Το Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Σ.Β.Α.Κ. 2017-2026) αποτέλεσε τη βάση της πρώτης θεματικής διαβούλευσης που άνοιξε με πρωτοβουλία του ο Δήμος Κιλκίς και είχε μεγάλη συμμετοχική ανταπόκριση. Η πρώτη θεματική διαβούλευση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς, την Τετάρτη 9 Μαΐου παρουσία φορέων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την αστική κινητικότητα.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Δήμαρχος Κιλκίς Δημήτρης Σισμανίδης υπογραμμίζοντας ότι η φυσιογνωμία των αστικών συγκροτημάτων της χώρας γενικότερα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το αυτοκίνητο και όχι τον άνθρωπο με ότι αυτό συνεπάγεται στην απώλεια ταυτότητας της πόλης και της απομόνωσης του πολίτη από το κοινωνικό γίγνεσθαι.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Δήμαρχος Κιλκίς Δημήτρης Σισμανίδης υπογραμμίζοντας ότι η φυσιογνωμία των αστικών συγκροτημάτων της χώρας γενικότερα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το αυτοκίνητο και όχι τον άνθρωπο με ότι αυτό συνεπάγεται στην απώλεια ταυτότητας της πόλης και της απομόνωσης του πολίτη από το κοινωνικό γίγνεσθαι.
''Αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα έρχεται να ανατρέψει το Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, η φιλοσοφία του οποίου κινείται στην ευρωπαϊκή λογική της ανθρώπινης και όχι της απρόσωπης πόλης και της χρήσης εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης όπως τα ποδήλατα, η δημόσια συγκοινωνία και η πεζή μετακίνηση'' σημείωσε ο Δήμαρχος Κιλκίς.
Με σημείο αναφοράς το ιστορικό εμπορικό κέντρο της πόλης, ως χώρου συγκέντρωσης της οικονομικής και κοινωνικής δυναμικής, που χαρτογραφήθηκε από την Ομάδα Έργου του Δήμου Κιλκίς (Ελευθερία Σπανού, Αλέξανδρος Κοσμάνης, Ζωή Τζήμητρα) η δεύτερη Ομάδα Έργου της αναδόχου εταιρίας Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης, παρουσίασε στη συνέχεια τις αξιολογικές της κρίσεις επί του σχεδίου αστικής κινητικότητας και επί του δικτύου αστικών μετακινήσεων.
Σύντομη αναφορά στις βασικές αρχές που διέπουν την αστική κινητικότητα έκανε ο συντονιστής της Αναδόχου Ομάδας Πολύκαρπος Καρκαβίτσας. Ο υφιστάμενος σχεδιασμός, όπως τον περιέγραψε ο πολιτικός μηχανικός Ραφαήλ Κατκαδίγκας, από την Ανάδοχο Ομάδα στηρίχθηκε σε μελέτες (επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη, Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, Τοπικό Σχέδιο αποκεντρωμένης διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου για την περίοδο 2016 – 2019) προκειμένου να καταδειχθεί εάν αυτές εκπληρώνουν τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας.
Ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τις κρατούσες συνθήκες αστικής κινητικότητας παρουσίασε ο Άρης Κοψαχείλης, πολιτικός μηχανικός, τα οποία προέκυψαν μετά από αυτοψία για την πεζή μετακίνηση (ασυνέχειες, στενώσεις και καταλήψεις πεζοδρομίων, ελλείψεις σε ράμπες ΑμεΑ, δίκτυο όδευσης τυφλών κ.α.) τη διαχείριση της στάθμευσης και τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Στη συζήτηση, που συντόνισε ο γεν. Γραμματέας του Δήμου Γιώργος Γαβριηλίδης, κατατέθηκαν πολύ χρήσιμες προτάσεις από τους συμμετέχοντες. Σταχυολογώντας ορισμένες από αυτές ο περιφερειακός σύμβουλος Παύλος Θωμαϊδης επέστησε την προσοχή στην κεντρική οδική αρτηρία της 21ης Ιουνίου και πρότεινε να δημιουργηθεί κυκλοφοριακός δακτύλιος για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πλευρά 21ης Ιουνίου – Αν. Παπανδρέου και Αγίου Γεωργίου.
Με σημείο αναφοράς το ιστορικό εμπορικό κέντρο της πόλης, ως χώρου συγκέντρωσης της οικονομικής και κοινωνικής δυναμικής, που χαρτογραφήθηκε από την Ομάδα Έργου του Δήμου Κιλκίς (Ελευθερία Σπανού, Αλέξανδρος Κοσμάνης, Ζωή Τζήμητρα) η δεύτερη Ομάδα Έργου της αναδόχου εταιρίας Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης, παρουσίασε στη συνέχεια τις αξιολογικές της κρίσεις επί του σχεδίου αστικής κινητικότητας και επί του δικτύου αστικών μετακινήσεων.
