"Οι εξελίξεις που αφορούν στην αναστολή λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ αλλά και στη λειτουργία τους το προηγούμενο διάστημα, μας αφορούν όλους και δείχνουν τις προθέσεις της κυβέρνησης για τον δημόσιο τομέα, αλλά και το χαρακτήρα του καπιταλιστικού κράτους και των λειτουργιών του.
Η αναστολή λειτουργίας των (55) Δημοσίων ΚΤΕΟ από τις 3-1-13 αποτελεί «εκ προμελέτης έγκλημα». Είναι η συνέχεια της χρόνιας και σκόπιμης από όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις υποβάθμισή τους, της ενίσχυσης της λειτουργίας των αντίστοιχων ιδιωτικών και της αντιμετώπισης της οδικής ασφάλειας στα πλαίσια της φορομπηχτικής πολιτικής.
Πρέπει ίσως να θυμίσουμε νόμους, αποφάσεις και γεγονότα, στα οποία μόνο το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα είχε σταθεί απέναντι και αποκάλυπτε ότι βασικός στόχος όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων ήταν και είναι να δοθεί η κερδοφόρα αυτή αρμοδιότητα σε επιχειρηματικούς ομίλους. Και προκειμένου να προωθήσουν τις στρατηγικές επιλογές των μεγαλοεπιχειρηματιών θυσιάζουν ακόμα και σήμερα τα όχι ευκαταφρόνητα έσοδα του δημοσίου (μόνο από τα Δημόσια ΚΤΕΟ της Αττικής τα έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό ήταν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ).
Θέλουν να ξεμπερδεύουν με την «επιχειρηματική δραστηριότητα» του κράτους λένε τώρα τα χρόνια της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης. Αυτό δηλώνουν με κάθε ευκαιρία ο πρωθυπουργός και τα στελέχη της τρικομματικής κυβέρνησης. Η Κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει μόνον εκείνες τις δημόσιες υπηρεσίες, «που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επιτελέσουν ιδιωτικοί φορείς", δήλωσε πρόσφατα στη βουλή ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Έτσι υλοποιούν το «μικρό και ευέλικτο κράτος», «το κράτος επιτελείο» που εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις των κομμάτων του ευρωμονόδρομου εξήγγειλαν και σήμερα το υλοποιούν με ταχείς ρυθμούς. Ιδιωτικοποιούν, καταργούν φορείς, δ/νσεις και τμήματα, απολύουν, μειώνουν μισθούς και συντάξεις, αφαιρούν δικαιώματα και κατακτήσεις. Μας θέλουν να δουλεύουμε με 300-400 ευρώ, με ελαστικές σχέσεις εργασίας, μισοάνεργοι, μισοεργαζόμενοι… Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη, που αποζητάνε. Σίγουρα κέρδη, πάνω στα συντρίμμια των μισθολογικών, ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Η ιστορία των ΚΤΕΟ δείχνει επίσης πως η συνύπαρξη δημόσιων και ιδιωτικών φορέων σε κάθε τομέα, λειτουργεί στον καπιταλισμό σαν προπέτασμα για την εδραίωση της επιχειρηματικής δράσης και ότι το καπιταλιστικό κράτος αξιοποιεί όλα τα μέσα για να απαξιώσει την λειτουργία των δημόσιων φορέων και να ενισχύσει τη λειτουργία των ιδιωτικών φορέων. Τα ίδια παρατηρήσαμε και στις τηλεπικοινωνίες (ΟΤΕ και πολυεθνικές για κινητή κ.α. τηλεφωνία), την ενέργεια και αλλού.
Ας θυμίσουμε στους συναδέλφους μέσα από ποια βήματα έφτασαν τα ΚΤΕΟ σήμερα στην αναστολή λειτουργίας τους και την απαξίωσή τους, προκειμένου αύριο να οδηγηθούν στο οριστικό κλείσιμό τους :
· το 2001 με τον ν. 2963/2001 «απελευθερώθηκε» η αρμοδιότητα του τεχνικού ελέγχου και δόθηκε η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ,
· με τον ν. 3534/2007 δόθηκε η δυνατότητα του τεχνικού ελέγχου μοτοσικλετών μόνο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
· με την Υπουργική απόφαση 37492/4559/2009 δόθηκε η δυνατότητα ανάπτυξης του έργου του τεχνικού ελέγχου των βαρέων οχημάτων και στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
· με την «ελεύθερη αγορά» τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είχαν την δυνατότητα να γίνονται όποτε ήθελαν και όπου ήθελαν πιο «ανταγωνιστικά» από τα Δημόσια, αφού είχαν την δυνατότητα αυτά να καθορίζουν τις τιμές τους, να κάνουν εκπτώσεις, να μην επιβάλλουν πρόστιμα καθυστέρησης κλπ,
· η σύμβαση αρκετών εκατομμυρίων το 2000 με την εταιρία ALTEC για την προμήθεια και εγκατάσταση μηχανογραφικού συστήματος στα δημόσια ΚΤΕΟ δεν ολοκληρώθηκε ποτέ (έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2001),
· η διαπίστευση των Δημοσίων ΚΤΕΟ που προβλεπόταν με τον ν.2963/2001 δεν έγινε ποτέ, με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών και των τότε Νομαρχών, που δεν έκαναν καμιά ενέργεια. Το Υπουργείο προχώρησε στις ενέργειες διαπίστευσης μόνο των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αν και είχε υπογράψει σύμβαση 200.000 € με την εταιρία «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ» για τη διενέργεια όλων των απαιτούμενων ενεργειών για τη διαπίστευση των Δημοσίων,
· δεν βγήκε ποτέ η Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων περί όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ, που προβλεπότανε με τον ν.3897/2010 (σε συνέχεια του ν. 2963/2001), που έδινε 18μηνη παράταση, (μέχρι 10-06-2012) για τη διαπίστευση,
· το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων άφησε στη συνέχεια σκόπιμα να παρέλθει άπρακτο το διάστημα των 8 μηνών, που πρόβλεπε με το ν. 4070/3-5-2012 την πιστοποίηση των δημοσίων ΚΤΕΟ, αφού δεν έδωσε τα απαραίτητα στοιχεία πληροφορικού συστήματος, διακρίβωσης μηχανημάτων, λογισμικού συντήρησης κλπ.
Μετά από όλα αυτά βγήκε η απόφαση αναστολής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ, η παύση δηλ. της λειτουργίας τους, αφού δεν έχουν πλέον την δυνατότητα διενέργειας Τεχνικών Ελέγχων και έκδοσης σχετικών Δελτίων. Δόθηκε έτσι ο έλεγχος των οχημάτων «μποναμάς» στους επιχειρηματικούς ομίλους και ιδιαίτερα στις «αλυσίδες» του κλάδου…. Τα συμπεράσματα δικά σας… Η πορεία των εξελίξεων είναι δεδομένη, αν όλοι οι εργαζόμενοι δεν αγωνιστούμε όχι μόνο ενάντια στις αποφάσεις αυτές και τις κυβερνήσεις, που τις υλοποιούν αλλά και ενάντια στην καπιταλιστική ανάπτυξη και την επιχειρηματική δράση στα δημόσια αγαθά."
Η αναστολή λειτουργίας των (55) Δημοσίων ΚΤΕΟ από τις 3-1-13 αποτελεί «εκ προμελέτης έγκλημα». Είναι η συνέχεια της χρόνιας και σκόπιμης από όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις υποβάθμισή τους, της ενίσχυσης της λειτουργίας των αντίστοιχων ιδιωτικών και της αντιμετώπισης της οδικής ασφάλειας στα πλαίσια της φορομπηχτικής πολιτικής.
Πρέπει ίσως να θυμίσουμε νόμους, αποφάσεις και γεγονότα, στα οποία μόνο το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα είχε σταθεί απέναντι και αποκάλυπτε ότι βασικός στόχος όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων ήταν και είναι να δοθεί η κερδοφόρα αυτή αρμοδιότητα σε επιχειρηματικούς ομίλους. Και προκειμένου να προωθήσουν τις στρατηγικές επιλογές των μεγαλοεπιχειρηματιών θυσιάζουν ακόμα και σήμερα τα όχι ευκαταφρόνητα έσοδα του δημοσίου (μόνο από τα Δημόσια ΚΤΕΟ της Αττικής τα έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό ήταν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ).
