Επιστολή της Ένωσης Γυμναστών Βορείου Ελλάδος προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο
"Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με αφορμή την ανακοίνωση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων για το Γυμνάσιο θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την έντονη απογοήτευση μας, τον προβληματισμό μας, τη λύπη και την αγανάκτησή μας για την εκ νέου μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής κατά μία ώρα την εβδομάδα στην Α’ και στη Β΄ Τάξη του Γυμνασίου. Κύριε Υπουργέ Η Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος είναι ο επιστημονικός και ο επαγγελματικός - συνδικαλιστικός φορέας των Καθηγητών και των Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, ο οποίος ιδρύθηκε το 1954 και σήμερα έχει περισσότερα από 9.000 μέλη και είναι ο μοναδικός επίσημος φορέας επιμόρφωσης και ενημέρωσης των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με έδρα τη Βόρειο Ελλάδα και δραστηριότητες που επεκτείνονται σε ολόκληρη τη χώρα, αλλά και στην Κύπρο.
Την τελευταία εικοσαετία μέσα από τις πολύπλευρες δραστηριότητες που έχει αναπτύξει, έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη του προβληματισμού για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό και έχει βοηθήσει σημαντικά στην επιστημονική εξέλιξη και πρόοδο του κλάδου, μέσα από τα επιτυχή πανελλήνια και διεθνή συνέδρια που έχει διοργανώσει, καθώς και τα εξειδικευμένα σεμινάρια και τις επιστημονικές ημερίδες.
Μέσα από αυτές τις διεργασίες και την παράλληλη και διαρκή συνεργασία με την πανεπιστημιακή κοινότητα, έχει διαμορφωθεί ένα πλέγμα θέσεων σχετικά με τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό στην πατρίδα μας αλλά και διεθνώς, το οποίο είναι απολύτως τεκμηριωμένο επιστημονικά και συγχρονισμένο με τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα.
Είμαστε από εκείνους που αναμφισβήτητα υιοθετούμε απολύτως τη θέση που επανειλημμένως έχει διατυπωθεί, ότι για να προχωρήσουμε μπροστά ως χώρα πρέπει να «επενδύσουμε στην παιδεία», αφού μόνο με την παιδεία και υπό την στενή αλλά και υπό την ευρεία της έννοια μπορούμε να «διαμορφώσουμε» στάσεις και συμπεριφορές και στο χώρο του αθλητισμού και στους υπόλοιπους χώρους.
Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι κάθε παιδαγωγική παρέμβαση για να έχει πραγματικό και ουσιαστικό αποτέλεσμα πρέπει να ξεκινά και να ολοκληρώνεται στο χώρο του σχολείου, έχουμε να επισημάνουμε ότι συνεχείς αρνητικές εξελίξεις για τη φυσική αγωγή (κατάργηση των ΤΑΔ, κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής, ουσιαστική υποβάθμιση και σε πολλές περιπτώσεις κατάργηση των σχολικών πρωταθλημάτων κλπ) έλαβαν χώρα την τελευταία τριετία, με αποτέλεσμα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να αντιμετωπίζει μια σημαντική υποβάθμιση και να διέρχεται μια σημαντική κρίση, εξ' αιτίας της πολιτικής που ακολουθήθηκε συνειδητά ή ασυνείδητα λόγω άγνοιας, κατά κύριο λόγο από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και από άλλα αρμόδια και αναρμόδια κυβερνητικά όργανα.
Σήμερα είναι παγκοσμίως αποδεκτό και τεκμηριωμένο, ότι θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στη διανοητική και φυσική καλλιέργεια των μαθητών. Μια ισορροπία η οποία αν και δεν είχε απόλυτα επιτευχθεί, διαταράχθηκε εντονότατα και ανετράπη πλήρως, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή των Νόμων 2525/97 και 2640/98 αλλά και όλους τους μεταγενέστερους που αφορούσαν τον ευαίσθητο χώρο της παιδείας.
Σύμφωνα με τις επιταγές του συντάγματος η φυσική αγωγή θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού κατά το άρθρο 16 παρ. 2 ορίζεται ότι "Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, έχει δε ως σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και Φυσική Αγωγή των Ελλήνων".
Το εδάφιο αυτό έβρισκε σημαντική εφαρμογή στο Νόμο 1566/1985 ο οποίος χαρακτηριστικά ανέφερε "Σκοπός της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε να εξελιχθούν στο βαθμό που είναι δυνατό σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και ευτυχισμένους ανθρώπους".
Παράλληλα, στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι επαναλαμβανόμενες διακηρύξεις της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (η οποία εξέδωσε τον Ιούλιο του 2007 και τη Λευκή Βίβλο για τον αθλητισμό με πληθώρα σχετικών αναφορών), ενώ το Ευρωπαϊκό Μανιφέστο του 1995 αναφέρει συγκεκριμένα ότι, "το σχολείο έχει την πολύ σημαντική ευθύνη να παρέχει καλή σωματική δραστηριότητα και άθληση, ώστε να εξασφαλίζεται μια υγιής ισορροπία μεταξύ των σωματικών και διανοητικών δραστηριοτήτων".
Τις επανειλημμένες διακηρύξεις των διεθνών φορέων και οργανισμών ήλθε να επιβεβαιώσει και να συμπληρώσει μια σημαντικότατη απόφαση που έλαβε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το ρόλο του Αθλητισμού και της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, με το ψήφισμά του της 13ης Νοεμβρίου 2007, που υιοθέτησε την έκθεση του Ευρωβουλευτή, Ολυμπιονίκη και μέλους της ΔΟΕ κ. Pal Schmitt (ΕΛΚ).
