"Οι εργαζόμενοι του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και των Τμημάτων Ένταξης του Κιλκίς συμμετέχοντας στην στάση εργασίας που κήρυξε η Δ.Ο.Ε. με αφορμή την κατάθεση προς ψήφιση του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις», Άρθρο 39 του νομοσχεδίου «Θέματα Ειδικής Αγωγής», με ψήφισμά τους που καταθέτουν στην Δ/νση Π.Ε. Κιλκίς και στην τοπική κοινωνία του Κιλκίς διαμαρτύρονται και αναφέρουν τα παρακάτω:
Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις μας αφορούν τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και όχι στα υπόλοιπα θέματα, που επίσης περιγράφονται στο άρθρο 39.
Η υποχρηματοδότηση που σκιάζει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, πληγώνει ευθέως και την Ειδική Αγωγή. Επί πλέον, τα ειδικά σχολεία έχουν σοβαρότατα προβλήματα με τις μεταφορές, ενώ ταυτόχρονα εκατοντάδες παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης μένουν αβοήθητα. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής μειώθηκαν φέτος κατά 30%, ενώ προβλέπεται περαιτέρω μείωση του αριθμού προσλήψεων την επόμενη χρονιά. Ούτε λόγος βέβαια δε γίνεται για τον περιβόητο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., για διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, ο οποίος είναι σε εκκρεμότητα για 10 περίπου χρόνια, ξεπερνώντας ακόμη και τα όρια του ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ και της ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ. Κι αντί το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει σοβαρά πάνω από τα προβλήματα Ειδικής Αγωγής, προωθεί μέσω του άρθρου 39 την περαιτέρω υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής. Ουσιαστικά, προχωρεί σε κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής μέσω του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση των δομών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. που θα κατατεθεί προς ψήφιση με συνοπτικές διαδικασίες στη Βουλή. Είναι, ουσιαστικά, οι ίδιες διατάξεις που προωθούσε, με αντίστοιχο σχέδιο νόμου, η τέως Υπουργός κυρία Διαμαντοπούλου και αποσύρθηκαν λόγω των έντονων αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Επίσης με:
α) την μετατροπή των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ειδικών Σχολείων) σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Ε.Α.Ε),
β) την ίδρυση Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ) και τέλος
γ) τη δημιουργία σε σχολικές μονάδες της γενικής αγωγής, Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), ως πρωτοβάθμιο όργανο, για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών τους, θεωρούμε πως η εφαρμογή των –επιεικώς- πρόχειρων ρυθμίσεών του, θα οδηγήσει την παρεχόμενη Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση σε αποδόμηση και τελικώς σε διάλυση.
Κι αυτό γιατί:
1) Είναι ποτέ δυνατόν η διαχρονική αβελτηρία της Πολιτείας να θωρακίσει τις υπηρεσίες Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ), όταν «υπήρχαν τα λεφτά», μέσω της μονιμοποίησης των επί πολλά χρόνια εργαζομένων εκεί αναπληρωτών, να παρουσιάζεται, μέσω της ίδρυσης Σχολικών Δικτύων (Σ.Δ.Ε.Υ) και Επιτροπών Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), με σκοπό να εφαρμοσθεί ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ως μέριμνα, ως πρόνοια, ως αναβάθμιση;
2) Είναι ποτέ δυνατόν τέτοιες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, σ αυτόν τον τόσο ευαίσθητο, πολλαπλών απαιτήσεων χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, να παρέχονται διαμέσου προγραμμάτων ΕΣΠΑ, τα οποία έχουν ημερομηνία λήξης;
3) Είναι ποτέ δυνατόν η υποδομή του μέσου ελληνικού σχολείου να υποστηρίξει στοιχειωδώς τη δεοντολογία που διέπει τα επαγγέλματα του Κοινωνικού Λειτουργού και του Ψυχολόγου; (διασφάλιση απορρήτου μέσω εξασφάλισης ιδιαίτερων ατομικών χώρων για τους επαγγελματίες, ιδιαίτερου χώρου συνέντευξης, ιδιαίτερου χώρου φύλαξης των φακέλων με τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των γονέων τους, ιδιαίτερες τηλεφωνικές συσκευές, κ.λ.π).
