Γράφει ο Ξενέλλης Γεώργιος
Πρόεδρος ΕΛΜΕ ν. ΚΙΛΚΙΣ
Οι πολιτικές διεργασίες που ξεκίνησαν με την αλλαγή της Κυβέρνησης δημιουργούν μια ριζικά νέα κατάσταση για εκατομμύρια εργαζομένων και ανέργων, που βιώσαμε όλα αυτά τα τελευταία χρόνια την ακραία αφαίμαξη των μισθών και των συντάξεων, την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, την υποβάθμιση και συρρίκνωση των δημόσιων και κοινωνικών αγαθών.
Είναι πλέον βάσιμες οι ελπίδες για μια διαφορετική πορεία στη ζωή της χώρας, για ριζικές θετικές ανατροπές στις ζωές όλων μας, με πρώτο βήμα την ανατροπή των βάρβαρων μνημονιακών πολιτικών.
Η προοπτική αυτή δεν δημιουργήθηκε από τα πάνω ούτε από μόνη της. Είναι ο καρπός των, μικρών ή μεγάλων, συνεχών αγώνων του συνδικαλιστικού μας κινήματος, όπως και των άλλων κινημάτων, τα τελευταία χρόνια.
Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν καθαρά πως τίποτα δεν πάει χαμένο. Ανατρέπουν στην πράξη τη θεωρία του «καναπέ» και του «τίποτα δεν αλλάζει». Εδραιώνουν την πεποίθηση πως μόνη εγγύηση για ουσιαστικές αλλαγές στη ζωή των εργαζομένων αποτελούν οι ενωτικοί, αποφασιστικοί αγώνες.
Οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, συσπειρωμένοι ακόμα περισσότερο στα σωματεία και την ομοσπονδία μας, θα αγωνιστούμε για να ανοίξει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για τη λύση των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Άμεσοι στόχοι ενός τέτοιου αγώνα είναι:
· Επαναπρόσληψη των απολυμένων, κατάργηση της διαθεσιμότητας, επανίδρυση των τομέων και των ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν και επιστροφή σε αυτές των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
· Άμεσα μέτρα ουσιαστικής στήριξης και αναβάθμισης της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των εργαζομένων σε αυτή.
· Κατάργηση του νομικού πλέγματος της αξιολόγησης - χειραγώγησης.
· Κατάργηση του νόμου για το «νέο Λύκειο» και την «τράπεζα θεμάτων» και την κατάρτιση, ως πρώτο βήμα στην πορεία προς τη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και το Ενιαίο Λύκειο που θα βασίζεται στο συνδυασμό της θεωρίας με την πράξη.
· Μέτρα για την αποφασιστική μείωση των ανισοτήτων (στήριξη των παιδιών που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στο σχολείο, μείωση του αριθμού των μαθητών/μαθητριών στα τμήματα κ.τ.ό.).
· Επανίδρυση των σχολείων που καταργήθηκαν χωρίς παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια.
· Άμεση κάλυψη των κενών με προσλήψεις χιλιάδων μόνιμων εκπαιδευτικών από την ενιαία λίστα αναπλήρωσης.
· Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, με την ψήφιση νέου μισθολογίου που θα προβλέπει ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, αυξήσεις ειδικά στους νεοδιόριστους και δυνατότητα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων.
· Κάλυψη των απωλειών συντάξεων, κύριων και επικουρικών, πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια χωρίς όριο ηλικίας.
· Κατάργηση των αντιδραστικών διατάξεων του πειθαρχικού δικαίου για τους Δ.Υ.
· Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο σύνολό τους και επαναφορά του ωραρίου.
· Εκδημοκρατισμός της διοίκησης της εκπαίδευσης, κατάργηση του καθηκοντολογίου – Ο σύλλογος διδασκόντων βασικό όργανο διοίκησης με συντονιστή τον διευθυντή / διευθύντρια.
· Αλλαγή στη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων με 3 αιρετούς στα 5 μέλη.