Στο πολυσέλιδο ψήφισμα γίνεται εκτενής αναφορά σε όλα τα θέματα που αφορούν τον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή στην εκπαίδευση και περιέχει προτάσεις που στην ουσία δικαιώνουν τις θέσεις που έχει διατυπώσει η Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος για τα θέματα αυτά, με τις επιστολές που έχει στείλει τα τελευταία χρόνια σε όλους τους διατελέσαντες υπουργούς παιδείας.
Επικεντρώνοντας σ' αυτό το σημείο τις παρατηρήσεις μας στα θέματα της Α' βάθμιας και Β' βάθμιας εκπαίδευσης, διαπιστώνουμε ότι, μετά την ψήφιση των Νόμων 2525/97 και 2640/98 και την εφαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων, το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Ενιαίο Λύκειο και στα Τ.Ε.Ε. – νυν ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ είχε σχεδόν εξαφανιστεί, ενώ μετά από τις τελευταίες αποφάσεις εξαφανίζεται πλήρως.
Μέχρι σήμερα στο συνολικό αριθμό ωρών ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας στη Γ' Λυκείου υπάρχει για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής 1 ώρα, στην Α' Λυκείου στο πρώτο τετράμηνο 2 ώρες, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο 1 ώρα και στη Β' Λυκείου 2 ώρες. Στα δε Τ.Ε.Ε. (ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ πλέον) 1 ώρα εβδομαδιαίως και στον 2ο κύκλο καμία.
Δηλαδή τα ποσοστά συμμετοχής της Φυσικής Αγωγής στο συνολικό αριθμό ωρών ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας είναι στο Λύκειο από 0 έως 5,8 %. Είναι ο χειρότερος συσχετισμός από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, ο οποίος μετά τις τελευταίες αποφάσεις γίνεται ακόμα χειρότερος και αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα από όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
Λίγο καιρό μετά τη μείωση των ωρών, καταργήθηκε και η συμμετοχή της βαθμολογίας του μαθήματος στο γενικό βαθμό των μαθητών στο Λύκειο (για να μην αναφερθούμε και στα θέματα των απουσιών) και το μάθημα της φυσικής αγωγής έγινε απλώς ένα διακοσμητικό στοιχείο.
Προκειμένου να σχηματίσετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα σας παραθέτουμε μια σειρά από στοιχεία για τη σχέση ωρολογίου προγράμματος και ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Από το 1882 μέχρι το 1976 η Φυσική Αγωγή κατείχε ποσοστό από 8 μέχρι 10% του συνολικού αριθμού ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας.
Προκειμένου να σχηματίσετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα σας παραθέτουμε μια σειρά από στοιχεία για τη σχέση ωρολογίου προγράμματος και ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Από το 1882 μέχρι το 1976 η Φυσική Αγωγή κατείχε ποσοστό από 8 μέχρι 10% του συνολικού αριθμού ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας.
Από το 1977 μέχρι το 1981 το μάθημα της φυσικής αγωγής μαζί με τις αθλητικές δραστηριότητες έφτασε να κατέχει στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου το 13,9% και στις τάξεις του Λυκείου το 8,5%. Από τις 16 / 02 / 1981, μετά την εφαρμογή του πενθημέρου το μάθημα της φυσικής αγωγής στην Α' και Β' τάξη του Γυμνασίου καταλαμβάνει το 8,3% του συνολικού αριθμού ωρών ενός εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας, ενώ στη Γ' τάξη του Γυμνασίου και στην Α' τάξη του Λυκείου το 6%. Τέλος, στη Β' τάξη του Λυκείου το 4,5%.
Με τις σημερινές ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα (αυτό που ίσχυσε μέχρι τώρα), αν λάβουμε υπόψη τις καιρικές συνθήκες και την έλλειψη κλειστών γυμναστηρίων, εγκαταστάσεων και οργάνων, το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ουσιαστικά ήταν εκμηδενισμένο. Η επαναφορά των ωρών που μειώθηκαν αλλά και η αύξησή τους είναι απολύτως αναγκαία, γιατί είναι γνωστό ότι η σωματική άσκηση που δεν γίνεται τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και με ορισμένη ένταση και διάρκεια, δεν έχει καμία επίδραση στην ψυχοφυσική ανάπτυξη του ατόμου (συμπεριλαμβανομένου του βιωματικού στόχου, της ενσυνείδητης δηλαδή επιλογής για δια βίου άσκηση, που όπως προκύπτει από τα αναλυτικά προγράμματα του Λυκείου θεωρείται ένας από τους πρωταρχικούς στόχους τους).
Ενώ λοιπόν μετά τους Νόμους 2525/97 και 2640/98 αλλά και όλους τους μεταγενέστερους που προσέθεσαν, κατά γενική ομολογία, ακόμα μεγαλύτερη πνευματική επιβάρυνση στους μαθητές, με απρόβλεπτες βιολογικές, ψυχικές, πνευματικές και κοινωνικές προσαρμογές και φθορές, θα περίμενε κανείς η πολιτεία να οργανώσει καλύτερα τη Φυσική Αγωγή και να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας τουλάχιστον σε τρεις εβδομαδιαίως, δυστυχώς πράττει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή την εξαφανίζει.
Αναλογιζόμενοι λοιπόν όλοι μας, τις επιπτώσεις από το σύγχρονο τρόπο ζωής και ειδικά για τους νέους ανθρώπους, που τους θέλει κλεισμένους στα διαμερίσματα, να κάθονται μπροστά από τις οθόνες της τηλεόρασης και των ηλεκτρονικών υπολογιστών, να προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις των μαθημάτων του σχολείου και στα φροντιστήρια, χωρίς τις δυνατότητες παλαιοτέρων γενεών για κίνηση και για παιχνίδι και την υποκινητικότητα και το άγχος να κυριαρχούν, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το μέλλον δεν είναι καθόλου ευοίωνο.
