Το Δ.Σ. της ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς, εκφράζει την βαθιά του θλίψη και συγκίνηση για τον θάνατο του συντοπίτη μας ζωγράφου και λογοτέχνη, Κώστα Λαχά, του πολυτάλαντου καλλιτέχνη, στο όνομα του οποίου επαίρεται ο γενέθλιος τόπος του, του δημιουργού που καταξιώθηκε πανελλαδικά και δίκαια χαρακτηρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους της μεταπολεμικής περιόδου, του ανθρώπου με την πραγματική διάσταση του όρου, που αν και έφτασε στην κορυφή της πυραμίδας δεν ξέχασε τις ρίζες του, παρέμεινε σεμνός και απλός και δεν έπαψε να νοιάζεται για τη γενέτειρά του.
Η ΤΕΧΝΗ Κιλκίς οφείλει ένα μεγάλο και ξεχωριστό ευχαριστώ, στον σπουδαίο αυτό συντοπίτη μας, που δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι της στάθηκε κυριολεκτικά ως "πατέρας": Η ΤΕΧΝΗ Κιλκίς ξεκίνησε την σημαντική της πορεία στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας το 1981, ως παράρτημα της ΤΕΧΝΗΣ Θεσσαλονίκης, μετά από δική του πρόταση. Της συμπαραστάθηκε στα πρώτα της δύσκολα βήματα και έκτοτε οι σχέσεις παρέμειναν δυνατές και ζεστές. Με τη σειρά της, η ΤΕΧΝΗ είχε αρκετές φορές κατά το παρελθόν την τιμή, αλλά και την χαρά να φιλοξενήσει εκθέσεις του.
Προκειμένου λοιπόν, να τιμήσει το έργο αλλά και τη συνολική ανεκτίμητη συνεισφορά του Κώστα Λαχά στην ΤΕΧΝΗ Κιλκίς, το Δ.Σ. του φορέα αποφάσισε να είναι το τιμώμενο πρόσωπο του φετινού Πανελλήνιου Ποιητικού Διαγωνισμού ‘’Κούρος Ευρωπού’’, που διοργανώνει για 20η συνεχή χρονιά και πραγματοποιείται με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.
Ο λογοτέχνης και ζωγράφος Κώστας Λαχάς γεννήθηκε στο Κ. Θεοδωράκι του Κιλκίς. Σπούδασε Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες και παράλληλα θέατρο κοντά στον Κάρολο Κουν. Εξελέγη δύο φορές Δημοτικός Σύμβουλος στη Θεσσαλονίκη, ίδρυσε την πρώτη επαγγελματικά οργανωμένη γκαλερί "Κοχλίας", υπήρξε Διευθυντής του Βελλίδειου Πολιτιστικού Κέντρου και καλλιτεχνικός σύμβουλος του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, καθώς και μέλος πολλών καλλιτεχνικών επιτροπών.
Η ΤΕΧΝΗ Κιλκίς οφείλει ένα μεγάλο και ξεχωριστό ευχαριστώ, στον σπουδαίο αυτό συντοπίτη μας, που δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι της στάθηκε κυριολεκτικά ως "πατέρας": Η ΤΕΧΝΗ Κιλκίς ξεκίνησε την σημαντική της πορεία στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας το 1981, ως παράρτημα της ΤΕΧΝΗΣ Θεσσαλονίκης, μετά από δική του πρόταση. Της συμπαραστάθηκε στα πρώτα της δύσκολα βήματα και έκτοτε οι σχέσεις παρέμειναν δυνατές και ζεστές. Με τη σειρά της, η ΤΕΧΝΗ είχε αρκετές φορές κατά το παρελθόν την τιμή, αλλά και την χαρά να φιλοξενήσει εκθέσεις του.
Προκειμένου λοιπόν, να τιμήσει το έργο αλλά και τη συνολική ανεκτίμητη συνεισφορά του Κώστα Λαχά στην ΤΕΧΝΗ Κιλκίς, το Δ.Σ. του φορέα αποφάσισε να είναι το τιμώμενο πρόσωπο του φετινού Πανελλήνιου Ποιητικού Διαγωνισμού ‘’Κούρος Ευρωπού’’, που διοργανώνει για 20η συνεχή χρονιά και πραγματοποιείται με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.
Ο λογοτέχνης και ζωγράφος Κώστας Λαχάς γεννήθηκε στο Κ. Θεοδωράκι του Κιλκίς. Σπούδασε Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες και παράλληλα θέατρο κοντά στον Κάρολο Κουν. Εξελέγη δύο φορές Δημοτικός Σύμβουλος στη Θεσσαλονίκη, ίδρυσε την πρώτη επαγγελματικά οργανωμένη γκαλερί "Κοχλίας", υπήρξε Διευθυντής του Βελλίδειου Πολιτιστικού Κέντρου και καλλιτεχνικός σύμβουλος του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, καθώς και μέλος πολλών καλλιτεχνικών επιτροπών.
Το 1995 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος από το ΥΠ.ΠΟ. για το βιβλίο του "Ασκήσεις επί Αμμοδόχου", στο οποίο διαφαίνεται πόσο επηρεασμένος και διαποτισμένος ήταν από μνήμες του παρελθόντος, κυρίως μνήμες γεγονότων και προσώπων που στιγμάτισαν την παιδική του ηλικία στο Κιλκίς. Στίχους του μελοποίησε ο Θάνος Μικρούτσικος και ερμήνευσαν μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Μητροπάνος και ο Χρήστος Θηβαίος. Υπήρξε μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης και της Εταιρίας Συγγραφέων Αθηνών ενώ πραγματοποίησε πολλές ατομικές εκθέσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, αλλά και στο εξωτερικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.