Γράφει η Χαρούλα Καραμπίδου
Εκτός από το ακόντιο ξέρει να ρίχνει καλά και τα βέλη της. Όχι άσκοπα και θεατρινίζοντας, αλλά με αιτία και πάντα μαχόμενη. Ποτέ προς τον αδύναμο, τον αδικημένο, τον επαναστάτη. Ενάντια στους ισχυρούς, στους δυνάστες, στους τρομοκράτες των εθνών, στους θύτες. Χωρίς να είναι υπερφίαλη, χωρίς να κάνει υποχωρήσεις, μακριά από τους κανόνες του life style της πολιτικής, η Σοφία Σακοράφα με όπλο τον ξεκάθαρο και ήρεμο λόγο της, τα πιστεύω που ποτέ δεν πρόδωσε στέκεται με εντιμότητα απέναντι σε φίλους και αντιπάλους.
(φωτογραφία: Ζωή Παπαδοπούλου) |
-Υπάρχει πολιτικός που να λέει την αλήθεια;
-Θα μιλήσω για μένα. Εγώ δε λέω ψέματα. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τη πολιτική. Είναι θεώρηση ζωής. Δεν έχω πει ψέματα ούτε στον άνδρα μου, ούτε στα παιδιά μου. Η αλήθεια είναι πως δεν ελίσσομαι και αυτό πολλές φορές με κάνει αντιπαθητική. Αλλά ο κόσμος θέλω να μ’ αγαπά όπως είμαι. Ελπίζω πως αυτό κάποτε θα εκτιμηθεί. Το να υποκρίνομαι δεν είναι από τα προσόντα μου. Πάντως κοιμάμαι ήσυχα τα βράδια.
- Ποιος στίβος είναι δυσκολότερος;
- Πολιτική και αθλητισμός είναι δύο στίβοι διαφορετικοί. Στον αθλητισμό έχεις να κάνεις μόνο με τον εαυτό σου και το αποτέλεσμα είναι μετρήσιμο. Αν η κορδέλα μετρήσει 70 μέτρα, αυτό είναι και δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Η μέτρηση καταγράφεται και είναι αποδεκτή. Στην πολιτική το αποτέλεσμα δεν εξαρτάται πάντα από σένα. Μπορεί να κουραστείς πολύ, να κοπιάσεις και το αποτέλεσμα να μη σε δικαιώσει. Να μην είναι υποκειμενικό. Κρίνεσαι από πολλούς παράγοντες, ακόμα ακόμα και από την εξωτερική σου εμφάνιση.
- Για ποια πορεία σας θα ήσασταν λίγο περισσότερο περήφανη; Που νομίζετε πως έχετε προσφέρει πιο πολύ;
- Είναι νωρίς για να κάνω απολογισμό. Και τα δύο σου δίνουν την ικανοποίηση της προσφοράς. Τη χαρά του να δίνεις. Την ικανοποίηση της εκπροσώπησης. Υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά σε αθλητισμό και πολιτική. Η αθλητική ιστορία έχει γράψει πράγματα. Η πολιτική δεν έχει τελειώσει. Όταν θα συμβεί αυτό, το αποτέλεσμα ελπίζω να είναι θετικό.
-Έχετε γνωρίσει το Γιάσερ Αραφάτ. Έχετε στηρίξει έμπρακτα τον αγώνα του παλαιστινιακού λαού.
- Το 2004 γνώρισα το Αραφάτ και τιμής ένεκεν μου απένειμε την παλαιστινιακή υπηκοότητα. Στους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας είχα ζητήσει να παρελάσω με τη σημαία της Παλαιστίνης. Τελικά μου το απαγόρευσαν. Γιατί; Μεγάλη ιστορία. Δεν έχει βγει προς τα έξω. Πάντως το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις στον παγκόσμιο τύπο, περισσότερο απ΄ότι στην Ελλάδα. Είχαν αναφερθεί σε αυτό οι μεγαλύτερες αθλητικές εφημερίδες. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Στίβου σε μήνυμά της, μιλούσε για μια μεγάλη κίνηση ειρήνης ε… και τότε ήταν που απέσυραν το αίτημα. Θα ήταν μία κίνηση συμβολική, δεν πήγαινα για επίδοση, 47 ετών τί να έριχνα.
Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι πως ο αθλητισμός είναι το μεγαλύτερο φιλειρηνικό κίνημα. Και δυστυχώς δεν το έχουν καταλάβει ούτε οι αθλητές, ούτε οι ιθύνοντες. Το έχουν ξεφτιλίσει μέσα από αναβολικά, επιδόσεις, ρεκόρ χωρίς να αναδεικνύουν τις αρχές του.
- Στη Γάζα έχετε πάει τρεις, τέσσερεις φορές;
- Περισσότερες. Ήμουν στη Γάζα για μέρες κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών. Έχεις ακούσει πώς σκάει βόμβα; (παύση)
Είχα πάει και στον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία.
- Δε φοβηθήκατε;
- Είτε φοβάσαι είτε όχι, αυτό που είναι να πάθεις θα το πάθεις.
Στην ιστοσελίδα της φιλοξενεί τους στίχους του Παλαιστίνιου ποιητή Σαχίμ Κασέμ:
Ίσως να σωριαστώ γυμνός και πεινασμένος εχθρέ του ήλιου αλλά δεν παζαρεύω κι ως τον ύστατο χτύπο της καρδιάς μου θ' αντιστέκομαι
-Θα μιλήσω για μένα. Εγώ δε λέω ψέματα. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τη πολιτική. Είναι θεώρηση ζωής. Δεν έχω πει ψέματα ούτε στον άνδρα μου, ούτε στα παιδιά μου. Η αλήθεια είναι πως δεν ελίσσομαι και αυτό πολλές φορές με κάνει αντιπαθητική. Αλλά ο κόσμος θέλω να μ’ αγαπά όπως είμαι. Ελπίζω πως αυτό κάποτε θα εκτιμηθεί. Το να υποκρίνομαι δεν είναι από τα προσόντα μου. Πάντως κοιμάμαι ήσυχα τα βράδια.
- Ποιος στίβος είναι δυσκολότερος;
- Πολιτική και αθλητισμός είναι δύο στίβοι διαφορετικοί. Στον αθλητισμό έχεις να κάνεις μόνο με τον εαυτό σου και το αποτέλεσμα είναι μετρήσιμο. Αν η κορδέλα μετρήσει 70 μέτρα, αυτό είναι και δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Η μέτρηση καταγράφεται και είναι αποδεκτή. Στην πολιτική το αποτέλεσμα δεν εξαρτάται πάντα από σένα. Μπορεί να κουραστείς πολύ, να κοπιάσεις και το αποτέλεσμα να μη σε δικαιώσει. Να μην είναι υποκειμενικό. Κρίνεσαι από πολλούς παράγοντες, ακόμα ακόμα και από την εξωτερική σου εμφάνιση.
- Για ποια πορεία σας θα ήσασταν λίγο περισσότερο περήφανη; Που νομίζετε πως έχετε προσφέρει πιο πολύ;
- Είναι νωρίς για να κάνω απολογισμό. Και τα δύο σου δίνουν την ικανοποίηση της προσφοράς. Τη χαρά του να δίνεις. Την ικανοποίηση της εκπροσώπησης. Υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά σε αθλητισμό και πολιτική. Η αθλητική ιστορία έχει γράψει πράγματα. Η πολιτική δεν έχει τελειώσει. Όταν θα συμβεί αυτό, το αποτέλεσμα ελπίζω να είναι θετικό.
-Έχετε γνωρίσει το Γιάσερ Αραφάτ. Έχετε στηρίξει έμπρακτα τον αγώνα του παλαιστινιακού λαού.
- Το 2004 γνώρισα το Αραφάτ και τιμής ένεκεν μου απένειμε την παλαιστινιακή υπηκοότητα. Στους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας είχα ζητήσει να παρελάσω με τη σημαία της Παλαιστίνης. Τελικά μου το απαγόρευσαν. Γιατί; Μεγάλη ιστορία. Δεν έχει βγει προς τα έξω. Πάντως το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις στον παγκόσμιο τύπο, περισσότερο απ΄ότι στην Ελλάδα. Είχαν αναφερθεί σε αυτό οι μεγαλύτερες αθλητικές εφημερίδες. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Στίβου σε μήνυμά της, μιλούσε για μια μεγάλη κίνηση ειρήνης ε… και τότε ήταν που απέσυραν το αίτημα. Θα ήταν μία κίνηση συμβολική, δεν πήγαινα για επίδοση, 47 ετών τί να έριχνα.
Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι πως ο αθλητισμός είναι το μεγαλύτερο φιλειρηνικό κίνημα. Και δυστυχώς δεν το έχουν καταλάβει ούτε οι αθλητές, ούτε οι ιθύνοντες. Το έχουν ξεφτιλίσει μέσα από αναβολικά, επιδόσεις, ρεκόρ χωρίς να αναδεικνύουν τις αρχές του.
- Στη Γάζα έχετε πάει τρεις, τέσσερεις φορές;
- Περισσότερες. Ήμουν στη Γάζα για μέρες κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών. Έχεις ακούσει πώς σκάει βόμβα; (παύση)
Είχα πάει και στον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία.
- Δε φοβηθήκατε;
- Είτε φοβάσαι είτε όχι, αυτό που είναι να πάθεις θα το πάθεις.
Στην ιστοσελίδα της φιλοξενεί τους στίχους του Παλαιστίνιου ποιητή Σαχίμ Κασέμ:
Ίσως να σωριαστώ γυμνός και πεινασμένος εχθρέ του ήλιου αλλά δεν παζαρεύω κι ως τον ύστατο χτύπο της καρδιάς μου θ' αντιστέκομαι
Ίσως αρπάξεις απ' τη γη μου και την τελευταία σπιθαμή
Ίσως ταΐσεις στις φυλακές τη νιότη μου
Ίσως μου κλέψεις την κληρονομιά του παππού μου- πιθάρια, έπιπλα και σκεύη-.
Ίσως καθίσεις παν' απ' το χωριό μας σαν εφιάλτης τρόμου εχθρέ του ήλιου αλλά δεν παζαρεύω κι ως τον ύστατο χτύπο της καρδιάς μου θα αντιστέκομαι!
Η πολιτική για τη Σοφία Σακοράφα είναι έννοια πανανθρώπινη. Η αντίσταση και η κινητοποίηση του λαού είναι ο θανάσιμος εχθρός της κυβέρνησης. Η αλληλεγγύη, η ισότητα, η ειρήνη, η ζωή, το δικαίωμα στην πατρίδα, είναι αξίες αδιαπραγμάτευτες .
Στις Ευρωεκλογές της 25ης Μαΐου θα διεκδικήσει με το ΣΥΡΙΖΑ μια θέση στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Στις 12 Απριλίου κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του ΣΥΡΙΖΑ στο Κιλκίς, όπου παρουσιάστηκε το ψηφοδέλτιο της περιφερειακής ενότητας, κάλεσε το λαό με την ψήφο του να βάλει τέλος στα ψεύτικα διλήμματα και να απαντήσει στο συντελούμενο έγκλημα.
Ίσως ταΐσεις στις φυλακές τη νιότη μου
Ίσως μου κλέψεις την κληρονομιά του παππού μου- πιθάρια, έπιπλα και σκεύη-.
Ίσως καθίσεις παν' απ' το χωριό μας σαν εφιάλτης τρόμου εχθρέ του ήλιου αλλά δεν παζαρεύω κι ως τον ύστατο χτύπο της καρδιάς μου θα αντιστέκομαι!
Η πολιτική για τη Σοφία Σακοράφα είναι έννοια πανανθρώπινη. Η αντίσταση και η κινητοποίηση του λαού είναι ο θανάσιμος εχθρός της κυβέρνησης. Η αλληλεγγύη, η ισότητα, η ειρήνη, η ζωή, το δικαίωμα στην πατρίδα, είναι αξίες αδιαπραγμάτευτες .
Στις Ευρωεκλογές της 25ης Μαΐου θα διεκδικήσει με το ΣΥΡΙΖΑ μια θέση στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Στις 12 Απριλίου κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του ΣΥΡΙΖΑ στο Κιλκίς, όπου παρουσιάστηκε το ψηφοδέλτιο της περιφερειακής ενότητας, κάλεσε το λαό με την ψήφο του να βάλει τέλος στα ψεύτικα διλήμματα και να απαντήσει στο συντελούμενο έγκλημα.
Επικαλέστηκε τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη για να καυτηριάσει τη στάση των δημαγωγών και τη χαμένη πρωτοκαθεδρία των πολιτών. Μίλησε απερίφραστα και τεκμηριωμένα για τη δημαγωγία του φόβου, της επιβολής, του φασισμού. Ευθέως χαρακτήρισε το νέο ομόλογο ληστρικό, έβαλε κατά των δημοσιογράφων και μίλησε για σχεδιασμούς και μηχανισμούς απενοχοποίησης του «φιδιού», ενοχοποίησης της αντίστασης και νομιμοποίησης του ναζιστικού παρακράτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.