Τετάρτη, 2 Αυγούστου 2017

Η Χιλιανή δραματική ταινία “Νερούδα“ στο δημοτικό σινεμά Κιλκίς


Στις 4 Αυγούστου ,στις 9.30 το βράδυ και μόνο για μια ημέρα θα γνωρίσουμε τον διάσημο ποιητή Πάμπλο Νερούδα παρακολουθώντας στον Δημοτικό θερινό κινηματογράφο “Δημήτριος Ζωηρός” την Χιλιανή δραματική ταινία “Νερούδα“
Νερούντα (Nerouda)

Το 1948 η χιλιανή κυβέρνηση θέτει το κομουνιστικό κόμμα της χώρας εκτός νόμου και ο αστυνομικός Όσκαρ Περουσονό αναλαμβάνει να συλλάβει τον γερουσιαστή και διάσημο ποιητή Πάμπλο Νερούντα. Εκείνος όμως σχεδιάζει να διαφύγει από τη χώρα για την Αργεντινή.

Σκηνοθεσία : Πάμπλο Λαραΐν 


Πρωταγωνιστούν: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Μερσέντες Μοράν, Λουίς Νιέκο
Χώρα: Χιλή

Διάρκεια: 107'

Είδος ταινίας : Δραματική

ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ: Άνω των 15


Πηγή: http://cinefreaks.gr

Η ταινία είναι μια βιογραφία για τον βραβευμένο με Νόμπελ Χιλιανό ποιητή Pablo Neruda. Τον ομώνυμο ρόλο στην ταινία ερμηνεύει ο Luis Gnecco. Είναι πράγματι μαγευτικό να ακούς το Gnecco να απαγγέλλει Neruda. Ο ποιητής δεν εξιδανικεύεται μέσα από την ταινία. Μαζί με τις αρετές του παρουσιάζονται τα πάθη του και κυρίως το πείσμα του πολλές φορές κινδυνεύει να τον καταδικάσει. Για το Neruda όλοι οι άνθρωποι θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται ως ίσοι για αυτό γράφει ποιήματα για αυτούς που δεν έχουν φωνή. Ντύνει με λέξεις το όραμα των συμπολιτών του και στηρίζει τον αγώνα τους.Η γραφή είναι το όπλο του.

Σημαντικό ρόλο στη ταινία έχει και η γυναίκα του ποιητή, την οποία υποδύεται η Antonia Zegers. Σε έναν συγκλονιστικό διάλογο ανάμεσα στη Delia και στον αστυνομικό Peluchonneau. “Δεν είστε αληθινός” του λέει.”Είστε απλά ένας ενισχυτικός χαρακτήρας που δημιούργησε εκείνος (ο Neruda)για να κάνει την ιστορία της διαφυγής του  από τη Χιλή πολύ πιο συναρπαστική.” 

Αυτή η αποκάλυψη σοκάρει τον αστυνομικό στον ρόλο του οποίου βρίσκουμε τον αγαπημένο του σκηνοθέτη και όχι μόνο Gael García Bernal. Η δίωξη του ποιητή του έχει γίνει εμμονή με αποτέλεσμα ο ποιητής να είναι πλέον κομμάτι του. Αντίστοιχα ο φόβος που αισθάνεται ο Neruda για το διώκτη του τον κάνει επίσης να δεθεί μαζί του και ας μην τον γνωρίζει. “Δενόμαστε με όλα όσα μας φοβίζουν” μας λέει ο ποιητής. Μια πράξη γεννά και την αντίδραση προς αυτήν,έτσι καταπιεστές και καταπιεζόμενοι είναι κομμάτια του ίδιου παζλ. Ο καθένας προσπαθεί να κερδίσει παραπάνω χώρο από τον άλλο.

Ο σκηνοθέτης Pablo Larraín,γνωστός για τις ταινίες Λέσχη και του ΝΟ, επιστρέφει με μια ταινία που στην ουσία αποτελεί ένα οπτικοποιημένο ποίημα. Πέρα από τον ποιητικό λόγο, λυρισμό στην ταινία προσδίδουν τα αρμονικά με τα πλάνα και η μαγευτική φωτογραφία της.Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι οι σκηνές δεν έχουν πάντα λογική ακολουθία. 

Τις περισσότερες φορές επηρεάζονται από τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ήρωες. Αν οι τόνοι μιας συζήτησης ανεβούν, το πλάνο,ακόμα και το σκηνικό μπορεί να αλλάξει δηλώνοντας έτσι την κρισιμότητα της σκηνής.

Κριτικές Κοινού
“Αυτή η εκπληκτική ταινία δεν είναι η βιογραφία του Πάμπλο Νερούδα αλλά είναι ένα ποιητικό αριστούργημα που αφορά λίγους και εκλεκτούς. Τόσο ο Νερούδα όσο και τα πολιτικά του οράματα ήταν μοναδικά ποιήματα που χρειάζεται πολλή μελέτη και σκέψη για να κατανοηθούν. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι η εκπληκτική μουσική ειδικά στα σημεία που ταιριάζει απόλυτα αλλά και χρειάζεται να ακουστεί. 

Η μουσική υπόκρουση αφορά τα αποσπάσματα από τη μουσική σύνθεση Peer Gynt του Edward Grieg, η οποία βασίζεται στο ομώνυμο ποίημα του Henrik Ibsen. Τόσο ο Νερούδα όσο και ο Πέερ Γκύντ είναι ονειροπόλοι και ιδεαλιστές, που σαν άλλοι Δον Κιχώτες, με όπλα την αστείρευτη φαντασία και τα όνειρά τους για έναν δίκαιο και ιδανικό κόσμο ταξιδεύουν σε ένα κόσμο ονειρικής περιπέτειας και καταλήγουν σε επικίνδυνες κορυφογραμμές. 

Τα ποιήματα του Νερούδα όπως και ο Πέερ Γκύντ του Ίψεν είναι όνειρα και έργα που ζητάνε παραστάσεις μεγάλης εικαστικότητας και μουσικότητας. Είναι ονειρικά ποιήματα, όπου το θέατρο και η κινηματογραφική ταινία αποκαλύπτουν τους μαγικούς μηχανισμούς τους και μας οδηγούν σε ένα ταξίδι μυητικό στη σοφία της ζωής.”

“Ατμοσφαρική χαρτογράφηση της ανθρώπινης φύσης βγαλμένη από όνειρο, ακατάλληλη για αυτούς που, λόγω τίτλου, μπήκαν στην αίθουσα περιμένοντας να δουν ένα ιστορικό δράμα. Πανέξυπνη σκηνοθεσία και αφήγηση με αρετές σε πολλά επίπεδα. Στοιχηματίζω οτι ο Charlie Kaufman αγαπά αυτή την ταινία.”

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου