Οι κυβερνήσεις, τα δύο τελευταία χρόνια, αξιοποιώντας την οικονομική κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, όπως αυτή εκδηλώνεται σήμερα στη χώρα μας, για την οποία ουδεμία ευθύνη έχουν οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι, προέβησαν σε δραστικές περικοπές του εφάπαξ των ένστολων και όλων των Δημοσίων Υπαλλήλων. Έτσι χιλιάδες συνταξιούχοι, ενώ θάπρεπε να πάρουν αμέσως μόλις συνταξιοδοτηθούν ολόκληρο το εφάπαξ, όχι μόνο δεν το λαμβάνουν αλλά εξαναγκάζονται σε αναμονή 3 και 4 χρόνων χωρίς να τους αποδίδονται οι νόμιμοι τόκοι. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και σήμερα η τρικομματική συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, με νόμους, μειώνουν κατά το ήμισυ και πάνω το εφάπαξ για όλους τους προαναφερόμενους συνταξιούχους.
Τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν και προβάλλονται από τις διορισμένες κυβερνητικές πλειοψηφίες στη διοίκηση του ΤΠΔΥ που δίνει το εφάπαξ, είναι έωλα και υποκριτικά. Τα όποια προβλήματα του ταμείου, έχουν τις αιτίες τους στις κυβερνητικές αντιασφαλιστικές επιλογές και τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Έδιναν τα αποθεματικά των ταμείων για χρόνια άτοκα στους βιομήχανους. Επέβαλαν υποχρεωτικά το τζογάρισμα των αποθεματικών τους στο χρηματιστήριο και τελευταία, με το PSI, επέβαλαν το υποχρεωτικό κούρεμα των αποθεματικών.
Κοντά σ’ όλα αυτά με το νόμο 3986/1-7-2011 άρθρο 44, επιβλήθηκε μείωση του εφάπαξ κατά 10% για όσους εξήλθαν σε σύνταξη το 2010. Μετά από 3 μήνες με το νόμο 4024/27-10-2011 άρθρο 2, επιβλήθηκε νέα περικοπή του εφάπαξ κατά 15% για όσους από τους συνταξιοδοτούμενους του 2010 δεν πρόλαβαν να πάρουν το εφάπαξ μέχρι τότε και κατά 20% σε όσους εξήλθαν σε σύνταξη από 1/1/2011 και μετά.
Μετά τους παραπάνω νόμους, το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, ερμηνεύει με εντελώς αυθαίρετο τρόπο την έξοδο σε συνταξιοδότηση, όχι με βάση την ημερομηνία τελεσίδικης και χωρίς εκκρεμότητες, κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης του συνταξιούχου, όπως θάπρεπε, αλλά με βάση την ημερομηνία έκδοσης της πράξης συνταξιοδότησης του συνταξιούχου. Η πράξη αυτή εκδίδεται με ευθύνη των σχετικών δημοσίων υπηρεσιών και όχι με ευθύνη του συνταξιοδοτούμενου. Έτσι υπάλληλοι που υπέβαλαν τελεσίδικη αίτηση συνταξιοδότησης το 2010, επειδή η υπηρεσία τους κινήθηκε έγκαιρα, εκδόθηκε και η συνταξιοδοτική τους πράξη μέσα στο 2010 και υπόκεινται στη μείωση κατά 15% με βάση τον προαναφερόμενο νόμο. Ταυτόχρονα άλλοι υπάλληλοι που υπέβαλαν τελεσίδικη αίτηση συνταξιοδότησης, την ίδια!! ημερομηνία ή ακόμα και νωρίτερα!!! από τους προηγούμενους υπαλλήλους, επειδή η υπηρεσία τους ενήργησε με βραδύτερους ρυθμούς, η συνταξιοδοτική πράξη γι’ αυτούς εκδόθηκε το 2011, με συνέπεια να υποστούν, με βάση τον προαναφερόμενο νόμο, μείωση του εφάπαξ κατά 20% και να αδικούνται κατάφωρα. Κοντά σ’ αυτήν την απαράδεχτη αυθαιρεσία, το ΤΠΔΥ προβαίνει και σε νέα ανάλογη, καταγράφοντας τους δικαιούχους του εφάπαξ στη λίστα αναμονής, όχι με βάση την ημερομηνία της τελεσίδικης αίτησης τους για συνταξιοδότηση αλλά ξανά με βάση την ημερομηνία έκδοσης της πράξης συνταξιοδότησης, με αποτέλεσμα οι προηγούμενοι αδικούμενοι να αντιμετωπίζονται με διακρίσεις και να υφίστανται και νέα αδικία. Όλα αυτά συνιστούν κατάφωρη, διπλή και τριπλή αδικία, για χιλιάδες συνταξιούχους του δημοσίου.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
· Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε να επιστραφούν έντοκα στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) όλα εκείνα τα ποσά που με ευθύνη των κυβερνήσεων, διαχρονικά, αφαιρέθηκαν από το ταμείο και να αποδοθούν στους δικαιούχους τα εφάπαξ, άμεσα και ολόκληρα, στο ύψος τουλάχιστον που αποδίδονταν πριν από όλες τις περικοπές;
· Σε τι ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε όλοι ανεξαιρέτως οι συνταξιοδοτούμενοι υπάλληλοι να αντιμετωπίζονται με βάση την ημερομηνία της τελεσίδικης κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης τους, ώστε να αποκατασταθούν άμεσα και αναδρομικά, όλες οι κατάφωρες αδικίες και να μην εξαναγκαστούν οι ενδιαφερόμενοι να καταφύγουν στα δικαστήρια, όπου, αν λειτουργήσει η αρχή της ισονομίας, θα πρέπει να δικαιωθούν αλλά ωστόσο θα υποβληθούν σε δυσβάσταχτα έξοδα και ταλαιπωρίες;
Οι βουλευτές
Θανάσης Παφίλης
Λιάνα Κανέλλη
Νίκος Καραθανασόπουλος
Χρήστος Κατσώτης
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Γιώργος Λαμπρούλης
Νίκος Μωραΐτης
Τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν και προβάλλονται από τις διορισμένες κυβερνητικές πλειοψηφίες στη διοίκηση του ΤΠΔΥ που δίνει το εφάπαξ, είναι έωλα και υποκριτικά. Τα όποια προβλήματα του ταμείου, έχουν τις αιτίες τους στις κυβερνητικές αντιασφαλιστικές επιλογές και τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Έδιναν τα αποθεματικά των ταμείων για χρόνια άτοκα στους βιομήχανους. Επέβαλαν υποχρεωτικά το τζογάρισμα των αποθεματικών τους στο χρηματιστήριο και τελευταία, με το PSI, επέβαλαν το υποχρεωτικό κούρεμα των αποθεματικών.