Αμέτρητες άλλωστε επιστημονικές έρευνες και στην Ελλάδα και διεθνώς, έχουν αποδείξει και έχουν καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα. Ότι μέσω της φυσικής αγωγής και της φυσικής - αθλητικής δραστηριότητας, δημιουργείται σωματική και ψυχική ευφορία και οι ευεργετικές επιδράσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές όχι μόνο στον ψυχοσωματικό τομέα, αλλά και σ' αυτή καθ' εαυτή την απόδοση των μαθητών που αποδίδουν πολύ καλύτερα στα μαθήματά τους.
Σε καμία περίπτωση άλλωστε, δεν θα πρέπει να μας γεμίζει ικανοποίηση το γεγονός ότι, με βάση έρευνες αλλά και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας που έχουν δημοσιευθεί (αν το κρίνετε απαραίτητο είναι στη διάθεσή σας) τα ελληνόπουλα είναι τα πιο παχύσαρκα παιδιά στην Ευρώπη, πράγμα το οποίο πρωτίστως συνδυάζεται με τις λίγες έως καθόλου ώρες άσκησης στο σχολείο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η Ελλάδα «κατέχει» τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη στο ποσοστό
καπνιζόντων, δεδομένο που για τις μικρές ηλικίες αποδίδεται σε μεγάλο ποσοστό στην έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και άσκησης εδικά στο χώρο του σχολείου, αφού σύμφωνα με στοιχεία άλλων ερευνών ένας στους τέσσερις μαθητές γυμνασίου καπνίζει, ενώ στο λύκειο η αναλογία είναι ένας στους τρεις.
καπνιζόντων, δεδομένο που για τις μικρές ηλικίες αποδίδεται σε μεγάλο ποσοστό στην έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και άσκησης εδικά στο χώρο του σχολείου, αφού σύμφωνα με στοιχεία άλλων ερευνών ένας στους τέσσερις μαθητές γυμνασίου καπνίζει, ενώ στο λύκειο η αναλογία είναι ένας στους τρεις.
Απαισιόδοξες εκτιμήσεις προβλέπουν ότι από τα 2 εκατομμύρια σημερινά Ελληνόπουλα, 400.000 θα κινδυνεύσουν να πεθάνουν λόγω του καπνίσματος στη μέση ηλικία της ζωής τους. Άλλες έρευνες που έγιναν αναδεικνύουν ακόμα το τεράστιο κόστος που επισωρεύεται στους προϋπολογισμούς του Υπουργείου Υγείας και των ασφαλιστικών ταμείων για την αντιμετώπιση αυτών των γεγονότων, αλλά και άλλων καταστάσεων που η προληπτική τους αντιμετώπιση (που επιτυγχάνεται μέσω του αθλητισμού και της φυσικής αγωγής) θα εξοικονομούσε σοβαρούς πόρους.
Δεν υπάρχει κανείς σήμερα στον πλανήτη - στον προηγμένο κόσμο - που να αγνοεί, που να αμφισβητεί ή να μην αναγνωρίζει τη χρησιμότητα της άσκησης - άθλησης και της φυσικής αγωγής καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, από τη νηπιακή ηλικία μέχρι τα βαθιά γεράματα. Θα ήταν λοιπόν υπερβολικό να συνεχίσουμε την απαρίθμηση των ευεργετικών συνεπειών της άσκησης με την ανάλογη επιστημονική τεκμηρίωση.
Θα ήταν σα να συζητάμε τα αυτονόητα. Είναι φανερό λοιπόν από τα προεκτεθέντα ότι κατά τη διάρκεια του συνόλου της εκπαιδευτικής διαδικασίας της βασικής εκπαίδευσης όπου η πολιτεία έχει την ευθύνη να χαράξει και να εφαρμόσει τις πολιτικές που προσδιορίζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης των Ελληνόπουλων, δεν λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα για την προληπτική υγεία και τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών, αφού υποβαθμίστηκε τελείως η Φυσική Αγωγή, που είναι το μοναδικό μάθημα που υλοποιεί αυτούς τους στόχους.
Στο πλαίσιο αυτό μας προξένησε αφάνταστη έκπληξη η απόφαση της περαιτέρω μείωσης των ωρών της Φυσικής Αγωγής στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και απ΄ ότι διαφαίνεται και της επερχόμενης εκ νέου μείωσης και των ελάχιστων ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής που απέμειναν στο Λύκειο. Συμπερασματικά, από την παράθεση των ανωτέρω στοιχείων, προκύπτει ότι: 1. Στη Β’ βάθμια εκπαίδευση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής το οποίο ήταν υποβαθμισμένο, υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο. 2.
Στην Α' βάθμια εκπαίδευση πρέπει να γίνουν ακόμη σημαντικά βήματα για την οργάνωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. 3. Τα μέχρι τώρα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα, ήδη δεν εκπλήρωναν ούτε τους στόχους τους οποίους τα αναλυτικά προγράμματα περιγράφουν.
Μετά δε και τη νέα μείωση των ωρών δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να επιτύχουν στις ελάχιστες ώρες της διδασκαλίας του μαθήματος, ούτε τους στόχους που θέτει το Σύνταγμα, οι σχετικοί Νόμοι, η UNESCO, το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 4. Από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα δεν δίδεται στη Φυσική Αγωγή η θέση που της ανήκει στην Εκπαίδευση.
