Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024

Ανασφάλιστα οχήματα: Ηλεκτρονικοί έλεγχοι κάθε 6μηνο από Σεπτέμβρη

Αν κυκλοφορείς το αυτοκίνητό σου χωρίς ασφάλεια, με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ή με ληγμένο πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), τότε κινδυνεύεις με πρόστιμο.


Από φέτος, το 2024, έχουν ξεκινήσει οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι (χωρίς να σταματούν και οι έλεγχοι της τροχαίας). Από τον Σεπτέμβριο θα αναπτυχθεί ειδική πλατφόρμα για τη διασταύρωση των στοιχείων και την εύρεση των ιδιοκτητών που παρανομούν. Το Pricefox, η κορυφαία πλατφόρμα σύγκρισης και αγοράς ασφάλειας αυτοκινήτου, ενημερώνει σχετικά με το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων, τα ανασφάλιστα οχήματα, τα πρόστιμα και όλες τις σχετικές διαδικασίες.
Τι ακριβώς θα εξετάζουν οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι;

Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται κάθε έξι μήνες από τη ΓΓΠΣ που χρησιμοποιεί διάφορες δημόσιες βάσεις δεδομένων για να εντοπίζει:

Ανασφάλιστα οχήματα

Οχήματα που δεν έχουν περάσει έλεγχο ΚΤΕΟ

Οχήματα των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας ή οφειλές από μεταβιβάσεις


Καλό είναι να μην επαναπαύονται οι ιδιοκτήτες στο διάστημα αυτό των 6 μηνών, διότι θα γίνονται επανέλεγχοι, ειδικά στους παραβάτες, σε ακανόνιστα διαστήματα. Επομένως, όσο κινείς το όχημά σου θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο, με έγκαιρο τεχνικό έλεγχο και πληρωμένα τα τέλη.

Ποια είναι τα πρόστιμα για τους παραβάτες;

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εντοπιστούν να κυκλοφορούν το όχημά τους χωρίς ασφάλεια, λαμβάνουν σχετική ενημέρωση και τα εξής πρόστιμα:

1.000 € για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης

500 € για επιβατηγά και άλλα οχήματα

250 € για δίκυκλα

Η οδήγηση ανασφάλιστου οχήματος αποτελεί σοβαρό αδίκημα και είναι πολύ επικίνδυνο. Επίσης το πρόστιμο επιβάλλεται και στον οδηγό του ανασφάλιστου οχήματος και στον ιδιοκτήτη, στην περίπτωση που τα δύο πρόσωπα δεν είναι ταυτίζονται. Για παράδειγμα και οι δύο θα πρέπει να πληρώσουν από 500€. Εάν στον επανέλεγχο πάλι βρεθεί ανασφάλιστο το όχημα, τότε ασκούνται πιο βαριές κυρώσεις (δες παρακάτω).

Για οφειλές τελών κυκλοφορίας ενός έτους ή περισσότερων, επιβάλλεται το σύνολο των οφειλόμενων τελών με το ανάλογο κλιμακωτό πρόστιμο ως εξής:

25% επί του τέλους εάν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επόμενου έτους από το έτος καταβολής.

50% επί του τέλους εάν καταβληθεί τον Φεβρουάριο.

100% επί του τέλους εάν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.

Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30 ευρώ.

Για οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ εγκαίρως, επιβάλλεται το εξής πρόστιμο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:

150 € αν εντοπιστεί από ηλεκτρονικό έλεγχο

400 € αν εντοπιστεί από έλεγχο της Τροχαίας

Υπάρχει δικαίωμα ένστασης στην περίπτωση που γίνει λάθος;

Φυσικά.

Ο ιδιοκτήτης του οχήματος έχει το δικαίωμα να υποβάλει ένσταση κατά του προστίμου εντός 5 ημερών. Τότε γίνεται εξέταση της έντασης από την αρμόδια Αρχή μέσα σε 30 εργάσιμες ημέρες

Αν η ένσταση γίνει δεκτή το πρόστιμο διαγράφεται.

Επανέλεγχος και αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας

Μετά τη διαπίστωση παράβασης, γίνεται νέος ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα 3 έως 12 μηνών.

Αν διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί, αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος. Αυτά επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού ασφαλιστηρίου, του ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ, της βεβαίωσης μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας και την απόδειξη πληρωμής του προστίμου.

Ασφαλίζοντας το αυτοκίνητό σου μέσα από την πλατφόρμα του Pricefox.gr εξασφαλίζεις ότι θα ενημερωθείς έγκαιρα για την ανανέωση του συμβολαίου σου, ώστε να μη μείνεις στιγμή ανασφάλιστος. Και μέσα από τη σύγκριση τιμών μπορείς να εξοικονομήσεις έως και 40% στα ασφάλιστρά σου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.