Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

“Η καθυστέρηση κατασκευής σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ευθύνεται για το πολύνεκρο δυστύχημα στην ΠΑΘΕ”

Υπογράφει ο Τάσος Βασιλακάκης
Υποψήφιος Δήμαρχος Παιονίας

Το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στην ΠΑΘΕ αποδεικνύει για άλλη μια φορά τις εγκληματικές πολιτικές ευθύνες, διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ για την καθυστέρηση, εδώ και δεκαετίες, μετατροπής του οδικού τμήματος “Χαλάστρα – Εύζωνοι” σε σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Βασικό μέλημα της κυβέρνησης της ΝΔ εδώ και 4 χρόνια δεν είναι η λήψη ουσιαστικών μέτρων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας του δρόμου καρμανιόλα, δηλαδή η προστασία της ανθρώπινης ζωής αλλά η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της “Εγνατίας Οδού” και των κάθετων αξόνων μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, μιας κρατικής περιουσίας περίπου 7 δις ευρώ έναντι του ευτελούς τιμήματος του 1,5 δισ ευρώ.

Ο διαγωνισμός καθυστερεί με υπαιτιότητα των επιχειρηματικών ομίλων οι οποίοι επικαλούνται διάφορες προφάσεις για να κερδίσουν χρόνο και χρήμα, όπως τις αναταράξεις των αγορών..., την αλλαγή των όρων χρηματοδότησης τους από τις τράπεζες λόγω της ρωσικής εισβολής, της ενεργειακής κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων... και άλλα. Το κράτος τους “κάνει τις πλάτες” αποδεκνύοντας ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό όταν υπηρετεί τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και ιδιαίτερα αναποτελεσματικό όταν πρόκειται να προστατεύσει τις ζωές μας

Η σύμβαση αυτή προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης ο επιχειρηματικός όμιλος θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης τμημάτων των αξόνων "Χαλάστρα-Εύζωνοι" και "Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας".

Εδώ είναι και το ζουμί της υπόθεσης, που αφορά άμεσα το λαό της Παιονίας και το οποίο αποσιωπάται από τους εκπροσώπους των αστικών κομμάτων και των εκπροσώπων τους στην Τοπική Διοίκηση. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στον άξονα “Χαλάστρα – Εύζωνοι” παραπέμπεται στις καλένδες και το μόνο που θα δούμε, όταν το δούμε και αυτό, είναι η “αναβάθμιση” κάποιων τμημάτων.

Διόδια όμως θα δούμε σίγουρα και μάλιστα πολύ τσουχτερά, μιας και αυτά θα συνδέονται με την “αποζημίωση” της εταιρείας για τις επεμβάσεις που θα πραγματοποιήσει, τις δανειακές της υποχρεώσεις, το προσδοκόμενα μερίσματα - κέρδη των μετόχων της αλλά και την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Όσο δε για τους τοπικούς χρήστες η σύμβαση καταργεί κάθε δυνατότητα απαλλαγής διοδίων που υπήρχε.

Η εξέλιξη αυτή συνιστά πραγματικό εμπαιγμό των εργαζόμενων και του λαού της περιοχής. Η λαική οικογένεια έχει χρυσοπληρώσει για την κατασκευή αυτών των έργων.

Οι παρατάξεις των κ. Σιωνίδη και κ. Γκουντενούδη φέρουν βαρύτατες ευθύνες διότι όχι μόνο ανέχονται τον παραπάνω σχεδιασμό ξεπουλήματος της κρατικής περιουσίας στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους, όχι μόνο ανέχονται τις προκλητικές καθυστερήσεις έργων που υπαγορεύονται από την ανάγκη διασφάλισης των κερδών τους αλλά παράλληλα “παίζουν στα ζάρια” την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Για αυτές τις εξελίξεις είχαν ήδη ενημερωθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 30/10/2019, όπου ο κ. Γεωργαντάς εξέφρασε την εκτίμηση του ότι η κατασκευή σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου δεν είναι ρεαλιστική και εφικτή και παρουσίασε την πρόταση της κυβέρνησης, μέσω του τεχνικού συμβούλου της Εγνατίας ΑΕ και εξωτερικού συνεργάτη του Δήμου Παιονίας, για διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστική μεταλλική μπάρα ανάμεσα τους και ελάχιστο εως μηδαμινό πλάτος λωρίδας εκτάκτου ανάγκης. Τι έκαναν έκτοτε; Tίποτα απολύτως. Περίμεναν παθητικά.

Σε έναν δρόμο με τόσο μεγάλη κυκλοφορία και ιδιαίτερα την περίοδο του καλοκαιριού, με πλήθος βαρέων οχημάτων να τη διασχίζουν καθημερινά είναι απαράδεκτο να προκρίνονται τέτοιες λύσεις για να γίνει πιο εκλυστική η παραχώρηση της “Εγνατίας ΑΕ στους επιχειρηματικούς ομίλους, που θα εκμεταλλεύονται τις υποδομές αυτές.

Δεν μας ξενίζει η στάση τους. Εϊναι τμήμα αυτού του κράτους που όλες τις ανάγκες μας τις έχει μετατρέψει σε εμπόρευμα ακόμη και την οδική μας ασφάλεια, που βάζει στο ζύγι κόστους-οφέλους ακόμη και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, όπως αποδείχτηκε άλλωστε με δραματικό τρόπο τόσο στις πρόσφατες πυρκαγιές, όσο στις πρόσφατες πλημμύρες.

Αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η επικαιρότητα της πρότασης που καταθέτει το ΚΚΕ στο λαό για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας.

Στον δρόμο αυτής της ελπιδοφόρας προοπτικής, την οποία θα κατοχυρώσουν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, καλούμε όλο το λαό να αγωνιστούμε για:

-- Έργα κρίσιμα για τη ζωή και την ασφάλεια των εργαζομένων που θα κατασκευάζονται με ευθύνη του κράτους χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.

-- Να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους και να καταργηθούν όλα τα διόδια.

-- Για δημοτικές αρχές που θθα διεκδικούν αυτά που έχει ανάγκη ο λαός της περιοχής και όχι αυτά που έχουν ανάγκη οι επιχειρηματικοί όμιλοι και το κράτος που τους υπηρετεί.

Τα υπόλοιπα είναι “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...”.

Ήρθε η ώρα να το πάρουμε αλλιώς.

Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας.

Διαλέγουμε τις ζωές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.