Επειδή θα πρέπει να ληφθούν άμεσες διορθωτικές αποφάσεις και να επέλθουν σοβαρές αλλαγές στην αντιμετώπιση της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, προτείνουμε και ζητάμε:
1) Να αυξηθούν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής στα νέα ωρολόγια προγράμματα σε όλες τις τάξεις στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Ενιαίο Λύκειο και στα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ (ή όπως αλλιώς θα λέγονται) τουλάχιστον σε τρεις την εβδομάδα. Αυτό να ισχύσει και για τα ολιγοθέσια σχολεία στα οποία δεν φοιτούν παιδιά Β' κατηγορίας. Αυτονόητο είναι βεβαίως, ότι αναφερόμαστε πάντα και σε όλες τις περιπτώσεις για διδασκαλία του μαθήματος από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και μόνο.
1) Να αυξηθούν οι ώρες της Φυσικής Αγωγής στα νέα ωρολόγια προγράμματα σε όλες τις τάξεις στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Ενιαίο Λύκειο και στα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ (ή όπως αλλιώς θα λέγονται) τουλάχιστον σε τρεις την εβδομάδα. Αυτό να ισχύσει και για τα ολιγοθέσια σχολεία στα οποία δεν φοιτούν παιδιά Β' κατηγορίας. Αυτονόητο είναι βεβαίως, ότι αναφερόμαστε πάντα και σε όλες τις περιπτώσεις για διδασκαλία του μαθήματος από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και μόνο.
2) Να εισαχθεί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και η διδασκαλία του από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και στην προσχολική εκπαίδευση (νηπιαγωγεία), επίσης για 3 ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
Προς ενίσχυση και επίρρωση της επιχειρηματολογίας μας και των θέσεων και των απόψεων που εκφράζουμε, σταχυολογήσαμε (για λόγους οικονομίας του χώρου), μερικά μόνο από τα πάρα πολλά σημεία του ψηφίσματος της 13ης Νοεμβρίου 2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, τα οποία παραθέτουμε κατωτέρω και σας τα αφιερώνουμε:
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ………….
«λαμβάνοντας υπόψη ότι η φυσική αγωγή (ΦΑ) είναι το μόνο σχολικό μάθημα που στόχο έχει να προετοιμάσει τα παιδιά για έναν υγιή τρόπο ζωής και επικεντρώνεται στη συνολική τους σωματική και διανοητική ανάπτυξη, εμφυσώντας επίσης σημαντικές κοινωνικές αξίες όπως η δικαιοσύνη, η αυτοπειθαρχία, η αλληλεγγύη, το πνεύμα ομαδικότητας, η ανεκτικότητα και το ευ αγωνίζεσθαι»
«λαμβάνοντας υπόψη ότι η σχολική ΦΑ και ο αθλητισμός είναι από τα κυριότερα μέσα κοινωνικής ενσωμάτωσης, για ορισμένες όμως μειονότητες και θρησκευτικές κοινότητες, καθώς και για τα παιδιά με αναπηρία, η πλήρης συμμετοχή στη σωματική άσκηση πολύ συχνά δεν είναι εξασφαλισμένη και δημιουργεί πολλά δυσεπίλυτα προβλήματα»
«λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αριθμός των μαθημάτων φυσικής αγωγής παρουσίασε πτώση κατά την παρελθούσα δεκαετία, όχι μόνο στην πρωτοβάθμια αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά την παροχή εγκαταστάσεων και εξοπλισμού»
«λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η δημόσια υγεία και η προστασία των ανηλίκων αποτελούν προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ότι, για το λόγο αυτό, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση του ντόπινγκ στον αθλητισμό»
«λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αθλητισμός είναι ένα από τα αποτελεσματικότερα μέτρα καταπολέμησης του καπνίσματος, ιδιαίτερα σε νέους εφηβικής ηλικίας» «καλεί τα κράτη μέλη και τις αρμόδιες αρχές να εξασφαλίσουν ότι θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη της υγείας στο πλαίσιο των σχολικών και προσχολικών προγραμμάτων διδασκαλίας, προωθώντας μια σωματική δραστηριότητα ειδική για τη συγκεκριμένη ηλικία και αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση των ομίλων και ενώσεων, ώστε τα παιδιά να μπορούν, για παράδειγμα, να ξεκινήσουν τη σωματική δραστηριότητα σε όσο το δυνατόν μικρότερη ηλικία, προς όφελος της ανάπτυξης και της υγείας τους, προκειμένου να διασφαλισθεί στη ΦΑ καθεστώς σύμφωνο με το προφίλ του ιδρύματος και το αντίστοιχο επίπεδο σπουδών»
«καλεί τα κράτη μέλη να καταστήσουν τη ΦΑ υποχρεωτική στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να αποδεχθούν την αρχή σύμφωνα με την οποία στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα εξασφαλίζονται τουλάχιστον τρία μαθήματα ΦΑ την εβδομάδα ενώ τα σχολεία πρέπει να ενθαρρύνονται να επεκτείνουν το ελάχιστο αυτό όριο όσο το δυνατόν περισσότερο» «επισημαίνει ότι ο αθλητισμός και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην καταπολέμηση των αρνητικών για την υγεία τάσεων όπως η καθιστική ζωή και η παχυσαρκία και αναφέρεται στο πρόσφατο Ευρωβαρόμετρο για την Υγεία, τα Τρόφιμα και τη Διατροφή (Νοέμβριος 2006) που πραγματεύεται τα υγειονομικά και σωματικά χαρακτηριστικά των