Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Το σχόλιο αναγνωστών της ημέρας

Σχόλιο αναγνώστριας της ΓΝΩΜΗΣ για την ανάρτηση
Ο ΧΡΥΣΟΣ ΤΟΥ ΚΙΛΚΙΣ. Μια σύντομη ιστορική αναδρομή (Τέταρτο μέρος) του Θανάση Βαφειάδη

Κύριε Ζαφειράτο, εγώ είμαι από Χαλκιδική και θέλω να σας κάνω μια ερώτηση: Είναι αλήθεια αυτό που έχει κυκλοφορήσει στο Κιλκίς ότι η μεταλλουργία δεν θα γίνεται εκεί αλλά στη Χαλκιδική; Σας παρακαλώ μην μου απαντήσετε "δεν ξέρω, θα εξαρτηθεί από τον επενδυτή" και μη μου πείτε ανοησίες σαν του Παπαβασιλείου που στο Κιλκίς "δεν ήξερε" καν αν υπάρχει κοίτασμα. Ξέρετε και καλοξέρετε. Μας είπατε ποσότητες, περιεκτικότητες, τρόπο εκμετάλλευσης, ποσοστό της επιφανειακής εξόρυξης επι του συνόλου της παραχώρησης, σίγουρα το ξέρετε κι αυτό. Αυτοί που το διαδίδουν στο Κιλκίς κάπου το άκουσαν.

Εμένα μου φαίνεται λογικό ότι δεν μπορεί να υπάρχει δεύτερη μεταλλουργία σαν της Χαλκιδικής τόσο κοντά, άρα μάλλον στη Χαλκιδική θα έρθουν όλα.
Και αν η απάντηση είναι ναι, όπως νομίζω ότι είναι, δεν νομίζετε ότι θα έπρεπε να το γνωρίζει αυτό και ο κόσμος της Χαλκιδικής; Αλλά τι λέω, στη Χαλκιδική το Υπουργείο (όχι εσείς προσωπικά) φοβήθηκε να σταθεί μπροστά στον κόσμο και να τον ακούσει... Τι λέω... η Καραβασίλη ακύρωσε τη "διαβούλευση" στην Ιερισσό όμως ήρθε στη Χαλκιδική και έμενε σε ορεινό ξενώνα στον Ταξιάρχη με το Δημήτρη Κούτρα, Πρόεδρο της ΕΛΛ. ΧΡΥΣΟΣ! Για ποια αξιοπιστία του Υπουργείου μιλάμε;
Προς τους φίλους του Κιλκις: Θα έλεγα να ξεκολλήσετε από τη μέθοδο μεταλλουργίας και το αν θα έχει ή δεν θα έχει κυάνιο, γιατί δεν είναι αυτό το μόνο πρόβλημα. Άλλωστε όπως δείχνουν τα πράγματα, αυτό το παλούκι θα το φάμε εμείς ...αν τους αφήσουμε. Σκεφτείτε αν θέλετε επιφανειακές εξορύξεις στην περιοχή σας. Σκεφτείτε ότι η περιοχή σας θα γίνει βιομηχανική με ότι σημαίνει αυτό για τις προοπτικές της, για τα προϊόντα σας και για την αξία τους. Θα αγοράζατε εσείς βιολογικά προϊόντα από βιομηχανική περιοχή; Δε νομίζω. Στη Χαλκιδική δεν έχουμε τέτοιο "πρόβλημα" γιατί δεν έχουμε χωράφια, δεν υπάρχει γεωργία, δεν κάναμε βλέπετε επειδή είχαμε το μεταλλείο, τόσο ηλίθιοι... μπορεί και να μας έφεραν σκόπιμα εκεί, δεν ξέρω...
Επίσης θεωρώ ότι η παράθεση τίτλων και δημοσιεύσεων δίνει λάθος κατεύθυνση στη συζήτηση. Δεν είναι η επιστήμη και μόνο που θα κρίνει αν κάτι είναι σωστό για τον τόπο ή όχι. Αν υποθέσουμε ότι θα πιστέψουμε την "επιστήμη" των ΜΠΕ που είναι πληρωμένες από τις εταιρείες! Δεν μπορούν τα διδακτορικά σας και οι δημοσιεύσεις σας να αποφασίσουν ποιες επιπτώσεις είναι αποδεκτές και ποιο ρίσκο είναι αποδεκτό για τον κόσμο που ζει στα Κρούσια ή στη Χαλκιδική. Δεν μπορείτε να μας πείτε πώς θέλουμε εμείς να ζήσουμε.
Επίσης, οι εταιρείες δεν πρόκειται να έρθουν εδώ για να πάρουν δυο μικροσκοπικά κοιτάσματα σαν αυτά που μας παρουσιάζετε. Είναι κι άλλα δυο γνωστά που για άγνωστο λόγο έμειναν εκτός διαγωνισμού, η Ποντοκερασιά κι άλλο ένα. Και πόσα ακόμα άραγε; Και στη Χαλκιδική, δεν είναι μόνο αυτά που αδειοδοτήθηκαν τώρα, είναι κι άλλα που θα τα παρουσιάσουν αργότερα. Οι εταιρείες θα παρουσιάσουν την επέμβαση όσο πιο μικρή γίνεται, ίσα ίσα για να πάρουν την άδεια και μετά θα κάνουν ότι θέλουν και θα εκβιάζουν με τους 10-20 εργαζόμενους που θα έχουν. Γνωστά πράγματα. Ποιος θα τους ελέγξει και ποιος θα εφαρμόσει το νόμο; Το Υπουργείο που δεν έχει οδοιπορικά να δώσει στους λιγοστούς υπαλλήλους του;
Και μια λέξη για τη Χαλκιδική: Όσα επιστημονικά επιχειρήματα κι αν μου φέρετε (άλλωστε "την ευθύνη για την ακρίβεια των στοιχείων της ΜΠΕ έχουν οι μελετητές" άρα τρέχα γύρευε), δεν υπάρχει περίπτωση να συζητήσουμε ούτε για πηγάδι 1000 μέτρων, ούτε 700, ούτε 500 μέτρων στον Κάκαβο; Τον έχετε δει τον Κάκαβο κ. Ζαφειράτο;

ΝΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.