Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Πανελλήνιο Συνέδριο «Innovating STEM Education»

Πανελλήνιο Συνέδριο «Innovating STEM Education» 
16-18 Δεκεμβρίου 2016
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
«STEM» Ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών
Ιωάννης Λιναρδάκης*, Θεόδωρος Αντωνίου**
Το έργο συνολικής διάρκειας 24 μηνών σχεδιάσθηκε και υλοποιείται με τη σύμπραξη του Erasmus+ Key Action 2 και τη συνεργασία των φορέων Ugdymo Pletotes Centras – Lithuania, CREF - Centro de Recursos Educativos e Formação – Portugal, της Επιμορφωτικής Κιλκίς - Ελλάδα, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς – Ελλάδα και των Centro Autonómico de Formación e Innovación – Spain και Universiteit Van Amsterdam – Netherlands. 

Ο σκοπός του είναι να δημιουργηθεί ένας ικανός αριθμός εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα εφαρμόσουν μία ενιαία προσέγγιση διδασκαλίας STEM, βασισμένη στην ενοποίηση πρακτικής εφαρμογής και διεπιστημονικής προσέγγισης και η οποία θα συμβάλει στην προετοιμασία των μαθητών για μία επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα αλλά και στην πρόοδο της κοινωνίας στον 21ο αιώνα. Οι επιμέρους στόχοι του έργου είναι: 

- Να αναπτύξει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών και τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση της εκπαίδευσης. 

- Να διερευνήσει νέες μορφές και μεθόδους διδασκαλίας μέσω διεπιστημονικής θεώρησης και προσέγγισης του πραγματικού κόσμου αλλά και εκπαιδευτικής αξιολόγησης. 

- Να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών σε τεχνικές δημιουργικότητας STEM μέσω ολοκληρωμένης εμπλοκής και βιωματικών δραστηριοτήτων μάθησης. 

- Να αναπτύξει δεξιότητες των μαθητών, όπως της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της συνεργατικότητας αλλά και βασικές ικανότητες (όπως η STMD = μαθηματική ικανότητα, βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία, ψηφιακή ικανότητα). Για την υλοποίηση του έργου προβλέπονται να υλοποιηθούν και να παραχθούν:

 - Μαζική ανοιχτή online εκπαίδευση, Mooc: ένα online μάθημα με στόχο την ανοιχτή πρόσβαση και συμμετοχή μέσω του διαδικτύου για την παροχή διαδραστικών φόρουμ υποστήριξης των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των εταίρων του έργου: μαθητών, καθηγητών και των βοηθών διδασκαλίας, Long-Term (LTPD) πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης για τους καθηγητές.

 - Συλλογή των ορθών πρακτικών: βίντεο μαθήματα με υπότιτλους και υποστηρικτικό υλικό (σχολιασμό, καθήκοντα, μεθοδολογικό υλικό, για την καθημερινή χρήση των εκπαιδευτικών), 

- Συνεδριάσεις των συντονιστών σχετικά με την ανάγκη και τη σημασία του έργου αλλά και για τη συμφωνία υλοποίησής του με βάση την προηγούμενη εμπειρία τους , επιλογή υποθεμάτων για LTPD, 

- Ορισμός δύο συντονιστών από κάθε χώρα, - Πραγματοποίηση δύο κύκλων εκπαίδευσης για τους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα συμμετέχουν στην πρακτική άσκηση και θα εργάζονται σε LTPD, 

- Βραχυπρόθεσμη πρακτική άσκηση στα σχολεία STEM, η οποία θα περιλαμβάνει παρατήρηση των μαθημάτων, βίντεο, 

- Εθνικό τελικό συνέδριο σε κάθε χώρα-εταίρο και ένα διεθνές τελικό συνέδριο για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου, 

- Εκδόσεις, πρακτικά εργαλεία και υλικό που αναπτύχθηκε από τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους εκπαίδευσης και την οργάνωση μαθημάτων.

Λέξεις – κλειδιά: STEM, μαθητές εκπαιδευτικοί, δεξιότητες-ικανότητες,

Ο Ι.Λ. είναι Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς. Επικοινωνία: Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς. Επικοινωνία: Ανδρέα Παπανδρέου 3, 61100, Κιλκίς, 234135338, politistika@dide.kil.sch.gr.

Ο Θ.Α. είναι Υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΚΕ.ΣΥ.Π. της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Επικοινωνία: Μονοφατσίου 8, 712 01, Ηράκλειο, 2810333783, kesyp@dide.ira.sch.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου