Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024

Διακήρυξη Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών για τις εκλογές αντιπροσώπων στην ΟΛΜΕ

Ανακοίνωση Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών

- ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 21Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ, ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024 ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΛΚΙΣ
- ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ


ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ

Αυξήσεις στους μισθούς μας 10%, άμεσα, για να καλυφθούν οι απώλειες από τον πληθωρισμό

Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας

Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 17

Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ

Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού

Εφαρμογή του ειδικού επιδόματος βιβλιοθήκης σε αναλογία με την αντίστοιχη ρύθμιση που προβλέφθηκε για τους Πανεπιστημιακούς

Την αύξηση του επιδόματος παραμεθορίου για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στις περιοχές αυτές κατά 30 % όπως αποφασίστηκε και για τους ένστολους.

Ουσιαστική αύξηση της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση των καθηγητών

Προσαρμογή της αποζημίωσης για οδοιπορικά σύμφωνα με τις τιμές που διαμορφώνονται σήμερα στην αγορά ενέργειας

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΩΡΑΡΙΟΥ

Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ

Να τεθεί στη δημόσια συζήτηση η ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ορίων και προϋποθέσεων συνταξιοδότησης. Η αναγνώριση πλασματικών χρόνων να γίνεται με τις προϋποθέσεις του 2016 και η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται δωρεάν. Να διαμορφωθεί το αίτημα για πλήρη σύνταξη με λιγότερα χρόνια ασφάλισης από τα 40 που ισχύει σήμερα (35 χρόνια - 60 έτη) ώστε να ληφθεί υπ όψη το ζήτημα της εργασιακής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών (φαινόμενο burn out) αλλά και η ανάγκη να μην υπάρχει μια απόσταση 50 ετών (με προφανείς συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία) ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ

Να αποκατασταθεί η λειτουργία των Ταμείων μας με την δυνατότητα να διαχειρίζονται τα αποθεματικά τους προς όφελος των ασφαλισμένων στο εύρος που θα έπρεπε (παιδικοί σταθμοί, δάνεια, καλύτεροι όροι ιατροφαρμακευτικής και υγειονομικής περίθαλψης, ζητήματα στέγασης και κοινωνικής κατοικίας)

ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Θέση μας είναι η επαναφορά του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Μέσα από αυτή την διαδικασία θα γίνει εφικτό και ο κόσμος που εργάζεται στο Δημόσιο Τομέα να έχει το δικαίωμα να διαπραγματευτεί μέσα από τα συνδικαλιστικά του όργανα τα ζητήματα που αφορούν τους μισθούς, τα συνταξιοδοτικά αλλά και επιμέρους ζητήματα που διαμορφώνουν τις εργασιακές μας συνθήκες όπως ακριβώς ισχύει και στον ιδιωτικό τομέα.

Εκτός από την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης σε πιο εξειδικευμένο επίπεδο, (ΟΛΜΕ) υποστηρίζουμε την ανάγκη υπογραφής κλαδικών συλλογικών συμβάσεων οι οποίες και θα ρυθμίζουν θέματα που σχετίζονται με τον κλάδο μας.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν4808/21) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση.

Οι αναπληρωτές ως τα παιδιά ενός κατώτερου θεού…

Μετά και από την νέα φάση προσλήψεων αναπληρωτών και αναπληρωτριών εκπαιδευτικών η υπόθεση του θεσμού αυτού και το πώς αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι που τον υπηρετούν γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ… Η αλήθεια είναι μία και προφανής: Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης. Αντιμετωπίζονται όμως από την πολιτική ηγεσία ως μέρος μιας πραγματικότητας που το εκπαιδευτικό σύστημα κρύβει κάτω από το χαλί.

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ

Η ανάγκη για το μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών στην εκπαίδευση είναι επιτακτική και η αποκατάσταση των ανθρώπων που με τη δουλειά τους και την παρουσία τους στήριξαν τα σχολεία σε δύσκολους καιρούς, είναι ζήτημα τόσο δικαιοσύνης αλλά και διασφάλισης της ουσιαστικής λειτουργίας των σχολείων.

Είναι ανάγκη να υπάρξει διαφάνεια και πρόσβαση όλων στα δεδομένα ως προς τις τοποθετήσεις στις διάφορες διευθύνσεις. Το κλειδί είναι η εξασφάλιση της πρόσβασης στα δεδομένα μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Μετακίνηση και Στέγαση. Μεγάλο μέρος καλούνται να υπηρετήσουν σε τουριστικές ή δυσπρόσιτες ορεινές περιοχές όπου το θέμα της στέγασης αλλά και των μετακινήσεων είναι εξαιρετικά οξυμμένο.

