Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Γιάννης Μαγκριώτης από το Κιλκίς: «Ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Νομού Κιλκίς αλλά και της ευρύτερης περιοχής»


Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων  Γιάννης Μαγκριώτης μίλησε σήμερα  σε ανοιχτή εκδήλωση πολιτικού διαλόγου που διοργάνωσε  η Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ Κιλκίς και μεταξύ άλλων τόνισε: «Πρωταρχική μας επιδίωξη είναι να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση και να μπούμε ξανά σε τροχιά ανάπτυξης. Όλοι πρέπει να αλλάξουμε, πρωτίστως να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας. Την αλλαγή όμως  που ζητάει ο καθένας από τους άλλους πρέπει να την κάνει πρώτα στον εαυτό του. Πρέπει να βάλουμε πιο ψηλά το γενικό συμφέρον από το συμφέρον της κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκουμε ή το ατομικό μας συμφέρον.  Όλα αυτά πρέπει να μας ενώνουν, να είμαστε στην ίδια πλευρά της μάχης. Ο αγώνας όμως  αυτός και η προσπάθειά μας, δεν θα είναι απολύτως επιτυχής, αν και η ΕΕ δεν πράξει το καθήκον της.

Η Ε.Ε και η Διεθνής Κοινότητα πρέπει σε δύο θέματα άμεσα να πάρουν θέση :
Πρώτον, να βάλουν φραγμό στο διεθνές κερδοσκοπικό κεφάλαιο, που τόσο βάναυσα χτυπά τη χώρα μας τον τελευταίο χρόνο. Το κεφάλαιο που δεν παράγει τίποτα, δεν προσφέρει τίποτα, παρά μόνο καταβροχθίζει τον πλούτο κρατών και πολιτών.
Δεύτερον, οι εταίροι μας πρέπει να διαχειριστούν έγκαιρα, συλλογικά και με αίσθημα αλληλεγγύης τις εσωτερικές αντιφάσεις και τα αντικρουόμενα συμφέροντα στην ΕΕ. Η σύνοδος κορυφής στο τέλος του ερχόμενου Ιουνίου θα είναι καθοριστική».
Αναφερόμενος στην προοπτική της κυβερνητικής πολιτικής είπε:
«Εμείς πρέπει να είμαστε συνεπείς στην προσπάθεια εξυγίανσης της οικονομίας, της ανάπτυξης και της διατήρησης της κοινωνικής συνοχής. Όλα πρέπει να τα κάνουμε, δυστυχώς, σε πολύ λίγο χρόνο. Για αυτό γίνονται και λάθη και υπάρχουν αδικίες. Λάθη  και αδικίες που μπορούν και πρέπει να διορθωθούν και θα διορθωθούν.  Η βασική κατεύθυνση όμως δεν πρέπει να αλλάξει. Είμαστε στη μέση του δρόμου και της προσπάθειας. Είναι επικίνδυνο να κοντοσταθούμε, πολύ περισσότερο να κοιτάξουμε πίσω, όπως μας προτείνει η αξιωματική αντιπολίτευση.
Με το συνολικό σύστημα κοινωνικής και πολιτικής εκπροσώπησης σε ανυποληψία, με τη χώρα σε κρίση, με τους πολίτες ανασφαλείς, με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να μη θέλουν να δουν την πραγματικότητα, να τους ενδιαφέρει πρωτίστως η κομματική τους επιβίωση, με πολλούς  διαμορφωτές της κοινής γνώμης να τρομοκρατούν την κοινωνία, μπορώ να πω ότι οι Έλληνες, δείχνουν μεγάλη αντοχή».
Από το καλοκαίρι και μετά θα έχουμε εμφανή σημάδια ανάτασης και ανάκαμψης. Οι εξελίξεις αυτές θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή των πολιτών και θα μας βοηθήσουν να τρέξουμε πιο γρήγορα.
Για το τετραετές πρόγραμμα δημοσιονομικής πολιτικής και ανάπτυξης 2011 - 2014, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε:
«Οφείλουμε να εξισορροπήσουμε τις δαπάνες με τα έσοδά, γιατί η ανισορροπία, η οποία τα τελευταία χρόνια επιδεινώθηκε, ήταν καταστροφική.
