Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Service Unavailable…
Ή όταν οι διακηρύξεις συναντούν την πραγματικότητα…
Για ακόμη μια φορά ζούμε την αναντιστοιχία των θριαμβευτικών εξαγγελιών του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση με την ίδια την πραγματικότητα.
Χιλιάδες αναπληρώτριες και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί βρέθηκαν αντιμέτωπες και αντιμέτωποι με μια οθόνη η οποία ενημέρωνε μεγάλο μέρος τους πως η υπηρεσία σύναψης και αποδοχής της ψηφιακής σύμβασης δεν είναι διαθέσιμη. Η επιλογή του Υπουργείου, διαπιστώνοντας από το ξεκίνημα της ημέρας τα σοβαρά αυτά προβλήματα, ήταν να δοθεί παράταση και την επόμενη ημέρα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό η Πολιτεία να διασφαλίζει πως η ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα αποτελεί παράγοντα διευκόλυνσης και όχι ταλαιπωρίας. Ο μεγάλος αριθμός ενδιαφερομένων για τη διαδικασία ήταν γνωστός και δεν αποτελούσε έκπληξη. Ήταν υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίσει πως οι άνθρωποι αυτοί δεν θα βίωναν αυτή την ταλαιπωρία σε πρακτικό αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο.
Οι διακηρύξεις για ψηφιακό μετασχηματισμό είναι σημαντικό να συνοδεύονται από αντιστοιχία λόγων και έργων. Διαφορετικά τραυματίζουν και δεν υπηρετούν αυτή τη τόσο σοβαρή υπόθεση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Αν αυτό το θέμα για κάποιους δεν θεωρείται πολύ σημαντικό, δεν θα λέγαμε φυσικά το ίδιο για την στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό. 3 ημέρες πριν τον αγιασμό στο νομό Κιλκίς έχουμε έλλειμμα εκπαιδευτικών κατά 900 ώρες, χωρίς να υπολογίζονται τα ΕΠΑΛ (1ο, 2ο , Αξιούπολης) και η ειδική αγωγή, τη στιγμή που έγιναν διορισμοί και μονίμων και αναπληρωτών (Α φάση). Τα σχολεία προφανώς δεν μπορούν να λειτουργήσουν με τόσα κενά και θα περιμένουν τις επόμενες φάσεις διορισμού αναπληρωτών, που αν αργήσουν θα χαθούν χιλιάδες ώρες διδασκαλίας. Απαιτούμε την άμεση στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
H ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει να ακρωτηριάσει με τις επιλογές της την επαγγελματική εκπαίδευση. Ήδη από το καλοκαίρι είχαμε επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες στο παιδαγωγικό και διδακτικό πεδίο της πολιτικής περικοπών στα τμήματα και της μη έγκρισης των ολιγομελών.
Όμως ακόμη και το χειρότερο σενάριο που είχαμε στο μυαλό μας δεν μπορούσε να φανταστεί την κατάσταση ακρωτηριασμού που θα ζούσε αυτές τις ημέρες η επαγγελματική εκπαίδευση. Καταργήσεις τμημάτων και μη έγκριση ολιγομελών διαμορφώνουν ουσιαστικά όρους αποκλεισμού για μαθήτριες και μαθητές που επιλέγουν τομείς και ειδικότητες που τα σχολεία τους πια δεν θα προσφέρουν.
Οι σαρωτικές σε έκταση και ένταση καταργήσεις τμημάτων-τομέων-ειδικοτήτων διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα, αυτή της συρρίκνωσης καθώς μαθητές και μαθήτριες δεν μπορούν να βρουν την ειδικότητα που επιθυμούν και οδηγούνται είτε στο να επιλέξουν διαφορετικά από την αρχική τους επιλογή ή να αναγκαστούν να εγγραφούν σε σχολεία άλλων περιοχών αποδεχόμενοι μια ουσιαστική χειροτέρευση της καθημερινότητας τους.
Την ίδια ώρα εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε καθεστώς υπεραριθμίας με τρόπο αναντίστοιχο της πραγματικότητας που ισχύει ενώ τομεάρχες και υποδιευθυντές σχολείων παύονται από τις θέσεις τους καθώς οι προϋποθέσεις ύπαρξης της θέσης τους παύουν να υφίστανται
Για την επαγγελματική εκπαίδευση η νέα πραγματικότητα λαμβάνει χαρακτηριστικά καταστροφικά και ουσιαστικά απαξίωσης. Η πολιτική αυτή της κατάργησης ιδιαίτερα των ολιγομελών γίνεται πράξη την ώρα που δεν είχε ολοκληρωθεί η Β’ φάση εγγραφών. Την ίδια ώρα δεν είχαν βγει τα αποτελέσματα των παραπεμπόμενων για Σεπτέμβρη αλλά και δεν είχαν καταχωριστεί στο σύστημα οι μετεγγραφές αποφοίτων Α’ ΓΕΛ στη Β’ ΕΠΑΛ
Η πολιτική αυτή διαμορφώνει πια ένα αποτύπωμα με σταθερές συνέπειες στον χρόνο. Οι επιπτώσεις θα εμφανιστούν και του χρόνου καθώς η διακοπή για εγγραφές σε τμήματα Γενικής Α’ και Β’ ΕΠΑΛ ουσιαστικά σημαίνει ότι τη νέα χρονιά δεν θα υπάρχουν μαθητές ΕΠΑΛ σε αριθμό ικανό για να δημιουργηθούν τμήματα Β’ και Γ’ τάξης αντίστοιχα.
