Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Ερώτηση της βουλευτού Α' Θεσσαλονίκης της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνας Ξηροτύρη για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της εισφοροδιαφυγής στα καύσιμα

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης κατέθεσε σήμερα η Βουλευτής ΔΗΜΑΡ Α’ Θεσσαλονίκης, Ασημίνα Ξηροτύρη σχετικά με τις ενέργειες και δράσεις για την πάταξη λαθρεμπορίου καυσίμων και εισφοροδιαφυγής .
Μεταξύ των άλλων η Βουλευτής Α’θες/κης Α .Ξηροτύρη, τονίζει ότι η ανεξέλεγκτη δράση των λαθρεμπόρων είναι αποτέλεσμα της μη ύπαρξης συγκεκριμένης υποδομής αλλά και της ισχυρής βούλησης μέχρι σήμερα να υλοποιηθούν και να εφαρμοστούν διαδικασίες για τον έλεγχο της διακίνησης των καυσίμων με ηλεκτρονικό τρόπο. Έναν έλεγχο που θα διασφαλίζει τόσο τον όγκο της διακίνησης καυσίμων όσο και την ποιότητά τους, από την πηγή (διυλιστήριο) έως τον τελικό καταναλωτή, ώστε να γίνονται διασταυρώσεις και να επιβάλλονται μέτρα σε πραγματικό χρόνο.
Για να σταματήσει πλέον το συγκεκριμένο φαινόμενο απαιτούνται πρώτιστα τεχνικές λύσεις ώστε να διαλυθεί ο μύθος της «δυσκολίας» σύλληψης λαθρεμπορίου, της αδυναμίας Τελωνειακών αρχών να ελέγξουν κλπ. , θα πρέπει δε το θέμα της εισφοροδιαφυγής από το λαθρεμπόριο καυσίμων να μετατραπεί σε ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα υλοποίησης και εφαρμογής λύσεων , έτσι ώστε να αποκτήσει την ανάλογη αξία για τους πολίτες, ιδιαίτερα στο πλαίσιο ισοδύναμων μέτρων που έχουν προταθεί.
Η Α. Ξηροτύρη πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα, που πρέπει να υλοποιηθούν καλώντας τους αρμόδιους φορείς να δρομολογήσουν άμεσα τις εξελίξεις με δράσεις όπως προσδιορίζονται από Οδηγίες της ΕΕ, που χρονίζουν όμως στην υλοποίηση και εφαρμογή τους από την ελληνική πολιτεία, όπως:
Την άμεση υλοποίηση και εφαρμογή των σχετικών πληροφοριακών συστημάτων αντιμετώπισης λαθρεμπορίου καυσίμων
Να επιβάλλει άμεσα την ηλεκτρονική διασύνδεση σε όλες τις φορολογικές αποθήκες με ευθύνη όλων των συμμετεχόντων στην εφοδιαστική αλυσίδα (πρατήρια -εταιρείες διύλισης), σε συνδυασμό με την υποχρεωτική χρήση GPS στα βυτιοφόρα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
Οικονομικών
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Το λαθρεμπόριο καυσίμων με τις εκρηκτικές του διαστάσεις πρέπει άμεσα να παταχθεί.
Το χρόνιο πρόβλημα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων έχει πάρει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις, παρόλο που τα τελευταία χρόνια υπήρξαν δεσμεύσεις από τις εκάστοτε κυβερνήσεις για την πάταξή του. Αποτέλεσμα της λαθρεμπορίας να χάνονται δισεκατομμύρια ευρώ από φόρους (ΦΠΑ, φόρους επί των πετρελαιοειδών και φόρους εισοδήματος). Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι ετήσιες απώλειες εσόδων για το κράτος ξεπερνούν συνολικά το 1,5 δις € χωρίς να συμπεριλαμβάνονται και οι έμμεσες απώλειες.