Επίδομα ενοικίου από κονδύλι που θα παρέχει στους δήμους ο προϋπολογισμός ή δημιουργία κατοικιών για όσους υπηρετούν στις περιοχές αυτές.

Ειδικές εκπτώσεις μετακίνησης σε περιόδους σχολικών διακοπών για μετάβαση κ επιστροφή στον τόπο μόνιμης κατοικίας, τόσο στα ακτοπλοϊκά, όσο και στα αεροπορικά εισιτήρια

Να αναπλαισιωθεί το νομικό καθεστώς που αφορά ζητήματα ασφαλιστικών δικαιωμάτων αλλά και εργασιακών συνθηκών (επίδομα ανεργίας, δικαιώματα αδειών) ώστε να υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση σε όλα τα επίπεδα.

Συνεξέταση αιτήσεων συζύγων ή ΜΣ Συμβίωσης, προκειμένου να μην ¨διαλύονται¨ ζευγάρια και να στηρίζεται η οικογένεια.

Αύξηση αποζημίωσης οδοιπορικών και συντομότερη καταβολή τους

Είναι ώρα για αλλαγή πολιτικής.

Η γκρίζα πραγματικότητα του σχολείου

Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Η απάθεια και η απογοήτευση κατακλύζουν τον κόσμο μας καθώς η ατομικότητα κυριαρχεί και η αξία της συλλογικότητας καταρρέει. Η πραγματικότητα αυτή ολοένα και πιο δύσκολη, σχεδόν κυνική, εγκλωβίζει τους ανθρώπους της εκπαίδευσης και τους οδηγεί να αντιμετωπίζουν διαχειριστικά τις δυσκολίες απομακρύνοντας τους από κάθε τι που δίνει νόημα και ανθρωπιά στην καθημερινότητα τους.

Οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με δυσβάστακτο φορτίο.

Ο όγκος της γραφειοκρατίας, ο υπέρμετρος και αυστηρός διοικητισμός, η έλλειψη ουσιαστικών υποστηρικτικών δομών στην καθημερινότητα του σχολείου επιβαρύνουν με τρόπο υπέρμετρο την καθημερινότητα του εκπαιδευτικού.

Η οικονομική εξαθλίωση των ανθρώπων της εκπαίδευσης

Οι μισθοί μας είναι μισθοί φτώχειας και εξαθλίωσης. Η με τυμπανοκρουσίες προαναγγελθείσα αύξηση στους μισθούς των εκπαιδευτικών ήταν τελικά μία οριζόντια αύξηση των 70 ευρώ (μικτά) δηλαδή 40 έως 50 ευρώ καθαρά μηνιαίως. Οι συνθήκες ζωής χειροτερεύουν συνεχώς. Πολιτεία και Κοινωνία αποδέχονται με παθητικότητα την εικόνα των αναπληρωτών ή νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να κοιμούνται σε camping μέχρι και τα τέλη Σεπτέμβρη επειδή δεν βρίσκουν κατοικία στις τουριστικές περιοχές.

Την ίδια ώρα η ανάγκη επαναφοράς του ωραρίου των εκπαιδευτικών στα προ του 2013 επίπεδα αλλά και η αλλαγή των όρων συνταξιοδότησης γίνονται αιτήματα με επιτακτικό χαρακτήρα καθώς η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών( φαινόμενο burn out) αποκτά διαστάσεις τέτοιες που καταντούν υπονομευτικές.

Προβλήματα στην καθημερινότητα των σχολείων

Η ανάγκη να στηριχθούν ουσιαστικά η Θεσσαλία και η Θράκη παραμένει επιτακτική ενώ την ίδια στιγμή ένας μεγάλος αριθμός κενών στα σχολεία της χώρας δεν έχει καλυφθεί ακόμη! Στο διοικητικό πεδίο η καθυστέρηση της επιλογής των υποδιευθυντών προκάλεσε σοβαρές αρρυθμίες στη διοίκηση τους.

Ελεύθερη επιλογή σχολείου

Η κυβερνητική θεώρηση πρόβαλε ως καινοτομία την πρόταση αυτή και φαίνεται να επιμένει σε αυτή όταν είναι ορατός ο κίνδυνος να οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων και όξυνση των ανισοτήτων.

Τα σχολεία στους δήμους - Κατάργηση σχολικών επιτροπών

Σε δεύτερο επίπεδο γίνεται φανερή η πρόθεση απαγκίστρωσης της κεντρικής κυβέρνησης από την ευθύνη και την αρμοδιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής. Αυτό το βλέπουμε και στην επιλογή της κατάργησης των σχολικών επιτροπών η οποία και θα οδηγήσει σε υπερσυγκεντρωτισμό ενώ καταργεί τη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας φορτώνοντας με ακόμη περισσότερη γραφειοκρατία και διοικητική δουλειά τα σχολεία.

Αξιολόγηση

Η παράταξή μας, η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών, είναι σταθερά και αταλάντευτα – ανεξάρτητα από τις κυβερνητικές εναλλαγές – υπέρ μιας συμμετοχικής – δημοκρατικής και ανατροφοδοτικής αυτοαξιολόγησης - με όχημα τον σύλλογο διδασκόντων - σύμφωνης με τις αποφάσεις του κλάδου στο 20ο Συνέδριο τον Ιούνιο του 2022.

Η επιστροφή στον επιθεωρητισμό μέσα από την ατομική αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι ο δρόμος για το αύριο. Η επίκληση απειλών δεν μπορεί να αποτελεί όχημα πραγμάτωσης των δημόσιων πολιτικών στην εκπαίδευση. Δεν είναι οι απειλές αλλά το όραμα που θα εμπνεύσει και η σύνθεση μέσα από τον διάλογο που θα οδηγήσουν στο αύριο.

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ

Η Κυβέρνηση έχει αποδεχτεί στην ουσία το καθεστώς οικονομικής εξαθλίωσης αλλά και την απαξίωση του αξιακού φορτίου των ανθρώπων της εκπαίδευσης. Οι πολιτικές της αποδόμησαν τις παιδαγωγικές λειτουργίες του σχολείου, άφησαν εκτεθειμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς στα φαινόμενα της αυξανόμενης βίας και απογύμνωσαν τους Συλλόγους Διδασκόντων από ουσιαστικές αρμοδιότητες περιστέλλοντας τη δημοκρατική τους λειτουργία.

Η μάχη για το δημόσιο σχολείο απαιτεί ενότητα και ευθύνη. Η ευθύνη για ένα συνδικάτο που θα απαντά στις ανάγκες των καιρών ανήκει σε όλες και όλους μας. Ας την αναλάβουμε.

Για την αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία

Γονείς εναντίον εκπαιδευτικών, μαθητές εναντίον εκπαιδευτικών, μαθητές εναντίον μαθητών είναι η γκρίζα εικόνα στην εκπαίδευση, που γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα. Ένα φαινόμενο σύνθετο και πολυπαραγοντικό στο οποίο αποτυπώνεται η κρίση αξιών της κοινωνίας μας, σκιαγραφείται ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η φτωχοποίηση αλλά και η επίδραση της πανδημίας όπως και της χωρίς όρια κυριαρχίας της τεχνολογίας.

Οι μαθητές μας βιώνουν τις δυσκολίες του οικογενειακού και κοινωνικού τους περιβάλλοντος και δεν είναι λίγες οι φορές που επηρεάζονται ψυχικά και συναισθηματικά. Η έξαρση του φασισμού, του λαϊκισμού και της βίας συνθέτουν ένα εκρηκτικό σκηνικό το οποίο συμπλέκεται με την αβεβαιότητα των νέων για το μέλλον. Την ίδια ώρα οι ανθρωπιστικές αξίες υποχωρούν και διαμορφώνουν ένα ισχυρό έλλειμμα ως προς την διαμόρφωση χαρακτήρων και ανθρώπων.

Το σχολείο βιώνει μια βαθιά αντίφαση, όσον αφορά τον πυρήνα της αποστολής του. Να διαμορφώσει πολίτες ή ιδιώτες για την αγορά εργασίας; Η πανδημία διαμόρφωσε ένα δυστοπικό σκηνικό το οποίο υπονόμευσε κάθε κανονικότητα και λειτούργησε ασφυκτικά για τα νέα παιδιά. Την ίδια ώρα ως κοινωνία αποδεχόμαστε την κατάρρευση κάθε αξίας συλλογικότητας και περιχαρακωνόμαστε στον ατομισμό και στον κυνισμό μας.

