Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς δια του Γραφείου Σχολικών Συμβούλων, Σχολικών Δραστηριοτήτων, Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Εκπαίδευσης Κιλκίς, σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πρόνοιας – Πολιτισμού – Δόμησης & Διαφάνειας του Δήμου Κιλκίς, την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, το Ινστιτούτο Επιταχυντικών Συστημάτων και Εφαρμογών, το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής, και η ερευνητική ομάδα «Ψηφιακά Συστήματα και Υπηρεσίες για την Εκπαίδευση και τη Μάθηση» του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς προτίθενται να οργανώσουν πιλοτική εφαρμογή Εργαστηριακών Ασκήσεων με μαθητές Β΄ τάξης Λυκείου στις 06 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 11:00 έως 13:30 στα Εργαστήρια Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Ανακαλυπτική Μάθηση και Εκπαιδευτική Πράξη» που θα πραγματοποιηθεί στο Κιλκίς.
Οι Εργαστηριακές Ασκήσεις αναφέρονται στη ανάλυση πραγματικών δεδομένων από τον ανιχνευτή ATLAS στο CERN με στόχο την προσομοίωση της διαδικασίας εντοπισμού του σωματιδίου Higgs χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής HYPATIA που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί από την ερευνητική ομάδα της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κας Χριστίνας Κουρκουμέλη.
Η Εργαστηριακή Άσκηση διαρκεί 120 λεπτά και υποστηρίζεται από τα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία τεχνολογικά-υποστηριζόμενης διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών που έχουν αναπτυχτεί από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Inspiring Science Education αξιοποιώντας το διδακτικό μοντέλο της Ανακαλυπτικής Μάθησης.
Οι μαθητές που συμμετέχουν εκτελούν μία σειρά από δραστηριότητες (υποθέσεις, εκτιμήσεις, μετρήσεις, αναλύσεις) στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ώστε να «βιώσουν» την επιστημονική μεθοδολογία που οδήγησε τους επιστήμονες σε μία από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις τον τελευταίων ετών. Σε κάθε βήμα οι μαθητές καλούνται να δώσουν απαντήσεις σε μία σειρά από ερωτήματα τα οποία έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε στο τέλος της διαδικασίας να εκτιμηθεί η ικανότητα τους να λύνουν προβλήματα.
Η μεθοδολογία που ακολουθείται έχει σχεδιαστεί με βάση το διεθνές πλαίσιο της PISA[1] για την εκτίμηση της ικανότητας των μαθητών να λύνουν προβλήματα. Στη δραστηριότητα θα πρέπει να συμμετέχουν δυο (2) μαθητές από κάθε Λύκειο (ένας μαθητής ανά διαθέσιμο υπολογιστή).
Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος τεχνολογικά—υποστηριζόμενης εκπαιδευτικής καινοτομίας σε μεγάλη κλίμακα, Inspiring Science Education (www.inspiringscience.eu), που προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (26/11/14, αρ. π. 192096/Δ2) ως μία από τις βασικές δράσεις τεχνολογικά-υποστηριζόμενης εκπαιδευτικής έρευνας και καινοτομίας που πραγματοποιούνται στη χώρα μας.
Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που θα δραστηριοποιηθούν μέσω αυτού του προγράμματος, θα μπορούν να αξιοποιούν το Πλαίσιο Ποιότητας της Σχολικής Καινοτομίας, το οποίο έχει εγκριθεί από το Ι.Ε.Π. Σύμφωνα με το Πλαίσιο αυτό, προβλέπεται η υποστήριξη των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό και την αποτίμηση πιλοτικών δράσεων, με συστηματικό και επιστημονικά έγκυρο τρόπο, καθώς και η αξιοποίηση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων, που, με την υποστήριξη των ψηφιακών τεχνολογιών, στοχεύουν στην ανάπτυξη κινήτρων μάθησης και στην καλλιέργεια της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι Εργαστηριακές Ασκήσεις αναφέρονται στη ανάλυση πραγματικών δεδομένων από τον ανιχνευτή ATLAS στο CERN με στόχο την προσομοίωση της διαδικασίας εντοπισμού του σωματιδίου Higgs χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής HYPATIA που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί από την ερευνητική ομάδα της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κας Χριστίνας Κουρκουμέλη.
Η Εργαστηριακή Άσκηση διαρκεί 120 λεπτά και υποστηρίζεται από τα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία τεχνολογικά-υποστηριζόμενης διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών που έχουν αναπτυχτεί από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Inspiring Science Education αξιοποιώντας το διδακτικό μοντέλο της Ανακαλυπτικής Μάθησης.
Οι μαθητές που συμμετέχουν εκτελούν μία σειρά από δραστηριότητες (υποθέσεις, εκτιμήσεις, μετρήσεις, αναλύσεις) στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ώστε να «βιώσουν» την επιστημονική μεθοδολογία που οδήγησε τους επιστήμονες σε μία από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις τον τελευταίων ετών. Σε κάθε βήμα οι μαθητές καλούνται να δώσουν απαντήσεις σε μία σειρά από ερωτήματα τα οποία έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε στο τέλος της διαδικασίας να εκτιμηθεί η ικανότητα τους να λύνουν προβλήματα.
Η μεθοδολογία που ακολουθείται έχει σχεδιαστεί με βάση το διεθνές πλαίσιο της PISA[1] για την εκτίμηση της ικανότητας των μαθητών να λύνουν προβλήματα. Στη δραστηριότητα θα πρέπει να συμμετέχουν δυο (2) μαθητές από κάθε Λύκειο (ένας μαθητής ανά διαθέσιμο υπολογιστή).
Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος τεχνολογικά—υποστηριζόμενης εκπαιδευτικής καινοτομίας σε μεγάλη κλίμακα, Inspiring Science Education (www.inspiringscience.eu), που προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (26/11/14, αρ. π. 192096/Δ2) ως μία από τις βασικές δράσεις τεχνολογικά-υποστηριζόμενης εκπαιδευτικής έρευνας και καινοτομίας που πραγματοποιούνται στη χώρα μας.
Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που θα δραστηριοποιηθούν μέσω αυτού του προγράμματος, θα μπορούν να αξιοποιούν το Πλαίσιο Ποιότητας της Σχολικής Καινοτομίας, το οποίο έχει εγκριθεί από το Ι.Ε.Π. Σύμφωνα με το Πλαίσιο αυτό, προβλέπεται η υποστήριξη των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό και την αποτίμηση πιλοτικών δράσεων, με συστηματικό και επιστημονικά έγκυρο τρόπο, καθώς και η αξιοποίηση των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων, που, με την υποστήριξη των ψηφιακών τεχνολογιών, στοχεύουν στην ανάπτυξη κινήτρων μάθησης και στην καλλιέργεια της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.