Αναλυτικά στοιχεία που θα περιλαμβάνουν τα έσοδα των εταιρειών είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων Α.Ε.Π.Ι. A.E. και G.E.A. των τριών τελευταίων ετών, και τα αναλυτικά τα έξοδά τους, ζητά μεταξύ άλλων με αίτηση κατάθεσης σχετικών εγγράφων από τις οικονομικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και τις υπηρεσίες του εποπτεύοντος Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης. Στην παρέμβασή τους προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κ.κ. Ιωάννη Στουρνάρα, Πάνο Παναγιωτόπουλο και Χαράλαμπο Αθανασίου αντίστοιχα, ζητά στοιχεία για τα ποσά που εισπράττονται, τα ποσά που αποδίδονται και σε ποίους και εάν το Υπουργείο Δικαιοσύνης, έχει γνώση των μεθόδων που ακολουθούνται για την είσπραξη των ανωτέρω ποσών.
Πιο συγκεκριμένα, για τη διαχείριση και προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, των περιουσιακών δικαιωμάτων ή εξουσιών που απορρέουν από τα συγγενικά δικαιώματα, η πολιτεία αδειοδότησε την ΑΕΠΙ ως Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και τον αστικό μη(!) κερδοσκοπικό οργανισμό GEA, ως αρμόδιο για την αδειοδότηση και είσπραξη των συγγενικών δικαιωμάτων δημόσιας εκτέλεσης, ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης και παρουσίασης στο κοινό.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Λευτέρης Αυγενάκης δεδομένου ότι τα αμοιβολόγια τόσο της ΑΕΠΙ, όσο και της GEA είναι ιδιαιτέρως γενναιόδωρα, και προκύπτουν σε ποσοστό από τα ακαθάριστα έσοδα ραδιοφωνικών σταθμών, τηλεοπτικών σταθμών και από επιχειρήσεις στις οποίες η μουσική είναι απαραίτητη (bars, clubs, χώροι ψυχαγωγίας, κέντρα διασκέδασης, καφετέριες), αλλά και από εφάπαξ αμοιβές από κάθε είδους επιχειρήσεις στους χώρους των οποίων παίζει μουσική (Super Market, λούνα παρκ, πίστες καρτ, ιππικούς ομίλους, εμπορικά κέντρα, πολυκαταστήματα, καταστήματα ένδυσης, κομμωτήρια, νοσηλευτικά ιδρύματα, ινστιτούτα αισθητικής, ιδιωτικές κλινικές, ιατρεία, spa, νοσοκομεία, γυμναστήρια, αεροπλάνα, τραίνα, κτελ, πλοία, αστικές συγκοινωνίες, μετρό, αεροδρόμια, σταθμούς, λεωφορείων, σιδηροδρομικούς σταθμούς, γήπεδα, πλαζ, κυλικεία, τράπεζες, ΔΕΚΟ, βιομηχανίες, ναυπηγεία, εργοτάξια, θερμοκήπια, ανθοκήπια, τηλεφωνικά κέντρα κλπ.
Αναλυτικότερα ο Βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ., αναφέρει στην παρέμβασή του ότι: δεδομένου ότι οι τελικές αμοιβές που λαμβάνουν ή που διεκδικούν και μέσω της δικαστικής οδού να λαμβάνουν οι ανωτέρω εταιρείες είναι ιδιαίτερα υψηλές από κάθε μονάδα μέχρι των τελικό ακροατή, και κάθε φορά που επιθυμεί κάποιος να κάνει δημόσια εκτέλεση θα πρέπει να λάβει την άδεια από κάθε μεμονωμένο δικαιούχο (συνθέτη, στιχουργό, ερμηνευτή, μουσικό, παραγωγό), είναι σημαντικό να γνωρίζει η εθνική αντιπροσωπεία και κυρίως οι επιχειρηματίες που πληρώνουν τις ανωτέρω -μη κερδοσκοπικές- εταιρείες, που πηγαίνουν και πως αξιοποιούνται τα χρήματα που καταβάλλουν.
Προσθέτει μάλιστα ότι: είναι σημαντικό οι πνευματικοί δημιουργοί να αμείβονται για τα δικαιώματά τους, ωστόσο δεν μπορεί να εισπράττονται δικαιώματα μονομερώς με την προστασία του ελληνικού κράτους, η οποία απολαμβάνει ποινικές δυνατότητες για την άσκηση της εμπορικής της δραστηριότητας και έχει τη δυνατότητα να καθορίζει μονομερώς το αμοιβολόγιό της και σε μια εξαιρετικά κρίσιμη οικονομικά περίοδο να μη διαπραγματεύονται τη μείωση των αμοιβών αυτών και όλα αυτά με τις ευλογίες του Οργανισμού Πνευματικών Δικαιωμάτων.