Δημιουργήσαμε ένα μοντέλο ανάπτυξης που κάλυπτε την ψαλίδα δαπανών-εσόδων με εισαγόμενους πόρους από την ΕΕ και με δάνεια. Δάνεια από το  δημόσιο, τις  επιχειρήσεις, τα νοικοκυριά. Δημιουργήθηκε έτσι ένα τριπλό χρέος, που καμιά πλευρά του και κυρίως το δημόσιο, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει.
Η διεθνής οικονομική κρίση επιτάχυνε και αποκάλυψε το 2008 το μέγεθος της εσωτερικής κρίσης.  Επιδιώκουμε  με κάθε τρόπο την διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την πάταξη της φοροδιαφυγής. Αυτό όμως είναι δύσκολο και θέλει χρόνο, δεν υπάρχει όμως άλλος δρόμος. Από την άλλη, πρέπει το κράτος, ο στενός και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, να γίνουν παραγωγικοί, ανταγωνιστικοί και εξωστρεφείς».
Όσο αφορά το θέμα της συναίνεσης των πολιτικών κομμάτων τόνισε:
«Υπάρχουν περιθώρια γιατί πάνω από όλα είναι απαίτηση της κοινωνίας, αρκεί τα άλλα πολιτικά κόμματα να μην θέλουν να πάνε την Ελλάδα και πάλι πίσω σε πολιτικές και πρακτικές που σε μεγάλο βαθμό συνέβαλαν στη δημιουργία της κρίσης. Ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση θα εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια. Εάν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, και ειδικά η αξιωματική αντιπολίτευση δεν ανταποκριθούν, δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να συνεχίσουμε μαζί με τους πολίτες την προσπάθεια να βγάλουμε την χώρα από την κρίση. Θα συνεχίσουμε όμως και την προσπάθεια για πολιτική συναίνεση, γιατί  ξέρουμε ότι χρειάζεται πανεθνική συστράτευση για αν βγούμε πιο γρήγορα από την κρίση».
Όσον αφορά στις προτάσεις της ΝΔ στο Ζάππειο ΙΙ τόνισε:
«Ο κ. Σαμαράς παρουσίασε πρόσφατα τις προτάσεις της Ν.Δ. για την έξοδο της χώρας από την κρίση χαρακτηρίζοντας ξανά καταστροφική την κυβερνητική πολιτική.
Είναι παράδοξο ότι ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση πιστεύει πως η πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση είναι καταστροφική και πως αυτή έχει τις λύσεις, δεν ζητά εκλογές για να ανατραπεί η καταστροφική πορεία της χώρας και να ανοίξει ο δρόμος για την λύτρωση που προτείνει.
Ακόμη θυμίζω ότι το καλοκαίρι του 2010 με το ΖΑΠΠΕΙΟ 1, ισχυρίζονταν ότι σε δύο χρόνια θα βγάλει τη χώρα από την κρίση, με το ΖΑΠΠΕΙΟ 2,  σε 3 συν 1 δηλαδή σε 4 χρόνια. 
Αφήνω αυτά τα  παράδοξα, γιατί είμαι βέβαιος, ότι και οι ίδιοι δεν  πιστεύουν αυτά  που λένε,  αλλά οι ανάγκες μιας παραδοσιακής αντιπολίτευσης τους επιβάλλουν να τα  λένε .
Μόνο που οι πολίτες πλέον θέλουν, τόσο η κυβέρνηση τους, όσο και το σύνολο των κομμάτων να λένε σαφήνεια τη γνώμη τους και να υπάρχει αντιστοιχία λόγων και έργων.
Με δυο λόγια θα ήθελα να πω τα εξής για τις προτάσεις της  Ν.Δ.:
Εάν τώρα ξεκινούσε η υλοποίηση της πρότασης αυτής, γεγονός που θα προϋπέθετε έγκριση από την ΕΕ, η οποία όμως ήδη το έχει απορρίψει, αλλά έστω ότι εγκρίνεται και αρχίζει η υλοποίησή της, τότε, μέσα σε ένα χρόνο, θα καίγαμε όλες τις προσπάθειες και τις θυσίες και θα γυρνούσαμε πίσω. Με τα δεδομένα όμως του Μαΐου του 2010 δεν θα υπάρξει κανένα αύριο γιατί δεν θα μπορέσει να συνεχιστεί η εφαρμογή αυτού του προγράμματος. Κανείς δεν θα το επιτρέψει. Πρωτίστως η ελληνική κοινωνία και φυσικά οι εταίροι και οι δανειστές μας.
Χαρακτηριστικά πρότεινε κάτι που ακούγεται πολύ καλό, αλλά δεν μπορεί να είναι καθόλου πραγματικό ειδικά  αυτή τη περίοδο, αντιθέτως είναι καταστροφικό.
Πρότεινε άμεσα, είτε μέσα από την αύξηση των προνοιακών επιδομάτων, είτε μέσα από τη μείωση συντελεστών φορολόγησης επιχειρήσεων, μερισματούχων και ΦΠΑ, όπως και μέσα από τη μείωση ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών προς το ΙΚΑ να μην εισπράττει  το Υπουργείο Οικονομικών και το ΙΚΑ αθροιστικά περίπου 10,8 δις Ευρώ το χρόνο.
Δεν είπε όμως από πού θα καλύψει αυτό το έλλειμμα ο ελλειμματικός προϋπολογισμός και το ελλειμματικό ΙΚΑ κάθε χρόνο.
Μειώσαμε κατά 14 δις το έλλειμμα  περίπου, 6% του ΑΕΠ και αυτό θεωρείται αποτυχία της κυβέρνησης, επειδή στο προγραμματισμό υπήρχε ακόμη 1,5 δις, για το 2010.
Κανείς δεν αναφέρει  ότι το 2007 η ΝΔ έλεγε ότι το έλλειμμα έπεσε στο 1,5%, δηλαδή 2 δις περίπου γι’ αυτό και βγήκαμε από την επιτήρηση.
 Μ’ αυτή την εικονική επιτυχία  προκήρυξαν τις πρόωρες εκλογές του 2007. Τα αποτελέσματα της Eurostat, κατέγραψαν  έλλειμμα 6,4%, δηλαδή 14 δις Ευρώ περίπου, για το 2007. δηλαδή αντί για 2 δις €, 14 δις € έλλειμμα.
Αυτό πως κρίνεται από τη σημερινή ηγεσία της ΝΔ;
Για το 2009 έλεγαν ότι το έλλειμμα θα είναι κάτω από 3% του ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 7 δις Ευρώ.
Η Ε.Ε. κατέγραψε  έλλειμμα 16% του ΑΕΠ περίπου,  δηλαδή 36 δις Ευρώ περίπου. Δηλαδή αντί για 7 δις €, 36 δις € έλλειμμα. Αυτό  επίσης πως το χαρακτηρίζει η σημερινή ηγεσία της ΝΔ;
Τα ερωτήματα αυτά τίθενται για να φανεί στο κατά πόσο τηρούνται οι ίδιες αρχές για την αξιολόγηση πολιτικών και των αποτελεσμάτων.
Δηλαδή στο κατά πόσο κάποιος είναι αξιόπιστος ή όχι.
Άλλο ένα συγκεκριμένο παράδειγμα είναι η πρόταση άμεσης ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού. Ο κ Σαμαράς σημείωσε ότι έτσι θα φέρει 1δισ. ευρώ έσοδα  στο κράτος και θα μειωθεί  το έλλειμμα.  Θα πρέπει όμως να γνωρίζουν, πως έχουν φορτώσει την Εγνατία Οδό Α.Ε με  1,1δισ. ευρώ δάνεια, αφού από το 2006 και μετά δεν χρηματοδοτούσαν την κατασκευή της  Εγνατίας από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να μην εμφανίζεται στο έλλειμμα και το χρέος. Επέβαλαν στην εταιρία να πάρει δάνεια από ιδιωτικές τράπεζες, βάζοντας ως υποθήκη τα διόδια και την επιστροφή του ΦΠΑ.
Ούτε τα διόδια έβαλαν, για να μην έχουν πολιτικό κόστος, ούτε τα 700εκ. ευρώ που όφειλε το δημόσιο στην Εγνατία ΑΕ  από το ΦΠΑ επέστρεψαν.
Ας υποθέσουμε όμως  ότι θα βρεθεί ιδιώτης, ο οποίος μέσα σε  δυο χρόνια θα πληρώσει 1δισ. στο δημόσιο, και θα αναλάβει 1δισ. ευρώ χρέη, θα πληρώνει  60-100εκ. ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση και τη λειτουργία της Εγνατίας και φυσικά θα έχει και το εύλογο κέρδος. Τότε τους ρωτούμε, πόσο ακριβά και πυκνά διόδια θα επιβληθούν;
Ο κ. Μαγκριώτης αναφερόμενος στο Νομό Κιλκίς σημείωσε:
«.H Κεντρική Μακεδονία, γενικότερα η ελληνική περιφέρεια, στηρίχθηκε κυρίως στην ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας.
Ειδικότερα, ο Νομός Κιλκίς, τις τελευταίες δεκαετίες, στηρίχθηκε στο δευτερογενή τομέα και κυρίως στη μεταποίηση. Παρότι, δέχεται μεγάλη πίεση από μονάδες που έχουν εγκατασταθεί στις γειτονικές χώρες, λόγω χαμηλής φορολογίας και πολύ χαμηλού εργατικού κόστους, άντεξε και φαίνεται πως μπορεί να κοιτάζει στο μέλλον με αυτοπεποίθηση. Χρειάζεται κυρίως, να ενισχυθεί η παραγωγικότητα και η εξωστρέφειά του.
Πέρα από τα ευεργετικά κίνητρα του νέου αναπτυξιακού νόμου χρειάζεται η χωροθέτηση των περιοχών όπου αναπτύσσονται οι μεταποιητικές μονάδες, ιδιαιτέρα στον άξονα «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη», η άρση της γραφειοκρατίας και η παροχή πολλών αντικινήτρων. Επίσης, απαιτείται η χωροθέτηση των χρήσεων γης και οι αντίστοιχες υποδομές που πρέπει να προηγούνται της εγκατάστασης των μεταποιητικών μονάδων.
Ο Νομός Κιλκίς διαθέτει επίσης σημαντικό αιολικό δυναμικό, από τα πιο σημαντικά της χώρας και της Ευρώπης. Στο νέο επικαιροποιημένο ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, προβλέπεται η οριοθέτηση της ανάπτυξης των αιολικών πάρκων και η κινητροδότησή τους.
Ο Νομός Κιλκίς με τις δυναμικές μονάδες στη μεταποίηση, χρειάζεται υποδομές προσπέλασης στα καταναλωτικά κέντρα, αλλά και στις πόλεις εισόδου και εξόδου της περιοχής. Συνεπώς, οι συνδέσεις με αυτοκινητόδρομους με τη Θεσσαλονίκη, το λιμάνι και το αεροδρόμιο, όπως και οι ανάλογες συνδέσεις με τους Ευζώνους και τον Προμαχώνα, είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας.
Από την πλευρά μας ως Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προωθούμε αυτές τις οδικές συνδέσεις, που θα παίξουν καταλυτικό ρόλο για την οικονομική τόνωση και την εξωστρέφεια της περιοχής.
Εκτός των οδικών συνδέσεων, ο σιδηροδρομικός άξονας 22 «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Προμαχώνας-Βουλγαρία-Ρουμανία-Ουγγαρία-Κεντρική Ευρώπη», είναι στις απόλυτες προτεραιότητες της πολιτικής μας. Το Δεκέμβριο του 2010, υπεγράφη σχέδιο συμφωνίας και συνεργασίας των σιδηροδρομικών δικτύων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας, με επισπεύδουσα την Ελλάδα, για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού άξονα και τη χρηματοδότησή του από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία, στην επόμενη προγραμματική περίοδο, ως βασικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο.
Εκπροσωπώντας  την ελληνική κυβέρνηση στην Άτυπη Σύνοδο Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών, της ΕΕ, που έγινε τον περασμένο Φεβρουάριο στη Βουδαπέστη, με θέμα τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και εκεί είχα την ευκαιρία να συζητήσω τόσο με τον ευρωπαίο επίτροπο όσο και με τους Υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών των άλλων τριών χωρών, για τον άξονα 22.
