Δελτίο τύπου Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών
Συνάδελφοι, ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών δηλώνουμε την απογοήτευσή μας για το επίπεδο διαλόγου μεταξύ του Υπουργού Παιδείας και των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών. Τη στιγμή που τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι χιλιάδες και τα σχολεία υπολειτουργούν, τη στιγμή που δεκάδες χιλιάδες μαθητές υποσιτίζονται, τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους συνταξιούχους πλήττονται βάναυσα από τα νέα αντιλαϊκά μέτρα που ήδη ψηφίζονται στη βουλή, οι “υπεύθυνοι” για την εκπαίδευσή μας στήνουν επικοινωνιακά shows για να καλύψουν την έλλειψη προτάσεων και λύσεων που δεν διαθέτουν.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση συνολικά μέσα από συνεντεύξεις στον τύπο αλλά και από τις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή έχει δώσει το ξεκάθαρο στίγμα της. Οι περαιτέρω μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις χαρακτηρίζονται αναπόφευκτες, για να “πιάσουμε” τους δημοσιονομικούς στόχους. Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης αυξάνονται για να “σώσουμε” το ασφαλιστικό σύστημα. Η φορολογία αυξάνεται μέχρι να “πιάσουμε” τη φοροδιαφυγή. Πραγματικά τέτοιες προσεγγίσεις μας κάνουν να αισθανόμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει ένα νέο δόγμα, αυτό της νεοφιλελεύθερης “αριστεράς”.
Ειδικότερα για την εκπαίδευση πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να στήσει έναν εικονικό διάλογο, έτσι ώστε να δικαιολογήσει τα νέα σκληρά μέτρα που έρχονται. Οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας περί εθελοντικής εργασίας των εκπαιδευτικών- η οποία θα προσμετράται στην αξιολόγηση- και για το ότι η αύξηση του ωραρίου και η μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών θα τεθούν σε δημόσιο διάλογο δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας και εφησυχασμού. Η αναδιάρθρωση την οποία εξαγγέλλουν καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνει: συμπτύξεις και συγχωνεύσεις σχολείων φυσικά. Και αντί η ΟΛΜΕ να ετοιμάζει πανεκπαιδευτικό ξεσηκωμό, αρκείται να ψελλίζει δια στόματος της προέδρου της ότι η περαιτέρω αύξηση του ωραρίου αποτελεί «αιτία πολέμου», ενός πολέμου που μόνο τον ακούμε αλλά δεν θα δούμε ποτέ. Για επαναφορά του ωραρίου και μόνιμους διορισμούς δεν γίνεται φυσικά λόγος.
Είναι σαφές ότι η πολιτική ηγεσία ξεκάθαρα αποκαλύπτει το πεδίο στο οποίο πρόκειται να κινηθεί το επόμενο διάστημα. Είναι το πεδίο της προσαρμογής της εκπαίδευσης στους δημοσιονομικούς στόχους του τρίτου μνημονίου που θα διευρύνει την κρίση στην εκπαίδευση και θα οδηγήσει σε περαιτέρω εξαθλίωση τον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Είναι προφανές ότι τέτοιου είδους διάλογος είναι προσχηματικός. Οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών οφείλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και της ιστορίας τους.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν αντέχει άλλο εμπαιγμό ούτε περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων του κλάδου.
Σχετικά με την εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ
Κινητοποιήσεις light προτείνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθούν το Νοέμβριο, τη στιγμή που:
Α. Οι καθηγητές δέχονται ολομέτωπη επίθεση αμφισβήτησης των δικαιωμάτων τους.
Β. Το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό αναγκάζει τον εκπαιδευτικό να δουλεύει μέχρι τα 67 του και μετά να πάρει «αναπηρική» σύνταξη,
Γ. Προαναγγέλθηκε η αύξηση ωραρίου, ενώ η αξιολόγηση «βαφτίστηκε» αποτίμηση.
Ειδικότερα η ΟΛΜΕ προτείνει στις Γενικές Συνελεύσεις «δυναμικές κινητοποιήσεις!!!!» του κλάδου:
1. Περιοδείες στα σχολεία.
2. Συγκεντρώσεις, παραστάσεις σε Διευθύνσεις, περιφέρειες για κάλυψη των κενών και τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα μαζί με γονείς.
3. Προετοιμασία με άλλες ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ για πανεργατική απεργιακή κινητοποίηση το συντομότερο δυνατό.
4. Συντονισμός κλαδικών κινητοποιήσεων με τη ΔΟΕ για κενά – αξιολόγηση – συνταξιοδοτικό.
5. Εξουσιοδότηση για άμεση απεργιακή κινητοποίηση (μαζί με ΔΟΕ) σε περίπτωση αύξησης του ωραρίου.
Όποιος σιωπά μοιάζει να συναινεί, εκεί που μπορεί και οφείλει να μιλήσει! Και όμως αυτό κάνουν οι νέοι κυβερνητικοί συνδικαλιστές των ΣΥΝΕΚ (Ε. Ζωγραφάκη – Θ. Μαλαγάρης – Δ. Ξυπολιά – Β. Μπουντουλούλης) με τους Δακίτες (Ν. Παπαχρήστος – Ν. Κωνσταντίνου – Θ. Τσούχλος).
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση συνολικά μέσα από συνεντεύξεις στον τύπο αλλά και από τις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή έχει δώσει το ξεκάθαρο στίγμα της. Οι περαιτέρω μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις χαρακτηρίζονται αναπόφευκτες, για να “πιάσουμε” τους δημοσιονομικούς στόχους. Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης αυξάνονται για να “σώσουμε” το ασφαλιστικό σύστημα. Η φορολογία αυξάνεται μέχρι να “πιάσουμε” τη φοροδιαφυγή. Πραγματικά τέτοιες προσεγγίσεις μας κάνουν να αισθανόμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει ένα νέο δόγμα, αυτό της νεοφιλελεύθερης “αριστεράς”.
Ειδικότερα για την εκπαίδευση πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να στήσει έναν εικονικό διάλογο, έτσι ώστε να δικαιολογήσει τα νέα σκληρά μέτρα που έρχονται. Οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας περί εθελοντικής εργασίας των εκπαιδευτικών- η οποία θα προσμετράται στην αξιολόγηση- και για το ότι η αύξηση του ωραρίου και η μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών θα τεθούν σε δημόσιο διάλογο δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας και εφησυχασμού. Η αναδιάρθρωση την οποία εξαγγέλλουν καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνει: συμπτύξεις και συγχωνεύσεις σχολείων φυσικά. Και αντί η ΟΛΜΕ να ετοιμάζει πανεκπαιδευτικό ξεσηκωμό, αρκείται να ψελλίζει δια στόματος της προέδρου της ότι η περαιτέρω αύξηση του ωραρίου αποτελεί «αιτία πολέμου», ενός πολέμου που μόνο τον ακούμε αλλά δεν θα δούμε ποτέ. Για επαναφορά του ωραρίου και μόνιμους διορισμούς δεν γίνεται φυσικά λόγος.
Είναι σαφές ότι η πολιτική ηγεσία ξεκάθαρα αποκαλύπτει το πεδίο στο οποίο πρόκειται να κινηθεί το επόμενο διάστημα. Είναι το πεδίο της προσαρμογής της εκπαίδευσης στους δημοσιονομικούς στόχους του τρίτου μνημονίου που θα διευρύνει την κρίση στην εκπαίδευση και θα οδηγήσει σε περαιτέρω εξαθλίωση τον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Είναι προφανές ότι τέτοιου είδους διάλογος είναι προσχηματικός. Οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών οφείλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και της ιστορίας τους.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν αντέχει άλλο εμπαιγμό ούτε περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων του κλάδου.
Σχετικά με την εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ
Κινητοποιήσεις light προτείνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθούν το Νοέμβριο, τη στιγμή που:
Α. Οι καθηγητές δέχονται ολομέτωπη επίθεση αμφισβήτησης των δικαιωμάτων τους.
Β. Το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό αναγκάζει τον εκπαιδευτικό να δουλεύει μέχρι τα 67 του και μετά να πάρει «αναπηρική» σύνταξη,
Γ. Προαναγγέλθηκε η αύξηση ωραρίου, ενώ η αξιολόγηση «βαφτίστηκε» αποτίμηση.
Ειδικότερα η ΟΛΜΕ προτείνει στις Γενικές Συνελεύσεις «δυναμικές κινητοποιήσεις!!!!» του κλάδου:
1. Περιοδείες στα σχολεία.
2. Συγκεντρώσεις, παραστάσεις σε Διευθύνσεις, περιφέρειες για κάλυψη των κενών και τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα μαζί με γονείς.
3. Προετοιμασία με άλλες ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ για πανεργατική απεργιακή κινητοποίηση το συντομότερο δυνατό.
4. Συντονισμός κλαδικών κινητοποιήσεων με τη ΔΟΕ για κενά – αξιολόγηση – συνταξιοδοτικό.
5. Εξουσιοδότηση για άμεση απεργιακή κινητοποίηση (μαζί με ΔΟΕ) σε περίπτωση αύξησης του ωραρίου.
Όποιος σιωπά μοιάζει να συναινεί, εκεί που μπορεί και οφείλει να μιλήσει! Και όμως αυτό κάνουν οι νέοι κυβερνητικοί συνδικαλιστές των ΣΥΝΕΚ (Ε. Ζωγραφάκη – Θ. Μαλαγάρης – Δ. Ξυπολιά – Β. Μπουντουλούλης) με τους Δακίτες (Ν. Παπαχρήστος – Ν. Κωνσταντίνου – Θ. Τσούχλος).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.