάγκη για επιμόρφωση στο θέμα λόγω αρμοδιοτήτων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η επιμόρφωση προσωπικού θα γίνει σε δύο περιόδους παρακολούθησης - παρατήρησης της εργασίας λόγω της μεγάλης ανάγκης που υπάρχει στην εκπαιδευτική κοινότητα. Σίγουρα οι συμμετέχοντες που θα επιμορφωθούν θα μεταφέρουν γνώσεις και εμπειρία στο σχολείο και στους υπόλοιπους συναδέλφους – παρόλα αυτά η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς γνωρίζοντας καλά τις ανάγκες επιμόρφωσης του προσωπικού σε περιφερειακό επίπεδο και λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία και εξειδίκευση του θέματος κρίνει σκόπιμη τη συμμετοχή 20 ατόμων σε κάθε περίοδο επιμόρφωσης. Με τη συμμετοχή του δηλωμένου αριθμού προσωπικού στην επιμόρφωση, αναμένεται ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα που θα δημιουργηθούν θα διευρυνθούν σε μεγάλο βαθμό στο προσωπικό αλλά θα δράσουν θετικά και στο αντίστοιχο μαθητικό κοινό.

Στα Ευρωπαϊκά Πιστοποιητικά που θα δοθούν θα καταγραφούν οι γνώσεις και δεξιότητες που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό. Για τον σκοπό αυτό θα σημειωθούν τα βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης π.χ. θεματική ενότητα, σχετικές δραστηριότητες, ικανότητες που αποκτήθηκαν και αποτελέσματα.

Αντίκτυπος
Η ιπποθεραπεία είναι μια θεραπεία αποκατάστασης αρκετά πολύπλοκη. Έτσι πρέπει να εφαρμόζεται από γνώστες του αντικειμένου. Ο αντίκτυπος του σχεδίου στο προσωπικό που θα επιμορφωθεί σχετίζεται με την ποιότητα παροχής υπηρεσιών καταρχήν και την ικανότητα εφαρμογής της θεραπευτικής μεθόδου στα παιδιά με ειδικές ανάγκες. 

Το προσωπικό θα βελτιώσει τις γνώσεις, ικανότητες και εμπειρία στο θέμα αλλά και γενικότερα θα αποκτήσει στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με τις μεθόδους επικοινωνίας με τους μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα κ.ά. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς ως συντονιστής των σχολικών δραστηριοτήτων θα αποκτήσει μια καλή εμπειρία από τη συμμετοχή στο σχέδιο, αποκτώντας αξιόλογες και χρήσιμες γνώσεις για την ιπποθεραπεία και το πώς μπορεί να οργανώσει αντίστοιχες θεραπευτικές μεθόδους στα σχολεία της περιφέρειας. 

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς όπως και τα άλλα δύο σχολεία από την Ελλάδα – Κιλκίς (ΓΕΛ Αξιούπολης, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς) θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν την εκπαιδευτική αυτή εμπειρία εντάσσοντας στοιχεία μέσα από το σχέδιο στην μελλοντική στρατηγική που ακολουθούν.

Erasmus+ Key Action 1

Ενδυνάμωση μαθητών μέσω της Ιπποθεραπείας 
(από 01-09-2016 έως 31-08-2017)

Επωνυμία Αιτούντος Οργανισμού: Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς – Γραφείο Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων M.Sc., Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.