75 χρόνια συμπληρώθηκαν από την καταστροφή των τριών ορεινών χωριών του νομού Κιλκίς από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής, με αφορμή την πρώιμη εμφάνιση αντιστασιακού αντικατοχικού κινήματος με την οργάνωση που πήρε την ονομασία «Αθανάσιος Διάκος».
Στις 25 Οκτωβρίου του 1941 τα τρία προσφυγικά (ποντιακά) χωριά, το Κλειστό (Μούσγαλι), η Κυδωνιά (Κοτσιαλάρ) και το Αμπελόφυτο (Μουρσαλί) περικυκλώνονται από ισχυρές μηχανοκίνητες δυνάμεις των SS και των ταγμάτων θανάτου. Οι κατακτητές εισέβαλαν ταυτόχρονα και στα τρία χωριά.
Δολοφόνησαν τον ανδρικό πληθυσμό από 15 χρονών και πάνω και ισοπέδωσαν και τα τρία χωριά. Συνολικά εκτέλεσαν 96 άτομα.
Ο Όμιλος για την Ιστορία και τον Πολιτισμό του Κιλκίς, σε συνεργασία με τον δήμο Κιλκίς διοργανώνει εκδήλωση - αφιέρωμα, την Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 18:30, στο Συνεδριακό Κέντρο του δήμου Κιλκίς, με θέμα "Το ολοκαύτωμα των Κρουσίων (25 οκτωβρίου 1941). Τα μαρτυρικά χωριά του Κιλκίς: Αμπελόφυτο, Κυδωνιά, Κλειστό"
Ομιλητής: Βλάσης Αγτζίδης
Μαρτυρίες: Λεωνίδας Τριανταφυλλίδης, Βασίλης Κυβρακίδης
Καλλιτεχνική παρουσία: Τραγούδι: Γιώτης Γαβριηλίδης-Λύρα: Πάνος Ηλιάδης
Ποίηση: Πέτρος Ζήκος
Συντονιστής: Δημήτρης Τσαντάκης
* Την Κυριακή 30 Οκτωβρίου 11 το πρωί θα τελεστεί τρισάγιο στην τοποθεσία του ολοκαυτώματος.
Μαρτυρίες: Λεωνίδας Τριανταφυλλίδης, Βασίλης Κυβρακίδης
Καλλιτεχνική παρουσία: Τραγούδι: Γιώτης Γαβριηλίδης-Λύρα: Πάνος Ηλιάδης
Ποίηση: Πέτρος Ζήκος
Συντονιστής: Δημήτρης Τσαντάκης
* Την Κυριακή 30 Οκτωβρίου 11 το πρωί θα τελεστεί τρισάγιο στην τοποθεσία του ολοκαυτώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.