Ο Βουλευτής ν. Κιλκίς Γιώργος Γεωργαντάς την Παρασκευή 29 Μαΐου 2015 κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών η οποία κοινοποιήθηκε στη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και τη Γενική Διευθύντρια Τελωνείων και ΕΦΚ με θέμα: «Άμεση ανάγκη για μετακίνηση τελωνειακών υπαλλήλων στο Τελωνείο Ευζώνων».
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
«Ο τελωνειακός σταθμός των Ευζώνων Κιλκίς αποτελεί τη μεγαλύτερη χερσαία πύλη εισόδου στη χώρα. Από τα στατιστικά στοιχεία προηγούμενων ετών προκύπτει οτι η κίνηση στο τελωνείο ανά 24ωρο είναι: 1000 φορτηγά στην είσοδο και έξοδο, πολλές χιλιάδες Ι.Χ. επισκεπτών από και προς τη γειτονική χώρα των Σκοπίων και 100 λεωφορεία κατά μέσο όρο. Ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες η κίνηση στο τελωνείο αυξάνεται σημαντικά λόγω των επισκεπτών από γειτονικές χώρες αλλά και από την Κεντρική Ευρώπη που κατευθύνονται σε τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας.
Ενόψει της θερινής περιόδου που ήδη έχει ξεκινήσει, το Τελωνείο Ευζώνων είναι υποστελεχωμένο και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες στοιχειώδους λειτουργίας του. Ενώ αυτή την στιγμή υπηρετούν μόνο 36 υπάλληλοι απαιτούνται τουλάχιστον 50 για την εύρυθμη λειτουργία του.
Η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού έχει ως αποτέλεσμα πολύωρες καθυστερήσεις κατά την διαδικασία των τελωνειακών ελέγχων με ουρές χιλιομέτρων οι οποίες γίνονται συχνά αντικείμενο τηλεοπτικής μετάδοσης από δίκτυα γειτονικών χωρών.
Είναι επιτακτική ανάγκη, τουλάχιστον για το επόμενο τετράμηνο, να αποσπασθούν άμεσα στο Τελωνείο Ευζώνων από άλλες υπηρεσίες το λιγότερο 8 υπάλληλοι. Η πρακτική αυτή ακολουθήθηκε και πέρυσι το καλοκαίρι. Σε διαφορετική περίπτωση θα εμφανίζεται για τους επισκέπτες της χώρας μια εικόνα τριτοκοσμική με ουρές αυτοκινήτων που αποθαρρύνουν όσους βλέπουν τη Βόρεια Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Συγχρόνως αυξάνεται ο κίνδυνος για ελλειπή τελωνειακό έλεγχο λόγω του υπερβολικού όγκου εργασίας και της πίεσης που ασκούν οι συναλλασσόμενοι στους τελωνειακούς υπαλλήλους λόγω της πολύωρης ταλαιπωρίας τους.
Κατόπιν των ανωτέρω
ΕΡΩΤΑΣΘΕ:
Πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε άμεσα την υποστελέχωση του Τελωνείου Ευζώνων;»
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
«Ο τελωνειακός σταθμός των Ευζώνων Κιλκίς αποτελεί τη μεγαλύτερη χερσαία πύλη εισόδου στη χώρα. Από τα στατιστικά στοιχεία προηγούμενων ετών προκύπτει οτι η κίνηση στο τελωνείο ανά 24ωρο είναι: 1000 φορτηγά στην είσοδο και έξοδο, πολλές χιλιάδες Ι.Χ. επισκεπτών από και προς τη γειτονική χώρα των Σκοπίων και 100 λεωφορεία κατά μέσο όρο. Ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες η κίνηση στο τελωνείο αυξάνεται σημαντικά λόγω των επισκεπτών από γειτονικές χώρες αλλά και από την Κεντρική Ευρώπη που κατευθύνονται σε τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας.
Ενόψει της θερινής περιόδου που ήδη έχει ξεκινήσει, το Τελωνείο Ευζώνων είναι υποστελεχωμένο και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες στοιχειώδους λειτουργίας του. Ενώ αυτή την στιγμή υπηρετούν μόνο 36 υπάλληλοι απαιτούνται τουλάχιστον 50 για την εύρυθμη λειτουργία του.
Η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού έχει ως αποτέλεσμα πολύωρες καθυστερήσεις κατά την διαδικασία των τελωνειακών ελέγχων με ουρές χιλιομέτρων οι οποίες γίνονται συχνά αντικείμενο τηλεοπτικής μετάδοσης από δίκτυα γειτονικών χωρών.
Είναι επιτακτική ανάγκη, τουλάχιστον για το επόμενο τετράμηνο, να αποσπασθούν άμεσα στο Τελωνείο Ευζώνων από άλλες υπηρεσίες το λιγότερο 8 υπάλληλοι. Η πρακτική αυτή ακολουθήθηκε και πέρυσι το καλοκαίρι. Σε διαφορετική περίπτωση θα εμφανίζεται για τους επισκέπτες της χώρας μια εικόνα τριτοκοσμική με ουρές αυτοκινήτων που αποθαρρύνουν όσους βλέπουν τη Βόρεια Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Συγχρόνως αυξάνεται ο κίνδυνος για ελλειπή τελωνειακό έλεγχο λόγω του υπερβολικού όγκου εργασίας και της πίεσης που ασκούν οι συναλλασσόμενοι στους τελωνειακούς υπαλλήλους λόγω της πολύωρης ταλαιπωρίας τους.
Κατόπιν των ανωτέρω
ΕΡΩΤΑΣΘΕ:
Πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε άμεσα την υποστελέχωση του Τελωνείου Ευζώνων;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.