Τι κι αν μπήκαμε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου; Ο Δήμος Κιλκίς, η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και η Ομάδα Εθελοντών για τη λειτουργία του Θερινού Κινηματογράφου “Δημήτρης Ζωηρός” είναι εδώ με τις προτάσεις τους για καλοκαιρινές ταινίες.
Έτσι μπορείτε να απολαύσετε από τις 20-22 Αυγούστου στις 9.30 στο θερινό μας σινεμαδάκι την ταινία μυστηρίου-θρίλερ ''Oldboy''.
Η ταινία είναι remake της κορεατικής ταινίας του 2003 με το ίδιο όνομα που σκηνοθέτησε Park Chan-wook.
Στην αμερικανική εκδοχή της τανίας που σκηνοθετεί ο Spike Lee , Oldboy είναι ο Josh Brolin και συμπρωταγωνίστριά του η Elizabeth Olsen, η οποία μάλιστα δε γνώριζε το τέλος της ιστορίας. Όταν το είδε, δήλωσε «Δεν έχω σοκαριστεί περισσότερο στη ζωή μου. Ούτε έχω αισθανθεί μεγαλύτερη έκπληξη με το τέλος κάποιας ταινίας, ίσως μόνο με την «Έκτη αίσθηση».
Το Oldboy είναι ένα προκλητικό θρίλερ που ακολουθεί την ιστορία ενός στελέχους διαφημιστικής εταιρείας (Josh Brolin), ο οποίος θα απαχθεί και θα κρατηθεί όμηρος για 20 χρόνια στην απομόνωση.
Όταν ξαφνικά αφήνεται ελεύθερος ξεκινά μια αποστολή για να ανακαλύψει ποιος οργάνωσε την αλλόκοτη και βασανιστική τιμωρία του, για να βρεθεί ξανά παγιδευμένος σε έναν ιστό συνωμοσίας και μαρτυρίου.
H ταινία «Old Boy», είναι μία αρχετυπική ιστορία εκδίκησης που μεταφέρεται από την Κορέα στην Αμερική, με μια διάθεση του Spike Lee να αποτίνει φόρο τιμής στην κορεάτικη ταινία, ενώ παράλληλα βυθίζεται στα αφοπλιστικά και μυστηριώδη νερά της δικής του κινηματογραφίας.
Ο Αμερικανός σκηνοθέτης, σε συνεργασία με τον σεναριογράφο Mark Protosevich (Thor) και με πρωταγωνιστές τους Josh Brolin, Samuel L.Jackson και Elisabeth Olsen στήνει ένα εκρηκτικό και σκοτεινό θρίλερ που δεν διστάζει να κορυφώσει τη δράση σε ένα αξέχαστο, σαδιστικό και θυελλώδες φινάλε.
Η σύγχρονη κινηματογραφία βρίθει από ιστορίες εκδίκησης, αλλά καμία δεν ξεπερνά το Oldboy, καθώς πρόκειται για μια προκλητική, συναισθηματική και βίαιη ιστορία που πραγματεύεται την απομόνωση, την απώθηση, τη βεντέτα, τις ηθικές αναστολές, την ενοχή και τη λύτρωση μέσα στα σκοτάδια της ποπ κουλτούρας.
Η ιστορία του Oldboy αποτελεί πια ένα θρύλο για τους λάτρεις των κόμικς και των cult ταινιών, ενώ η πρώτη κινηματογραφική μεταφορά αυτού του σκοτεινού έπους απέκτησε σίγουρα φανατικό κοινό. Βρέθηκε ήδη στο επίκεντρο από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν ο Garon Tsuchiya και ο Nobuaki Minegishi δημιούργησαν ένα manga οχτώ τόμων που πραγματευόταν την ιστορία ένας άντρα που αιχμαλωτίζεται μυστηριωδώς για πολλά χρόνια σε μια ιδιωτική φυλακή με μοναδική συντροφιά μια τηλεόραση . Μόνο όταν αφήνεται ελεύθερος τού δίνεται η ευκαιρία να ανακαλύψει το γιατί του άξιζε μια τέτοια αδιανόητη τιμωρία.
