Δελτίο τύπου Ιεράς Μητροπόλεως Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου
Κάτι ἀνάμεσα στόν ἐνταφιασμό τοῦ Ἄχραντου Νεκροῦ (τῆς ἄκρας ταπείνωσής Του) καί στήν μεταναστάσιμη Πεντηκοστή τοῦ Ἄλλου Παρακλήτου, ἔζησε μιά συνοριακή ἐνορία. Στό κλείσιμο τῆς προηγούμενης καί στό πέρασμα γιά τή νέα ἐκκλησιαστική χρονιά.
Μέ σημαία της τόν τροπαιοφόρο μας Ἅγιο Γεώργιο καί παραστάτες του τήν ἁγία Παρασκευή μέ τόν ἅγιο Διομήδη (μάρτυρες τῶν πρώτων αἰώνων) καί τόν ἅγιο Γεώργιο τῆς Ραψάνης (νεομάρτυρα τῆς σκλαβιᾶς).
Ἡ συμβολική τῶν ἀρωμάτων καί τῆς ἐνδυτῆς, τῶν θυμιαμάτων καί τῆς ἐπισφραγίσεως/ἐπιμαρμαρώσεως, μέ τήν ὅλη λιτανευτική καί τίς δεήσεις ἐνεικόνιζε περίπου ἐκείνη τή μοναδική πανσωστική Μεγάλη Παρασκευή τῆς σταύρωσης κι ἀποκαθήλωσης τοῦ Σωτῆρος. Ὁ πανηγυρισμός τῶν ὑμνολογημάτων καί τῆς ἐκκλησιασμένης λαμπρῆς χαρᾶς τοῦ κόσμου παρέπεμπε στόν ἐγκαινισμό τῆς Ἐκκλησίας, στή συλλογικότητα τῆς Πεντηκοστῆς, στή βασιλεία τῶν ἐσχάτων. Ἡ ὅλη αὐτή διττή συμβολική ἀποτυπώθηκε πρῶτα στίς καρδιές τῶν μετασχόντων, καί ἐπεξηγήθηκε ἀπό τόν τελετουργοῦντα Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως & Πολυκάστρου κ.κ. Δημήτριο. Στή συνοριακή προσφυγική ἐνορία Πευκοδάσους μέ τό νεόδμητο Ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, ὅπου ὑπηρετεῖ ὁ γεν. ἀρχ. ἐπίτροπος πρωτοπρ. Δημ. Τριανταφυλλίδης.
Οἱ Μάρτυρες Ἅγιοι μέ τήν αἰσθητή παρουσία τῶν ἀποτμημάτων/λειψάνων τους πού λιτανεύθηκαν καί ἀποτέθηκαν στήν Ἁγία Τράπεζα, μαγνῆτες τῆς ἀοράτου ἐπιφανείας τοῦ Ζωοποιοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πολλοί ἱερεῖς μέ τίς ἱερές εἰκόνες καί ἱεροψάλτες καί λαός μέ τόν Μητροπολίτη συναγείροντα καί δεόμενο τοῦ Θεοῦ ὑπέρ ὅλων, ἀπό τοῦ Δημάρχου Παιονίας κ. Χρ. Γκουντενούδη, τοῦ Προέδρου τοῦ Δημ. Συμβουλίου, Ἀντιδημάρχων καί Συμβούλων μέχρι καί τῶν ἁπλουστέρων συμπροσκυνητῶν ἀπό ἄλλες Ἐνορίες.
Ὅλοι ἀπό κοινοῦ συνεκκλησιασμένοι γύρω ἀπό τήν ἁγία Τράπεζα καί ἀπό τά ἐπικείμενα ἀντιμήνσια τά ἁγιομυρωμένα καί καθαγιασμένα (τό καθένα σάν μιά φορητή ἁγία τράπεζα ὡς λειτουργική εὐλογία/ἄδεια γιά τόν ἐκκλησιασμό τῶν πιστῶν τῆς μητροπολιτικῆς ἐπαρχίας).
Τά ἐγκαίνια θύμιζαν τήν ταυτότητα καί τήν πληρότητα τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας ὡς ἑνότητας πίστεως, ὡς σώματος Χριστοῦ, ὡς κοινωνίας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Πνοή ζωῆς στόν κόσμο. Ἐπικαιροποίηση τῆς σωτηρίας στά χρόνια μας. Κάποιοι θυμήθηκαν καί ὑπέψαλαν ἐκεῖνο τό τροπάριο πού μᾶς προσάγει ἀπό τό Τριώδιο στό Πεντηκοστάριο: “Νεοποιεῖς τούς γηγενεῖς ὁ πλαστουργός χοϊκός χρηματίσας, καί σινδών καί τάφος ὑπεμφαίνουσι τό συνόν σοι, Λόγε, μυστήριον· ὁ εὐσχήμων γάρ βουλευτής τήν τοῦ σε φύσαντος βουλήν σχηματίζει, ἐν σοί μεγαλοπρεπῶς καινοποιοῦντός με”.
Μέ σημαία της τόν τροπαιοφόρο μας Ἅγιο Γεώργιο καί παραστάτες του τήν ἁγία Παρασκευή μέ τόν ἅγιο Διομήδη (μάρτυρες τῶν πρώτων αἰώνων) καί τόν ἅγιο Γεώργιο τῆς Ραψάνης (νεομάρτυρα τῆς σκλαβιᾶς).
Ἡ συμβολική τῶν ἀρωμάτων καί τῆς ἐνδυτῆς, τῶν θυμιαμάτων καί τῆς ἐπισφραγίσεως/ἐπιμαρμαρώσεως, μέ τήν ὅλη λιτανευτική καί τίς δεήσεις ἐνεικόνιζε περίπου ἐκείνη τή μοναδική πανσωστική Μεγάλη Παρασκευή τῆς σταύρωσης κι ἀποκαθήλωσης τοῦ Σωτῆρος. Ὁ πανηγυρισμός τῶν ὑμνολογημάτων καί τῆς ἐκκλησιασμένης λαμπρῆς χαρᾶς τοῦ κόσμου παρέπεμπε στόν ἐγκαινισμό τῆς Ἐκκλησίας, στή συλλογικότητα τῆς Πεντηκοστῆς, στή βασιλεία τῶν ἐσχάτων. Ἡ ὅλη αὐτή διττή συμβολική ἀποτυπώθηκε πρῶτα στίς καρδιές τῶν μετασχόντων, καί ἐπεξηγήθηκε ἀπό τόν τελετουργοῦντα Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως & Πολυκάστρου κ.κ. Δημήτριο. Στή συνοριακή προσφυγική ἐνορία Πευκοδάσους μέ τό νεόδμητο Ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, ὅπου ὑπηρετεῖ ὁ γεν. ἀρχ. ἐπίτροπος πρωτοπρ. Δημ. Τριανταφυλλίδης.
Οἱ Μάρτυρες Ἅγιοι μέ τήν αἰσθητή παρουσία τῶν ἀποτμημάτων/λειψάνων τους πού λιτανεύθηκαν καί ἀποτέθηκαν στήν Ἁγία Τράπεζα, μαγνῆτες τῆς ἀοράτου ἐπιφανείας τοῦ Ζωοποιοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πολλοί ἱερεῖς μέ τίς ἱερές εἰκόνες καί ἱεροψάλτες καί λαός μέ τόν Μητροπολίτη συναγείροντα καί δεόμενο τοῦ Θεοῦ ὑπέρ ὅλων, ἀπό τοῦ Δημάρχου Παιονίας κ. Χρ. Γκουντενούδη, τοῦ Προέδρου τοῦ Δημ. Συμβουλίου, Ἀντιδημάρχων καί Συμβούλων μέχρι καί τῶν ἁπλουστέρων συμπροσκυνητῶν ἀπό ἄλλες Ἐνορίες.
Ὅλοι ἀπό κοινοῦ συνεκκλησιασμένοι γύρω ἀπό τήν ἁγία Τράπεζα καί ἀπό τά ἐπικείμενα ἀντιμήνσια τά ἁγιομυρωμένα καί καθαγιασμένα (τό καθένα σάν μιά φορητή ἁγία τράπεζα ὡς λειτουργική εὐλογία/ἄδεια γιά τόν ἐκκλησιασμό τῶν πιστῶν τῆς μητροπολιτικῆς ἐπαρχίας).
Τά ἐγκαίνια θύμιζαν τήν ταυτότητα καί τήν πληρότητα τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας ὡς ἑνότητας πίστεως, ὡς σώματος Χριστοῦ, ὡς κοινωνίας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Πνοή ζωῆς στόν κόσμο. Ἐπικαιροποίηση τῆς σωτηρίας στά χρόνια μας. Κάποιοι θυμήθηκαν καί ὑπέψαλαν ἐκεῖνο τό τροπάριο πού μᾶς προσάγει ἀπό τό Τριώδιο στό Πεντηκοστάριο: “Νεοποιεῖς τούς γηγενεῖς ὁ πλαστουργός χοϊκός χρηματίσας, καί σινδών καί τάφος ὑπεμφαίνουσι τό συνόν σοι, Λόγε, μυστήριον· ὁ εὐσχήμων γάρ βουλευτής τήν τοῦ σε φύσαντος βουλήν σχηματίζει, ἐν σοί μεγαλοπρεπῶς καινοποιοῦντός με”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.