Τέλος, ο κ. Λ. Αυγενάκης ζητά την κατάθεση εγγράφων που θα περιλαμβάνουν αναλυτικά τα έσοδα των εταιρειών Α.Ε.Π.Ι. A.E. και G.E.A.- GRAMMO-ΕΡΑΤΩ- ΑΠΟΛΛΩΝ των τριών τελευταίων ετών, και αναλυτικά τα έξοδά τους, για ποιους δημιουργούς, συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές, μουσικούς, παραγωγούς κλπ. εισπράττουν ποσά, ποια είναι τα ποσά που αποδίδονται και σε ποιους αποδίδονται, ποια είναι τα ταμεία σήμερα των εν λόγω εταιρειών, τι προσωπικό απασχολούν συνολικά και που είναι οι έδρες των εταιρειών;
Ακόμη ερωτά εάν έχουν γίνει σχετικοί έλεγχοι για τη λειτουργία τους από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του εποπτεύοντος Υπουργείου Πολιτισμού και τις φορολογικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, και ποια η πορεία ακολουθούν τα χρήματα που εισπράττουν από χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και εάν έχει υπόψιν του το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τις μεθόδους που χρησιμοποιούν για την είσπραξη των χρημάτων, που μονομερώς έχουν κοστολογήσει οι εν λόγω εταιρείες, σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, για τη διαχείριση και προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, των περιουσιακών δικαιωμάτων ή εξουσιών που απορρέουν από τα συγγενικά δικαιώματα, η πολιτεία αδειοδότησε την ΑΕΠΙ ως Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και τον αστικό μη(!) κερδοσκοπικό οργανισμό GEA, ως αρμόδιο για την αδειοδότηση και είσπραξη των συγγενικών δικαιωμάτων δημόσιας εκτέλεσης, ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης και παρουσίασης στο κοινό.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Λευτέρης Αυγενάκης δεδομένου ότι τα αμοιβολόγια τόσο της ΑΕΠΙ, όσο και της GEA είναι ιδιαιτέρως γενναιόδωρα, και προκύπτουν σε ποσοστό από τα ακαθάριστα έσοδα ραδιοφωνικών σταθμών, τηλεοπτικών σταθμών και από επιχειρήσεις στις οποίες η μουσική είναι απαραίτητη (bars, clubs, χώροι ψυχαγωγίας, κέντρα διασκέδασης, καφετέριες), αλλά και από εφάπαξ αμοιβές από κάθε είδους επιχειρήσεις στους χώρους των οποίων παίζει μουσική (Super Market, λούνα παρκ, πίστες καρτ, ιππικούς ομίλους, εμπορικά κέντρα, πολυκαταστήματα, καταστήματα ένδυσης, κομμωτήρια, νοσηλευτικά ιδρύματα, ινστιτούτα αισθητικής, ιδιωτικές κλινικές, ιατρεία, spa, νοσοκομεία, γυμναστήρια, αεροπλάνα, τραίνα, κτελ, πλοία, αστικές συγκοινωνίες, μετρό, αεροδρόμια, σταθμούς, λεωφορείων, σιδηροδρομικούς σταθμούς, γήπεδα, πλαζ, κυλικεία, τράπεζες, ΔΕΚΟ, βιομηχανίες, ναυπηγεία, εργοτάξια, θερμοκήπια, ανθοκήπια, τηλεφωνικά κέντρα κλπ.
Αναλυτικότερα ο Βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ., αναφέρει στην παρέμβασή του ότι: δεδομένου ότι οι τελικές αμοιβές που λαμβάνουν ή που διεκδικούν και μέσω της δικαστικής οδού να λαμβάνουν οι ανωτέρω εταιρείες είναι ιδιαίτερα υψηλές από κάθε μονάδα μέχρι των τελικό ακροατή, και κάθε φορά που επιθυμεί κάποιος να κάνει δημόσια εκτέλεση θα πρέπει να λάβει την άδεια από κάθε μεμονωμένο δικαιούχο (συνθέτη, στιχουργό, ερμηνευτή, μουσικό, παραγωγό), είναι σημαντικό να γνωρίζει η εθνική αντιπροσωπεία και κυρίως οι επιχειρηματίες που πληρώνουν τις ανωτέρω -μη κερδοσκοπικές- εταιρείες, που πηγαίνουν και πως αξιοποιούνται τα χρήματα που καταβάλλουν.
Προσθέτει μάλιστα ότι: είναι σημαντικό οι πνευματικοί δημιουργοί να αμείβονται για τα δικαιώματά τους, ωστόσο δεν μπορεί να εισπράττονται δικαιώματα μονομερώς με την προστασία του ελληνικού κράτους, η οποία απολαμβάνει ποινικές δυνατότητες για την άσκηση της εμπορικής της δραστηριότητας και έχει τη δυνατότητα να καθορίζει μονομερώς το αμοιβολόγιό της και σε μια εξαιρετικά κρίσιμη οικονομικά περίοδο να μη διαπραγματεύονται τη μείωση των αμοιβών αυτών και όλα αυτά με τις ευλογίες του Οργανισμού Πνευματικών Δικαιωμάτων.
Τέλος, ο κ. Λ. Αυγενάκης ζητά την κατάθεση εγγράφων που θα περιλαμβάνουν αναλυτικά τα έσοδα των εταιρειών Α.Ε.Π.Ι. A.E. και G.E.A.- GRAMMO-ΕΡΑΤΩ- ΑΠΟΛΛΩΝ των τριών τελευταίων ετών, και αναλυτικά τα έξοδά τους, για ποιους δημιουργούς, συνθέτες, στιχουργούς, ερμηνευτές, μουσικούς, παραγωγούς κλπ. εισπράττουν ποσά, ποια είναι τα ποσά που αποδίδονται και σε ποιους αποδίδονται, ποια είναι τα ταμεία σήμερα των εν λόγω εταιρειών, τι προσωπικό απασχολούν συνολικά και που είναι οι έδρες των εταιρειών;
Ακόμη ερωτά εάν έχουν γίνει σχετικοί έλεγχοι για τη λειτουργία τους από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του εποπτεύοντος Υπουργείου Πολιτισμού και τις φορολογικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, και ποια η πορεία ακολουθούν τα χρήματα που εισπράττουν από χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και εάν έχει υπόψιν του το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τις μεθόδους που χρησιμοποιούν για την είσπραξη των χρημάτων, που μονομερώς έχουν κοστολογήσει οι εν λόγω εταιρείες, σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.