Αυτή η εφιαλτική ιστορία, αλλά και η κινηματογραφική της μεταφορά από τον Κορεάτη Park Chan-wook ενέπνευσε τον Spike Lee, τον ακτιβιστή Aφροαμερικανό σκηνοθέτη που έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία στις αγωνιώδεις και ανθρώπινες ιστορίες. «Με άφησε άφωνο. Ήταν μια εντελώς μοναδική ιστορία με στοιχεία μυστηρίου και εκδίκησης, δοσμένα με τον πιο σκληρό τρόπο. Κανείς δεν είχε ξαναδεί κάτι τέτοιο. Ούτε, φυσικά, κι εγώ» σχολιάζει ο σκηνοθέτης για την πρώτη ταινία.
Ο Lee σεβάστηκε το κορεάτικο φιλμ, αλλά δεν το αντέγραψε. «Όταν αρχίσαμε να μιλάμε για το Oldboy, ο Josh Brolin ζήτησε την ευλογία του Park Chan-wook, ο οποίος μας είπε: «Ό,τι κι αν κάνετε, κάντε τη δική σας ταινία» θυμάται ο σκηνοθέτης.
Και έτσι ακριβώς έγινε. Σχετικά με την τοποθεσία που διαδραματίζεται η ιστορία έχει γίνει μια αλλαγή. Ξεκίνησε από την Ιαπωνία και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο κορεάτικο αστικό περιβάλλον . Τώρα, παίρνει σάρκα και οστά σε αμερικάνικο έδαφος. «Η ιστορία είναι τόσο καλή που λειτουργεί αυτοτελώς, όπου και να την τοποθετήσεις. Αυτά στο οποία, όμως, έμεινα προσηλωμένος και ακολούθησα με ευλάβεια ήταν τα κεντρικά ζητήματα της ταινίας» συμπληρώνει ο σκηνοθέτης.
Από την άλλη, ο Lee προσέγγισε την ιστορία κάτω από ένα πιο αρχέγονο πρίσμα. Επισημαίνει ότι ο πυρήνας της δικής του απόδοσης βασίζεται στην ιδέα του ανθρώπου που υποβαθμίζεται στα πιο ζωώδη ένστικτά του, που έγινε και ο βασικός άξονας της ερμηνείας του πρωταγωνιστή.
«Όταν ο Joe εγκλωβίζεται, επιστρέφει στα κατώτερά του ένστικτα. Όλοι τα διαθέτουμε, αλλά κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τα καταπιέσουμε» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Στους περισσότερους πολιτισμούς εκπαιδευόμαστε να έχουμε τον έλεγχο αυτών των καταστάσεων, να μην εκδηλωνόμαστε, παρά μόνο κεκλεισμένων των θυρών. Αλλά, όλοι τελικά μέσα μας, είμαστε ζώα που λειτουργούμε με τα ένστικτά μας».
Παρ’ όλο που ο κεντρικός ήρωας διψά για εκδίκηση, ο Lee τον αντιμετωπίζει ως κάποιον που αναζητά τη λύτρωση, που θέλει να αλλάξει τη μοίρα του, την οποία πιστεύει ότι έχει προκαλέσει ο ίδιος. «Είναι μια ταινία με θέμα την εκδίκηση, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η ανάγκη για εξιλέωση. Ο Joe ξεκινάει ως αλκοολικός, τοξικομανής και όχι ως ιδιαίτερα καλός άνθρωπος. Χρειάστηκε μια 20ετία εγκλεισμού για να αρχίσει να βλέπει το φως. Οι οπαδοί της πρώτης ταινίας πρέπει να περιμένουν κάτι διαφορετικό, αλλά και κάτι που αποτίνει φόρο τιμής σε αυτό που προηγήθηκε» καταλήγει ο Lee.
«Το Oldboy αναφέρεται σε πολλά θέματα» παρατηρεί ο σεναριογράφος. «Πιστεύω ότι αφορά στον αγώνα που κάνουμε να βρούμε τη γαλήνη, να συμφιλιωθούμε με τα λάθη του παρελθόντος. Έχει να κάνει με την οικογένεια, την άγρια φύση του ανθρώπου και φυσικά με το κίνητρο για εκδίκηση, να πληρώσει κάποιος το τίμημα για τον δικό μας πόνο. Και, φυσικά, το κόστος που συνεπάγεται η εκδίκηση». Και συνεχίζει: «Σε κάνει να αναρωτιέσαι για αυτά που έχεις κάνει στο παρελθόν και που μπορεί να έχουν προκαλέσει μεγάλο πόνο εν αγνοία σου σε κάποιους ανθρώπους, οι οποίοι ζουν με αυτό για την υπόλοιπη ζωή τους».
«Κάναμε ενδελεχή έρευνα σχετικά με άτομα που ήταν σε πλήρη απομόνωση, όπως π.χ. όμηροι τρομοκρατικών οργανώσεων. Εξετάσαμε, επίσης, πειράματα που έγιναν το ’50 με μικρές μαϊμούδες που τις είχαν χωρίσει από τις μητέρες τους, για να μελετήσουν τις επιπτώσεις αυτής της στέρησης. Προσπαθήσαμε ακόμη να σκεφτούμε τα χιλιάδες συναισθήματα που προκύπτουν κάτω από τέτοιες συνθήκες, σε ποιο βαθμό επηρεάζεται ο ψυχισμός κάποιου και κατά πόσο μπορεί τελικά να αλλοτριωθεί το ίδιο το άτομο».
-Σύμφωνα με το σκηνοθέτη οι αυξομειώσεις βάρους του Josh Brolin για τις ανάγκες του ρόλου, επηρέασαν την ψυχική και σωματική υγεία του ηθοποιού. Πάντως, ειδικοί γιατροί και διαιτολόγοι επέβλεπαν τον ηθοποιό για την ομαλή αποκατάσταση και σταθεροποίηση του βάρους του.
Έτσι μπορείτε να απολαύσετε από τις 20-22 Αυγούστου στις 9.30 στο θερινό μας σινεμαδάκι την ταινία μυστηρίου-θρίλερ ''Oldboy''.
Η ταινία είναι remake της κορεατικής ταινίας του 2003 με το ίδιο όνομα που σκηνοθέτησε Park Chan-wook.
Στην αμερικανική εκδοχή της τανίας που σκηνοθετεί ο Spike Lee , Oldboy είναι ο Josh Brolin και συμπρωταγωνίστριά του η Elizabeth Olsen, η οποία μάλιστα δε γνώριζε το τέλος της ιστορίας. Όταν το είδε, δήλωσε «Δεν έχω σοκαριστεί περισσότερο στη ζωή μου. Ούτε έχω αισθανθεί μεγαλύτερη έκπληξη με το τέλος κάποιας ταινίας, ίσως μόνο με την «Έκτη αίσθηση».
Το Oldboy είναι ένα προκλητικό θρίλερ που ακολουθεί την ιστορία ενός στελέχους διαφημιστικής εταιρείας (Josh Brolin), ο οποίος θα απαχθεί και θα κρατηθεί όμηρος για 20 χρόνια στην απομόνωση.
Όταν ξαφνικά αφήνεται ελεύθερος ξεκινά μια αποστολή για να ανακαλύψει ποιος οργάνωσε την αλλόκοτη και βασανιστική τιμωρία του, για να βρεθεί ξανά παγιδευμένος σε έναν ιστό συνωμοσίας και μαρτυρίου.
H ταινία «Old Boy», είναι μία αρχετυπική ιστορία εκδίκησης που μεταφέρεται από την Κορέα στην Αμερική, με μια διάθεση του Spike Lee να αποτίνει φόρο τιμής στην κορεάτικη ταινία, ενώ παράλληλα βυθίζεται στα αφοπλιστικά και μυστηριώδη νερά της δικής του κινηματογραφίας.