4) Είναι ποτέ δυνατόν, από τη στιγμή που η έκθεση του Γ.Λ.Κ δεν αναφέρει πρόβλεψη δαπανών για την προσβασιμότητα των μαθητών με αναπηρία και για την υλικοτεχνική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων, αυτές να είναι σε θέση να «υποδεχθούν» τις νέες υπηρεσίες, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουν τις τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε), αλλά και των γενικών σχολείων που θα φιλοξενούν τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ; (Αλήθεια από πού θα προκύψει η κάλυψη δαπανών για την αγορά των πανάκριβων ψυχομετρικών εργαλείων αξιολόγησης, τα οποία θα χρειασθούν οι συνάδελφοι Ψυχολόγοι, από τη στιγμή που το Γ.Λ.Κ ουδεμία δαπάνη προβλέπει για το εν λόγω άρθρο).
5) Είναι ποτέ δυνατόν να νομοθετείται μιας τέτοιας έκτασης ευρεία κινητικότητα του προσωπικού σε καθημερινή βάση, από σχολείο σε σχολείο, από επιτροπή σε επιτροπή, χωρίς καμία πρόβλεψη κάλυψης εξόδων μετακίνησης; (Εκτός αν υπονοείται η κάλυψη των εξόδων αυτών από τον ίδιο των εκπαιδευτικό των 600 ευρώ).
6) Είναι ποτέ δυνατόν να μην διαλυθούν τα Ειδικά Σχολεία και γενικότερα η παροχή υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν:
Α) Mε την εφαρμογή του εν λόγω νομοσχεδίου, ο Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου θα υποχρεωθεί να μην ασχολείται με τα καθήκοντα τα οποία προβλέπονται από το καθηκοντολόγιο των Διευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε και για την άσκηση των οποίων επιλέχθηκε, αλλά θα αφιερώνει όλο του τον χρόνο για τον συντονισμό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.
Β) O εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης θα αφήσει το τμήμα και τους μαθητές του στην τύχη τους και θα τριγυρνά από Ε.Δ.Ε.Α.Υ σε Ε.Δ.Ε.Α.Υ.
Γ) O εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θα εγκαταλείψει την ενασχόλησή του με τον μαθητή για τη μέριμνα του οποίου προσελήφθη και θα ασχολείται με αλλότρια καθήκοντα.
Δ) O Κοινωνικός Λειτουργός και ο Ψυχολόγος, καθώς και οι άλλες ειδικότητες Ε.Ε.Π, θα προσφέρουν τυπικά τις υπηρεσίες τους στο Ειδικό Σχολείο και ουσιαστικά θα τρώνε το χρόνο τους στις διαδρομές από σχολείο σε σχολείο, από επιτροπή σε επιτροπή.
7) Είναι ποτέ δυνατόν να εξακολουθεί το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α να προσανατολίζεται, με μια ακόμη νομοθετική ρύθμιση, στην παροχή τόσο σημαντικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία,, στους μαθητές με βαριά αναπηρία, στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, χωρίς να μεριμνά για μόνιμη στελέχωση, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα αυτών των εκπαιδευτικών υπηρεσιών;
8) Τέλος, είναι ποτέ δυνατόν να ομιλούμε περί αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, όταν οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε) και τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ), είναι τραγικά υποστελεχωμένες σε εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π).
Θεωρούμε υπάρχει μεγάλη ανάγκη ανασχεδιασμού των υπηρεσιών που παρέχονται στα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού σε έναν τόσο ιδιαίτερο και ευαίσθητο χώρο, όπως είναι ο χώρος της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης. Δεν μπορεί όμως αυτός ο ανασχεδιασμός να επιχειρείται να γίνεται με τόσο πρόχειρο και ανερμάτιστο τρόπο, σε μια παράγραφο ενός άρθρου!
Γι’ αυτούς τους λόγους, θεωρούμε πως το παρόν σχέδιο νόμου πρέπει να αποσυρθεί και να επανασχεδιασθεί στη βάση της αναγκαιότητας συναπόφασης, συναντίληψης και συμμετοχής, μέσω ουσιαστικού διαλόγου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α με την ταλαιπωρημένη από άστοχα και ανεφάρμοστα νομοθετήματα, κοινότητα της Ειδικής Αγωγής, τους εκπαιδευτικούς φορείς, το αναπηρικό και γονεϊκό κίνημα."
