Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2015

"Άρχισε πάλι... το ράβε - ξήλωνε.."

Του Γιάννη Λιναρδάκη*
Άρχισε πάλι... το ράβε - ξήλωνε.. για άλλη μια φορά ετοιμάσουν μέσα στο επόμενο τρίμηνο, σχέδιο αλλαγών στο πολύπαθο Υπουργείο Παιδείας και στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Το φετίχ των κ. κ. Υπουργών Παιδείας με τις αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν έχει χρώματα – ιδεολογίες αλλά ούτε και τέλος. Το ίδιο κάνουν τόσα χρόνια τώρα όλοι οι κ. κ. Υπουργοί που αναλαμβάνουν αυτή τη «θέση - καρέκλα» γιατί είναι θέμα που «πουλάει» και μπορεί να «απασχολήσει» μήνες ολόκληρους την επικαιρότητα, ενδιαφέρει περίπου 70.000 έως 75.000 μαθητές που δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις κάθε χρόνο, φανταστείτε την αγωνία και το ενδιαφέρον όλων αυτών και των οικογενειών τους.
Ξεκινούν τις αλλαγές όχι από την αρχή (Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο - Λύκειο) της Εκπαιδευτικής διαδικασίας και να συνεχίσουν προς τα πάνω αλλά από πάνω προς τα κάτω. Αυτό το σκηνικό το έχουμε δει να επαναλαμβάνεται χρόνια τώρα …….. και αν δεν υπάρξει ευρύτερη πολιτική συναίνεση στις αλλαγές αυτές η επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει θα καταργήσει άμεσα όλες τις νέες αλλαγές.

Η κατεύθυνση που θα δοθεί στην Επιτροπή «Σοφών» είναι να περιλαμβάνονται στην πρόταση μέτρα για την μελλοντική κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το σχέδιο θα τεθεί σε Δημόσια διαβούλευση και στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι μέσα στο Φθινόπωρο να καταθέσει προς ψήφιση, στη Βουλή το σχετικό Σχέδιο Νόμου, που θα προκύψει από την παραπάνω διαδικασία.

Στρατηγική κατεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας είναι:

- Η κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων μετά τα επόμενα δύο χρόνια.

- Αποσύνδεση της βαθμίδας του Λυκείου από τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

- Το Λύκειο να γίνει αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα και να έχει αξία ο τίτλος

σπουδών του και να μην είναι απλώς «διαβατήριο» για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου