Υπογράφει ο Χρήστος Π. Γκουντενούδης
Υπ. Δήμαρχος Παιονίας
Για μια ακόμη φορά γινόμαστε μάρτυρες μιας τραγωδίας στον τόπο μας και συγκεκριμένα στο δρόμο «καρμανιόλα» -της κατ’ επίφαση επονομαζόμενης ΠΑΘΕ- στο τμήμα της εθνικής οδού από τα Μάλγαρα μέχρι τον κόμβο Πολυκάστρου, το οποίο είναι και το μοναδικό στη χώρα, στο οποίο υπάρχει αμφίδρομη κυκλοφορία.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις φθορές επί του οδοστρώματος λόγω της μη συντήρησης του αλλά και της συσκότισης που παρατηρείται σε αρκετά σημεία, το καθιστούν εξαιρετικά επικίνδυνο με συνέπεια να σκοτώνονται άνθρωποι στο δρόμο.
Και πάλι θρηνήσαμε άδικα τέσσερις ζωές συνανθρώπων μας και βυθίστηκε η πατρίδα μας στο πένθος. Άνθρωποι οι οποίοι είχαν την ατυχία να διέρχονται από αυτό το άθλιο οδικό τμήμα για το οποίο κανείς στην κεντρική διοίκηση και την κυβέρνηση όλα αυτά τα χρόνια δεν έδειξε σοβαρό ενδιαφέρον, το οποίο να παράγει έμπρακτα αποτελέσματα για την ασφάλεια των συνανθρώπων μας.
Το τμήμα αυτό της ΠΑΘΕ είναι ουσιαστικά η πύλη εισόδου της χώρας για άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπους από και προς το εξωτερικό. Η κίνηση ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο είναι ιδιαιτέρως αυξημένη αλλά και βεβαρυμμένη λόγω φορτηγών βαρέως τύπου.
Ως τότε δημοτική αρχή Παιονίας, είχαμε επισημάνει και διεκδικήσει ενεργά, αναρίθμητες φορές την επιτακτική ανάγκη να επισκευασθεί το εν λόγω τμήμα της εθνικής οδικής αρτηρίας καθώς η σχετική μελέτη ήταν ήδη έτοιμη στα γραφεία της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» και απλά χρειάζεται επικαιροποίηση και εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων.
Είχαμε πραγματοποιήσει πλειάδα διαβημάτων τόσο εγγράφων όσο και με διά ζώσης συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία των Υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ ήδη από το 2015. Οι προσπάθειας μας είχαν ήδη τελεσφορήσει με την απόφαση 264 (ΦΕΚ 2274 15/5/2018) η οποία και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ και δικαίωσε τις προσπάθειες του Δήμου Παιονίας, καθώς δημιούργησε δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης και κατασκευής του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου του τμήματος Χαλάστρα-Πολύκαστρο, του τμήματος του ΠΑΘΕ από τον Α/Κ Αξιού/Χαλάστρας έως το μεθοριακό σταθμό Ευζώνων, συμπεριλαμβανομένων και των επεμβάσεων στους κόμβους Αξιού/Χαλάστρας και Πολυκάστρου.
Δεν είδαμε όμως καμία κίνηση που να αλλάξει τα πράγματα.
Έκτοτε, πλήρης αδιαφορία από τις τοπικές αρχές και καμία ανταπόκριση από την κυβέρνηση. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η διασφάλιση μονάχα του παραχωρησιούχου του έργου και τα χρήματα που θα εισπράττει από τους σταθμούς διοδίων για ένα δρόμο θανατηφόρο, στον οποίο θρηνούμε συνεχώς θύματα , κι όλα αυτά κοροϊδεύοντας τους πολίτες και τις αρχές του τόπου.
Είναι άδικο να πληρώνουμε με ανθρώπινο αίμα την κωλυσιεργία ή την αβελτηρία της κρατικής μηχανής στην κύρια είσοδο της χώρας!
Το εν λόγω τμήμα της ΠΑΘΕ από τα Μάλγαρα μέχρι και το μεθοριακό σταθμό Ευζώνων είναι μήκους περίπου 64 χλμ και από αυτά τα 33 είναι εντός της περιοχής ευθύνης του Δήμου Παιονίας, τα υπόλοιπα είναι στο νομό Θεσσαλονίκης. Συνεπώς το θέμα αφορά όλους.
Η τοπική κοινωνία αλλά και όλοι οι συμπολίτες μας, είναι συγκλονισμένοι και δεν αντέχουν άλλο εμπαιγμό και εγκληματική αδιαφορία από τους αρμοδίους παρά μόνο στην πράξη άμεσες παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και την ασφάλεια των διερχομένων οδηγών.
Δεν αρκεί απλά η συντήρηση του δρόμου ή η στρώση του με νέο ασφαλτοτάπητα. Απαιτείται η επέκταση και η ανακατασκευή του δρόμου σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με διαχωριστική νησίδα, η τοποθέτηση φωτισμού και γενικότερα κάθε εργασία που θα καταστήσει ασφαλή τον δρόμο για διέλευση.
Εκφράζουμε την οδύνη μας και το σπαραγμό για τους 4 συνανθρώπους μας και ευχόμαστε αυτή τη φορά να «ιδρώσει το αυτί» τους στην κεντρική εξουσία και να προβούν στα δέοντα, διασφαλίζοντας ότι δεν θα χαθεί άλλη ανθρώπινη ζωή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.