ευρωπαίων, το διαιτολόγιό τους και τα προβλήματα που απορρέουν από την παχυσαρκία και την έλλειψη άσκησης» «θεωρεί ότι η εκπαίδευση και η κατάρτιση, ιδιαίτερα δε με έμφαση στα ολυμπιακά ιδεώδη, αποτελούν αποτελεσματικά μέσα για την κοινωνική ένταξη μειονεκτουσών ομάδων και τον πολυπολιτισμικό διάλογο, και για την προαγωγή της εθελοντικής εργασίας· επιπλέον, διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην καταπολέμηση των διακρίσεων, της αδιαλλαξίας, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και της βίας» «ενθαρρύνει τα κράτη μέλη να εκσυγχρονίσουν και να βελτιώσουν τις πολιτικές τους στον τομέα της φυσικής αγωγής - κυρίως ώστε να υπάρξει ισορροπία μεταξύ των φυσικών και διανοητικών δραστηριοτήτων στα σχολεία -, να επενδύσουν σε ποιοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να είναι προσιτές σε όλους τους μαθητές οι σχολικές αθλητικές εγκαταστάσεις καθώς και τα σχολικά αθλητικά προγράμματα, να δοθεί δε ιδιαίτερη προσοχή στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρίες· εκτιμά ότι πρέπει να είναι ευπρόσδεκτη η υποστήριξη για ένα ευρύ φάσμα αθλητικών δραστηριοτήτων, ώστε κάθε μαθητής να έχει πραγματικές ευκαιρίες συμμετοχής σε διάφορα αθλήματα· καλεί τα κράτη μέλη να υποστηρίξουν την απαίτηση να αυξηθεί ο χρόνος της φυσικής αγωγής στα σχολεία· καλεί τα κράτη μέλη να προωθήσουν την νομική αναγνώριση των ιδρυμάτων και οργανώσεων που συμβάλλουν στην καλύτερη ενσωμάτωση των αθλητικών δραστηριοτήτων στην προσχολική και τη σχολική αγωγή· τάσσεται υπέρ της παροχής κινήτρων στις αθλητικές λέσχες που έχουν συμφωνίες συνεργασίας με σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, κέντρα νεότητας, και με άλλες κοινοτικές ή εθελοντικές οργανώσεις που συμμετέχουν σε προγράμματα δια βίου μάθησης» «καλεί τα κράτη μέλη να εξασφαλίσουν τους όρους συμμόρφωσης με τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθημάτων φυσικής αγωγής, έχοντας κατά νου ότι η τακτική άσκηση συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των δαπανών για υγειονομική περίθαλψη» «καλεί όλα τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν τη διδασκαλία της ΦΑ σε όλες τις βαθμίδες, συμπεριλαμβανομένης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, από ειδικευμένους καθηγητές ΦΑ» «ζητεί να τερματισθεί η υποβάθμιση του καθεστώτος της φυσικής αγωγής ως μαθήματος και του διδακτικού προσωπικού της· τονίζει τη σημασία της δυνατότητας μικτών αθλητικών δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και της επιλογής είτε της συνεκπαίδευσης στον τομέα του αθλητισμού είτε τάξεων διδασκαλίας με ένα φύλο από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εφεξής προκειμένου να ενθαρρύνονται τα κορίτσια να δοκιμάζουν παραδοσιακά ανδρικά αθλήματα· τονίζει την ανάγκη να εξευρεθούν "εναλλακτικές μορφές" σωματικής δραστηριότητας που θα μπορούσαν να ασκούνται σε προαιρετική βάση κατά προτίμηση πέραν της υποχρεωτικής δημόσιας εκπαίδευσης» «τονίζει το γεγονός ότι η χρήση χημικών ουσιών για τη βελτίωση των επιδόσεων αντίκειται στις αξίες του αθλητισμού ως κοινωνικής, πολιτιστικής και εκπαιδευτικής δραστηριότητας· ως εκ τούτου καλεί τα κράτη μέλη να μεριμνήσουν ούτως ώστε οι καθηγητές ΦΑ, εντός και εκτός των σχολείων, να ενημερώνουν τους μαθητές για τους σωματικούς και ψυχικούς κινδύνους που επιφέρει η χρήση ουσιών ντόπινγκ» «καλεί τα κράτη μέλη να διεξάγουν μελέτη για την ποιοτική και ποσοτική συμμετοχή κοριτσιών και αγοριών στον αθλητισμό μέσα και έξω από τα σχολεία και να παρέχουν τους απαραίτητους πόρους, για να επεκταθούν τα προσφερόμενα αθλήματα εις τρόπον ώστε να αυξηθεί η συμμετοχή των κοριτσιών στον αθλητισμό· επαναλαμβάνει την ανάγκη της παρακολούθησης και της αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας μιας τέτοιας δημόσιας δαπάνης μέσω της κατάρτισης προϋπολογισμού με ενσωματωμένη τη διάσταση του φύλου και αξιολόγησης των επιπτώσεων όσον αφορά τη διάσταση του φύλου» «αναγνωρίζει ότι η υγεία δεν αποτελεί επαρκές κίνητρο για την προώθηση τακτικών αθλητικών δραστηριοτήτων· για τον λόγο αυτό ζητεί επίμονα από τα κράτη μέλη να βελτιώσουν την προώθηση αθλητικών δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον ελεύθερο χρόνο και την κοινωνική ζωή» «καλεί τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν την ισότητα ευκαιριών, λαμβάνοντας μέτρα για τον τερματισμό κάθε διάκρισης που θα μπορούσε να προκύψει λόγω φύλου, θρησκεύματος ή εθνοτικής καταγωγής, να προωθήσουν μια πιο συνεργατική προσέγγιση μέσω της ενημέρωσης, της αυξημένης κατανόησης και της διάδοσης των διαφόρων μορφών φυσικής έκφρασης, καθώς και την αντίστοιχη διασταύρωση μεθόδων, και να διασφαλίσουν επίσης ότι θα υπάρχουν ευκαιρίες για βασική και κατάλληλη φυσική αγωγή των παιδιών με αναπηρία και ότι τα