Η πολιτική αυτή φτωχαίνει την επαγγελματική εκπαίδευση και την απομακρύνει από την αποστολή της, του να δίνει χώρο και προοπτική στις ελπίδες και στις επιθυμίες των μαθητριών και μαθητών και να έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν και να δοκιμάσουν το μονοπάτι που θα έχουν διαλέξει οι ίδιοι. Είναι ο ορισμός της λειτουργίας της εκπαίδευσης ως μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και πρόσβασης όλων με όρους ισοτιμίας και δικαιοσύνης.
Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου και την διοικητική πυραμίδα να πάρουν πίσω τις ρυθμίσεις και αποφάσεις αυτές που οδηγούν στην υπονόμευση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο παρίας ούτε ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές που την επιλέγουν και οι άνθρωποι της εκπαίδευσης που την υπηρετούν αξίζουν μιας άλλης αντιμετώπισης. Ειδικά στην πόλη του Κιλκίς η εργαστηριακή επαγγελματική εκπαίδευση στεγάζεται στο κτίριο της εργατικής εστίας στο κέντρο ένα κτίριο τελείως ακατάλληλο, και πολύ μακριά από τα ΕΠΑΛ που εξυπηρετεί. Οι μαθητές λοιπόν αναγκάζονται να κάνουν συνεχόμενες ώρες εργαστήρια (7 ώρες) για να μην μετακινούνται, πρακτική εντελώς αντιπαιδαγωγική.
Αξίζουν και απαιτούν ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.
Και το δικαιούνται!
Θα είμαστε πλάι τους!
Κιλκίς 6-9-2024
Για την επαγγελματική εκπαίδευση η νέα πραγματικότητα λαμβάνει χαρακτηριστικά καταστροφικά και ουσιαστικά απαξίωσης. Η πολιτική αυτή της κατάργησης ιδιαίτερα των ολιγομελών γίνεται πράξη την ώρα που δεν είχε ολοκληρωθεί η Β’ φάση εγγραφών. Την ίδια ώρα δεν είχαν βγει τα αποτελέσματα των παραπεμπόμενων για Σεπτέμβρη αλλά και δεν είχαν καταχωριστεί στο σύστημα οι μετεγγραφές αποφοίτων Α’ ΓΕΛ στη Β’ ΕΠΑΛ
Η πολιτική αυτή διαμορφώνει πια ένα αποτύπωμα με σταθερές συνέπειες στον χρόνο. Οι επιπτώσεις θα εμφανιστούν και του χρόνου καθώς η διακοπή για εγγραφές σε τμήματα Γενικής Α’ και Β’ ΕΠΑΛ ουσιαστικά σημαίνει ότι τη νέα χρονιά δεν θα υπάρχουν μαθητές ΕΠΑΛ σε αριθμό ικανό για να δημιουργηθούν τμήματα Β’ και Γ’ τάξης αντίστοιχα.
Η πολιτική αυτή φτωχαίνει την επαγγελματική εκπαίδευση και την απομακρύνει από την αποστολή της, του να δίνει χώρο και προοπτική στις ελπίδες και στις επιθυμίες των μαθητριών και μαθητών και να έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν και να δοκιμάσουν το μονοπάτι που θα έχουν διαλέξει οι ίδιοι. Είναι ο ορισμός της λειτουργίας της εκπαίδευσης ως μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και πρόσβασης όλων με όρους ισοτιμίας και δικαιοσύνης.
Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου και την διοικητική πυραμίδα να πάρουν πίσω τις ρυθμίσεις και αποφάσεις αυτές που οδηγούν στην υπονόμευση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο παρίας ούτε ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές που την επιλέγουν και οι άνθρωποι της εκπαίδευσης που την υπηρετούν αξίζουν μιας άλλης αντιμετώπισης. Ειδικά στην πόλη του Κιλκίς η εργαστηριακή επαγγελματική εκπαίδευση στεγάζεται στο κτίριο της εργατικής εστίας στο κέντρο ένα κτίριο τελείως ακατάλληλο, και πολύ μακριά από τα ΕΠΑΛ που εξυπηρετεί. Οι μαθητές λοιπόν αναγκάζονται να κάνουν συνεχόμενες ώρες εργαστήρια (7 ώρες) για να μην μετακινούνται, πρακτική εντελώς αντιπαιδαγωγική.
Αξίζουν και απαιτούν ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.
Και το δικαιούνται!
Θα είμαστε πλάι τους!
Κιλκίς 6-9-2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.