Κύριε Πρόεδρε, Κατά την συνάντησή σας, της 09.04.2012, με τους εκπροσώπους των Επιμελητηρίων και των Συνδέσμων 24 νομών όλης της Επικράτειας, (παραμεθόριων νομών και πυρόπληκτων νομών με χιλιάδες επιχειρήσεις που έχουν εγγυημένα από το Ελληνικό Δημόσιο δάνεια), με δική σας παρέμβαση, στον τότε Υπουργό Οικονομικών κύριο Φίλιππο Σαχινίδη, επανακατατέθηκε προσθήκη – συμπλήρωση σχετική με το σύστημα παροχής και διαχείρισης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, προς τα πιστωτικά ιδρύματα, για δάνεια επιχειρήσεων.
Η επανακατατεθείσα προσθήκη – συμπλήρωση, συζητήθηκε στη Βουλή, μέσα σε μία πρωτοφανή ταύτιση απόψεων και εξίσου ομόφωνα, (επισυνάπτονται αποσπάσματα πρακτικών της συνεδρίασης της Βουλής της 10.04.2012) ψηφίσθηκαν οι περιπτώσεις α, β και γ, της παραγράφου 6, του άρθρου 58, του Ν. 4075/2012.
Οι διατάξεις αυτές, τροποποίησαν – συμπλήρωσαν το νόμο πλαίσιο για τις εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου, Ν. 2322/1995 καθώς και το Ν. 3808/2009, με αποτέλεσμα να ικανοποιηθεί πλήρως το αίτημα όλων των προαναφερόμενων φορέων καθώς και των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών, δηλαδή, το Ελληνικό Δημόσιο, να ενισχύσει περαιτέρω το ρόλο του και να προικισθεί με την δυνατότητα να «ηγηθεί» όλων των διαδικασιών εξυγίανσης, των επιχειρήσεων με εγγυημένα από αυτό δάνεια, στα πλαίσια των όσων προβλέπονται για την εξυγίανση των επιχειρήσεων στον πτωχευτικό κώδικα (Ν. 3588/2007, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Ταυτόχρονα με τον τρόπο αυτό, διασφαλίσθηκε σε ένα μεγάλο βαθμό, η είσπραξη ενός σημαντικού μέρους του δημοσιονομικού κόστους που συνεπάγονται οι καταπτώσεις των εγγυήσεων και παράλληλα διασφαλίζεται η εξυγίανση των επιχειρήσεων με ότι θετικό αυτή συνεπάγεται.
Το προαναφερόμενο συμπληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο, κωδικοποιήθηκε πλήρως, με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου, που υλοποιήθηκε με την έκδοση της υπ’ αριθ. 2/35554/0025/27/04/2012 ΦΕΚ Β’ 1392/27.04.2012 απόφασης του υπουργού Οικονομικών.
Στην υπ’ αρ. πρωτ 377/17.02.2012 επιστολή μας, προς τον τότε αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κύριο Φίλιππο Σαχινίδη (επισυνάπτεται), σημειώσαμε, ότι, «αδιευκρίνιστο βέβαια παραμένει, το συνολικό ύψος της ζημίας του Ελληνικού Δημοσίου, σαν συνέπεια της παράνομης σιωπηρής παραίτησης του Ελληνικού Δημοσίου, από τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, που απορρέουν από την παράγραφο 1, του αρθρ. 8, του νόμου 2322/1995, και ο αριθμός των επιχειρήσεων των οποίων οι δίκες υπαγωγής τους στο εθνικό πτωχευτικό δίκαιο διεξήχθησαν κάτω από το καθεστώς αυτό».
Πράγματι, όπως αποδεικνύεται, η μη ενασχόληση κανενός μηχανισμού ελέγχου με τον προσδιορισμό του ύψους της προξενηθείσας ζημίας, σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου καθώς επίσης και το γεγονός, ότι, παραμένει άγνωστος ο μεγάλος αριθμός των επιχειρήσεων, που οδηγούνται καθημερινά στα δικαστήρια, χωρίς την παρουσία του Ελληνικού Δημοσίου ως εγγυητή σε σημαντικότατου ύψους υποχρεώσεις τους, τροφοδοτούν μία απόλυτη ασυδοσία σε ένα τομέα της δημόσιας διαχείρισης όπου διακυβεύονται συμφέροντα δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ταυτόχρονα, ένας σοβαρός πλέον αριθμός επιχειρήσεων, (με δάνεια εγγυημένα σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο επί των συνολικών τους υποχρεώσεων, από το οριζόμενο από το νόμο και την υπ’αριθμ.591/22.12.2012 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ελάχιστο κρίσιμο ποσοστό 20%,) έχουν απευθύνει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, αιτήματα εφαρμογής των προαναφερομένων διατάξεων χωρίς σήμερα τα αιτήματα τους αυτά, να έχουν τύχει νόμιμης αντιμετώπισης, αλλά ταλαιπωρούνται μέσω μίας εσκεμμένης πολύμηνης γραφειοκρατικής κωλυσιεργίας με καταστροφικές και πάλι συνέπειες για τις ίδιες και για το Ελληνικό Δημόσιο.