Θέλουν να ξεμπερδεύουν με την «επιχειρηματική δραστηριότητα» του κράτους λένε τώρα τα χρόνια της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης. Αυτό δηλώνουν με κάθε ευκαιρία ο πρωθυπουργός και τα στελέχη της τρικομματικής κυβέρνησης. Η Κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει μόνον εκείνες τις δημόσιες υπηρεσίες, «που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επιτελέσουν ιδιωτικοί φορείς", δήλωσε πρόσφατα στη βουλή ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Έτσι υλοποιούν το «μικρό και ευέλικτο κράτος», «το κράτος επιτελείο» που εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις των κομμάτων του ευρωμονόδρομου εξήγγειλαν και σήμερα το υλοποιούν με ταχείς ρυθμούς. Ιδιωτικοποιούν, καταργούν φορείς, δ/νσεις και τμήματα, απολύουν, μειώνουν μισθούς και συντάξεις, αφαιρούν δικαιώματα και κατακτήσεις. Μας θέλουν να δουλεύουμε με 300-400 ευρώ, με ελαστικές σχέσεις εργασίας, μισοάνεργοι, μισοεργαζόμενοι… Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη, που αποζητάνε. Σίγουρα κέρδη, πάνω στα συντρίμμια των μισθολογικών, ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Η ιστορία των ΚΤΕΟ δείχνει επίσης πως η συνύπαρξη δημόσιων και ιδιωτικών φορέων σε κάθε τομέα, λειτουργεί στον καπιταλισμό σαν προπέτασμα για την εδραίωση της επιχειρηματικής δράσης και ότι το καπιταλιστικό κράτος αξιοποιεί όλα τα μέσα για να απαξιώσει την λειτουργία των δημόσιων φορέων και να ενισχύσει τη λειτουργία των ιδιωτικών φορέων. Τα ίδια παρατηρήσαμε και στις τηλεπικοινωνίες (ΟΤΕ και πολυεθνικές για κινητή κ.α. τηλεφωνία), την ενέργεια και αλλού.
Ας θυμίσουμε στους συναδέλφους μέσα από ποια βήματα έφτασαν τα ΚΤΕΟ σήμερα στην αναστολή λειτουργίας τους και την απαξίωσή τους, προκειμένου αύριο να οδηγηθούν στο οριστικό κλείσιμό τους :
· το 2001 με τον ν. 2963/2001 «απελευθερώθηκε» η αρμοδιότητα του τεχνικού ελέγχου και δόθηκε η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ,
· με τον ν. 3534/2007 δόθηκε η δυνατότητα του τεχνικού ελέγχου μοτοσικλετών μόνο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
· με την Υπουργική απόφαση 37492/4559/2009 δόθηκε η δυνατότητα ανάπτυξης του έργου του τεχνικού ελέγχου των βαρέων οχημάτων και στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
· με την «ελεύθερη αγορά» τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είχαν την δυνατότητα να γίνονται όποτε ήθελαν και όπου ήθελαν πιο «ανταγωνιστικά» από τα Δημόσια, αφού είχαν την δυνατότητα αυτά να καθορίζουν τις τιμές τους, να κάνουν εκπτώσεις, να μην επιβάλλουν πρόστιμα καθυστέρησης κλπ,
· η σύμβαση αρκετών εκατομμυρίων το 2000 με την εταιρία ALTEC για την προμήθεια και εγκατάσταση μηχανογραφικού συστήματος στα δημόσια ΚΤΕΟ δεν ολοκληρώθηκε ποτέ (έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2001),
· η διαπίστευση των Δημοσίων ΚΤΕΟ που προβλεπόταν με τον ν.2963/2001 δεν έγινε ποτέ, με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών και των τότε Νομαρχών, που δεν έκαναν καμιά ενέργεια. Το Υπουργείο προχώρησε στις ενέργειες διαπίστευσης μόνο των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αν και είχε υπογράψει σύμβαση 200.000 € με την εταιρία «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ» για τη διενέργεια όλων των απαιτούμενων ενεργειών για τη διαπίστευση των Δημοσίων,
· δεν βγήκε ποτέ η Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων περί όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ, που προβλεπότανε με τον ν.3897/2010 (σε συνέχεια του ν. 2963/2001), που έδινε 18μηνη παράταση, (μέχρι 10-06-2012) για τη διαπίστευση,
· το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων άφησε στη συνέχεια σκόπιμα να παρέλθει άπρακτο το διάστημα των 8 μηνών, που πρόβλεπε με το ν. 4070/3-5-2012 την πιστοποίηση των δημοσίων ΚΤΕΟ, αφού δεν έδωσε τα απαραίτητα στοιχεία πληροφορικού συστήματος, διακρίβωσης μηχανημάτων, λογισμικού συντήρησης κλπ.
Μετά από όλα αυτά βγήκε η απόφαση αναστολής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ, η παύση δηλ. της λειτουργίας τους, αφού δεν έχουν πλέον την δυνατότητα διενέργειας Τεχνικών Ελέγχων και έκδοσης σχετικών Δελτίων. Δόθηκε έτσι ο έλεγχος των οχημάτων «μποναμάς» στους επιχειρηματικούς ομίλους και ιδιαίτερα στις «αλυσίδες» του κλάδου…. Τα συμπεράσματα δικά σας… Η πορεία των εξελίξεων είναι δεδομένη, αν όλοι οι εργαζόμενοι δεν αγωνιστούμε όχι μόνο ενάντια στις αποφάσεις αυτές και τις κυβερνήσεις, που τις υλοποιούν αλλά και ενάντια στην καπιταλιστική ανάπτυξη και την επιχειρηματική δράση στα δημόσια αγαθά."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.