παιδιά αυτά θα έχουν πρόσβαση τουλάχιστον σε ένα βασικό επίπεδο ΦΑ και, ει δυνατόν, σε ευρύτερες ευκαιρίες» «καλεί την Επιτροπή, βασιζόμενη στις εμπειρίες του EYES 2004, στο πλαίσιο των προγραμμάτων για τη δια βίου μάθηση, για τη νεότητα και για την Ευρώπη για τους Πολίτες, να εκπονήσει νέες πρωτοβουλίες με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα και να αυξηθεί η επίγνωση σε κοινωνικό πλαίσιο του ρόλου που διαδραματίζει ο αθλητισμός και η ΦΑ όχι μόνο από εκπαιδευτικής και πολιτιστικής απόψεως αλλά και από πλευράς κοινωνικής ενσωμάτωσης και προστασίας της υγείας, ιδίως σε ό,τι αφορά την πρόληψη της παχυσαρκίας και του σχολικού άγχους· ζητεί, ειδικότερα, οι αθλητικές πρωτοβουλίες να αναπτυχθούν ως τμήμα του προγράμματος της δια βίου μάθησης» «τονίζει επιπλέον το σημαντικό ρόλο του αθλητισμού στη δημόσια υγεία, ιδίως στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας που πλήττει σήμερα 21 εκατ. παιδιά στην ΕΕ και υπογραμμίζει τη σημασία της σωματικής άσκησης στην αναχαίτιση της παχυσαρκίας και στην αποβολή ανθυγιεινών συνηθειών στον ακολουθούμενο τρόπο ζωής, γεγονός που έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις στην υγεία των πολιτών· εκφράζει ωστόσο ανησυχία για το γεγονός ότι η επέκταση των ωρών εργασίας και οι επικρατούσες συνθήκες απασχόλησης γενικότερα, αποτρέπουν τους εργαζόμενους να στραφούν στην τακτική σωματική άσκηση και να ασχοληθούν ουσιαστικότερα με τον αθλητισμό»
«καλεί τα κράτη μέλη να καταστήσουν τη ΦΑ υποχρεωτική στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να αποδεχθούν την αρχή σύμφωνα με την οποία στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα εξασφαλίζονται τουλάχιστον τρία μαθήματα ΦΑ την εβδομάδα ενώ τα σχολεία πρέπει να ενθαρρύνονται να επεκτείνουν το ελάχιστο αυτό όριο όσο το δυνατόν περισσότερο» «επισημαίνει ότι ο αθλητισμός και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην καταπολέμηση των αρνητικών για την υγεία τάσεων όπως η καθιστική ζωή και η παχυσαρκία και αναφέρεται στο πρόσφατο Ευρωβαρόμετρο για την Υγεία, τα Τρόφιμα και τη Διατροφή (Νοέμβριος 2006) που πραγματεύεται τα υγειονομικά και σωματικά χαρακτηριστικά των ευρωπαίων, το διαιτολόγιό τους και τα προβλήματα που απορρέουν από την παχυσαρκία και την έλλειψη άσκησης» «θεωρεί ότι η εκπαίδευση και η κατάρτιση, ιδιαίτερα δε με έμφαση στα ολυμπιακά ιδεώδη, αποτελούν αποτελεσματικά μέσα για την κοινωνική ένταξη μειονεκτουσών ομάδων και τον πολυπολιτισμικό διάλογο, και για την προαγωγή της εθελοντικής εργασίας· επιπλέον, διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην καταπολέμηση των διακρίσεων, της αδιαλλαξίας, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και της βίας» «ενθαρρύνει τα κράτη μέλη να εκσυγχρονίσουν και να βελτιώσουν τις πολιτικές τους στον τομέα της φυσικής αγωγής - κυρίως ώστε να υπάρξει ισορροπία μεταξύ των φυσικών και διανοητικών δραστηριοτήτων στα σχολεία -, να επενδύσουν σε ποιοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να είναι προσιτές σε όλους τους μαθητές οι σχολικές αθλητικές εγκαταστάσεις καθώς και τα σχολικά αθλητικά προγράμματα, να δοθεί δε ιδιαίτερη προσοχή στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρίες· εκτιμά ότι πρέπει να είναι ευπρόσδεκτη η υποστήριξη για ένα ευρύ φάσμα αθλητικών δραστηριοτήτων, ώστε κάθε μαθητής να έχει πραγματικές ευκαιρίες συμμετοχής σε διάφορα αθλήματα· καλεί τα κράτη μέλη να υποστηρίξουν την απαίτηση να αυξηθεί ο χρόνος της φυσικής αγωγής στα σχολεία· καλεί τα κράτη μέλη να προωθήσουν την νομική αναγνώριση των ιδρυμάτων και οργανώσεων που συμβάλλουν στην καλύτερη ενσωμάτωση των αθλητικών δραστηριοτήτων στην προσχολική και τη σχολική αγωγή· τάσσεται υπέρ της παροχής κινήτρων στις αθλητικές λέσχες που έχουν συμφωνίες συνεργασίας με σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, κέντρα νεότητας, και με άλλες κοινοτικές ή εθελοντικές οργανώσεις που συμμετέχουν σε προγράμματα δια βίου μάθησης» «καλεί τα κράτη μέλη να εξασφαλίσουν τους όρους συμμόρφωσης με τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθημάτων φυσικής αγωγής, έχοντας κατά νου ότι η τακτική άσκηση συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των δαπανών για υγειονομική περίθαλψη» «καλεί όλα τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν τη διδασκαλία της ΦΑ σε όλες τις βαθμίδες, συμπεριλαμβανομένης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, από ειδικευμένους καθηγητές ΦΑ» «ζητεί να τερματισθεί η υποβάθμιση του καθεστώτος της φυσικής αγωγής ως μαθήματος και του διδακτικού προσωπικού της· τονίζει τη σημασία της δυνατότητας μικτών αθλητικών δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και της επιλογής είτε της συνεκπαίδευσης στον τομέα του αθλητισμού είτε τάξεων διδασκαλίας με ένα φύλο από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εφεξής προκειμένου να ενθαρρύνονται τα κορίτσια να δοκιμάζουν παραδοσιακά ανδρικά αθλήματα· τονίζει την ανάγκη να εξευρεθούν "εναλλακτικές μορφές" σωματικής δραστηριότητας που θα μπορούσαν να ασκούνται σε προαιρετική βάση κατά προτίμηση πέραν της υποχρεωτικής δημόσιας εκπαίδευσης» «τονίζει το γεγονός ότι η χρήση χημικών ουσιών για τη βελτίωση των επιδόσεων αντίκειται στις αξίες του αθλητισμού ως κοινωνικής, πολιτιστικής και εκπαιδευτικής δραστηριότητας· ως εκ τούτου καλεί τα κράτη μέλη να μεριμνήσουν ούτως ώστε οι καθηγητές ΦΑ, εντός και εκτός των σχολείων, να ενημερώνουν τους μαθητές για τους σωματικούς και ψυχικούς κινδύνους που επιφέρει η χρήση ουσιών ντόπινγκ» «καλεί τα κράτη μέλη να διεξάγουν μελέτη για την ποιοτική και ποσοτική συμμετοχή κοριτσιών και αγοριών στον αθλητισμό μέσα και έξω από τα σχολεία και να παρέχουν τους απαραίτητους πόρους, για να επεκταθούν τα προσφερόμενα αθλήματα εις τρόπον ώστε να αυξηθεί η συμμετοχή των κοριτσιών στον αθλητισμό· επαναλαμβάνει την ανάγκη της παρακολούθησης και της αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας μιας τέτοιας δημόσιας δαπάνης μέσω της κατάρτισης προϋπολογισμού με ενσωματωμένη τη διάσταση του φύλου και αξιολόγησης των επιπτώσεων όσον αφορά τη διάσταση του φύλου» «αναγνωρίζει ότι η υγεία δεν αποτελεί επαρκές κίνητρο για την προώθηση τακτικών αθλητικών δραστηριοτήτων· για τον λόγο αυτό ζητεί επίμονα από τα κράτη μέλη να βελτιώσουν την προώθηση αθλητικών δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον ελεύθερο χρόνο και την κοινωνική ζωή» «καλεί τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν την ισότητα ευκαιριών, λαμβάνοντας μέτρα για τον τερματισμό κάθε διάκρισης που θα μπορούσε να προκύψει λόγω φύλου, θρησκεύματος ή εθνοτικής καταγωγής, να προωθήσουν μια πιο συνεργατική προσέγγιση μέσω της ενημέρωσης, της αυξημένης κατανόησης και της διάδοσης των διαφόρων μορφών φυσικής έκφρασης, καθώς και την αντίστοιχη διασταύρωση μεθόδων, και να διασφαλίσουν επίσης ότι θα υπάρχουν ευκαιρίες για βασική και κατάλληλη φυσική αγωγή των παιδιών με αναπηρία και ότι τα παιδιά αυτά θα έχουν πρόσβαση τουλάχιστον σε ένα βασικό επίπεδο ΦΑ και, ει δυνατόν, σε ευρύτερες ευκαιρίες» «καλεί την Επιτροπή, βασιζόμενη στις εμπειρίες του EYES 2004, στο πλαίσιο των προγραμμάτων για τη δια βίου μάθηση, για τη νεότητα και για την Ευρώπη για τους Πολίτες, να εκπονήσει νέες πρωτοβουλίες με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα και να αυξηθεί η επίγνωση σε κοινωνικό πλαίσιο του ρόλου που διαδραματίζει ο αθλητισμός και η ΦΑ όχι μόνο από εκπαιδευτικής και πολιτιστικής απόψεως αλλά και από πλευράς κοινωνικής ενσωμάτωσης και προστασίας της υγείας, ιδίως σε ό,τι αφορά την πρόληψη της παχυσαρκίας και του σχολικού άγχους· ζητεί, ειδικότερα, οι αθλητικές πρωτοβουλίες να αναπτυχθούν ως τμήμα του προγράμματος της δια βίου μάθησης» «τονίζει επιπλέον το σημαντικό ρόλο του αθλητισμού στη δημόσια υγεία, ιδίως στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας που πλήττει σήμερα 21 εκατ. παιδιά στην ΕΕ και υπογραμμίζει τη σημασία της σωματικής άσκησης στην αναχαίτιση της παχυσαρκίας και στην αποβολή ανθυγιεινών συνηθειών στον ακολουθούμενο τρόπο ζωής, γεγονός που έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις στην υγεία των πολιτών· εκφράζει ωστόσο ανησυχία για το γεγονός ότι η επέκταση των ωρών εργασίας και οι επικρατούσες συνθήκες απασχόλησης γενικότερα, αποτρέπουν τους εργαζόμενους να στραφούν στην τακτική σωματική άσκηση και να ασχοληθούν ουσιαστικότερα με τον αθλητισμό»
«καλεί επειγόντως τα κράτη μέλη να πραγματοποιήσουν ενημερωτικές εκστρατείες για την ανάγκη υιοθέτησης ενός υγιεινού τρόπου ζωής, πραγματοποίησης τακτικής σωματικής δραστηριότητας, καθώς και για τους κινδύνους που έχει για την υγεία η κακή διατροφή, με στόχο τα παιδιά μικρής ηλικίας και τους γονείς τους»…………………
Θέλουμε επίσης, να επισημάνουμε ότι και οι αρμόδιες επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας που συνεδρίασαν στο πλαίσιο του 16ου Διεθνούς Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, που διοργανώθηκε στην Κομοτηνή τον Μάιο του 2008 υπό την αιγίδα του τότε Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατέθεσαν αντίστοιχες προτάσεις για την αναμόρφωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία καθώς και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Προκειμένου να σας διευκολύνουμε σας παραθέτουμε σχετικό απόσπασμα. «Σχετικά με τη βελτίωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης οι Επιτροπές του τότε ΥΠ.Ε.Π.Θ. πρότειναν: α) Αναμόρφωση Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών με στόχο την ενίσχυση των ωρών της Φυσικής Αγωγής.
Στην επόμενη αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών προτάθηκε να εξεταστεί η εισαγωγή αυτοτελούς διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Αγωγή, καθώς και ο επανασχεδιασμός των Ωρολογίων Προγραμμάτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της αύξησης των ωρών διδασκαλίας του εν λόγω μαθήματος.
Οι παραπάνω Επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας επεσήμαναν την καθολική πια άποψη ότι η τακτική σωματική άσκηση είναι ιδιαίτερα ευεργετική και στην παιδική ηλικία, συμβάλλοντας σημαντικά στη μαθησιακή διαδικασία, αναχαιτίζοντας την παιδική παχυσαρκία και αποβάλλοντας ανθυγιεινές συνήθειες από το σημερινό τρόπο ζωής.
β) Εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής ως μάθημα Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Λύκειο. Με αυτό τον τρόπο οι υποψήφιοι μαθητές για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ θα μπορούν να προπονούνται εξειδικευμένα στα αγωνίσματα του στίβου που εξετάζονται και οι γονείς θα αποφύγουν το σημαντικό κόστος που αναγκάζονται να καταβάλλουν σε προπονητές για την προετοιμασία τους (ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 1.500 ευρώ για τρεις μήνες). γ) Διαρκής Αξιολόγηση και Ανανέωση των Συγγραμμάτων της Φυσικής Αγωγής.
Οι Επιτροπές προτείνουν την τακτική αξιολόγηση των συγγραμμάτων Φυσικής Αγωγής που έχουν ήδη καθιερωθεί από το ΥΠΕΠΘ για εκπαιδευτικούς και μαθητές συμπλέοντας με τις κατευθύνσεις του ψηφίσματος Ρ6 ΤΑ ΡΤΟV 0503 Α6-0415/2007 2007/2086(ΙΝΙ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και την ανανέωσή τους με βάση τις προτεραιότητες που θα θέτει το ανανεωμένο αναλυτικό πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής, δηλαδή την προαγωγή της υγείας και της δια βίου άσκησης.
δ) Ανάπτυξη της δυνατότητας επιμόρφωσης όλων των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής στα σχολεία τους με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Οι Επιτροπές προώθησαν στον Υπουργό συγκεκριμένη πρόταση διαρκούς επιμόρφωσης των ΚΦΑ μέσω προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
ε) Αξιοποίηση των αθλητικών χώρων των σχολικών μονάδων για αθλητικές δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου. Προωθήθηκε από τις Επιτροπές συγκεκριμένη πρόταση για την αξιοποίηση των αθλητικών χώρων των σχολείων από τους μαθητές για να συμμετάσχουν εθελοντικά σε αθλητικές δραστηριότητες σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου.» Αξιότιμε κ. Υπουργέ Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω δεν είναι σε καμία περίπτωση συνδικαλιστικού περιεχομένου αναφορές ή αιτήματα.
Είναι απόλυτα τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες επιστημονικές θέσεις, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν και να επεξηγηθούν και έτι περαιτέρω και τις οποίες οι έχοντες την αρμοδιότητα να αποφασίζουν για την εκπαίδευση των Ελλήνων, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους και να συνεργαστούν με τους αρμόδιους φορείς.
Είναι απόλυτα τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες επιστημονικές θέσεις, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν και να επεξηγηθούν και έτι περαιτέρω και τις οποίες οι έχοντες την αρμοδιότητα να αποφασίζουν για την εκπαίδευση των Ελλήνων, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους και να συνεργαστούν με τους αρμόδιους φορείς.
Οι αποφάσεις πρέπει να διορθωθούν άμεσα. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια για άλλο χαμένο χρόνο. Ενόψει της οριστικής σχηματοποίησης των παραμέτρων που θα συνθέσουν και θα ολοκληρώσουν το εγχείρημα των μεταρρυθμίσεων στο χώρο της παιδείας, παρακαλούμε θερμά, να εξετασθούν σοβαρά οι προτάσεις που σας υποβάλλουμε και περιμένουμε το συντομότερο την ανάληψη πρωτοβουλιών από μέρους σας.
Στο πλαίσιο αυτό θέτουμε, κύριε υπουργέ, την εμπειρία, την κατάρτιση και το δυναμικό μας στη διάθεσή σας για συμμετοχή στη σχετική και σε όποια άλλη ανάλογη διαδικασία.
Τέλος, θα επιθυμούσαμε μια συνάντηση μαζί σας το συντομότερο δυνατό, αφού και μια σειρά από άλλα θέματα, εκτός από τα προεκτεθέντα, μπορούν να επιλυθούν άμεσα με θεσμικές, ως επί το πλείστον, διευθετήσεις και χωρίς δημοσιονομικό κόστος (ενώ σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να καταστεί δυνατή και η εξοικονόμηση πόρων).
Κύριε Υπουργέ Κλείνοντας εκφράζουμε, για μια ακόμη φορά, την έντονη διαμαρτυρία μας για τη μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής στο Γυμνάσιο και σας ζητούμε να αναθεωρήσετε άμεσα αυτή σας την απόφαση. Ελπίδα όλων μας είναι να αντιμετωπίσετε με θετική διάθεση τα θέματα που σχετίζονται με τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό και για αυτό προσβλέπουμε σε εσάς και προσδοκούμε λύσεις στα θέματα που σας έχουμε θέσει. Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε συνεργασία για τα θέματα που σας θέσαμε. "
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.