Σύντομη αναφορά στις βασικές αρχές που διέπουν την αστική κινητικότητα έκανε ο συντονιστής της Αναδόχου Ομάδας Πολύκαρπος Καρκαβίτσας. Ο υφιστάμενος σχεδιασμός, όπως τον περιέγραψε ο πολιτικός μηχανικός Ραφαήλ Κατκαδίγκας, από την Ανάδοχο Ομάδα στηρίχθηκε σε μελέτες (επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη, Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, Τοπικό Σχέδιο αποκεντρωμένης διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου για την περίοδο 2016 – 2019) προκειμένου να καταδειχθεί εάν αυτές εκπληρώνουν τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας.
Ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τις κρατούσες συνθήκες αστικής κινητικότητας παρουσίασε ο Άρης Κοψαχείλης, πολιτικός μηχανικός, τα οποία προέκυψαν μετά από αυτοψία για την πεζή μετακίνηση (ασυνέχειες, στενώσεις και καταλήψεις πεζοδρομίων, ελλείψεις σε ράμπες ΑμεΑ, δίκτυο όδευσης τυφλών κ.α.) τη διαχείριση της στάθμευσης και τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Στη συζήτηση, που συντόνισε ο γεν. Γραμματέας του Δήμου Γιώργος Γαβριηλίδης, κατατέθηκαν πολύ χρήσιμες προτάσεις από τους συμμετέχοντες. Σταχυολογώντας ορισμένες από αυτές ο περιφερειακός σύμβουλος Παύλος Θωμαϊδης επέστησε την προσοχή στην κεντρική οδική αρτηρία της 21ης Ιουνίου και πρότεινε να δημιουργηθεί κυκλοφοριακός δακτύλιος για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πλευρά 21ης Ιουνίου – Αν. Παπανδρέου και Αγίου Γεωργίου.
Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Παναγιώτης Ανδρεάδης τοποθετήθηκε θετικά για την ανάγκη μετεγκατάστασης του ΚΤΕΛ, επισήμανε ότι η κίνηση μικρών και ευέλικτων οχημάτων θα μπορούσε να αποσυμπιέσει τον κυκλοφοριακό φόρτο στο κέντρο της πόλης ενώ εξέφρασε την αντίθεσή του στην πεζοδρόμηση της 21ης Ιουνίου.
Οι κ.κ. Γρηγόρης Κυριακού και Γεωργία Τριανταφυλλίδου από το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης Κιλκίς μίλησαν για τη μελέτη που έχει συντάξει ο φορέας τους για την καταμέτρηση των ραμπών για ΑμεΑ ενώ στάθηκαν σε ζητήματα στάθμευσης και διαβάσεων ενώ ο κ. Ευστάθιος Κουρτίδης από την Τροχαία Κιλκίς έκανε αναφορά στις αλλαγές του ΚΟΚ.
Οι κ.κ. Βασιλική Σταμπουλίδου και Ελένη Οικονομίδη από το ΤΕΙ Κιλκίς πρότειναν τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου από το Κιλκίς προς τις νέες εγκαταστάσεις του Τεχνολογικού Ιδρύματος. Η κ. Αθηνά Περιστέρη από τη Β' Βαθμια Εκπαίδευση ν. Κιλκίς πρότεινε την εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος στα σχολεία για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών.
Τέλος, ο Πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Περιπατητών Χρήστος Ανδρεανίδης ήταν θετικός στην προοπτική πεζοδρόμησης του εμπορικού τριγώνου της πόλης ως επίσης και στη μετακόμιση των οχημάτων και λειτουργιών του ΚΤΕΛ από το κέντρο.
Στο διάλογο συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Δημήτρης Τσαντάκης, εκπρόσωποι της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, της Α' Βαθμιας Εκπαίδευσης, του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς, του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Κιλκίς και της Κοινωνίας Πολιτών.
Με τις ιδέες και απόψεις τους οι συμμετέχοντες συνεισέφεραν γόνιμα σε κοινά συμπεράσματα της πρώτης θεματικής διαβούλευσης για το Σ.Σ.Β.Α.Κ τα οποία και θα αποτελέσουν το θεμέλιο σχεδιασμού για τη δεύτερη θεματική διαβούλευση.
Με τις ιδέες και απόψεις τους οι συμμετέχοντες συνεισέφεραν γόνιμα σε κοινά συμπεράσματα της πρώτης θεματικής διαβούλευσης για το Σ.Σ.Β.Α.Κ τα οποία και θα αποτελέσουν το θεμέλιο σχεδιασμού για τη δεύτερη θεματική διαβούλευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.