Δελτίο τύπου της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Έναρξη της σχολικής χρονιάς με νωπά τα τελευταία (;) μέτρα όπως είδαν “κλειδωμένα” ή όχι το φως της δημοσιότητας. Η ποιοτικότερη εκπαίδευση, που επαγγέλλονται και ευαγγελίζονται όλες οι τελευταίες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, βρίσκει αυτή τη σχολική χρονιά τους συντελεστές της στη χειρότερη δυνατή κατάσταση, επιστρέφοντάς μας σε παλιές “αξέχαστες” εποχές. Αναλυτικότερα:
Α. Το Σχολείο μέσα από την συνεχώς μειούμενη τα τελευταία χρόνια χρηματοδότηση της Παιδείας, με τα άδεια ταμεία των Σχολικών Επιτροπών των χρεοκοπημένων Δήμων, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ούτε στις οικονομικές υποχρεώσεις της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Όχι μόνο περικόπηκε η χρηματοδότηση κατά 33% ως προς το 2011, αλλά καταβλήθηκε μόνο η δόση του Α΄ τριμήνου του 2012. Τα σχολεία αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ακόμα και τις δαπάνες θέρμανσης του χειμώνα.
Σε αναμονή των προαναγγελθέντων επικείμενων νέων συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων, δείχνει ανίκανο να αντιδράσει και περιμένει τα επόμενα μνημονικά πλήγματα. Ιδιαίτερα η “ανέγγιχτη” έως τώρα Τ.Ε.Ε. που προσδοκά την από τριετίας προετοιμαζόμενη “αναβάθμισή” της, αναμένει και φέτος την ψήφιση του Νομοσχεδίου για το Τεχνολογικό Λύκειο προσπαθώντας να περισώσει ότι απέμεινε από την ελπίδα ανανέωσής της. Μια μεταρρύθμιση (τύπος σχολείων ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ και Σ.Ε.Κ.) στην Δ/θμια Τ.Ε.Ε. δείχνει να βρίσκεται σε τροχιά οριστικοποίησης, χωρίς όμως να έχουν διαμορφωθεί σύγχρονα και κατάλληλα αναλυτικά προγράμματα, με αναχρονιστικά βιβλία κλπ). Μέχρι τότε, και ειδικά τώρα στην αρχή της χρονιάς, θα αγωνισθεί για να παρακάμψει σκοπέλους όπως η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων για να αποφύγει την παραπέρα συρρίκνωση της Τ.Ε.Ε. Βιώνει την πλήρη εγκατάλειψη και επιλεκτική αδιαφορία του παρελθόντος, με την κατάργηση των Γραφείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ανυπαρξία Διεύθυνσης Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο, που συντηρεί την υποβάθμιση και την διοικητική υποτέλεια και εξάρτηση της Τ.Ε.Ε.
Β. Ο Μαθητής που φέτος “αξιώνεται” να λάβει τα βιβλία του έγκαιρα, θα ψάχνει καθηγητές για να του κάνουν μάθημα !! Βιβλία, που φέτος θα διανεμηθούν δωρεάν, αλλά πολύ σύντομα μπορεί να χρεώνονται, αν κρίνουμε από το πρόσφατες εξελίξεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Κι όλα αυτά στο πνεύμα της “δωρεάν παιδείας” η οποία τον τελευταίο καιρό επιμελώς δεν αναφέρεται πουθενά. Η σχολική πραγματικότητα διαμορφώνεται με πολυμελείς τάξεις 25 και πλέον μαθητών, στα πλαίσια πάντα της μνημονιακής πολιτικής, ακολουθώντας λογιστικές αποτιμήσεις και αδιαφορώντας για το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη έχουν εγκαταλειφθεί (οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων μάλιστα έχουν να πληρωθούν από το 2009 …) όπως και όλοι οι θεσμοί που υποστηρίζουν τη διαδικασία της μάθησης και τη σύνδεση με την αφορά εργασίας (ΓΡΑ.Σ.Υ., ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. κλπ) ενώ τα ΚΕ.Σ.ΥΠ. υπολειτουργούν.
Γ. Ο Γονιός θα κληθεί να πληρώσει, να συμμετέχει άμεσα στην κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του σχολείου, να επιβαρυνθεί οικονομικά για όλα τα λάθη στην εκπαιδευτική πολιτική, και φυσικά και για τα εγκλήματα της οικονομικής πολιτικής. Μέσα από τη διάλυση του δημόσιου σχολείου η εκπαίδευση έχει καταστεί προνόμιο μόνο αυτών που έχουν και κατέχουν, πολύ μακράν του αγαθού που έχει υποχρέωση να παρέχει η πολιτεία σε όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της και ειδικά στις πιο αδύναμες και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.
Δ. Ο Εκπαιδευτικός, ο φερόμενος από τα υπουργικά χείλη σαν “πρωταγωνιστής” της εκπαίδευσης, καταλήγει κομπάρσος στο δράμα της. Με συνεχείς επιθέσεις στα εργασιακά του δικαιώματα, με την απαράδεκτη ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη, κοινωνικά απαξιωμένος και οικονομικά εξαθλιωμένος μέσα από τις επαναλαμβανόμενες περικοπές, με τελευταία την αναγγελθείσα κατάργηση του ότι απέμεινε από τα …δώρα και το επίδομα αδείας, δηλαδή μηδενισμό του 13ου και 14ου μισθού. Μισθοί ντροπής και πείνας, με τους οποίους ο νεοδιοριζόμενος (με 640 ευρώ το μήνα) αδυνατεί να επιβιώσει, ο μέσης προϋπηρεσίας προσπαθεί χωρίς επιτυχία να ανταπεξέλθει στις αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις που του έχουν επιβληθεί, ενώ ο μεγάλης προϋπηρεσίας απειλείται και από την εργασιακή εφεδρεία – απόλυση με πετσοκομμένη σύνταξη και κατακρεουργημένο εφ’ άπαξ.
Εφεδρεία και απόλυση για όλους υποκρύπτονται και πίσω από την επαπειλούμενη αξιολόγηση, από την οποία βέβαια αυτοεξαιρείται προκλητικά το ίδιο το Εκπαιδευτικό Σύστημα στο σύνολό του, οι Πολιτικές, οι Δομές, οι Διαδικασίες, η Διοίκηση και οι Συντελεστές του. Θεωρείται δηλαδή ότι ο εκπαιδευτικός είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης και μέσω της αξιολόγησής του αυτό θα λυθεί. Αξιολόγηση που σε άμεση σύνδεση με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του θα επιφέρει την πλήρη χειραγώγησή του. Απαξιωμένος, με ανύπαρκτα προγράμματα επιμόρφωσης, με υποτυπώδη εκπαιδευτικά εργαλεία, χωρίς κατάλληλες υποδομές, με απαρχαιωμένο εργαστηριακό εξοπλισμό, έχει πλήρως εγκαταλειφθεί να παλεύει χωρίς προοπτική, αλλά κυρίως χωρίς Όραμα.
Πέραν της σχεδιαζόμενης ανακατανομής των θέσεων των εκπαιδευτικών σ’ όλες τις Περιφέρειες της χώρας η οποία ενδεχομένως επιφέρει και μετακινήσεις, η φημολογούμενη – αλλά σχεδόν βέβαιη – αύξηση του διδακτικού ωραρίου χωρίς προγενέστερη μελέτη, έχει μοναδικό στόχο την προσωρινή εξοικονόμηση πόρων μέσα από τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Τα μέτρα αυτά προφανώς δεν συντελούν στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και η Πολιτεία αδιαφορεί για τη ζημιά που προκαλεί μακροπρόθεσμα στο μέλλον της Χώρας, υποθηκεύοντάς το. Οι κυβερνήσεις, όχι μόνο χρέωσαν τα παιδιά μας να πληρώσουν τα δικά τους “δανεικά”, αλλά τους αφαιρούν και τη δυνατότητα να αποκτήσουν τις γνώσεις που χρειάζονται για να εργαστούν ώστε να τα ξεπληρώσουν …
Μετά τη συνταξιοδότηση χιλιάδων εκπαιδευτικών την τελευταία τριετία (φέτος μόνο πάνω από 3.000) θα αναμενόταν διορισμός μεγάλου αριθμού μονίμων για την κάλυψη έστω κάποιου μέρους των δημιουργηθέντων κενών. Το Υπουργείο όμως προκήρυξε 185 μόνο θέσεις, προχώρησε σε διορισμό 134 εκπαιδευτικών με μηδενικό αριθμό τεχνικών ειδικοτήτων και θα προσπαθήσει να καλύψει τις ανάγκες με την πρόσληψη αναπληρωτών 7μηνης υπηρέτησης (εξαγγέλθηκαν 12.500 και 4.000 μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ). Φυσικά ούτε λόγος για πρόσληψη βοηθητικού και διοικητικού προσωπικού.
Όλα τα παραπάνω παρά την έγγραφη διαβεβαίωση του Υφυπουργού κ. Θεοδ. Παπαθεοδώρου που διαβιβάστηκε στη Βουλή ύστερα από σχετική ερώτηση Βουλευτών για το ωράριο των εκπαιδευτικών, ότι: «Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, λαμβάνει κάθε μέριμνα για τη βελτίωση των συνθηκών των εκπαιδευτικών και τη διασφάλιση του δημόσιου αγαθού της Παιδείας»…
Συνάδελφοι,
Η φετινή σχολική χρονιά είναι καθοριστική για τις εξελίξεις. Τώρα όσο ποτέ, καταγράφεται επιτακτικά η ανάγκη να αγωνιστούμε μαζικά και δυναμικά για να περισώσουμε ότι έχει απομείνει από την Εκπαίδευση, και ειδικά την Τεχνική Επαγγελματική, να την αναδείξουμε, να την αναβαθμίσουμε να την καταστίσουμε ικανή να αποτελέσει την κολώνα στήριξης της κοινωνίας του αύριο. Η Τ.Ε.Ε. είναι το σπίτι μας. Η “στέγη” του προκλητικά αδιαφορεί και το κατεδαφίζει. Εμείς όμως είμαστε τα “θεμέλια”. Σηκώνουμε όλο το βάρος της με κουράγιο, με αφοσίωση, με πίστη, με πείσμα και σκληρή δουλειά. Η ελπίδα δεν θα έρθει από ψηλά ! Οι σωτήρες μας τέλειωσαν μαζί με τα ψέματα ...
Επιβάλλεται συστράτευση και αγώνας για τη διασφάλιση θεσμών και αξιών, για την προστασία και διαφύλαξη των κοινωνικών αγαθών.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης
Ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης
Έναρξη της σχολικής χρονιάς με νωπά τα τελευταία (;) μέτρα όπως είδαν “κλειδωμένα” ή όχι το φως της δημοσιότητας. Η ποιοτικότερη εκπαίδευση, που επαγγέλλονται και ευαγγελίζονται όλες οι τελευταίες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, βρίσκει αυτή τη σχολική χρονιά τους συντελεστές της στη χειρότερη δυνατή κατάσταση, επιστρέφοντάς μας σε παλιές “αξέχαστες” εποχές. Αναλυτικότερα:
Α. Το Σχολείο μέσα από την συνεχώς μειούμενη τα τελευταία χρόνια χρηματοδότηση της Παιδείας, με τα άδεια ταμεία των Σχολικών Επιτροπών των χρεοκοπημένων Δήμων, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ούτε στις οικονομικές υποχρεώσεις της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Όχι μόνο περικόπηκε η χρηματοδότηση κατά 33% ως προς το 2011, αλλά καταβλήθηκε μόνο η δόση του Α΄ τριμήνου του 2012. Τα σχολεία αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ακόμα και τις δαπάνες θέρμανσης του χειμώνα.
Σε αναμονή των προαναγγελθέντων επικείμενων νέων συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων, δείχνει ανίκανο να αντιδράσει και περιμένει τα επόμενα μνημονικά πλήγματα. Ιδιαίτερα η “ανέγγιχτη” έως τώρα Τ.Ε.Ε. που προσδοκά την από τριετίας προετοιμαζόμενη “αναβάθμισή” της, αναμένει και φέτος την ψήφιση του Νομοσχεδίου για το Τεχνολογικό Λύκειο προσπαθώντας να περισώσει ότι απέμεινε από την ελπίδα ανανέωσής της. Μια μεταρρύθμιση (τύπος σχολείων ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ και Σ.Ε.Κ.) στην Δ/θμια Τ.Ε.Ε. δείχνει να βρίσκεται σε τροχιά οριστικοποίησης, χωρίς όμως να έχουν διαμορφωθεί σύγχρονα και κατάλληλα αναλυτικά προγράμματα, με αναχρονιστικά βιβλία κλπ). Μέχρι τότε, και ειδικά τώρα στην αρχή της χρονιάς, θα αγωνισθεί για να παρακάμψει σκοπέλους όπως η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων για να αποφύγει την παραπέρα συρρίκνωση της Τ.Ε.Ε. Βιώνει την πλήρη εγκατάλειψη και επιλεκτική αδιαφορία του παρελθόντος, με την κατάργηση των Γραφείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ανυπαρξία Διεύθυνσης Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο, που συντηρεί την υποβάθμιση και την διοικητική υποτέλεια και εξάρτηση της Τ.Ε.Ε.
Β. Ο Μαθητής που φέτος “αξιώνεται” να λάβει τα βιβλία του έγκαιρα, θα ψάχνει καθηγητές για να του κάνουν μάθημα !! Βιβλία, που φέτος θα διανεμηθούν δωρεάν, αλλά πολύ σύντομα μπορεί να χρεώνονται, αν κρίνουμε από το πρόσφατες εξελίξεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Κι όλα αυτά στο πνεύμα της “δωρεάν παιδείας” η οποία τον τελευταίο καιρό επιμελώς δεν αναφέρεται πουθενά. Η σχολική πραγματικότητα διαμορφώνεται με πολυμελείς τάξεις 25 και πλέον μαθητών, στα πλαίσια πάντα της μνημονιακής πολιτικής, ακολουθώντας λογιστικές αποτιμήσεις και αδιαφορώντας για το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη έχουν εγκαταλειφθεί (οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων μάλιστα έχουν να πληρωθούν από το 2009 …) όπως και όλοι οι θεσμοί που υποστηρίζουν τη διαδικασία της μάθησης και τη σύνδεση με την αφορά εργασίας (ΓΡΑ.Σ.Υ., ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. κλπ) ενώ τα ΚΕ.Σ.ΥΠ. υπολειτουργούν.
Γ. Ο Γονιός θα κληθεί να πληρώσει, να συμμετέχει άμεσα στην κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του σχολείου, να επιβαρυνθεί οικονομικά για όλα τα λάθη στην εκπαιδευτική πολιτική, και φυσικά και για τα εγκλήματα της οικονομικής πολιτικής. Μέσα από τη διάλυση του δημόσιου σχολείου η εκπαίδευση έχει καταστεί προνόμιο μόνο αυτών που έχουν και κατέχουν, πολύ μακράν του αγαθού που έχει υποχρέωση να παρέχει η πολιτεία σε όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της και ειδικά στις πιο αδύναμες και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.
Δ. Ο Εκπαιδευτικός, ο φερόμενος από τα υπουργικά χείλη σαν “πρωταγωνιστής” της εκπαίδευσης, καταλήγει κομπάρσος στο δράμα της. Με συνεχείς επιθέσεις στα εργασιακά του δικαιώματα, με την απαράδεκτη ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη, κοινωνικά απαξιωμένος και οικονομικά εξαθλιωμένος μέσα από τις επαναλαμβανόμενες περικοπές, με τελευταία την αναγγελθείσα κατάργηση του ότι απέμεινε από τα …δώρα και το επίδομα αδείας, δηλαδή μηδενισμό του 13ου και 14ου μισθού. Μισθοί ντροπής και πείνας, με τους οποίους ο νεοδιοριζόμενος (με 640 ευρώ το μήνα) αδυνατεί να επιβιώσει, ο μέσης προϋπηρεσίας προσπαθεί χωρίς επιτυχία να ανταπεξέλθει στις αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις που του έχουν επιβληθεί, ενώ ο μεγάλης προϋπηρεσίας απειλείται και από την εργασιακή εφεδρεία – απόλυση με πετσοκομμένη σύνταξη και κατακρεουργημένο εφ’ άπαξ.
