Υπογράφει η ΕΛΜΕ Κιλκίς
Το τελευταίο διάστημα το γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς βρίσκεται σε τρομερή κινητικότητα. Ο λόγος είναι ότι εκπονήθηκε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα «μαμούθ», με τον εύγλωττο τίτλο: «Το σχολείο του μέλλοντος. Μάνατζμεντ και διοίκηση», διάρκειας 14 μηνών. Το σεμινάριο έχει ήδη ξεκινήσει και συμμετέχουν σε αυτό τόσο μόνιμοι εκπαιδευτικοί όσο και πτυχιούχοι συναφών σχολών.
Το θέμα του σεμιναρίου αντικατοπτρίζει ακριβώς την κατεύθυνση στην οποία η σημερινή πολιτική προσανατολίζει το σχολείο, καθώς και την αντίληψη που έχουν για αυτό τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής μας: το σχολείο – επιχείρηση, το σχολείο της αγοράς, στο οποίο βασικός πυλώνας θεωρείται η «ηγεσία» και στο οποίο ο σύλλογος διδασκόντων δεν είναι παρά το άθροισμα των υπαλλήλων του, χωρίς κανέναν άλλο ρόλο πέρα από τη διεκπεραίωση και την πειθαρχία. Παρόλο που τα αντικείμενα που αποτελούν τις διδακτικές ενότητες ανταποκρίνονται σχεδόν σε όλο το φάσμα του επιστητού ή αλλιώς σε ό,τι βρισκόταν σε σχετική συνάφεια με τα τυπικά προσόντα των επιμορφωτών, ο τίτλος που επιλέχτηκε ξαφνιάζει με την αφοπλιστική ειλικρίνειά του ως προς την παιδαγωγική φιλοσοφία των εμπνευστών.
Πέρα από το αντικείμενό του, χαρακτηριστική είναι η διάρκεια του σεμιναρίου, αφού είναι προσδιορισμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε οι συμμετέχοντες να πριμοδοτηθούν με ένα μόριο στην ατομική τους αξιολόγηση. Μαζί με τους ιδιώτες και τα αμφίβολης ποιότητας επιμορφωτικά ιδρύματα, τώρα και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν δράση στην προσφορά εφοδίων (προς το παρόν δωρεάν) στο πλαίσιο του ανθρωποφαγικού ανταγωνισμού μεταξύ των συναδέλφων ενόψει της αξιολόγησης. Επιμόρφωση για τους τύπους και με το κιλό. Ουσία μηδέν.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο τρόπος επιλογής των συμμετεχόντων έγινε με εντελώς αδιαφανή κριτήρια. Ούτε καν με κλήρωση και χωρίς να δημοσιοποιηθούν τα κριτήρια επιλογής. Και για να κλείσουν κάποια στόματα συναδέλφων που είχαν επενδύσει ελπίδες στη συμμετοχή τους, από 80 ο αριθμός των επιμορφούμενων εκτινάχτηκε σε πάνω από 190!
Για το εκπαιδευτικό κίνημα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι πάγιο αίτημα. Μια επιμόρφωση όμως σοβαρή, με αντικείμενο την ουσιαστική βελτίωση των παιδαγωγικών μας πρακτικών και την παρέμβαση σε ζητήματα κρίσιμα για τη σχολική ζωή, όπως οι σχέσεις με τους μαθητές και η συναισθηματική και γνωστική στήριξή τους. Και βέβαια, μια επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας, στην οποία όλοι και όλες θα συμμετέχουμε κυκλικά, σε συνεργασία με τα παιδαγωγικά τμήματα του δημόσιου πανεπιστήμιου και με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα στη διάρκειά της. Μια επιμόρφωση ουσίας και όχι ένα παζάρι ελπίδας για επιβίωση από την αξιολόγηση της ανασφάλειας και των απολύσεων.
Το θέμα του σεμιναρίου αντικατοπτρίζει ακριβώς την κατεύθυνση στην οποία η σημερινή πολιτική προσανατολίζει το σχολείο, καθώς και την αντίληψη που έχουν για αυτό τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής μας: το σχολείο – επιχείρηση, το σχολείο της αγοράς, στο οποίο βασικός πυλώνας θεωρείται η «ηγεσία» και στο οποίο ο σύλλογος διδασκόντων δεν είναι παρά το άθροισμα των υπαλλήλων του, χωρίς κανέναν άλλο ρόλο πέρα από τη διεκπεραίωση και την πειθαρχία. Παρόλο που τα αντικείμενα που αποτελούν τις διδακτικές ενότητες ανταποκρίνονται σχεδόν σε όλο το φάσμα του επιστητού ή αλλιώς σε ό,τι βρισκόταν σε σχετική συνάφεια με τα τυπικά προσόντα των επιμορφωτών, ο τίτλος που επιλέχτηκε ξαφνιάζει με την αφοπλιστική ειλικρίνειά του ως προς την παιδαγωγική φιλοσοφία των εμπνευστών.
Πέρα από το αντικείμενό του, χαρακτηριστική είναι η διάρκεια του σεμιναρίου, αφού είναι προσδιορισμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε οι συμμετέχοντες να πριμοδοτηθούν με ένα μόριο στην ατομική τους αξιολόγηση. Μαζί με τους ιδιώτες και τα αμφίβολης ποιότητας επιμορφωτικά ιδρύματα, τώρα και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν δράση στην προσφορά εφοδίων (προς το παρόν δωρεάν) στο πλαίσιο του ανθρωποφαγικού ανταγωνισμού μεταξύ των συναδέλφων ενόψει της αξιολόγησης. Επιμόρφωση για τους τύπους και με το κιλό. Ουσία μηδέν.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο τρόπος επιλογής των συμμετεχόντων έγινε με εντελώς αδιαφανή κριτήρια. Ούτε καν με κλήρωση και χωρίς να δημοσιοποιηθούν τα κριτήρια επιλογής. Και για να κλείσουν κάποια στόματα συναδέλφων που είχαν επενδύσει ελπίδες στη συμμετοχή τους, από 80 ο αριθμός των επιμορφούμενων εκτινάχτηκε σε πάνω από 190!
Για το εκπαιδευτικό κίνημα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι πάγιο αίτημα. Μια επιμόρφωση όμως σοβαρή, με αντικείμενο την ουσιαστική βελτίωση των παιδαγωγικών μας πρακτικών και την παρέμβαση σε ζητήματα κρίσιμα για τη σχολική ζωή, όπως οι σχέσεις με τους μαθητές και η συναισθηματική και γνωστική στήριξή τους. Και βέβαια, μια επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας, στην οποία όλοι και όλες θα συμμετέχουμε κυκλικά, σε συνεργασία με τα παιδαγωγικά τμήματα του δημόσιου πανεπιστήμιου και με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα στη διάρκειά της. Μια επιμόρφωση ουσίας και όχι ένα παζάρι ελπίδας για επιβίωση από την αξιολόγηση της ανασφάλειας και των απολύσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.