Υπογράφει η Ριζοσπαστική Κίνηση Εκπαιδευτικών Κιλκίς
Για ακόμα μια φορά ο Υπουργός αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα με τη δημιουργία ενός Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου με νέο αναμορφωμένο εβδομαδιαίο ωρολόγιο αναλυτικό πρόγραμμα.
Ο Υπουργός, εν μέσω Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, κινδυνεύει να καταστήσει το διάλογο «πρόφαση» όπως οι προκάτοχοί του. Αιφνιδιάζει με τη ρύθμιση για τα νηπιαγωγεία, τη ρύθμιση για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών που μετά από έντονες αντιδράσεις των εκπ/κών αποσύρθηκε και τώρα αιφνιδιάζει με το ενιαίου τύπου ολοήμερο δημοτικό σχολείο, δίνοντας μάλιστα ευκαιρία να «αναστηθούν» φωνές από ανθρώπους που στη διάρκεια της θητείας τους έκλεισαν εκατοντάδες σχολικές μονάδες, απέλυσαν εκπαιδευτικούς, έκλεισαν ολόκληρους τομείς και ειδικότητες στα επαγγελματικά σχολεία, μοίρασαν αντί για βιβλία φωτοτυπίες .
Μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρωτίστως προϋποθέτει αύξηση προϋπολογισμού, σχεδιασμό βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο. Θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν όλους τους παράγοντες της εκπ/κής κοινότητας (μαθητές - εκπαιδευτικούς - γονείς). Θα πρέπει να στηρίζεται στην έρευνα και τα συνέδρια της Πανεπιστημιακής κοινότητας για τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, να είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, να εξασφαλίζει σταθερό εργασιακό περιβάλλον στους εργαζόμενους στην εκπαίδευση και να καθιερώνει ένα σχολείο για όλους τους μαθητές, ιδίως σε περίοδο οικονομικής κρίσης.
Η μεταρρυθμιστική παρέμβαση που εξαγγέλθηκε ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές παρά τις κάποιες θετικές ρυθμίσεις, δημιουργεί αρκετά προβλήματα. Στοχεύει στην εξοικονόμηση θέσεων εργασίας την επόμενη σχολική χρονιά, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να καταντήσουν γυρολόγοι προσπαθώντας να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή θα χάσουν τη θέση τους (δάσκαλοι και κάποιες ειδικότητες) αφού θα πλεονάζουν στα σχολεία τους.Οι δάσκαλοι που έχασαν ώρες από τη δημιουργία των ΕΑΕΠ θα χάσουν ακόμα περισσότερες τώρα. Έτσι και οι αναπληρωτές που θα προσληφθούν θα είναι λιγότεροι. ενώ οι περισσότεροι δε θα δουλέψουν ποτέ.
Έμμεσες και άμεσες απολύσεις δε θα επιτρέψουμε να γίνουν ποτέ από μια κυβέρνηση της Αριστεράς.
Συμβάλλοντας στο διάλογο που θα προκύψει παραθέτουμε τις σκέψεις μας με προτάσεις που μπορούν να συζητηθούν για βελτίωση της Υπουργικής απόφασης επιμένοντας όμως στην έναρξη διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
· Επανασχεδιασμό και επαναφορά της πρωινής ζώνης (7:00 – 8:00) για τους εργαζόμενους γονείς αλλά και για την υποδοχή και την ασφάλεια των μαθητών των σχολείων που έχουν μεταφερόμενους μαθητές με ταξί-ΚΤΕΛ που φτάνουν σε αρκετά από αυτά και πριν τις 07:30.
· Δημιουργία θέσης σε κάθε πολυθέσιο σχολείο ενός επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ70 για ενισχυτική διδασκαλία λόγω των αυξημένων μαθησιακών αναγκών που υπάρχουν διαπιστωμένα σήμερα στα σχολεία.
· Καθιέρωση στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μιας ώρας προετοιμασίας των μαθημάτων της επόμενης ημέρας για όλους τους μαθητές ώστε να ξεκινήσει να γίνεται πράξη το «αφήνουμε την τσάντα στο σχολείο».
· Επαναφορά της διδασκαλίας της β΄ξένης γλώσσας ως έχει.
· Επαναπροσδιορισμός του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος. Επαναφορά της Ευέλικτης Ζώνης στην Ε΄και την ΣΤ΄ για να υλοποιούνται project και εκπαιδευτικά προγράμματα (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικά, Πολιτιστικά) και να ενδυναμωθεί η συναισθηματική σχέση εκπαιδευτικού –μαθητή.
· Φοίτηση των μαθητών στο Ολοήμερο τμήμα με τα κριτήρια της φετινής χρονιάς (Υπεύθυνες δηλώσεις γονέων) καθώς με δεδομένες τόσο την υψηλή ανεργία όσο και την μαύρη και αδήλωτη εργασία ο αριθμός των παιδιών που θα μπορούν να παρακολουθήσουν το ολοήμερο σχολείο μειώνεται δραματικά.
· Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για το Ολοήμερο τμήμα, που θα εγγυάται την ασφάλεια των μαθητών, θα γνωρίζει τις διατροφικές τους συνήθειες και τις μαθησιακές τους ανάγκες.
· Στήριξη των μαθητών που έχουν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τ.Ε. γιατί δεν μπορεί να γίνει στην τάξη η εξατομικευμένη-διαφοροποιημένη διδασκαλία που χρειάζονται. Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης σύμφωνα με τις αρχές της Συμπερίληψης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά με 1 εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής ανά μαθητή.
ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΣΥΖΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
· Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων των Δημοσίων Επενδύσεων να διατεθεί στην Παιδεία.
· Να γίνει προγραμματισμός δεκαετίας σε ότι αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να αντικατασταθούν τα σχολεία – κλουβιά με νέα, σύγχρονα κτίρια με υποδομές, ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λειτουργούν ολοήμερα για όλους τους μαθητές με ωράριο 07:00 – 16:30.
· Αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων όπου οι έννοιες Πολιτισμός, Αθλητισμός, Διατροφικές συνήθειες θα έχουν κυρίαρχο ρόλο. Τα γλωσσικά μαθήματα να διευρυνθούν εντάσσοντας ενεργά τη Λογοτεχνία, τη Μουσική, το Θέατρο, τα Εικαστικά. Οι Νέες Τεχνολογίες να αποτελέσουν τον άξονα που θα διαπερνά όλα τα διδακτικά αντικείμενα και ταυτόχρονα την πλατφόρμα έκφρασης της δημιουργικότητας των μαθητών.
· Σε ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο σχολείο απαραίτητοι είναι οι χώροι εστίασης, οι βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια, οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, γυμναστήρια, γήπεδα και χώροι αναψυχής.
· Εισάγουμε ζώνες μαθημάτων, π.χ. 08:00 – 11:00 γλωσσικά, 11:00 – 13:00 θετικές επιστήμες 13:00 – 14:00 σίτιση και 14:00 – 16:30 εθελοντική συμμετοχή σε ομάδες δραστηριοτήτων που αποφασίζουν οι ίδιοι οι μαθητές.
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στις συνελεύσεις και στις κινητοποιήσεις που θα εξαγγείλει ο κλάδος μας.
Ο Υπουργός, εν μέσω Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, κινδυνεύει να καταστήσει το διάλογο «πρόφαση» όπως οι προκάτοχοί του. Αιφνιδιάζει με τη ρύθμιση για τα νηπιαγωγεία, τη ρύθμιση για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών που μετά από έντονες αντιδράσεις των εκπ/κών αποσύρθηκε και τώρα αιφνιδιάζει με το ενιαίου τύπου ολοήμερο δημοτικό σχολείο, δίνοντας μάλιστα ευκαιρία να «αναστηθούν» φωνές από ανθρώπους που στη διάρκεια της θητείας τους έκλεισαν εκατοντάδες σχολικές μονάδες, απέλυσαν εκπαιδευτικούς, έκλεισαν ολόκληρους τομείς και ειδικότητες στα επαγγελματικά σχολεία, μοίρασαν αντί για βιβλία φωτοτυπίες .
Μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρωτίστως προϋποθέτει αύξηση προϋπολογισμού, σχεδιασμό βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο. Θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν όλους τους παράγοντες της εκπ/κής κοινότητας (μαθητές - εκπαιδευτικούς - γονείς). Θα πρέπει να στηρίζεται στην έρευνα και τα συνέδρια της Πανεπιστημιακής κοινότητας για τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, να είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, να εξασφαλίζει σταθερό εργασιακό περιβάλλον στους εργαζόμενους στην εκπαίδευση και να καθιερώνει ένα σχολείο για όλους τους μαθητές, ιδίως σε περίοδο οικονομικής κρίσης.
Η μεταρρυθμιστική παρέμβαση που εξαγγέλθηκε ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές παρά τις κάποιες θετικές ρυθμίσεις, δημιουργεί αρκετά προβλήματα. Στοχεύει στην εξοικονόμηση θέσεων εργασίας την επόμενη σχολική χρονιά, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να καταντήσουν γυρολόγοι προσπαθώντας να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή θα χάσουν τη θέση τους (δάσκαλοι και κάποιες ειδικότητες) αφού θα πλεονάζουν στα σχολεία τους.Οι δάσκαλοι που έχασαν ώρες από τη δημιουργία των ΕΑΕΠ θα χάσουν ακόμα περισσότερες τώρα. Έτσι και οι αναπληρωτές που θα προσληφθούν θα είναι λιγότεροι. ενώ οι περισσότεροι δε θα δουλέψουν ποτέ.
Έμμεσες και άμεσες απολύσεις δε θα επιτρέψουμε να γίνουν ποτέ από μια κυβέρνηση της Αριστεράς.
Συμβάλλοντας στο διάλογο που θα προκύψει παραθέτουμε τις σκέψεις μας με προτάσεις που μπορούν να συζητηθούν για βελτίωση της Υπουργικής απόφασης επιμένοντας όμως στην έναρξη διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
· Επανασχεδιασμό και επαναφορά της πρωινής ζώνης (7:00 – 8:00) για τους εργαζόμενους γονείς αλλά και για την υποδοχή και την ασφάλεια των μαθητών των σχολείων που έχουν μεταφερόμενους μαθητές με ταξί-ΚΤΕΛ που φτάνουν σε αρκετά από αυτά και πριν τις 07:30.
· Δημιουργία θέσης σε κάθε πολυθέσιο σχολείο ενός επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ70 για ενισχυτική διδασκαλία λόγω των αυξημένων μαθησιακών αναγκών που υπάρχουν διαπιστωμένα σήμερα στα σχολεία.
· Καθιέρωση στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μιας ώρας προετοιμασίας των μαθημάτων της επόμενης ημέρας για όλους τους μαθητές ώστε να ξεκινήσει να γίνεται πράξη το «αφήνουμε την τσάντα στο σχολείο».
· Επαναφορά της διδασκαλίας της β΄ξένης γλώσσας ως έχει.
· Επαναπροσδιορισμός του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος. Επαναφορά της Ευέλικτης Ζώνης στην Ε΄και την ΣΤ΄ για να υλοποιούνται project και εκπαιδευτικά προγράμματα (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικά, Πολιτιστικά) και να ενδυναμωθεί η συναισθηματική σχέση εκπαιδευτικού –μαθητή.
· Φοίτηση των μαθητών στο Ολοήμερο τμήμα με τα κριτήρια της φετινής χρονιάς (Υπεύθυνες δηλώσεις γονέων) καθώς με δεδομένες τόσο την υψηλή ανεργία όσο και την μαύρη και αδήλωτη εργασία ο αριθμός των παιδιών που θα μπορούν να παρακολουθήσουν το ολοήμερο σχολείο μειώνεται δραματικά.
· Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για το Ολοήμερο τμήμα, που θα εγγυάται την ασφάλεια των μαθητών, θα γνωρίζει τις διατροφικές τους συνήθειες και τις μαθησιακές τους ανάγκες.
· Στήριξη των μαθητών που έχουν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τ.Ε. γιατί δεν μπορεί να γίνει στην τάξη η εξατομικευμένη-διαφοροποιημένη διδασκαλία που χρειάζονται. Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης σύμφωνα με τις αρχές της Συμπερίληψης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά με 1 εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής ανά μαθητή.
ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΣΥΖΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
· Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων των Δημοσίων Επενδύσεων να διατεθεί στην Παιδεία.
· Να γίνει προγραμματισμός δεκαετίας σε ότι αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να αντικατασταθούν τα σχολεία – κλουβιά με νέα, σύγχρονα κτίρια με υποδομές, ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λειτουργούν ολοήμερα για όλους τους μαθητές με ωράριο 07:00 – 16:30.
· Αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων όπου οι έννοιες Πολιτισμός, Αθλητισμός, Διατροφικές συνήθειες θα έχουν κυρίαρχο ρόλο. Τα γλωσσικά μαθήματα να διευρυνθούν εντάσσοντας ενεργά τη Λογοτεχνία, τη Μουσική, το Θέατρο, τα Εικαστικά. Οι Νέες Τεχνολογίες να αποτελέσουν τον άξονα που θα διαπερνά όλα τα διδακτικά αντικείμενα και ταυτόχρονα την πλατφόρμα έκφρασης της δημιουργικότητας των μαθητών.
· Σε ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο σχολείο απαραίτητοι είναι οι χώροι εστίασης, οι βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια, οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, γυμναστήρια, γήπεδα και χώροι αναψυχής.
· Εισάγουμε ζώνες μαθημάτων, π.χ. 08:00 – 11:00 γλωσσικά, 11:00 – 13:00 θετικές επιστήμες 13:00 – 14:00 σίτιση και 14:00 – 16:30 εθελοντική συμμετοχή σε ομάδες δραστηριοτήτων που αποφασίζουν οι ίδιοι οι μαθητές.
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στις συνελεύσεις και στις κινητοποιήσεις που θα εξαγγείλει ο κλάδος μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.