Στην προαναφερόμενη κατάσταση προστίθεται, με εκθετικά αρνητικές συνέπειες για τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου αλλά και των εμπλεκομένων με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου επιχειρήσεων και λειτουργεί αποτρεπτικά για την ύπαρξη έστω και μίας στοιχειώδους νομιμότητας στο σύστημα παροχής και διαχείρισης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, προς τα πιστωτικά ιδρύματα, για δάνεια επιχειρήσεων, η απροσχημάτιστη μη εφαρμογή στο σύνολό τους των διατάξεων του Κανονισμού Λειτουργίας του Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου, με την έκδοση της υπ’ αριθ. 2/35554/0025/27/04/2012 ΦΕΚ Β’ 1392/27.04.2012 απόφασης του υπουργού Οικονομικών.
Επειδή όλα τα προαναφερόμενα δεδομένα, οδηγούν σε μία καλπάζουσα εκτροπή από την νομιμότητα, του συστήματος παροχής και διαχείρισης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, προς τα πιστωτικά ιδρύματα, για δάνεια επιχειρήσεων,
Έχοντας την πεποίθηση, ότι, εκφράζουμε το κοινό αίτημα των 24 εμπλεκομένων με το θέμα Επιμελητηρίων της χώρας, των συνεμπλεκόμενων συνδέσμων και των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών,
Παρακαλούμε, για την δική σας άμεση προσωπική παρέμβαση :
α) για την αντιμετώπιση κάθε εκτροπής από την νομιμότητα,
β) για την πλήρη ενεργοποίηση του νομοθετικού και διαχειριστικού πλαισίου για τα εγγυημένα από το Ελληνικό Δημόσιο δάνεια, πλαισίου που κατά κύριο λόγο με την δική σας παρέμβαση ολοκληρώθηκε – διαμορφώθηκε και
γ) για την άμεση και πλήρη απογραφή της ήδη προξενηθείσας ζημίας σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου εξαιτίας της επί σειράς ετών συνεχιζόμενης παράνομης συμπεριφοράς υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.
Η επανακατατεθείσα προσθήκη – συμπλήρωση, συζητήθηκε στη Βουλή, μέσα σε μία πρωτοφανή ταύτιση απόψεων και εξίσου ομόφωνα, (επισυνάπτονται αποσπάσματα πρακτικών της συνεδρίασης της Βουλής της 10.04.2012) ψηφίσθηκαν οι περιπτώσεις α, β και γ, της παραγράφου 6, του άρθρου 58, του Ν. 4075/2012.
Οι διατάξεις αυτές, τροποποίησαν – συμπλήρωσαν το νόμο πλαίσιο για τις εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου, Ν. 2322/1995 καθώς και το Ν. 3808/2009, με αποτέλεσμα να ικανοποιηθεί πλήρως το αίτημα όλων των προαναφερόμενων φορέων καθώς και των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών, δηλαδή, το Ελληνικό Δημόσιο, να ενισχύσει περαιτέρω το ρόλο του και να προικισθεί με την δυνατότητα να «ηγηθεί» όλων των διαδικασιών εξυγίανσης, των επιχειρήσεων με εγγυημένα από αυτό δάνεια, στα πλαίσια των όσων προβλέπονται για την εξυγίανση των επιχειρήσεων στον πτωχευτικό κώδικα (Ν. 3588/2007, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Ταυτόχρονα με τον τρόπο αυτό, διασφαλίσθηκε σε ένα μεγάλο βαθμό, η είσπραξη ενός σημαντικού μέρους του δημοσιονομικού κόστους που συνεπάγονται οι καταπτώσεις των εγγυήσεων και παράλληλα διασφαλίζεται η εξυγίανση των επιχειρήσεων με ότι θετικό αυτή συνεπάγεται.
Το προαναφερόμενο συμπληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο, κωδικοποιήθηκε πλήρως, με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου, που υλοποιήθηκε με την έκδοση της υπ’ αριθ. 2/35554/0025/27/04/2012 ΦΕΚ Β’ 1392/27.04.2012 απόφασης του υπουργού Οικονομικών.
