Απαντώντας στους λόγους που την οδήγησαν και πάλι στην ενεργό συμμετοχή στην Αυτοδίοικηση η κ. Δημάκη μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Η ανάγκη να γίνουμε μια μεγάλη αγκαλιά που θα χωρά όλους τους πολίτες σε ένα κοινό σκοπό.»
Σχετικά με την συμπόρευση με τον Θόδωρο Βαφειάδη η Άννα Δημάκη και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή η Άννα Δημάκη τόνισε μεταξύ άλλων πως ο υπ.Δήμαρχος «...δεν είναι άνθρωπος της εικόνας αλλά των έργων. Γιατί είναι αυτόφωτος και ως άνθρωπος και ως πολιτικός. Γιατί νοιώθει την ανθρώπινη ανάγκη.»
Παράλληλα τα βέλη της έστρεψε στην νυν Διοίκηση του Δήμου λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Πότε η δημοτική αρχή αφουγκράστηκε το δημότη, πότε συζήτησε μαζί του, τι ενθάρρυνε και ποια είναι η παρακαταθήκη της; Σε 20 χρόνια όταν θα μιλάν τα σημερινά παιδιά για αυτή την εποχή τι θα θυμούνται; Οι φωτογραφίες του δημάρχου δίπλα σε κάθε υπουργό, πρόεδρο ή καλλιτέχνη δεν οικοδομούν ποιότητα ζωής δεν αφήνουν αποτύπωμα. Εξυπηρετούν την προσωπική του ανάγκη για προβολή και ανέλιξη. Αυτό το Κιλκίς δεν μας αξίζει.»
Η συνέντευξη
Μετά από τέσσερα χρόνια και πάλι στον στοίβο της -γνώριμης σε εσάς- Αυτοδιοίκησης. Ποιοι ήταν οι παράγοντες που σας οδήγησαν και πάλι στην ενεργό συμμετοχή;
Η ανάγκη να βγει η πόλη και τα χωριά του δήμου από τη μιζέρια και την αδιαφορία που τους καταδίκασε η νυν δημοτική αρχή.
Η ανάγκη να πάρει η πόλη και τα χωριά τη θέση που τους αξίζει στην ελληνική επικράτεια, να βγούν από την εσωστρέφεια και να γίνουν πρότυπο ενός δήμου ξέρει να σέβεται τους δημότες και το περιβάλλον του, που τους ενδυναμώνει και διευκολύνει την καθημερινότητα τους, που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες, αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής τους.
Η ανάγκη να στηριχθούν οι δημότες που τέσσερα χρόνια βιώνουν μια λουδοβίκεια δημοτική πολιτική, που λοιδωρούνται, απαξιώνονται και συκοφαντούνται.
Η ανάγκη να γίνουμε μια μεγάλη αγκαλιά που θα χωρά όλους τους πολίτες σε ένα κοινό σκοπό.
Γιατί συμπορευτήκατε με το "Νέο" και τον Θόδωρο Βαφειάδη; Τι διαφορετικό είδατε;
Γιατί αξίζει και μπορεί. Γιατί έχει σχέδιο και πρόγραμμα. Γιατί είναι πρακτικός, ουσιαστικός και αποτελεσματικός.
Γιατί τον έχει ανάγκη η πόλη!
Γιατί δεν είναι άνθρωπος της εικόνας αλλά των έργων. Γιατί είναι αυτόφωτος και ως άνθρωπος και ως πολιτικός. Γιατί νοιώθει την ανθρώπινη ανάγκη.
Είναι αξιόπιστος και έντιμος.
Ποια είναι τα βασικότερα θέματα που κατά την γνώμη σας αντιμετωπίζει ο πολίτης του Δήμου Κιλκίς;
Από που να ξεκινήσει κανείς να μετρά τα προβλήματα που γιγάντωσε η παράταξη Κυριακίδη.
Τα άπειρα σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια που σακατεύθηκαν ουκ ολίγοι συνδημότες μας, τους άθλιους δρόμους με τις ατέλειωτες λακούβες, τα κακοφωτισμένα δρομάκια, το ελάχιστο πράσινο, την παντελή έλλειψη αισθητικής στην πόλη, τους βρωμερούς κάδους σκουπιδιών, την ανεφάρμοστη ανακύκλωση την ώρα που υπάρχουν χώρες που εισάγουν σκουπίδια για εκμετάλλευση, την αδιαφορία για τα άτομα ΑΜΕΑ, σκεφτείτε ότι ένα άτομο Αμεα δεν μπορεί να επισκεφθεί το γραφείο δημάρχου διοτι δεν εχει πρόσβαση.