Η ανεξέλεγκτη δράση των λαθρεμπόρων είναι αποτέλεσμα της μη ύπαρξης συγκεκριμένης υποδομής αλλά και της ισχυρής βούλησης μέχρι σήμερα να υλοποιηθούν και να εφαρμοστούν διαδικασίες για τον έλεγχο της διακίνησης των καυσίμων με ηλεκτρονικό τρόπο. Έναν έλεγχο που θα διασφαλίζει τόσο τον όγκο της διακίνησης καυσίμων όσο και την ποιότητά τους, από την πηγή (διυλιστήριο) έως τον τελικό καταναλωτή, ώστε να γίνονται διασταυρώσεις και να επιβάλλονται μέτρα σε πραγματικό χρόνο.
Από τις εκτιμήσεις τόσο των συλλογικών φορέων, αλλά και από την ειδησεογραφία εκτιμάται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα φοροδιαφυγής εντοπίζεται στις εικονικές εξαγωγές στο διασυνοριακό λαθρεμπόριο. Για παράδειγμα όταν η Ελλάδα δηλώνει ότι εξάγει καύσιμα στη πΓΔΜ, τότε θα πρέπει να δηλωθεί αντίστοιχο ποσό ή ποσότητα ως εισαγωγή από τη γειτονική χώρα. Στη πράξη, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, οι δηλωθείσες ποσότητες από την γείτονα δεν αντιστοιχούν σε καμία περίπτωση με τις δηλωθείσες προς εξαγωγή από την ελληνική πλευρά. Αυτό έχει ως συνέπεια ότι η προκύπτουσα διαφορά ποσοτήτων ανάγεται σε διαφορά φόρου η οποία χάνεται για το ελληνικό δημόσιο.
Για να σταματήσει πλέον το συγκεκριμένο φαινόμενο απαιτούνται πρώτιστα τεχνικές λύσεις ώστε να διαλυθεί ο μύθος της «δυσκολίας» σύλληψης λαθρεμπορίου, της αδυναμίας Τελωνειακών αρχών να ελέγξουν κλπ.
Το Υπουργείο Οικονομικών είχε ανακοινώσει τη παρουσίαση δύο νέων συστημάτων αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου τον Απρίλιο του 2012, χωρίς όμως να υπάρξει ανάλογη συνέχεια.
Δεδομένου ότι η εξίσωση του ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης – όπως σχεδιάστηκε για την πάταξη της εισφοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου καυσίμων, θα επιφέρει μεγάλη επιβάρυνση στα νοικοκυριά, θα πρέπει το θέμα της εισφοροδιαφυγής από το λαθρεμπόριο καυσίμων να μετατραπεί σε ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα υλοποίησης και εφαρμογής λύσεων για το θέμα αυτό, έτσι ώστε να αποκτήσει την ανάλογη αξία για τους πολίτες, ιδιαίτερα στο πλαίσιο ισοδύναμων μέτρων που έχουν προταθεί.
Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
Σε ποια φάση υλοποίησης βρίσκονται τα συστήματα αντιμετώπισης λαθρεμπορίου καυσίμων που παρουσιάστηκαν τον Απρίλιο του 2012 δεδομένης και της οδηγίας της ΕΕ για τα κράτη μέλη και για τα κράτη μη μέλη σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η πλήρης εφαρμογή τους στο β’ εξάμηνο του 2012;
Είναι στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου να επιβάλλει άμεσα την ηλεκτρονική διασύνδεση σε όλες τις φορολογικές αποθήκες με ευθύνη όλων των συμμετεχόντων στην εφοδιαστική αλυσίδα (πρατήρια -εταιρείες διύλισης), σε συνδυασμό με την υποχρεωτική χρήση GPS στα βυτιοφόρα, για την ιχνηθέτηση της διανομής και ροών σε όλα τα στάδια, την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας και διανομής «λευκών βυτιοφόρων», αλλά και την άμεση σύνδεση αντλιών πρατηρίων με φορολογικό μηχανισμό;
Ποια τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί και πόσα έχουν εισπραχθεί από τους ελέγχους σε όλο τον κύκλο διακίνησης ανά κατηγορία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.