Πρέπει να σημειώσω ακόμη ότι ο ΟΣΕ έχει προγραμματίσει σημαντικά, έργα αναβάθμισης στη γραμμή «Θεσσαλονίκη-Ειδομένη», με στόχο τόσο ο άξονας 22 όσο και άξονα 10 να επιτρέπουν την ανάπτυξη ταχυτήτων μέχρι 160 χλμ/ώρα.
Επίσης, εκτός των οδικών αξόνων, βασικός μας στόχος είναι η σύνδεση του Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη με προαστιακό σιδηρόδρομο».
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά στα οδικά έργα:
«Ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Νομού Κιλκίς αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Συγκεκριμένα, στον οδικό άξονα «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνης»:
1.      Το τμήμα από τον κόμβο Ασσήρου έως τον κόμβο Νέας Σάντας εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 58 εκατ. ευρώ. Με το έργο αυτό προβλέπεται η αντικατάσταση του υφιστάμενου οδικού άξονα μήκους 13 χλμ. με νέα χάραξη και η μετατροπή του σε οδό ταχείας κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι Ασσήρου, Δρυμού, Καμάρας, Ν. Σάντας. Ακόμη προβλέπεται η κατασκευή πλήρους παράπλευρου δικτύου μήκους 30 χλμ περίπου. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 9 Νοεμβρίου 2010. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 28 Μαρτίου του 2011. Η διάρκεια κατασκευής του έργου προβλέπεται σε 4,5 χρόνια. Άμεσα ξεκινά η κατασκευή του.
2.      Το τμήμα από τον κόμβο Νέας Σάντας μέχρι τον κόμβο Μαυρονερίου, έχει ολοκληρωθεί και έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία τμήμα μήκους 11,5 χλμ. ως οδός ταχείας κυκλοφορίας. Έχουν κατασκευασθεί οι ανισόπεδοι κόμβοι Γαλλικού και Πεδινού. Ο προϋπολογισμός της κατασκευής του έργου ανήλθε σε 33,6 εκατ. ευρώ. Υπολείπεται η συμπλήρωση κατά τμήματα του παράπλευρου οδικού δικτύου, του οποίου οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί με προϋπολογισμό αμοιβής 100.000 ευρώ και θα ζητηθεί η ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
3.      Στο τμήμα από τον κόμβο Μαυρονερίου ως το Κιλκίς  προβλέπεται η ανακαίνιση της εισόδου του Κιλκίς και η μετατροπή της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας σε μήκος 5,5 χλμ., με ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, θα κατασκευασθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι Μαυρονερίου, προβλέπεται ανακαίνιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Λεβεντοχωρίου και του κόμβου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κρηστώνης. Έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί όλες οι μελέτες συνολικού προϋπολογισμού 800.000 ευρώ και στις 11 Ιανουαρίου 2011 εγκρίθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Στο τέλος του Μαΐου θα προταθεί η ένταξη της κατασκευής του έργου στο «ΕΣΠΑ 2007-2013 και άμεσα θα δημοπρατηθεί. Οι πόροι δεν ήταν διασφαλισμένοι στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας Διασφαλίστηκαν πρόσφατα με πρότασή μας στο Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης».
4.      Στο τμήμα από τον κόμβο Μαυρονερίου μέχρι τον κόμβο Σταυροχωρίου έχει κατασκευασθεί ο νέος οδικός άξονας μήκους 11,2 χλμ. και κυκλοφορείται από 20ετίας και πλέον, αλλά απαιτείται η διαπλάτυνσή του και η μετατροπή του σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Προτείνεται η ένταξη της μελέτης διαπλάτυνσης στο νέο πρόγραμμα μελετών του έτους 2010 με προϋπολογισμό αμοιβής 1,3 εκατ. ευρώ.
5.      Το τμήμα Σταυροχώρι-Δροσάτο μελετάται ώστε να διαπλατυνθεί ο υφιστάμενος οδικός άξονας και η μετατροπή του σε οδό ταχείας κυκλοφορίας σε μήκος 17,0 χλμ. ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι ΒΙΠΕ Κιλκίς, Χέρσου, Καλινδρίας, Ακρίτα, Δροσάτου. Η μελέτη εκπονείται και η ολοκλήρωσή της (με την προϋπόθεση ομαλής χρηματοδότησης) υπολογίζεται να γίνει περί τα μέσα του 2012.
