Ο αγώνας των Ελλήνων για την ανεξαρτησία γοήτευσε τους ξένους καλλιτέχνες, οι οποίοι ασχολήθηκαν με την Επανάσταση μέσα από διάφορες τέχνες. Ένας από τους ζωγράφους που αποτύπωσαν τους πρωταγωνιστές και τα σημαντικά γεγονότα του αγώνα ήταν και ο Πέτερ φον Ες.
Ο Ες, έπειτα από σχετική ανάθεση του βασιλιά της Βαυαρίας Λουδοβίκου, περιηγήθηκε στους τόπους των μαχών και ετοίμασε 39 σχέδια που τοποθετήθηκαν σε στοές σ’ έναν κήπο του Μονάχου. Σήμερα, μετά από αρκετές περιπέτειες, οι 32 από τις 39 συνολικά επιχρωματισμένες λιθογραφίες του Ες, εκτίθενται στο Μουσείο Μπενάκη.
Τις λιθογραφίες αυτές ανατύπωσε η εφημερίδα «Έθνος» σε ένα καλαίσθητο λεύκωμα το οποίο είχε την ευγενική καλοσύνη να παραχωρήσει στο Σχολείο μας ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός και ενεργός πολίτης κος Θεόφιλος Γουλτίδης, με σκοπό να εκτεθούν στο πλαίσιο της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση.
Εξαιτίας των συνθηκών που επέβαλε η πανδημία αυτό δεν κατέστη δυνατό κατά το επετειακό έτος. Φέτος, μετά από μέριμνα του Δήμου Κιλκίς τα αντίγραφα των λιθογραφιών κορνιζώθηκαν, ενώ με τη φροντίδα των κων Μιχάλη Καριοφύλλη και Μιχάλη Σαρδέλη τοποθετήθηκαν στον χώρο του Σχολείου. Για τη διευκόλυνση του θεατή, η τοποθέτηση έγινε θεματικά: «Επανάσταση στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες», «Επανάσταση στην Πελοπόννησο», «Επανάσταση στα Νησιά», «Επανάσταση στη Στερεά Ελλάδα» και τέλος, «Οι Πολιτικές Μορφές της Επανάστασης». Οι λιθογραφίες πέρα από τη αισθητική αναβάθμιση που προσέφεραν στον χώρο του Σχολείου, θα χρησιμοποιηθούν στο μέλλον για την υλοποίηση project που αφορούν την Επανάσταση, μιας και συνοδεύονται από πλούσιο πληροφοριακό υλικό.
Ήδη κάποιες από αυτές έχουν εμπλουτιστεί με QR Code, όπου τις καθιστούν πολυτροπικές, μέσω σύντομων ιστορικών βίντεο που έχουν επιμεληθεί οι «Φάκελοι Ελληνικής Ιστορίας» (Greek History Files), ενώ ορισμένες εμπλουτίστηκαν και θα εμπλουτιστούν περαιτέρω με αφηγήσεις μαθητών, σχετικές με το θέμα.
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς ευχαριστεί θερμά τον κο Γουλτίδη για την προσφορά, καθώς και τον Δήμο Κιλκίς για τη δυνατότητα αξιοποίησης των εκθεμάτων.
Τις λιθογραφίες αυτές ανατύπωσε η εφημερίδα «Έθνος» σε ένα καλαίσθητο λεύκωμα το οποίο είχε την ευγενική καλοσύνη να παραχωρήσει στο Σχολείο μας ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός και ενεργός πολίτης κος Θεόφιλος Γουλτίδης, με σκοπό να εκτεθούν στο πλαίσιο της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση.
Εξαιτίας των συνθηκών που επέβαλε η πανδημία αυτό δεν κατέστη δυνατό κατά το επετειακό έτος. Φέτος, μετά από μέριμνα του Δήμου Κιλκίς τα αντίγραφα των λιθογραφιών κορνιζώθηκαν, ενώ με τη φροντίδα των κων Μιχάλη Καριοφύλλη και Μιχάλη Σαρδέλη τοποθετήθηκαν στον χώρο του Σχολείου. Για τη διευκόλυνση του θεατή, η τοποθέτηση έγινε θεματικά: «Επανάσταση στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες», «Επανάσταση στην Πελοπόννησο», «Επανάσταση στα Νησιά», «Επανάσταση στη Στερεά Ελλάδα» και τέλος, «Οι Πολιτικές Μορφές της Επανάστασης». Οι λιθογραφίες πέρα από τη αισθητική αναβάθμιση που προσέφεραν στον χώρο του Σχολείου, θα χρησιμοποιηθούν στο μέλλον για την υλοποίηση project που αφορούν την Επανάσταση, μιας και συνοδεύονται από πλούσιο πληροφοριακό υλικό.
Ήδη κάποιες από αυτές έχουν εμπλουτιστεί με QR Code, όπου τις καθιστούν πολυτροπικές, μέσω σύντομων ιστορικών βίντεο που έχουν επιμεληθεί οι «Φάκελοι Ελληνικής Ιστορίας» (Greek History Files), ενώ ορισμένες εμπλουτίστηκαν και θα εμπλουτιστούν περαιτέρω με αφηγήσεις μαθητών, σχετικές με το θέμα.
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς ευχαριστεί θερμά τον κο Γουλτίδη για την προσφορά, καθώς και τον Δήμο Κιλκίς για τη δυνατότητα αξιοποίησης των εκθεμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.