Πρόσφατα μάλιστα προσελήφθη υπαλληλος στο δήμο ΑΜΕΑ που δεν μπορούσε να φθάσει στο γραφείο του διότι δεν υπάρχει πρόβλεψη. Να μιλήσουμε για τα σχολεία που στάζουν τα ταβάνια όταν βρέχει, που δεν έχουν υπαίθρια όργανα άθλησης, γήπεδα σοβαρών προδιαγραφών ή να μιλήσουμε για την ανύπαρκτη προστασία της άυλης κληρονομιάς;
Πότε η δημοτική αρχή αφουγκράστηκε το δημότη, πότε συζήτησε μαζί του, τι ενθάρρυνε και ποια είναι η παρακαταθήκη της; Σε 20χρόνια όταν θα μιλάν τα σημερινά παιδιά για αυτή την εποχή τι θα θυμούνται; Οι φωτογραφίες του δημάρχου δίπλα σε κάθε υπουργό, πρόεδρο ή καλλιτέχνη δεν οικοδομούν ποιότητα ζωής δεν αφήνουν αποτύπωμα. Εξυπηρετούν την προσωπική του αναγκη για προβολή και ανέλιξη. Αυτό το Κιλκίς δεν μας αξίζει.
Ένας τομέας στον οποίο έχετε σημαντική εμπειρία έχοντας περάσει και από θέσεις ευθύνης είναι ο πολιτισμός. Ποια είναι τα ελλείμματα που θεωρείτε ότι έχει ο πολιτισμός στον τόπο; Τι θεωρείτε ότι πρέπει να αλλάξει;
Θα μου επιτρέψετε να χρησιμοποιήσω την άποψη του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου Μυταρά. Λέει λοιπόν και το πιστεύω κι εγώ ακράδαντα ότι πολιτισμός δεν είναι να πηγαίνεις σε εκθέσεις ζωγραφικής, σε θεατρικές παραστάσεις, σε συναυλίες.Αυτά είναι τα παράπλευρα του πολιτισμού. Γιατί πολιτισμός χωρίς παιδεία δεν υπάρχει.
Η κινητοποίηση, στήριξη και ενδυνάμωση του τοπικού καλλιτεχνικού δυναμικού είναι ανύπαρκτη σήμερα. Πληρωμένες με πολλά ευρώ θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες . Να συμφωνήσουμε ότι σε ένα βαθμό το κοινό τις έχει ανάγκη. Ωραία. Υπάρχει κριτήριο; Δηλαδή υπάρχει κώδικας που αποκλείει από το Θέατρο Δάσους την με κάθε τρόπο (φιλοξενία ή μίσθωση) παρουσία κάποιων καλλιτεχνών που η μουσική ή θεατρική τους πρόταση δεν συνάδει με τις αρχές του πολιτισμού;
Ή επιλέγει να ζυμώσει μέσα σε ένα άηθες χωνευτήρι, τον όποιον Τρανό (τον οποίο μάλλον άρον άρον απέσυρε ο αντιδήμαρχος πολιτισμού μετά την κατακραυγή του κόσμου ) με την Εκάβη; Ποια είναι η πολιτιστική πρόταση του δήμου; Η βαρβαρότητα και χυδαιότητα των στίχων του πρώτου
«Γνώρισα μια πόρνη και είναι βίζιτα ….
Πότε η δημοτική αρχή αφουγκράστηκε το δημότη, πότε συζήτησε μαζί του, τι ενθάρρυνε και ποια είναι η παρακαταθήκη της; Σε 20χρόνια όταν θα μιλάν τα σημερινά παιδιά για αυτή την εποχή τι θα θυμούνται; Οι φωτογραφίες του δημάρχου δίπλα σε κάθε υπουργό, πρόεδρο ή καλλιτέχνη δεν οικοδομούν ποιότητα ζωής δεν αφήνουν αποτύπωμα. Εξυπηρετούν την προσωπική του αναγκη για προβολή και ανέλιξη. Αυτό το Κιλκίς δεν μας αξίζει.
Ένας τομέας στον οποίο έχετε σημαντική εμπειρία έχοντας περάσει και από θέσεις ευθύνης είναι ο πολιτισμός. Ποια είναι τα ελλείμματα που θεωρείτε ότι έχει ο πολιτισμός στον τόπο; Τι θεωρείτε ότι πρέπει να αλλάξει;
Θα μου επιτρέψετε να χρησιμοποιήσω την άποψη του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου Μυταρά. Λέει λοιπόν και το πιστεύω κι εγώ ακράδαντα ότι πολιτισμός δεν είναι να πηγαίνεις σε εκθέσεις ζωγραφικής, σε θεατρικές παραστάσεις, σε συναυλίες.Αυτά είναι τα παράπλευρα του πολιτισμού. Γιατί πολιτισμός χωρίς παιδεία δεν υπάρχει.
Η κινητοποίηση, στήριξη και ενδυνάμωση του τοπικού καλλιτεχνικού δυναμικού είναι ανύπαρκτη σήμερα. Πληρωμένες με πολλά ευρώ θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες . Να συμφωνήσουμε ότι σε ένα βαθμό το κοινό τις έχει ανάγκη. Ωραία. Υπάρχει κριτήριο; Δηλαδή υπάρχει κώδικας που αποκλείει από το Θέατρο Δάσους την με κάθε τρόπο (φιλοξενία ή μίσθωση) παρουσία κάποιων καλλιτεχνών που η μουσική ή θεατρική τους πρόταση δεν συνάδει με τις αρχές του πολιτισμού;
Ή επιλέγει να ζυμώσει μέσα σε ένα άηθες χωνευτήρι, τον όποιον Τρανό (τον οποίο μάλλον άρον άρον απέσυρε ο αντιδήμαρχος πολιτισμού μετά την κατακραυγή του κόσμου ) με την Εκάβη; Ποια είναι η πολιτιστική πρόταση του δήμου; Η βαρβαρότητα και χυδαιότητα των στίχων του πρώτου
«Γνώρισα μια πόρνη και είναι βίζιτα ….
Σκάω και με κοζάρουνε, είμαι τίγκα στα μουνιά
Περιοχή σε περιοχή φωνάζουν μόνο δυτικά
Τον τελευταίο καιρό, πάω να τρελαθώ
Γι’ αυτό και αποφάσισα να το ρίξω στο ποτό»
Ή ο θρήνος της Εκάβης όταν κινά ως δούλα για το δρόμο της προσφυγιάς;
Αυτή είναι όμως και η αποτυχία τους. Γιατι δεν έχουν άποψη. Δεν έχουν κριτήριο. Δεν εχουν αισθητική.
Και όχι μόνο δεν θέλουν να μάθουν παρά επιχειρούν να καπελώνουν εκδηλώσεις τρίτων με την αιγίδα τους , αναγκάζοντας πολλούς φορέίς να τους αποδεχθούν προκειμένου να τους παραχωρηθεί το Συνεδριακό Κέντρο και να πραγματοποιήσουν τις δράσεις τους. Τέλος με φανατισμό αρνούνται να δημιουργήσουν συνθήκες όπου παιδια και ενήλικες θα αναπτύξουν καλλιτεχνικές δεξιότητες και θα τις εξελίξουν.
Γιατί το κάνουν; Γιατί ισχύει για τη δημοτική αρχή το δόγμα, αν δεν είσαι υποτελής μου είσαι εχθρός μου.Κι έτσι στερούν από μεγάλη μερίδα του κόσμου το δικαίωμα στην τέχνη, στον πολιτισμο΄και τα ωραία που κουβαλούν.
Ας μη μιλήσουμε για το σπήλαιο, το λαογραφικό μουσείο, το κτίριο της παλιάς νομαρχίας, τις ταλαίπωρες δίδυμες καπναποθήκες, την ανεκμετάλλευτη δωρεά του ΖΙΩΓΑ, το κτίριο της παλιάς αστυνομίας.
Ας μη μιλήσουμε για παλιά κτίσματα της πόλης που καταστρέφονται ενώ θα μπορούσαν να γίνουν πυλώνες τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης.
Περιοχή σε περιοχή φωνάζουν μόνο δυτικά
Τον τελευταίο καιρό, πάω να τρελαθώ
Γι’ αυτό και αποφάσισα να το ρίξω στο ποτό»
Ή ο θρήνος της Εκάβης όταν κινά ως δούλα για το δρόμο της προσφυγιάς;
Αυτή είναι όμως και η αποτυχία τους. Γιατι δεν έχουν άποψη. Δεν έχουν κριτήριο. Δεν εχουν αισθητική.
Και όχι μόνο δεν θέλουν να μάθουν παρά επιχειρούν να καπελώνουν εκδηλώσεις τρίτων με την αιγίδα τους , αναγκάζοντας πολλούς φορέίς να τους αποδεχθούν προκειμένου να τους παραχωρηθεί το Συνεδριακό Κέντρο και να πραγματοποιήσουν τις δράσεις τους. Τέλος με φανατισμό αρνούνται να δημιουργήσουν συνθήκες όπου παιδια και ενήλικες θα αναπτύξουν καλλιτεχνικές δεξιότητες και θα τις εξελίξουν.
Γιατί το κάνουν; Γιατί ισχύει για τη δημοτική αρχή το δόγμα, αν δεν είσαι υποτελής μου είσαι εχθρός μου.Κι έτσι στερούν από μεγάλη μερίδα του κόσμου το δικαίωμα στην τέχνη, στον πολιτισμο΄και τα ωραία που κουβαλούν.
Ας μη μιλήσουμε για το σπήλαιο, το λαογραφικό μουσείο, το κτίριο της παλιάς νομαρχίας, τις ταλαίπωρες δίδυμες καπναποθήκες, την ανεκμετάλλευτη δωρεά του ΖΙΩΓΑ, το κτίριο της παλιάς αστυνομίας.
Ας μη μιλήσουμε για παλιά κτίσματα της πόλης που καταστρέφονται ενώ θα μπορούσαν να γίνουν πυλώνες τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης.
Παιδεία και πολιτισμός είναι αδέλφια σιαμαία. Εμείς θέλουμε ένα πολιτισμό ανοιχτό στο διάλογο, με συνεργασίες με τοπικούς φορείς-, λόγο στους νεους, βήμα στα παιδιά.
Ο πολιτισμός είναι ανάσα, είναι ζωή. Αυτή τη ζωή διεκδικούμε και θα την πάρουμε πίσω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.