Δελτίο τύπου Σούλη Καζαντζίδη
H UNESCO το 1994 καθιέρωσε την 5η Οκτωβρίου κάθε έτους ως ημέρα αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς του κόσμου που βάσει υπολογισμών ξεπερνούν παγκοσμίως τα 70 εκατομμύρια σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Η παρουσία και συμβολή του εκπαιδευτικού στην ζωή του ανθρώπου είναι βαρύνουσα και ιδιαιτέρως καθοριστική γιατί επί της ουσίας ''πλάθει'' χαρακτήρες, φτιάχνει κατά το κοινώς λεγόμενο προσωπικότητες.
Ομως τι κάνει η Πολιτεία και ποια είναι τα εχέγγυα που παρέχει στους δασκάλους και καθηγητές μας προκειμένου να υλοποιήσουν απρόσκοπτα και κανονικά την αποστολή τους;
Εναλλαγές κάθε μέρα και κάθε φορά που υπάρχει ανασχηματισμός και αλλαγή προσώπου Υπουργού (ακόμη και στην ίδια εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία) στο εκπαιδευτικό σύστημα, συνεχή και σκόπιμη υποβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, περικοπές στους προϋπολογισμούς που αφορούν τον τομέα της Παιδείας, μειώσεις μισθών και κυρίως μη διασφάλιση των απαραίτητων συνθηκών και υποδομών που θα εξασφαλίσουν όλα όσα απαιτούνται για να δημιουργήσει και να επιτελέσει ο εκπαιδευτικός πλήρως τα καθήκοντα και την αποστολή του κ.ο.κ.
Στην κατάσταση αυτή λοιπόν που έχει να αντιμετωπίσει ο δάσκαλος-καθηγητής έχει να αντιμετωπίσει και τον πρόσφατο νόμο Γαβρόγλου με τις αλλαγές και τις γνωστές χιλιοειπωμένες αδυναμίες που απορρυθμίζουν και δημιουργούν ένα ''εκρηκτικό'' περιβάλλον που αντί να ομαλοποιεί επιταχύνει προς το χειρότερο την γενική απαξίωση της εκπαίδευσης και της παιδείας στο σύνολο της. Και αντί να εξασφαλίζει τα εφόδια για την πρόοδο και την ευημερία του κάθε μαθητή και των κοινωνιών γενικότερα νομοθετεί πράγματα που αποτελούν τροχοπέδη για την αναβάθμιση της Παιδείας.
Η Πολιτεία θα πρέπει γι' αυτό να κοιτάξει σοβαρά τα θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα γιατί μόνο έτσι θα επιβεβαιωθούν τα λόγια ενός μεγάλου Ελληνα ότιιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και με την μόρφωση που του παράσχει ενθαρρύνει το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες (Καζαντζάκης).
Η παρουσία και συμβολή του εκπαιδευτικού στην ζωή του ανθρώπου είναι βαρύνουσα και ιδιαιτέρως καθοριστική γιατί επί της ουσίας ''πλάθει'' χαρακτήρες, φτιάχνει κατά το κοινώς λεγόμενο προσωπικότητες.
Ομως τι κάνει η Πολιτεία και ποια είναι τα εχέγγυα που παρέχει στους δασκάλους και καθηγητές μας προκειμένου να υλοποιήσουν απρόσκοπτα και κανονικά την αποστολή τους;
Εναλλαγές κάθε μέρα και κάθε φορά που υπάρχει ανασχηματισμός και αλλαγή προσώπου Υπουργού (ακόμη και στην ίδια εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία) στο εκπαιδευτικό σύστημα, συνεχή και σκόπιμη υποβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, περικοπές στους προϋπολογισμούς που αφορούν τον τομέα της Παιδείας, μειώσεις μισθών και κυρίως μη διασφάλιση των απαραίτητων συνθηκών και υποδομών που θα εξασφαλίσουν όλα όσα απαιτούνται για να δημιουργήσει και να επιτελέσει ο εκπαιδευτικός πλήρως τα καθήκοντα και την αποστολή του κ.ο.κ.
Στην κατάσταση αυτή λοιπόν που έχει να αντιμετωπίσει ο δάσκαλος-καθηγητής έχει να αντιμετωπίσει και τον πρόσφατο νόμο Γαβρόγλου με τις αλλαγές και τις γνωστές χιλιοειπωμένες αδυναμίες που απορρυθμίζουν και δημιουργούν ένα ''εκρηκτικό'' περιβάλλον που αντί να ομαλοποιεί επιταχύνει προς το χειρότερο την γενική απαξίωση της εκπαίδευσης και της παιδείας στο σύνολο της. Και αντί να εξασφαλίζει τα εφόδια για την πρόοδο και την ευημερία του κάθε μαθητή και των κοινωνιών γενικότερα νομοθετεί πράγματα που αποτελούν τροχοπέδη για την αναβάθμιση της Παιδείας.
Η Πολιτεία θα πρέπει γι' αυτό να κοιτάξει σοβαρά τα θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα γιατί μόνο έτσι θα επιβεβαιωθούν τα λόγια ενός μεγάλου Ελληνα ότιιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και με την μόρφωση που του παράσχει ενθαρρύνει το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες (Καζαντζάκης).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.