Στην υπ’ αρ. πρωτ 377/17.02.2012 επιστολή μας, προς τον τότε αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κύριο Φίλιππο Σαχινίδη (επισυνάπτεται), σημειώσαμε, ότι, «αδιευκρίνιστο βέβαια παραμένει, το συνολικό ύψος της ζημίας του Ελληνικού Δημοσίου, σαν συνέπεια της παράνομης σιωπηρής παραίτησης του Ελληνικού Δημοσίου, από τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, που απορρέουν από την παράγραφο 1, του αρθρ. 8, του νόμου 2322/1995, και ο αριθμός των επιχειρήσεων των οποίων οι δίκες υπαγωγής τους στο εθνικό πτωχευτικό δίκαιο διεξήχθησαν κάτω από το καθεστώς αυτό».
Πράγματι, όπως αποδεικνύεται, η μη ενασχόληση κανενός μηχανισμού ελέγχου με τον προσδιορισμό του ύψους της προξενηθείσας ζημίας, σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου καθώς επίσης και το γεγονός, ότι, παραμένει άγνωστος ο μεγάλος αριθμός των επιχειρήσεων, που οδηγούνται καθημερινά στα δικαστήρια, χωρίς την παρουσία του Ελληνικού Δημοσίου ως εγγυητή σε σημαντικότατου ύψους υποχρεώσεις τους, τροφοδοτούν μία απόλυτη ασυδοσία σε ένα τομέα της δημόσιας διαχείρισης όπου διακυβεύονται συμφέροντα δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ταυτόχρονα, ένας σοβαρός πλέον αριθμός επιχειρήσεων, (με δάνεια εγγυημένα σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο επί των συνολικών τους υποχρεώσεων, από το οριζόμενο από το νόμο και την υπ’αριθμ.591/22.12.2012 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ελάχιστο κρίσιμο ποσοστό 20%,) έχουν απευθύνει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, αιτήματα εφαρμογής των προαναφερομένων διατάξεων χωρίς σήμερα τα αιτήματα τους αυτά, να έχουν τύχει νόμιμης αντιμετώπισης, αλλά ταλαιπωρούνται μέσω μίας εσκεμμένης πολύμηνης γραφειοκρατικής κωλυσιεργίας με καταστροφικές και πάλι συνέπειες για τις ίδιες και για το Ελληνικό Δημόσιο.
Στην προαναφερόμενη κατάσταση προστίθεται, με εκθετικά αρνητικές συνέπειες για τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου αλλά και των εμπλεκομένων με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου επιχειρήσεων και λειτουργεί αποτρεπτικά για την ύπαρξη έστω και μίας στοιχειώδους νομιμότητας στο σύστημα παροχής και διαχείρισης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, προς τα πιστωτικά ιδρύματα, για δάνεια επιχειρήσεων, η απροσχημάτιστη μη εφαρμογή στο σύνολό τους των διατάξεων του Κανονισμού Λειτουργίας του Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου, με την έκδοση της υπ’ αριθ. 2/35554/0025/27/04/2012 ΦΕΚ Β’ 1392/27.04.2012 απόφασης του υπουργού Οικονομικών.
Επειδή όλα τα προαναφερόμενα δεδομένα, οδηγούν σε μία καλπάζουσα εκτροπή από την νομιμότητα, του συστήματος παροχής και διαχείρισης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, προς τα πιστωτικά ιδρύματα, για δάνεια επιχειρήσεων,
Έχοντας την πεποίθηση, ότι, εκφράζουμε το κοινό αίτημα των 24 εμπλεκομένων με το θέμα Επιμελητηρίων της χώρας, των συνεμπλεκόμενων συνδέσμων και των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών,
Παρακαλούμε, για την δική σας άμεση προσωπική παρέμβαση :
α) για την αντιμετώπιση κάθε εκτροπής από την νομιμότητα,
β) για την πλήρη ενεργοποίηση του νομοθετικού και διαχειριστικού πλαισίου για τα εγγυημένα από το Ελληνικό Δημόσιο δάνεια, πλαισίου που κατά κύριο λόγο με την δική σας παρέμβαση ολοκληρώθηκε – διαμορφώθηκε και
γ) για την άμεση και πλήρη απογραφή της ήδη προξενηθείσας ζημίας σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου εξαιτίας της επί σειράς ετών συνεχιζόμενης παράνομης συμπεριφοράς υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.