Ο Αμερικανός σκηνοθέτης, σε συνεργασία με τον σεναριογράφο Mark Protosevich (Thor) και με πρωταγωνιστές τους Josh Brolin, Samuel L.Jackson και Elisabeth Olsen στήνει ένα εκρηκτικό και σκοτεινό θρίλερ που δεν διστάζει να κορυφώσει τη δράση σε ένα αξέχαστο, σαδιστικό και θυελλώδες φινάλε.
Η σύγχρονη κινηματογραφία βρίθει από ιστορίες εκδίκησης, αλλά καμία δεν ξεπερνά το Oldboy, καθώς πρόκειται για μια προκλητική, συναισθηματική και βίαιη ιστορία που πραγματεύεται την απομόνωση, την απώθηση, τη βεντέτα, τις ηθικές αναστολές, την ενοχή και τη λύτρωση μέσα στα σκοτάδια της ποπ κουλτούρας.
Η ιστορία του Oldboy αποτελεί πια ένα θρύλο για τους λάτρεις των κόμικς και των cult ταινιών, ενώ η πρώτη κινηματογραφική μεταφορά αυτού του σκοτεινού έπους απέκτησε σίγουρα φανατικό κοινό. Βρέθηκε ήδη στο επίκεντρο από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν ο Garon Tsuchiya και ο Nobuaki Minegishi δημιούργησαν ένα manga οχτώ τόμων που πραγματευόταν την ιστορία ένας άντρα που αιχμαλωτίζεται μυστηριωδώς για πολλά χρόνια σε μια ιδιωτική φυλακή με μοναδική συντροφιά μια τηλεόραση . Μόνο όταν αφήνεται ελεύθερος τού δίνεται η ευκαιρία να ανακαλύψει το γιατί του άξιζε μια τέτοια αδιανόητη τιμωρία.
Αυτή η εφιαλτική ιστορία, αλλά και η κινηματογραφική της μεταφορά από τον Κορεάτη Park Chan-wook ενέπνευσε τον Spike Lee, τον ακτιβιστή Aφροαμερικανό σκηνοθέτη που έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία στις αγωνιώδεις και ανθρώπινες ιστορίες. «Με άφησε άφωνο. Ήταν μια εντελώς μοναδική ιστορία με στοιχεία μυστηρίου και εκδίκησης, δοσμένα με τον πιο σκληρό τρόπο. Κανείς δεν είχε ξαναδεί κάτι τέτοιο. Ούτε, φυσικά, κι εγώ» σχολιάζει ο σκηνοθέτης για την πρώτη ταινία.
Ο Lee σεβάστηκε το κορεάτικο φιλμ, αλλά δεν το αντέγραψε. «Όταν αρχίσαμε να μιλάμε για το Oldboy, ο Josh Brolin ζήτησε την ευλογία του Park Chan-wook, ο οποίος μας είπε: «Ό,τι κι αν κάνετε, κάντε τη δική σας ταινία» θυμάται ο σκηνοθέτης.
Και έτσι ακριβώς έγινε. Σχετικά με την τοποθεσία που διαδραματίζεται η ιστορία έχει γίνει μια αλλαγή. Ξεκίνησε από την Ιαπωνία και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο κορεάτικο αστικό περιβάλλον . Τώρα, παίρνει σάρκα και οστά σε αμερικάνικο έδαφος. «Η ιστορία είναι τόσο καλή που λειτουργεί αυτοτελώς, όπου και να την τοποθετήσεις. Αυτά στο οποία, όμως, έμεινα προσηλωμένος και ακολούθησα με ευλάβεια ήταν τα κεντρικά ζητήματα της ταινίας» συμπληρώνει ο σκηνοθέτης.
