Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

Ο επικίνδυνος δρόμος με τις… ελάχιστες λεύκες στο Πολύκαστρο του 2024

Παρεμβαίνει ο αναγνώστης της Γνώμης Σπύρος Ρ.

Επανέρχομαι με αυτήν την ανάρτησή με παραπλήσια που έκανα παρελθοντικά και ανέδειξε το θέμα της ανεξέλεγκτης ταχύτητας των οχημάτων στην ανατολική είσοδο Πολύκαστρο. Δείτε ΕΔΩ


Κάποιοι ίσως δυσανασχετήσουν, άλλοι θα προσπεράσουν, αλλά δεν θα ήθελα να συμβεί κάτι και όλοι αυτοί σκεφτούν κάποιος τα έλεγε.

Σε εκείνο το δημοσίευμα είχα αναφέρει ότι οι οδηγοί μόλις περάσουν την αερογέφυρα του Πολυκάστρου με κατεύθυνση το Πολύακστρο, πληροφορούνται σύμφωνα με τις πινακίδες ότι εισέρχονται σε κατοικημένη περιοχή όπου η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 50 χιλιόμετρα. Αυτόν τον περιορισμό κάποιοι τον τηρούν ενώ κάποιοι τον παραβιάζουν, με αποκορύφωμα μεμονωμένες περιπτώσεις από μοτοσυκλέτες οι οποίες χρησιμοποιούν τον δρόμο αυτό την ευθεία για να αναπτύξουν το μέγιστο της ταχύτητας του δίκυκλου. Στις περιπτώσεις υπερβολικής ταχύτητας οι οδηγοί υπερτιμούν τις δυνατότητες τους, θέτουν τον εαυτό τους πάνω από κάθε νομοθεσία, ενώ εκθέτουν σε κίνδυνο πεζούς και άλλα οχήματα.

Οι οδηγοί γνωρίζουν και επιλέγουν να παραβαίνουν το όριο. Χωρίς συναίσθηση του κινδύνου στο σημείο αυτό υπερτιμούν τις δυνατότητες τους.

Σε αυτό το σημείο έρχομαι ως κριτής του καναπέ και βλέπω την δημοτική αρχή να κάνει έργα για προστασία των πεζών με πεζοδρόμηση και με προστατευτικά κιγκλιδώματα, για να εξασφαλίσει την ασφάλεια των πεζών οι οποίοι κινούνται από και προς την αερογέφυρα Πολυκάστρου.

Είναι αρκετά όμως αυτά τα μέτρα αναρωτιέμαι;

Εντάξει, κάτι περισσότερο από το τίποτα είναι θετικό, αλλά πολλές φορές τα χαρακτηρισμένα ημίμετρα και δεν είναι αρκετά.

Τι θα γίνει αν ένας οδηγός που έχει μεγάλη ταχύτητα ή ανήκει σε αυτούς που έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη να κάνουν επίδειξη, χάσει τον έλεγχο και πέσει πάνω στα κιγκλιδώματα στο πεζοδρόμιο όπου κινούνται άνθρωποι;

Ένα δυσάρεστο γεγονός, ως αποτέλεσμα, το ξέρω και δεν το εύχομαι αλλά παραμένει πιθανότητα και γεγονός.

Για να μην συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει είτε οι οδηγοί να διαθέτουν ευσυνειδησία και να τηρούν τα όρια ταχύτητας είτε η δημοτική αρχή να λάβει μέτρα τα οποία να αναγκάζουν τους οδηγούς και λάτρεις της ταχύτητας να σηκώσουν το πόδι τους από το γκάζι.

Από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις για τη μείωση της ταχύτητας των αυτοκινήτων στις κατοικημένες περιοχές συγκαταλέγονται οι μειωτήρες ταχύτητας (κοινώς γνωστοί και ως σαμαράκια). Αυτά τα εμπόδια αναγκάζουν τους λάτρεις της ταχύτητας να μειώνουν ταχύτητα, και ασυναίσθητα να τηρούν τα όρια ταχύτητας στην κατοικημένη περιοχή και κατά επέκταση να μειώνουν τις πιθανότητες πρόκλησης ατυχημάτων.

Σε τέτοιες εργασίες που αποσκοπούν στην ασφάλεια των πεζών, όπως το παρών έργο πεζοδρόμησης από την δημοτική αρχή Πιαονίας, θα μπορούσε να προβλεφθεί και η τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας. Σε άλλους δήμους πέρα από τους μειωτήρες ταχύτητες λειτουργούν και φωτογραφικές κάμερες ένα εισπρακτικό αλλά και αποτρεπτικό μέτρο που διασφαλίζει την ασφάλεια των κατοίκων με την μείωση της ταχύτητας των οχημάτων.

Ίσως αυτό το έργο να είναι ημίμετρο για την ασφάλεια των πεζών.

Ίσως να όμως να είμαι λάθος και να προτρέχω, και ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, ίσως να συμπεριλαμβάνεται σε αυτό και η τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας.

Ένα έργο που θα προστατεύει τους πεζούς, τους άλλους οδηγούς καθώς και τους ίδιους τους ανεύθυνους οδηγούς, από την λάθος επιλογής τους, την υπερβολική ταχύτητα και την επίδειξη.

Θα δούμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.