Κοντά σ’ όλα αυτά με το νόμο 3986/1-7-2011 άρθρο 44, επιβλήθηκε μείωση του εφάπαξ κατά 10% για όσους εξήλθαν σε σύνταξη το 2010. Μετά από 3 μήνες με το νόμο 4024/27-10-2011 άρθρο 2, επιβλήθηκε νέα περικοπή του εφάπαξ κατά 15% για όσους από τους συνταξιοδοτούμενους του 2010 δεν πρόλαβαν να πάρουν το εφάπαξ μέχρι τότε και κατά 20% σε όσους εξήλθαν σε σύνταξη από 1/1/2011 και μετά.
Μετά τους παραπάνω νόμους, το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, ερμηνεύει με εντελώς αυθαίρετο τρόπο την έξοδο σε συνταξιοδότηση, όχι με βάση την ημερομηνία τελεσίδικης και χωρίς εκκρεμότητες, κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης του συνταξιούχου, όπως θάπρεπε, αλλά με βάση την ημερομηνία έκδοσης της πράξης συνταξιοδότησης του συνταξιούχου. Η πράξη αυτή εκδίδεται με ευθύνη των σχετικών δημοσίων υπηρεσιών και όχι με ευθύνη του συνταξιοδοτούμενου. Έτσι υπάλληλοι που υπέβαλαν τελεσίδικη αίτηση συνταξιοδότησης το 2010, επειδή η υπηρεσία τους κινήθηκε έγκαιρα, εκδόθηκε και η συνταξιοδοτική τους πράξη μέσα στο 2010 και υπόκεινται στη μείωση κατά 15% με βάση τον προαναφερόμενο νόμο. Ταυτόχρονα άλλοι υπάλληλοι που υπέβαλαν τελεσίδικη αίτηση συνταξιοδότησης, την ίδια!! ημερομηνία ή ακόμα και νωρίτερα!!! από τους προηγούμενους υπαλλήλους, επειδή η υπηρεσία τους ενήργησε με βραδύτερους ρυθμούς, η συνταξιοδοτική πράξη γι’ αυτούς εκδόθηκε το 2011, με συνέπεια να υποστούν, με βάση τον προαναφερόμενο νόμο, μείωση του εφάπαξ κατά 20% και να αδικούνται κατάφωρα. Κοντά σ’ αυτήν την απαράδεχτη αυθαιρεσία, το ΤΠΔΥ προβαίνει και σε νέα ανάλογη, καταγράφοντας τους δικαιούχους του εφάπαξ στη λίστα αναμονής, όχι με βάση την ημερομηνία της τελεσίδικης αίτησης τους για συνταξιοδότηση αλλά ξανά με βάση την ημερομηνία έκδοσης της πράξης συνταξιοδότησης, με αποτέλεσμα οι προηγούμενοι αδικούμενοι να αντιμετωπίζονται με διακρίσεις και να υφίστανται και νέα αδικία. Όλα αυτά συνιστούν κατάφωρη, διπλή και τριπλή αδικία, για χιλιάδες συνταξιούχους του δημοσίου.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
· Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε να επιστραφούν έντοκα στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) όλα εκείνα τα ποσά που με ευθύνη των κυβερνήσεων, διαχρονικά, αφαιρέθηκαν από το ταμείο και να αποδοθούν στους δικαιούχους τα εφάπαξ, άμεσα και ολόκληρα, στο ύψος τουλάχιστον που αποδίδονταν πριν από όλες τις περικοπές;
· Σε τι ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε όλοι ανεξαιρέτως οι συνταξιοδοτούμενοι υπάλληλοι να αντιμετωπίζονται με βάση την ημερομηνία της τελεσίδικης κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης τους, ώστε να αποκατασταθούν άμεσα και αναδρομικά, όλες οι κατάφωρες αδικίες και να μην εξαναγκαστούν οι ενδιαφερόμενοι να καταφύγουν στα δικαστήρια, όπου, αν λειτουργήσει η αρχή της ισονομίας, θα πρέπει να δικαιωθούν αλλά ωστόσο θα υποβληθούν σε δυσβάσταχτα έξοδα και ταλαιπωρίες;
Οι βουλευτές
Θανάσης Παφίλης
Λιάνα Κανέλλη
Νίκος Καραθανασόπουλος
Χρήστος Κατσώτης
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Γιώργος Λαμπρούλης
Νίκος Μωραΐτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.