Δελτίο τύπου Θ. Παραστατίδη
Προσθήκη-Τροπολογία σχετικά με την ρύθμιση χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικούς φορείς κατέθεσαν 15 Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές, οι Μάρκος Μπόλαρης, Τσαμπίκα Ιατρίδη, Πέτρος Τατσόπουλος, Θεοδώρα Τζάκρη, Πάρις Μουτσινάς, Θεόδωρος Παραστατίδης, Χρήστος Αηδόνης, Γεώργιος Νταβρής, Χρυσούλα Γιαταγάνα, Γιώργος Κασαπίδης, Γιάννης Κουράκος, Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος, Ραχήλ Μακρή, Οδυσσέας Βουδούρης και Βασίλης Καπερνάρος, με την οποία προτείνονται τροποποιήσεις και προσθήκη διατάξεων στην υπ’αριθμ. 1955/112/3.11.2014 Προσθήκη-Τροπολογία με θέμα «Μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και την ενίσχυση της απασχόλησης: κίνητρα για την ρύθμιση χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικούς φορείς και έκτακτες διαδικασίες ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων».
Διότι αν η τροπολογία της Κυβέρνησης παραμείνει ως έχει και δεν γίνουν δεκτές οι ουσιαστικές βελτιώσεις που προτείνονται με την παρούσα Προσθήκη-Τροπολογία, είναι σαφές ότι μόνο ένα ελάχιστο μέρος των 160.000 μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών θα υπαχθούν τελικώς στη ρύθμιση.
Συγκεκριμένα, η Προσθήκη-Τροπολογία αφορά στα εξής θέματα:
Α. Την απαλοιφή του αόριστου όρου «βιώσιμων» όσον αφορά στις μικρές επιχειρήσεις, ο οποίος αφήνει ανοιχτή την πόρτα για αυθαιρεσίες στις Τράπεζες αλλά και για ρουσφετολογικές παρεμβάσεις.
Β. Την αντιμετώπιση της δυσμένειας που δημιουργεί στις επιχειρήσεις ο υπολογισμός με τις προ κρίσης αντικειμενικές αξίες, με την αντικατάσταση του όρου της προτεινόμενης διάταξης που ορίζει πως το συνολικό ποσό που θα παραμείνει για αποπληρωμή μέσω της ρύθμισης θα πρέπει «να μην υπερβαίνει το 75% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη» από τον όρο «να μην υπερβαίνει το 50% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη».
Διότι, η «καθαρή θέση» κάθε επιχείρησης θα προκύψει, σύμφωνα με την Τροπολογία, από την συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης και των μετόχων, μείον τις υποχρεώσεις. Για τον υπολογισμό των ακινήτων, παραδείγματος χάριν, θα γίνει ο υπολογισμός τους με βάση τις υπάρχουσες αντικειμενικές αξίες. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι οι πραγματικές αξίες βρίσκονται κάτω του 50% των σημερινών αντικειμενικών αξιών. Με τον προσδιορισμό της καθαρής θέσης που προβλέπεται από την εισηγούμενη διάταξη, θα προκύψει πλασματική «καθαρή θέση», επί της οποίας μπορεί να υπολογιστεί το «έως το 75%» της καθαρής περιουσιακής θέσης της επιχείρησης, με αποτέλεσμα να μηδενισθούν οι προσδοκίες της επιχείρησης για σοβαρές διαγραφές υποχρεώσεων.
Γ. Την πρόβλεψη διάταξης για την οριστική διαγραφή των ποσών που έχουν προκύψει από ανατοκισμούς, ώστε στη συζήτηση με τις Τράπεζες να παραμείνει προς ρύθμιση μόνο το κεφάλαιο και οι προβλεπόμενοι τόκοι.
Δ. Την πρόβλεψη έκτακτου μηχανισμού δευτεροβάθμιας κρίσης, που θα συγκροτείται σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, έτσι ώστε η εφαρμογή του νόμου να γίνει με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικό τρόπο. Συγκεκριμένα, προτείνεται η συγκρότηση τριμελούς Συμβουλίου, στο οποίο θα έχει το δικαίωμα να υποβάλλει προσφυγή η επιχείρηση που δεν έγινε δεκτή να υπαχθεί στις ρυθμίσεις του ως άνω νόμου.
Στο Συμβούλιο αυτό θα μετέχουν:
1. Ένας Εφέτης, ο οποίος θα προεδρεύει του Συμβουλίου
2. Ένας εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, της έδρας της Περιφέρειας
3. Ένας εκπρόσωπος των Τραπεζών, που ορίζεται από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών.
Ε. Την πρόβλεψη διάταξης για τις επιχειρήσεις που θα ρυθμίσουν τις υποχρεώσεις τους με τις τράπεζες, που θα αναστέλλει για δύο χρόνια όλα τα δυσμενή στοιχεία, που τηρούνται στον «Τειρεσία» και στις Τράπεζες. Μετά την πάροδο των δύο ετών και αφού δεν έχει προκύψει νέο δυσμενές στοιχείο, αυτά θα διαγράφονται οριστικά. Επίσης, ταυτόχρονα με την αναστολή των δύο ετών για τα δυσμενή στοιχεία, παρέχεται στις επιχειρήσεις αυτές πλήρη πρόσβαση στα τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Προσθήκη-Τροπολογία σχετικά με την ρύθμιση χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικούς φορείς κατέθεσαν 15 Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές, οι Μάρκος Μπόλαρης, Τσαμπίκα Ιατρίδη, Πέτρος Τατσόπουλος, Θεοδώρα Τζάκρη, Πάρις Μουτσινάς, Θεόδωρος Παραστατίδης, Χρήστος Αηδόνης, Γεώργιος Νταβρής, Χρυσούλα Γιαταγάνα, Γιώργος Κασαπίδης, Γιάννης Κουράκος, Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος, Ραχήλ Μακρή, Οδυσσέας Βουδούρης και Βασίλης Καπερνάρος, με την οποία προτείνονται τροποποιήσεις και προσθήκη διατάξεων στην υπ’αριθμ. 1955/112/3.11.2014 Προσθήκη-Τροπολογία με θέμα «Μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και την ενίσχυση της απασχόλησης: κίνητρα για την ρύθμιση χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικούς φορείς και έκτακτες διαδικασίες ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων».
Διότι αν η τροπολογία της Κυβέρνησης παραμείνει ως έχει και δεν γίνουν δεκτές οι ουσιαστικές βελτιώσεις που προτείνονται με την παρούσα Προσθήκη-Τροπολογία, είναι σαφές ότι μόνο ένα ελάχιστο μέρος των 160.000 μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών θα υπαχθούν τελικώς στη ρύθμιση.
Συγκεκριμένα, η Προσθήκη-Τροπολογία αφορά στα εξής θέματα:
Α. Την απαλοιφή του αόριστου όρου «βιώσιμων» όσον αφορά στις μικρές επιχειρήσεις, ο οποίος αφήνει ανοιχτή την πόρτα για αυθαιρεσίες στις Τράπεζες αλλά και για ρουσφετολογικές παρεμβάσεις.
Β. Την αντιμετώπιση της δυσμένειας που δημιουργεί στις επιχειρήσεις ο υπολογισμός με τις προ κρίσης αντικειμενικές αξίες, με την αντικατάσταση του όρου της προτεινόμενης διάταξης που ορίζει πως το συνολικό ποσό που θα παραμείνει για αποπληρωμή μέσω της ρύθμισης θα πρέπει «να μην υπερβαίνει το 75% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη» από τον όρο «να μην υπερβαίνει το 50% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη».
Διότι, η «καθαρή θέση» κάθε επιχείρησης θα προκύψει, σύμφωνα με την Τροπολογία, από την συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης και των μετόχων, μείον τις υποχρεώσεις. Για τον υπολογισμό των ακινήτων, παραδείγματος χάριν, θα γίνει ο υπολογισμός τους με βάση τις υπάρχουσες αντικειμενικές αξίες. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι οι πραγματικές αξίες βρίσκονται κάτω του 50% των σημερινών αντικειμενικών αξιών. Με τον προσδιορισμό της καθαρής θέσης που προβλέπεται από την εισηγούμενη διάταξη, θα προκύψει πλασματική «καθαρή θέση», επί της οποίας μπορεί να υπολογιστεί το «έως το 75%» της καθαρής περιουσιακής θέσης της επιχείρησης, με αποτέλεσμα να μηδενισθούν οι προσδοκίες της επιχείρησης για σοβαρές διαγραφές υποχρεώσεων.
Γ. Την πρόβλεψη διάταξης για την οριστική διαγραφή των ποσών που έχουν προκύψει από ανατοκισμούς, ώστε στη συζήτηση με τις Τράπεζες να παραμείνει προς ρύθμιση μόνο το κεφάλαιο και οι προβλεπόμενοι τόκοι.
Δ. Την πρόβλεψη έκτακτου μηχανισμού δευτεροβάθμιας κρίσης, που θα συγκροτείται σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, έτσι ώστε η εφαρμογή του νόμου να γίνει με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικό τρόπο. Συγκεκριμένα, προτείνεται η συγκρότηση τριμελούς Συμβουλίου, στο οποίο θα έχει το δικαίωμα να υποβάλλει προσφυγή η επιχείρηση που δεν έγινε δεκτή να υπαχθεί στις ρυθμίσεις του ως άνω νόμου.
Στο Συμβούλιο αυτό θα μετέχουν:
1. Ένας Εφέτης, ο οποίος θα προεδρεύει του Συμβουλίου
2. Ένας εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, της έδρας της Περιφέρειας
3. Ένας εκπρόσωπος των Τραπεζών, που ορίζεται από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών.
Ε. Την πρόβλεψη διάταξης για τις επιχειρήσεις που θα ρυθμίσουν τις υποχρεώσεις τους με τις τράπεζες, που θα αναστέλλει για δύο χρόνια όλα τα δυσμενή στοιχεία, που τηρούνται στον «Τειρεσία» και στις Τράπεζες. Μετά την πάροδο των δύο ετών και αφού δεν έχει προκύψει νέο δυσμενές στοιχείο, αυτά θα διαγράφονται οριστικά. Επίσης, ταυτόχρονα με την αναστολή των δύο ετών για τα δυσμενή στοιχεία, παρέχεται στις επιχειρήσεις αυτές πλήρη πρόσβαση στα τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.