Από την άλλη, ο Lee προσέγγισε την ιστορία κάτω από ένα πιο αρχέγονο πρίσμα. Επισημαίνει ότι ο πυρήνας της δικής του απόδοσης βασίζεται στην ιδέα του ανθρώπου που υποβαθμίζεται στα πιο ζωώδη ένστικτά του, που έγινε και ο βασικός άξονας της ερμηνείας του πρωταγωνιστή.
«Όταν ο Joe εγκλωβίζεται, επιστρέφει στα κατώτερά του ένστικτα. Όλοι τα διαθέτουμε, αλλά κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τα καταπιέσουμε» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Στους περισσότερους πολιτισμούς εκπαιδευόμαστε να έχουμε τον έλεγχο αυτών των καταστάσεων, να μην εκδηλωνόμαστε, παρά μόνο κεκλεισμένων των θυρών. Αλλά, όλοι τελικά μέσα μας, είμαστε ζώα που λειτουργούμε με τα ένστικτά μας».
Παρ’ όλο που ο κεντρικός ήρωας διψά για εκδίκηση, ο Lee τον αντιμετωπίζει ως κάποιον που αναζητά τη λύτρωση, που θέλει να αλλάξει τη μοίρα του, την οποία πιστεύει ότι έχει προκαλέσει ο ίδιος. «Είναι μια ταινία με θέμα την εκδίκηση, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η ανάγκη για εξιλέωση. Ο Joe ξεκινάει ως αλκοολικός, τοξικομανής και όχι ως ιδιαίτερα καλός άνθρωπος. Χρειάστηκε μια 20ετία εγκλεισμού για να αρχίσει να βλέπει το φως. Οι οπαδοί της πρώτης ταινίας πρέπει να περιμένουν κάτι διαφορετικό, αλλά και κάτι που αποτίνει φόρο τιμής σε αυτό που προηγήθηκε» καταλήγει ο Lee.
«Το Oldboy αναφέρεται σε πολλά θέματα» παρατηρεί ο σεναριογράφος. «Πιστεύω ότι αφορά στον αγώνα που κάνουμε να βρούμε τη γαλήνη, να συμφιλιωθούμε με τα λάθη του παρελθόντος. Έχει να κάνει με την οικογένεια, την άγρια φύση του ανθρώπου και φυσικά με το κίνητρο για εκδίκηση, να πληρώσει κάποιος το τίμημα για τον δικό μας πόνο. Και, φυσικά, το κόστος που συνεπάγεται η εκδίκηση». Και συνεχίζει: «Σε κάνει να αναρωτιέσαι για αυτά που έχεις κάνει στο παρελθόν και που μπορεί να έχουν προκαλέσει μεγάλο πόνο εν αγνοία σου σε κάποιους ανθρώπους, οι οποίοι ζουν με αυτό για την υπόλοιπη ζωή τους».
«Κάναμε ενδελεχή έρευνα σχετικά με άτομα που ήταν σε πλήρη απομόνωση, όπως π.χ. όμηροι τρομοκρατικών οργανώσεων. Εξετάσαμε, επίσης, πειράματα που έγιναν το ’50 με μικρές μαϊμούδες που τις είχαν χωρίσει από τις μητέρες τους, για να μελετήσουν τις επιπτώσεις αυτής της στέρησης. Προσπαθήσαμε ακόμη να σκεφτούμε τα χιλιάδες συναισθήματα που προκύπτουν κάτω από τέτοιες συνθήκες, σε ποιο βαθμό επηρεάζεται ο ψυχισμός κάποιου και κατά πόσο μπορεί τελικά να αλλοτριωθεί το ίδιο το άτομο».
-Σύμφωνα με το σκηνοθέτη οι αυξομειώσεις βάρους του Josh Brolin για τις ανάγκες του ρόλου, επηρέασαν την ψυχική και σωματική υγεία του ηθοποιού. Πάντως, ειδικοί γιατροί και διαιτολόγοι επέβλεπαν τον ηθοποιό για την ομαλή αποκατάσταση και σταθεροποίηση του βάρους του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.