Το σχολείο δεν μπορεί να επιλύσει ολοκληρωτικά τα φαινόμενα βίας που εκδηλώνονται στους κόλπους του. Μπορεί όμως και οφείλει να αμβλύνει τις επιπτώσεις τους και να προάγει μια κουλτούρα μη χρήσης βίας.

Τι προτείνουμε…

Ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων με ουσιαστικές αρμοδιότητες για τη λειτουργία και τη διοίκηση του σχολείου.

Αντιμετωπίζουμε τα φαινόμενα βίας πρωτίστως σε συλλογικό επίπεδο (Σύλλογος Διδασκόντων, Καθηγητές του σχετικού Τμήματος κλπ) πάντα με παιδαγωγικό πνεύμα και με βάση τις σχετικές νομοθετικές προβλέψεις.

Ενισχύουμε τον παιδαγωγικό μας Λόγο και το ουμανιστικό αξιακό φορτίο του στη διδασκαλία μας και στις σχολικές δραστηριότητες.

Διαπαιδαγωγούμε, μορφώνουμε, εκπαιδεύουμε, κοινωνικοποιούμε.

Αφιερώνουμε με συστηματικό τρόπο ένα μέρος της σχολικής λειτουργίας και της διδασκαλίας μας σε ανοιχτό διάλογο με ζητήματα που αφορούν τους μαθητές και τις μαθήτριές μας και με «πρώτο λόγο» σε αυτούς / αυτές.

Διατηρούμε όσο το δυνατόν καλύτερη και συχνότερη επικοινωνία με τους γονείς και συνεργαζόμαστε με τον Σύλλογο Γονέων.

Καλλιεργούμε το συναισθηματικό κόσμο των μαθητών και των μαθητριών με τις αξίες της αγάπης και της αλληλεγγύης, της φιλίας και της συνεργατικότητας.

Οι ΕΛΜΕ οργανώνουν τηλεδιασκέψεις και εκδηλώσεις με θέμα τα «φαινόμενα βίας στο σχολείο» σε τοπικό επίπεδο και σε συνεργασία με τους Διδασκαλικούς Συλλόγους, με σχετικούς με την παιδεία κοινωνικούς και επιστημονικού φορείς, με τα οικεία Πανεπιστήμια, με ειδικούς εισηγητές.

Οι εκπαιδευτικοί είμαστε «κοινωνικά δηλωμένοι» εχθροί της βίας. Ως παιδαγωγοί ο Λόγος μας είναι σε αρμονία με τις πράξεις μας και την όλη συμπεριφορά μας.

Υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών μας με τον διορισμό ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών.

Η βία δεν μπορεί να αποτελεί όχημα διεκδίκησης ή επίλυσης. Το σχολείο οφείλει να ορθώσει εμπόδια σε αυτή τη θεώρηση και να αναδείξει τον άνθρωπο ως την απάντηση. Ο τραγικός χαμός του Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά με τρόπο αφόρητα σκληρό μας έκανε να καταλάβουμε πως δεν πρέπει να συνηθίσουμε το τέρας της απανθρωπιάς.

Να χτίσουμε το αύριο με ένα σχολείο που θα είναι σχολείο με αναφορά τον άνθρωπο, με μια οικογένεια που τα μέλη της δεν θα συναντώνται απλά μπροστά σε μια οθόνη το βράδυ -γιατί θα δουλεύουν οι γονείς όλη την ημέρα-, με μια κοινωνία όπου δεν θα επιβραβεύεται ο κυνισμός και η συντριβή του αδύναμου.

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Π. Ε. Κ.)


ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΙΛΚΙΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024

ΑΓΟΡΑΣΤΙΔΟΥ ΑΝΝΑ ΓΕΛ ΕΥΡΩΠΟΥ

ΒΕΖΥΡΤΖΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ 1Ο ΕΠΑΛ ΚΙΛΚΙΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΛΚΙΣ

ΖΑΓΓΟΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ

ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ 1Ο ΓΕΛ ΚΙΛΚΙΣ

ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 2Ο ΓΕΛ ΚΙΛΚΙΣ

ΜΠΑΡΜΠΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΡΩΠΟΥ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ

ΠΑΣΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕΛ

ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΛΚΙΣ

ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΕΡΣΟΥ

ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 1Ο ΓΕΛ ΚΙΛΚΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.