Της Πάολας Χαραλαμπίδου
Την απαγόρευση διέλευσης σε αυτοκίνητα και μηχανάκια από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Κιλκίς, πλην πεζών και ποδηλάτων, αποφάσισε για λόγους ασφαλείας η 71ηΑ/Μ Ταξιαρχία «Ο ΠΟΝΤΟΣ», στην ιδιοκτησία της οποίας ανήκει το ακίνητο.
Είναι κοινό μυστικό ότι ο χώρος χρησιμοποιούνταν ακόμη και για κόντρες με μηχανάκια και αμάξια, ενώ πολλοί οδηγοί τον επέλεγαν κυρίως τις βραδινές ώρες προς αποφυγή ελέγχων αλκοτέστ.
Η Ταξιαρχία σε εφαρμογή της απόφασής της, τοποθέτησε μέσα στον Φεβρουάριο, στις τρεις εισόδους του αεροδρομίου απαγορευτικές πινακίδες, κώνους, μπαριέρες και λάστιχα.
Αρχικά, το «κλείσιμο» του χώρου προκάλεσε ερωτηματικά στους δημότες. Ωστόσο, όσο περνούν οι ημέρες, η «κανονικότητα» αρχίζει να επιστρέφει καθώς κάποιοι έχουν φροντίσει ήδη να απομακρύνουν μέρος του… απαγορευτικού εξοπλισμού, επιτρέποντας έτσι και πάλι την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Οι παλιότεροι εξ ημών θυμούνται ότι ο χώρος λειτούργησε ως στρατιωτικό αεροδρόμιο από τη δεκαετία του 1960 έως τη δεκαετία του ’80 (το τέλος εποχής του συνέπεσε με την κατασκευή των παράπλευρων Εργατικών Κατοικιών).
Έκτοτε, και λόγω του ότι έμεινε ανενεργό, αφύλακτο και χωρίς εμφανή στρατιωτική παρουσία, πέρασε στη συνείδηση των Κιλκισιωτών ως χώρος άσκησης (από περιπατητές και ποδηλάτες), εκμάθησης οδήγησης, αλλά και ως χώρος ανάπτυξης λοιπών δραστηριοτήτων ενίοτε άκρως επικίνδυνων (π.χ. κόντρες).
Επιπλέον, αν και σε κάκιστη κατάσταση, με πολύ σοβαρές φθορές και λακκούβες στο οδόστρωμα, πολλοί ήταν οι Κιλκισιώτες που το χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα και ως δρόμο στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Μη γνωρίζοντας μάλιστα, ότι σε περίπτωση ατυχήματος στην έκτασή του, θα βρίσκονταν ακάλυπτοι καθώς όπως και σε κάθε στρατιωτικό ακίνητο, οδική ασφάλεια δεν ισχύει, ενώ ταυτόχρονα υπόλογος θα βρισκόταν ο στρατός.
Παράλληλα με τις προαναφερθείσες χρήσεις από τρίτους, τα τελευταία χρόνια η 71η Α/Μ Ταξιαρχία εκτελεί στο πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο της πόλης μεγάλο μέρος από τις δραστηριότητές της (π.χ. πτητικές στρατιωτικές ασκήσεις, αλλά και εκπαιδεύσεις προσωπικού).
Σκεπτόμενη λοιπόν το ενδεχόμενο ενός… ατυχούς συνωστισμού πολιτών, οχημάτων και στρατού και προς αποφυγή ατυχήματος, με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών, αλλά και των στρατιωτικών κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων τους, η διοίκηση της Ταξιαρχίας αποφάσισε την απαγόρευση εισόδου σε αυτοκίνητα και μηχανάκια, επιτρέποντας μόνο σε πεζούς και ποδηλάτες να εισέρχονται στο ακίνητό της.
Εξαιρέσεις φυσικά -με την παροχή ειδικής άδειας- θα ισχύσουν για τους καλλιεργητές και τα οχήματά τους, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα χωράφια τους πέριξ του αεροδρομίου, αλλά και για όσες Σχολές Οδηγών εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την πρακτική εκπαίδευση των μαθητευόμενών τους στο χώρο (αν και περίεργη επιλογή με τόσες λακκούβες!).
Από την πλευρά του, σεβόμενος απόλυτα τους λόγους ασφαλείας που επικαλείται η Ταξιαρχία αλλά και το δικαίωμα ιδιοκτησίας της, ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Δημήτρης Κυριακίδης ερωτηθείς από τη «Γνώμη» για το κλείσιμο του αεροδρομίου, τόνισε ότι πλέον και για το Δήμο Κιλκίς επιτρεπτές είναι μόνο συγκεκριμένες χρήσεις του χώρου. Αυτές που εξυπηρετούν πεζούς, ποδηλάτες, καλλιεργητές και επαγγελματίες εκπαιδευτές οδηγών.
Προσέθεσε δε, ότι λόγω των αναγκών που έχουν προκύψει στις μετακινήσεις των Κιλκισιωτών θα διερευνηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και το ενδεχόμενο διάνοιξης παράπλευρης οδού.
Την απαγόρευση διέλευσης σε αυτοκίνητα και μηχανάκια από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Κιλκίς, πλην πεζών και ποδηλάτων, αποφάσισε για λόγους ασφαλείας η 71ηΑ/Μ Ταξιαρχία «Ο ΠΟΝΤΟΣ», στην ιδιοκτησία της οποίας ανήκει το ακίνητο.