Εφεδρεία και απόλυση για όλους υποκρύπτονται και πίσω από την επαπειλούμενη αξιολόγηση, από την οποία βέβαια αυτοεξαιρείται προκλητικά το ίδιο το Εκπαιδευτικό Σύστημα στο σύνολό του, οι Πολιτικές, οι Δομές, οι Διαδικασίες, η Διοίκηση και οι Συντελεστές του. Θεωρείται δηλαδή ότι ο εκπαιδευτικός είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης και μέσω της αξιολόγησής του αυτό θα λυθεί. Αξιολόγηση που σε άμεση σύνδεση με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του θα επιφέρει την πλήρη χειραγώγησή του. Απαξιωμένος, με ανύπαρκτα προγράμματα επιμόρφωσης, με υποτυπώδη εκπαιδευτικά εργαλεία, χωρίς κατάλληλες υποδομές, με απαρχαιωμένο εργαστηριακό εξοπλισμό, έχει πλήρως εγκαταλειφθεί να παλεύει χωρίς προοπτική, αλλά κυρίως χωρίς Όραμα.
Πέραν της σχεδιαζόμενης ανακατανομής των θέσεων των εκπαιδευτικών σ’ όλες τις Περιφέρειες της χώρας η οποία ενδεχομένως επιφέρει και μετακινήσεις, η φημολογούμενη – αλλά σχεδόν βέβαιη – αύξηση του διδακτικού ωραρίου χωρίς προγενέστερη μελέτη, έχει μοναδικό στόχο την προσωρινή εξοικονόμηση πόρων μέσα από τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Τα μέτρα αυτά προφανώς δεν συντελούν στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και η Πολιτεία αδιαφορεί για τη ζημιά που προκαλεί μακροπρόθεσμα στο μέλλον της Χώρας, υποθηκεύοντάς το. Οι κυβερνήσεις, όχι μόνο χρέωσαν τα παιδιά μας να πληρώσουν τα δικά τους “δανεικά”, αλλά τους αφαιρούν και τη δυνατότητα να αποκτήσουν τις γνώσεις που χρειάζονται για να εργαστούν ώστε να τα ξεπληρώσουν …
Μετά τη συνταξιοδότηση χιλιάδων εκπαιδευτικών την τελευταία τριετία (φέτος μόνο πάνω από 3.000) θα αναμενόταν διορισμός μεγάλου αριθμού μονίμων για την κάλυψη έστω κάποιου μέρους των δημιουργηθέντων κενών. Το Υπουργείο όμως προκήρυξε 185 μόνο θέσεις, προχώρησε σε διορισμό 134 εκπαιδευτικών με μηδενικό αριθμό τεχνικών ειδικοτήτων και θα προσπαθήσει να καλύψει τις ανάγκες με την πρόσληψη αναπληρωτών 7μηνης υπηρέτησης (εξαγγέλθηκαν 12.500 και 4.000 μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ). Φυσικά ούτε λόγος για πρόσληψη βοηθητικού και διοικητικού προσωπικού.
Όλα τα παραπάνω παρά την έγγραφη διαβεβαίωση του Υφυπουργού κ. Θεοδ. Παπαθεοδώρου που διαβιβάστηκε στη Βουλή ύστερα από σχετική ερώτηση Βουλευτών για το ωράριο των εκπαιδευτικών, ότι: «Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, λαμβάνει κάθε μέριμνα για τη βελτίωση των συνθηκών των εκπαιδευτικών και τη διασφάλιση του δημόσιου αγαθού της Παιδείας»…
Συνάδελφοι,
Η φετινή σχολική χρονιά είναι καθοριστική για τις εξελίξεις. Τώρα όσο ποτέ, καταγράφεται επιτακτικά η ανάγκη να αγωνιστούμε μαζικά και δυναμικά για να περισώσουμε ότι έχει απομείνει από την Εκπαίδευση, και ειδικά την Τεχνική Επαγγελματική, να την αναδείξουμε, να την αναβαθμίσουμε να την καταστίσουμε ικανή να αποτελέσει την κολώνα στήριξης της κοινωνίας του αύριο. Η Τ.Ε.Ε. είναι το σπίτι μας. Η “στέγη” του προκλητικά αδιαφορεί και το κατεδαφίζει. Εμείς όμως είμαστε τα “θεμέλια”. Σηκώνουμε όλο το βάρος της με κουράγιο, με αφοσίωση, με πίστη, με πείσμα και σκληρή δουλειά. Η ελπίδα δεν θα έρθει από ψηλά ! Οι σωτήρες μας τέλειωσαν μαζί με τα ψέματα ...
Επιβάλλεται συστράτευση και αγώνας για τη διασφάλιση θεσμών και αξιών, για την προστασία και διαφύλαξη των κοινωνικών αγαθών.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης
Ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.