Το ψήφισμα υπογράφουν εργαζόμενοι του χώρου της Ειδικής Αγωγής.
Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις μας αφορούν τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και όχι στα υπόλοιπα θέματα, που επίσης περιγράφονται στο άρθρο 39.
Η υποχρηματοδότηση που σκιάζει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, πληγώνει ευθέως και την Ειδική Αγωγή. Επί πλέον, τα ειδικά σχολεία έχουν σοβαρότατα προβλήματα με τις μεταφορές, ενώ ταυτόχρονα εκατοντάδες παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης μένουν αβοήθητα. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής μειώθηκαν φέτος κατά 30%, ενώ προβλέπεται περαιτέρω μείωση του αριθμού προσλήψεων την επόμενη χρονιά. Ούτε λόγος βέβαια δε γίνεται για τον περιβόητο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., για διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, ο οποίος είναι σε εκκρεμότητα για 10 περίπου χρόνια, ξεπερνώντας ακόμη και τα όρια του ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ και της ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ. Κι αντί το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει σοβαρά πάνω από τα προβλήματα Ειδικής Αγωγής, προωθεί μέσω του άρθρου 39 την περαιτέρω υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής. Ουσιαστικά, προχωρεί σε κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής μέσω του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση των δομών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. που θα κατατεθεί προς ψήφιση με συνοπτικές διαδικασίες στη Βουλή. Είναι, ουσιαστικά, οι ίδιες διατάξεις που προωθούσε, με αντίστοιχο σχέδιο νόμου, η τέως Υπουργός κυρία Διαμαντοπούλου και αποσύρθηκαν λόγω των έντονων αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Επίσης με:
α) την μετατροπή των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ειδικών Σχολείων) σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Ε.Α.Ε),
β) την ίδρυση Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ) και τέλος
γ) τη δημιουργία σε σχολικές μονάδες της γενικής αγωγής, Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), ως πρωτοβάθμιο όργανο, για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών τους, θεωρούμε πως η εφαρμογή των –επιεικώς- πρόχειρων ρυθμίσεών του, θα οδηγήσει την παρεχόμενη Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση σε αποδόμηση και τελικώς σε διάλυση.
Κι αυτό γιατί:
1) Είναι ποτέ δυνατόν η διαχρονική αβελτηρία της Πολιτείας να θωρακίσει τις υπηρεσίες Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ), όταν «υπήρχαν τα λεφτά», μέσω της μονιμοποίησης των επί πολλά χρόνια εργαζομένων εκεί αναπληρωτών, να παρουσιάζεται, μέσω της ίδρυσης Σχολικών Δικτύων (Σ.Δ.Ε.Υ) και Επιτροπών Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), με σκοπό να εφαρμοσθεί ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ως μέριμνα, ως πρόνοια, ως αναβάθμιση;
2) Είναι ποτέ δυνατόν τέτοιες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, σ αυτόν τον τόσο ευαίσθητο, πολλαπλών απαιτήσεων χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, να παρέχονται διαμέσου προγραμμάτων ΕΣΠΑ, τα οποία έχουν ημερομηνία λήξης;
3) Είναι ποτέ δυνατόν η υποδομή του μέσου ελληνικού σχολείου να υποστηρίξει στοιχειωδώς τη δεοντολογία που διέπει τα επαγγέλματα του Κοινωνικού Λειτουργού και του Ψυχολόγου; (διασφάλιση απορρήτου μέσω εξασφάλισης ιδιαίτερων ατομικών χώρων για τους επαγγελματίες, ιδιαίτερου χώρου συνέντευξης, ιδιαίτερου χώρου φύλαξης των φακέλων με τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των γονέων τους, ιδιαίτερες τηλεφωνικές συσκευές, κ.λ.π).
