Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Η ταινία ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΟΥΛΙ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ (Sweet bird of youth) στο Σινεμά της ΤΕΧΝΗΣ

Ανακοίνωση ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς
Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024 στις 8:00 μ.μ.
Ένα έργο για την ελεύθερη πτώση δύο ανθρώπων από το όνειρο στην ωμή πραγματικότητα σε μια ταινία που υπόσχεται να φωτίσει με ξεχωριστό τρόπο ένα κλασικό αριστούργημα. Η κορυφαία κινηματογραφική μεταφορά του έργου του σπουδαίου δραματουργού σε σκηνοθεσία του Ρίτσαρντ Μπρουκς.

Η Λογοτεχνία και το Θέατρο συναντούν τον Κινηματογράφο
Το κλασικό αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς.
“ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΟΥΛΙ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ” (Sweet bird of youth)
Αίθουσα “Μανόλης Ανδρόνικος” της ΜΚΕ Τέχνη Κιλκίς
25ης Μαρτίου 20 • Τηλ.: 23410 24217 & 6946 253 961
Ψηφιακή προβολή και ήχο DOLBY DIGITAL • SURROUND EX
· ΗΠΑ 1962
· Παίζουν: Πολ Νιούμαν, Τζεραλντίν Πέιτζ, Σίρλεϊ Νάιτ, Εντ Μπέγκλ
· Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Μπρουκς
· Διάρκεια: 110′

Ο Μάριος Πλωρίτης γράφει για “Το Γλυκό πουλί της νιότης”

Όπως σε κάθε έργο του Ουίλιαμς, βρίσκονται και στο "Γλυκό πουλί της νιότης" πολλά συμβολικά στοιχεία. Περισσότερα, μάλιστα, παρά ποτέ. Ο ήρωας του έργου δεν στηρίζει τις φιλοδοξίες του παρά σε δώρα που τα χρωστάει μόνο στην Τύχη:

την ομορφιά και τη γοητεία του. Γι΄ αυτό και τ" όνομά του, "Τσανς", που θα πει Τύχη. Αλλά και οι γιοι και τα γεννήματα της Τύχης, από την Τύχη αφανίζονται.

Και τον Τσανς θα τον συντρίψουν τυχαία περιστατικά, που είναι πολύ αδύναμος

για να τα ξεπεράσει. Αυτή του η αδυναμία κι αυτή η τυχαιότητα θα τον χωρίσουν για πάντα από τη "Χέβενλι", την "Ουρανία" αγαπημένη, τον αγνό, τίμιο Ουρανό,

που ποθεί (όπως όλοι μας) ν΄ αποχτήσει, μα που τον μολύνει ο ίδιος όταν τον αγγίζει. Και μολύνοντάς τον, καταστρέφεται κι αυτός μαζί του... Πίσω από τον ώμο των δυο νέων, υψώνεται - σύμβολο της Επιτυχίας, της Αποτυχίας και της Μοίρας –

η Αλεξάντρα ντελ Λάγκο. Είναι, θα έλεγες, όχι μόνο το θύμα, αλλά και η προσωποποίηση του Χρόνου. Που σέρνει μαζί του τον θρίαμβο και την ήττα,

τη δύναμη και τη ματαιότητα, και που, φθείροντας τους άλλους, φθείρει αδιάκοπα τον ίδιο τον εαυτό του...

Έτσι, το "Γλυκό πουλί της νιότης", πέρα από την "υπόθεση" του, πέρα από τη βιαιότητά του, πέρα από τα επικαιρικά και τοπικά στοιχεία του, παίρνει τελικά τη μορφή σύγχρονης Αλληγορίας γύρω στον Χρόνο - τον Χρόνο με τα μύρια προσωπεία του, τα γελαστά και ματωμένα, τον Χρόνο, τον ανελέητο εχθρό, που υπάρχει μέσα στον καθένα μας και κατατρώγει όλων μας τα σπλάχνα...

Η Αλεξάνδρα Ντελ Λάγκο, μια σταρ του κινηματογράφου στη δύση της καριέρας της, αισθάνεται πως έχει ξοφλήσει, αποτραβήχτηκε από τα φώτα της οθόνης,

τη στιγμή που συνειδητοποίησε ότι άρχισε να γερνάει και αποφασίζει να φύγει και να απομονωθεί σε ένα ξενοδοχείο. Εκεί γνωρίζει τον νεαρό μασέρ του ξενοδοχείου, έναν αδίστακτο και φιλόδοξο άντρα, τον Τσανς Γουέιν και φεύγει μαζί του για τη γενέτειρά του.
Ο Τσανς σκοπεύει να γνωρίσει τη νέα του κατάκτηση στην πρώην αγαπημένη του,

Χέβενλι, αλλά και στον ισχυρό της πατέρα, που εξαιτίας του εγκατέλειψε την πόλη. Η αναθέρμανση του δεσμού τους, εξοργίζει τον πατέρα της που ορκίζεται εκδίκηση…

Μια έξοχη κινηματογραφική εκδοχή του θεατρικού έργου του Τέννεσσι Ουίλλιαμς, που ανέβηκε με πρωτοφανή επιτυχία στο Μπρόντγουεϊ. Σεξ. Χρήματα. Υποκρισία. Οικονομικοί και αισθηματικοί εκβιασμοί. Τα γνωστά θέματα που απασχολούν το «λογοτεχνικό σύμπαν» του Τέννεσσι Ουίλλιαμς συνδυάζονται με μοναδική δυναμική καθώς ο Τσανς παλεύει με τους προσωπικούς του δαίμονες σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να εξιλεωθεί από το «σπαταλημένο» παρελθόν του και να επανακτήσει το... Γλυκό πουλί της νιότης.

Συνεχίζουμε το ταξίδι μας στον καλό κινηματογράφο και τον χειμώνα.

Σας περιμένουμε στην όμορφη παρέα μας να απολαύσουμε καλό σινεμά.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.