Είναι κοινό μυστικό ότι ο χώρος χρησιμοποιούνταν ακόμη και για κόντρες με μηχανάκια και αμάξια, ενώ πολλοί οδηγοί τον επέλεγαν κυρίως τις βραδινές ώρες προς αποφυγή ελέγχων αλκοτέστ.
Η Ταξιαρχία σε εφαρμογή της απόφασής της, τοποθέτησε μέσα στον Φεβρουάριο, στις τρεις εισόδους του αεροδρομίου απαγορευτικές πινακίδες, κώνους, μπαριέρες και λάστιχα.
Αρχικά, το «κλείσιμο» του χώρου προκάλεσε ερωτηματικά στους δημότες. Ωστόσο, όσο περνούν οι ημέρες, η «κανονικότητα» αρχίζει να επιστρέφει καθώς κάποιοι έχουν φροντίσει ήδη να απομακρύνουν μέρος του… απαγορευτικού εξοπλισμού, επιτρέποντας έτσι και πάλι την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Οι παλιότεροι εξ ημών θυμούνται ότι ο χώρος λειτούργησε ως στρατιωτικό αεροδρόμιο από τη δεκαετία του 1960 έως τη δεκαετία του ’80 (το τέλος εποχής του συνέπεσε με την κατασκευή των παράπλευρων Εργατικών Κατοικιών).
Έκτοτε, και λόγω του ότι έμεινε ανενεργό, αφύλακτο και χωρίς εμφανή στρατιωτική παρουσία, πέρασε στη συνείδηση των Κιλκισιωτών ως χώρος άσκησης (από περιπατητές και ποδηλάτες), εκμάθησης οδήγησης, αλλά και ως χώρος ανάπτυξης λοιπών δραστηριοτήτων ενίοτε άκρως επικίνδυνων (π.χ. κόντρες).
Επιπλέον, αν και σε κάκιστη κατάσταση, με πολύ σοβαρές φθορές και λακκούβες στο οδόστρωμα, πολλοί ήταν οι Κιλκισιώτες που το χρησιμοποιούσαν μέχρι σήμερα και ως δρόμο στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Μη γνωρίζοντας μάλιστα, ότι σε περίπτωση ατυχήματος στην έκτασή του, θα βρίσκονταν ακάλυπτοι καθώς όπως και σε κάθε στρατιωτικό ακίνητο, οδική ασφάλεια δεν ισχύει, ενώ ταυτόχρονα υπόλογος θα βρισκόταν ο στρατός.
Παράλληλα με τις προαναφερθείσες χρήσεις από τρίτους, τα τελευταία χρόνια η 71η Α/Μ Ταξιαρχία εκτελεί στο πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο της πόλης μεγάλο μέρος από τις δραστηριότητές της (π.χ. πτητικές στρατιωτικές ασκήσεις, αλλά και εκπαιδεύσεις προσωπικού).
Σκεπτόμενη λοιπόν το ενδεχόμενο ενός… ατυχούς συνωστισμού πολιτών, οχημάτων και στρατού και προς αποφυγή ατυχήματος, με γνώμονα πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών, αλλά και των στρατιωτικών κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων τους, η διοίκηση της Ταξιαρχίας αποφάσισε την απαγόρευση εισόδου σε αυτοκίνητα και μηχανάκια, επιτρέποντας μόνο σε πεζούς και ποδηλάτες να εισέρχονται στο ακίνητό της.
Εξαιρέσεις φυσικά -με την παροχή ειδικής άδειας- θα ισχύσουν για τους καλλιεργητές και τα οχήματά τους, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα χωράφια τους πέριξ του αεροδρομίου, αλλά και για όσες Σχολές Οδηγών εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την πρακτική εκπαίδευση των μαθητευόμενών τους στο χώρο (αν και περίεργη επιλογή με τόσες λακκούβες!).
Από την πλευρά του, σεβόμενος απόλυτα τους λόγους ασφαλείας που επικαλείται η Ταξιαρχία αλλά και το δικαίωμα ιδιοκτησίας της, ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Δημήτρης Κυριακίδης ερωτηθείς από τη «Γνώμη» για το κλείσιμο του αεροδρομίου, τόνισε ότι πλέον και για το Δήμο Κιλκίς επιτρεπτές είναι μόνο συγκεκριμένες χρήσεις του χώρου. Αυτές που εξυπηρετούν πεζούς, ποδηλάτες, καλλιεργητές και επαγγελματίες εκπαιδευτές οδηγών.
Προσέθεσε δε, ότι λόγω των αναγκών που έχουν προκύψει στις μετακινήσεις των Κιλκισιωτών θα διερευνηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και το ενδεχόμενο διάνοιξης παράπλευρης οδού.
Η 1η είσοδος από το νέο δρόμο |
Η 2η είσοδος από το παλιό Lidl το απόγευμα της Δευτέρας 17 Φεβρουαρίου. (Φώτο της αναγνώστριας Χ.Κ.) |
Η 2η είσοδος από το παλιό Lidl το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου |
Η 3η είσοδος από τον χωματόδρομο |
Αγροτική οδός |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.