4) Είναι ποτέ δυνατόν, από τη στιγμή που η έκθεση του Γ.Λ.Κ δεν αναφέρει πρόβλεψη δαπανών για την προσβασιμότητα των μαθητών με αναπηρία και για την υλικοτεχνική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων, αυτές να είναι σε θέση να «υποδεχθούν» τις νέες υπηρεσίες, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουν τις τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε), αλλά και των γενικών σχολείων που θα φιλοξενούν τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ; (Αλήθεια από πού θα προκύψει η κάλυψη δαπανών για την αγορά των πανάκριβων ψυχομετρικών εργαλείων αξιολόγησης, τα οποία θα χρειασθούν οι συνάδελφοι Ψυχολόγοι, από τη στιγμή που το Γ.Λ.Κ ουδεμία δαπάνη προβλέπει για το εν λόγω άρθρο).
5) Είναι ποτέ δυνατόν να νομοθετείται μιας τέτοιας έκτασης ευρεία κινητικότητα του προσωπικού σε καθημερινή βάση, από σχολείο σε σχολείο, από επιτροπή σε επιτροπή, χωρίς καμία πρόβλεψη κάλυψης εξόδων μετακίνησης; (Εκτός αν υπονοείται η κάλυψη των εξόδων αυτών από τον ίδιο των εκπαιδευτικό των 600 ευρώ).
6) Είναι ποτέ δυνατόν να μην διαλυθούν τα Ειδικά Σχολεία και γενικότερα η παροχή υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν:
Α) Mε την εφαρμογή του εν λόγω νομοσχεδίου, ο Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου θα υποχρεωθεί να μην ασχολείται με τα καθήκοντα τα οποία προβλέπονται από το καθηκοντολόγιο των Διευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε και για την άσκηση των οποίων επιλέχθηκε, αλλά θα αφιερώνει όλο του τον χρόνο για τον συντονισμό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.
Β) O εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης θα αφήσει το τμήμα και τους μαθητές του στην τύχη τους και θα τριγυρνά από Ε.Δ.Ε.Α.Υ σε Ε.Δ.Ε.Α.Υ.
Γ) O εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θα εγκαταλείψει την ενασχόλησή του με τον μαθητή για τη μέριμνα του οποίου προσελήφθη και θα ασχολείται με αλλότρια καθήκοντα.
Δ) O Κοινωνικός Λειτουργός και ο Ψυχολόγος, καθώς και οι άλλες ειδικότητες Ε.Ε.Π, θα προσφέρουν τυπικά τις υπηρεσίες τους στο Ειδικό Σχολείο και ουσιαστικά θα τρώνε το χρόνο τους στις διαδρομές από σχολείο σε σχολείο, από επιτροπή σε επιτροπή.
7) Είναι ποτέ δυνατόν να εξακολουθεί το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α να προσανατολίζεται, με μια ακόμη νομοθετική ρύθμιση, στην παροχή τόσο σημαντικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία,, στους μαθητές με βαριά αναπηρία, στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, χωρίς να μεριμνά για μόνιμη στελέχωση, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα αυτών των εκπαιδευτικών υπηρεσιών;
8) Τέλος, είναι ποτέ δυνατόν να ομιλούμε περί αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, όταν οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε) και τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ), είναι τραγικά υποστελεχωμένες σε εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π).
Θεωρούμε υπάρχει μεγάλη ανάγκη ανασχεδιασμού των υπηρεσιών που παρέχονται στα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού σε έναν τόσο ιδιαίτερο και ευαίσθητο χώρο, όπως είναι ο χώρος της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης. Δεν μπορεί όμως αυτός ο ανασχεδιασμός να επιχειρείται να γίνεται με τόσο πρόχειρο και ανερμάτιστο τρόπο, σε μια παράγραφο ενός άρθρου!
Γι’ αυτούς τους λόγους, θεωρούμε πως το παρόν σχέδιο νόμου πρέπει να αποσυρθεί και να επανασχεδιασθεί στη βάση της αναγκαιότητας συναπόφασης, συναντίληψης και συμμετοχής, μέσω ουσιαστικού διαλόγου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α με την ταλαιπωρημένη από άστοχα και ανεφάρμοστα νομοθετήματα, κοινότητα της Ειδικής Αγωγής, τους εκπαιδευτικούς φορείς, το αναπηρικό και γονεϊκό κίνημα."
Το ψήφισμα υπογράφουν εργαζόμενοι του χώρου της Ειδικής Αγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.