6.      Για τον οδικό άξονα «Κλειδί(Χαλάστρα)-Εύζωνο»ι, εγκρίθηκε η ΚΥΑ περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η Εγνατία Οδος ΑΕ ολοκλήρωσε την τελευταία φάση προετοιμασίας για την ένταξη του έργου στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου ύψους περίπου 300 εκ. Ευρώ.
Ο άξονας θα κατασκευαστεί με χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και ενδιάμεση προστατευτική  νησίδα, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στον άξονα «Θεσσαλλονίκη-Κιλκίς-Σιδηρόκαστρο-Προμαχώνας»:
1.      Το τμήμα Δροσάτο-Ροδόπολη προβλέπεται να βελτιωθεί και να διαπλατυνθεί. Για την εκπόνηση της μελέτης απαιτείται πίστωση 3,5 εκατ. ευρώ και για τη χορήγησή της ζητήθηκε η ένταξη νέας μελέτης στη ΣΑΜΠ008 μαζί με τον οδικό άξονα «Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς» συνολικού προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ.
2.      Για το τμήμα Ροδόπολη-Πετρίτσι προβλέπεται νέα χάραξη για αντικατάσταση της υφιστάμενης οδού, μήκους 32,5 χλμ, με ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο δίκτυο.  Η μελέτη είναι ενταγμένη στη ΣΑΜΠ008 με προϋπολογισμό 1,5εκ. ευρώ, αλλά για την ολοκλήρωσή της απαιτείται επιπλέον πίστωση 3,2εκ. ευρώ.
Όσον αφορά τα δυο τμήματα του άξονα «Γιαννιτσά-Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς»:
1.      Το τμήμα «Γιαννιτσά-Αξιούπολη» θα συνδέσει την Εθνική Οδό «Θεσσαλονίκης-Έδεσσας» και συγκεκριμένα την περιοχή Γιαννιτσών-Σκύδρας όπου παράγονται, τυποποιούνται και εξάγονται οπωροκηπευτικά, με τον ΠΑΘΕ και έτσι, θα μειώσει την χρονοαπόσταση από τους συνοριακούς σταθμούς Ευζώνων, Δοϊράνης και Προμαχώνα.
Το έργο εντάχθηκε στη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για προκαταρκτικές μελέτες βελτίωσης της υφιστάμενης επαρχιακής οδού, η οποία θα ξεκινά από την παλιά Εθνική Οδό «Θεσσαλονίκης-Έδεσσας» και συγκεκριμένα δίπλα στον οικισμό Γιαννιτσών, από τον ισόπεδο κόμβο Παραλίμνης και θα παρακάμπτει τους οικισμούς Φιλυριά, Αγροσυκιά, Μεσιανό, Γουμένισσα, Στάθης, Γοργόπη και θα καταλήγει έξω από την Αξιούπολη. Το μήκος θα είναι περίπου 30 χλμ., με νέες χαράξεις για την παράκαμψη των οικισμών και βελτιώσεις της υφιστάμενης οδού όπου είναι δυνατόν. Ο προϋπολογισμός για την ολοκλήρωση όλων των σταδίων των μελετών ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ.
2.      Το τμήμα «Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς» θα βελτιώσει την πρόσβαση του Κιλκίς καθώς και της Βιομηχανικής Περιοχής Σταυροχωρίου με τον ΠΑΘΕ και τον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων. Το τμήμα αυτό θα ξεκινά από την Αξιούπολη και παρακάμπτοντας την, θα προβλέπει νέα γέφυρα στον ποταμό Αξιό, καθώς η υφιστάμενη είναι πολύ στενή και δεν μπορεί να διαπλατυνθεί, και παρακάμπτοντας το Πολύκαστρο θα φθάνει στον υφιστάμενο κόμβο με τον ΠΑΘΕ , και θα βελτιωθεί η Επαρχιακή οδός που περνά από τους οικισμούς Βαφιοχώρι, Χωρύγιο, Βαπτιστή, Μεγάλη Βρύση , Μεταλλικό μέχρι Κιλκίς. Προτάθηκε η χρηματοδότηση της μελέτης με 6,5 εκατ. ευρώ μαζί με το οδικό τμήμα «Δροσάτο-Ροδόπολη». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.