Στον αγώνα για την υλοποίηση αυτών των στόχων οι δυνάμεις των Εκπαιδευτικών θα συνεχίσουμε να πρωτοστατούμε σε όλα τα επίπεδα.
Είναι πλέον βάσιμες οι ελπίδες για μια διαφορετική πορεία στη ζωή της χώρας, για ριζικές θετικές ανατροπές στις ζωές όλων μας, με πρώτο βήμα την ανατροπή των βάρβαρων μνημονιακών πολιτικών.
Η προοπτική αυτή δεν δημιουργήθηκε από τα πάνω ούτε από μόνη της. Είναι ο καρπός των, μικρών ή μεγάλων, συνεχών αγώνων του συνδικαλιστικού μας κινήματος, όπως και των άλλων κινημάτων, τα τελευταία χρόνια.
Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν καθαρά πως τίποτα δεν πάει χαμένο. Ανατρέπουν στην πράξη τη θεωρία του «καναπέ» και του «τίποτα δεν αλλάζει». Εδραιώνουν την πεποίθηση πως μόνη εγγύηση για ουσιαστικές αλλαγές στη ζωή των εργαζομένων αποτελούν οι ενωτικοί, αποφασιστικοί αγώνες.
Οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, συσπειρωμένοι ακόμα περισσότερο στα σωματεία και την ομοσπονδία μας, θα αγωνιστούμε για να ανοίξει οριστικά και αμετάκλητα ο δρόμος για τη λύση των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Άμεσοι στόχοι ενός τέτοιου αγώνα είναι:
· Επαναπρόσληψη των απολυμένων, κατάργηση της διαθεσιμότητας, επανίδρυση των τομέων και των ειδικοτήτων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν και επιστροφή σε αυτές των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
· Άμεσα μέτρα ουσιαστικής στήριξης και αναβάθμισης της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των εργαζομένων σε αυτή.
· Κατάργηση του νομικού πλέγματος της αξιολόγησης - χειραγώγησης.
· Κατάργηση του νόμου για το «νέο Λύκειο» και την «τράπεζα θεμάτων» και την κατάρτιση, ως πρώτο βήμα στην πορεία προς τη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και το Ενιαίο Λύκειο που θα βασίζεται στο συνδυασμό της θεωρίας με την πράξη.
· Μέτρα για την αποφασιστική μείωση των ανισοτήτων (στήριξη των παιδιών που συναντούν σοβαρές δυσκολίες στο σχολείο, μείωση του αριθμού των μαθητών/μαθητριών στα τμήματα κ.τ.ό.).
· Επανίδρυση των σχολείων που καταργήθηκαν χωρίς παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια.
· Άμεση κάλυψη των κενών με προσλήψεις χιλιάδων μόνιμων εκπαιδευτικών από την ενιαία λίστα αναπλήρωσης.
· Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, με την ψήφιση νέου μισθολογίου που θα προβλέπει ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, αυξήσεις ειδικά στους νεοδιόριστους και δυνατότητα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων.
· Κάλυψη των απωλειών συντάξεων, κύριων και επικουρικών, πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια χωρίς όριο ηλικίας.
· Κατάργηση των αντιδραστικών διατάξεων του πειθαρχικού δικαίου για τους Δ.Υ.
· Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο σύνολό τους και επαναφορά του ωραρίου.
· Εκδημοκρατισμός της διοίκησης της εκπαίδευσης, κατάργηση του καθηκοντολογίου – Ο σύλλογος διδασκόντων βασικό όργανο διοίκησης με συντονιστή τον διευθυντή / διευθύντρια.
· Αλλαγή στη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων με 3 αιρετούς στα 5 μέλη.
Στον αγώνα για την υλοποίηση αυτών των στόχων οι δυνάμεις των Εκπαιδευτικών θα συνεχίσουμε να πρωτοστατούμε σε όλα τα επίπεδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.